Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    Zawsze 5W-40 lepszy od 10W-40 a od 5W-40 lepszy 0W-40
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      zrób płukankę, zalej jakiś dobry i tani 5w/40 (ja bym lał eurol lub specol) i wtedy zobaczysz czy spalanie wzrośnie oleju.
      stare 2.0 AQY wszystko przepali, to nie nowinka techniczna

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
        Rocznik 2000, teraz jest zalany https://allegro.pl/olej-mobil-super-...773832424.html

        Teraz wiem, żeby kupić z normą VW 502 - tylko pytanie czy 5w40 czy dalej 10w40? Czy polecacie Shell Helix albo https://allegro.pl/eurol-super-lite-...373306550.html ?
        Niestety moje doświadczenia z tym olejem 10W40 są gorzej niż złe tak więc ja tego bym nie ruszał bo można zrobić do końca kuku.
        Standardowo oblepione pierścienie któe już nie odzyskiwują swojej sprężystości w tym ptrzypadku to zjawisko bardziej niż częste.
        Tak więc 10W40 o neotralnym skłądzie który nie będzie mył silnika za bardzo aby klient nie był całkowicie poirytowany.
        Polecam w takich przypadkach olej Fuchs 10W40 SYN MC np. taki :

        Dlaczego akurat ten ....bo statystycznie nie robi w takich sytuacjach takiej katastrofy jak oleje o wysokich właściwościach myjąco-płukających np. maxlife z VALVOLINE.
        Płukanki żadnej !
        Wymiana po 7-8 tyś km na świerzy olej może być taki sam.
        Sam olej Fuchs tańszy i lepszy od w/w produktu.
        Wiem że wielu będzie przeciw ale doświadczenie wieloletnie nie pozwala mi podjąć innej strategii w przypadku tego produktu.

        Pozdrawiam
        Piotr Dziektarz
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • ptck
          Classic
          • 2018
          • 17
          • Octavia I (1U2)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          No to namieszałeś mi w głowie :P ja też namieszałem, bo pomyliłem kolejność wymian. Teraz zalany jest Castrol.

          Dokładnie sytuacja wygląda tak, że auto mam od przebiegu ok. 170kkm, zaraz po kupnie był wlany ten Mobil. Potem kolejna wymiana w innym warsztacie na: CASTROL GTX, Ultraclean A3/B4, 10W-40.
          Dodatkowo w czwartek jadę do mechanika sprawdzić kompresję, bo wypadają mi zapłony na LPG. No i planowałem przy okazji wymienić olej + zrobić płukankę. W tym wypadku zostać przy półsyntetyku 10W40?

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Widzę że teoria do 100kkm syntetyk, potem 1/2 syntetyk a od 200 kkm minerał wiecznie żywe, i to od Zmienolej.pl - ciekawe bardzo....

            Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
            Silnik raczej nie bierze oleju, może 0,5-0,7l co wymianę (15-17tkm), co PONOĆ w tym silniku to norma (raczej nie mam lekkiej nogi)
            a odpowiedź jest taka:

            Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
            Niestety moje doświadczenia z tym olejem 10W40 są gorzej niż złe tak więc ja tego bym nie ruszał bo można zrobić do końca kuku.
            Standardowo oblepione pierścienie któe już nie odzyskiwują swojej sprężystości w tym ptrzypadku to zjawisko bardziej niż częste.
            Tak więc 10W40 o neotralnym skłądzie który nie będzie mył silnika za bardzo aby klient nie był całkowicie poirytowany.
            Jak silnik na interwał 15-17 kkm bierze tyle co nic, to jakie zalepione pierścienie? Więc wcale się nie dziwię że:

            Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
            No to namieszałeś mi w głowie :P
            Imho, silnik w dobrym stanie, duże prawdopodobieństwo że czysto w środku bo jest LPG więc to co pisze sew1981 lub Sebastian_M26 jak najbardziej słuszne jeżeli chodzi o 5w40.
            Płukanka, natomiast skróć interwał, bo noga ciężka, silnik starszej generacji, i LPG - max 10 kkm.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Serio pytam czy naprawdę jest korelacja pomiędzy mniejsza lepkością a większa ilością spalania oleju w interwale czy to kolejene Urban legends?
              ja cała swoją flotę pędzę na malolepkich oliwach i mniej mi żłopie niż innym na grubszych ...

              Komentarz

              • Samsung89
                Drive
                • 2018
                • 63

                Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                Serio pytam czy naprawdę jest korelacja pomiędzy mniejsza lepkością a większa ilością spalania oleju w interwale czy to kolejene Urban legends?
                ja cała swoją flotę pędzę na malolepkich oliwach i mniej mi żłopie niż innym na grubszych ...
                Poniewaz faktem jest, ze nowoczesniejsze jednostki napedowe sa projektowane pod konkretna lepkosc lub lepkosci. Dzisiaj mozna powiedziec, ze olej stal sie czescia zamienna.

                Komentarz

                • ksyniu22
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 119

                  ponawiam moje pytanie sprzed kilku stron stron o olej do opla 1,4 16V na łańcuszku rozrządu

                  Komentarz

                  • Samsung89
                    Drive
                    • 2018
                    • 63

                    Zamieszczone przez ksyniu22 Zobacz wpis
                    ponawiam moje pytanie sprzed kilku stron stron o olej do opla 1,4 16V na łańcuszku rozrządu



                    Meguin Super Leichtlauf 5W-40, ewentulanie Shell Helix Ultra 5W-40 (tylko oficjalni dystrybutorzy!).

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      Liquy moly molygen 5W-30, produkt warty uwagi czy tylko dla tych co panikują o dpfa?
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        W Selgrosie jest promocja od 13.09 na Lotos Synthetic Plus 5W-40 4+1L za 68,76zł, gdzie można kupić taniej?

                        Jade kupić dwie bańki

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Popieram

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Temat pukania popychaczy w fiaciku rozwiązany. Nieszczelność przed sondą lambda powodowało nadmierne wzbogacanie mieszanki i zalewanie benzyną oleju co w wyniku stukał na 5W-40 jak i 10W-60.
                            ​​​​​​Stukają zawory? Szukajcie benzyny lub ropy w misce.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • Bigus
                              Classic
                              • 2017
                              • 14

                              a producent oleju ma dla Was znaczenie?? Mój mechanik używa Shella Helix i mówi że to najlepszy jaki do tej pory stosował i chce mi podczas najbliższej zmiany zastosować. Mówi że będzie miał pozytywny wpływ na mój silnik. Oczyści z nagaru.

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez Bigus Zobacz wpis
                                a producent oleju ma dla Was znaczenie??
                                Ale skąd, lejemy byle co, co nam tylko w ręce taniego wpadnie, albo co niedouczony machanik poradzi.

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                  Ale skąd, lejemy byle co, co nam tylko w ręce taniego wpadnie, albo co niedouczony machanik poradzi.
                                  No, ale co masz przeciwko Shell Helix Ultra. Ja leję do mojego 1.6 BSE Shell Helix Ultra 5w40 od kilku wymian i jestem zadowolony z tego oleju. Ma bazę GTL i całkiem przyzwoite parametry. Jak dla mnie to dobry olej w przyzwoitych pieniądzach oczywiście są lepsze, ale przy tym droższe, a mój 1.6 to jakąś super nowoczesną i wyżyłowaną jednostką to nie jest
                                  Ostatnio edytowany przez aronus; 4183.

                                  Komentarz


                                  • Do 1.8T zalewam Helixa Ultra 5w40 i silnik dobrze chodzi. Do tego filter Manna W719/30

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      BFQ, BSE to wdzięczne niewymagające zaawansowanych środków smarnych silniki ale z doświadczenia mogę powiedzieć ze tak jak każde auto lubi czeste wymiany oleju - przy LPG, w trybie jazdy miejskiej, po zimie 10kkm to max.

                                      Oczywiscie po eksperymentach i po wlaniu Fuchs Race PRO S na którym pracował fenomenalnie - równie dobrze spisywał się na zwykłych olejach w szczególności na LOTOSIE SYNTHETIC PLUS 5W40.

                                      Wazne aby mieć świadomość jakie funkcje pełni olej w silniku to i wybór będzie łatwiejszy z ta wiedza.

                                      Dodatkowo przy każdej wymianie stosowałem płukankę stad przy przebiegu ok 140 kkm -prawdziwego mojego -nie bierze oleju, nie dymi i 2 paki wyciąga
                                      Czasami wleciał Ceratec potem AR9100.

                                      Mam to auto od licznikowych 11 km wiec jak dbasz tak masz

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Polecam przeczytać -szczególnie dla „nowych” wstęp do smarowania.


                                        Interia - czołowy polski portal internetowy. Najlepsze serwisy informacyjne i tematyczne (Wydarzenia, Sport, Motoryzacja, Biznes, GeekWeek, Gry, Kobieta). Bezpłatna poczta e-mail.



                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Warto dodać jeszcze jeden aspekt o którym mało kto mówi. Olej znacznie szybciej degraduje sie w wyższej temperaturze stad wydajność układu chodzenia cieczą ma kolosalne znaczenie (tam gdzie jest chłodnica oleju płynem chłodzącym -czyli większość VAGow i innych aut).

                                          po kilku latach spada wydajność chłodzenia ponieważ płyn G12 (+,++) teraz G13 zmieni pojemność cieplna stad warto po 5 latach wylać poprzedni, przepłukać flushem do chłodnic, przepłukać woda (demineralizowana jest tania) i zalać nowym markowym płynem z norma G13.

                                          nowy płyn (i płukanie) o kilka stopni obniża temperatury na wyjściu chłodnicy, jest znacznie odporniejszy na kawitacje wiec i chłodzenie oleju jest wydajniejsze.

                                          Paradoksalnie nowy płyn również oszczędza akumulator -a dlaczego - to już jest rebus dla ludzi wyczulonych na korelacje

                                          Odobiscie niedługo wymieniam mimo ze trzyma parametry i zamieniam na G13

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2726
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                                            No, ale co masz przeciwko Shell Helix Ultra
                                            aronus przecież nie napisałem, że mam coś przeciwko Shell helix

                                            Ale jeśli mechanik stwierdza, że to najlepszy olej jaki do tej pory stosował znaczy to tylko, że nie ma on pojęcia o olejach

                                            Komentarz


                                            • Shell super hiper nie jest. Ale za tą cenę to bardzo przyzwoity olej.
                                              PS. Wie ktoś jakie TBN ma Helix Ultra 5w40? Bo nie potrafię znaleźć.

                                              Komentarz

                                              • Samsung89
                                                Drive
                                                • 2018
                                                • 63

                                                Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                                                Shell super hiper nie jest. Ale za tą cenę to bardzo przyzwoity olej.
                                                PS. Wie ktoś jakie TBN ma Helix Ultra 5w40? Bo nie potrafię znaleźć.
                                                Według mnie to dobry olej, typowy Full-Saps z Mo i B. Bardzo czysta baza olejowa. TBN ok. 10 mgKOH/g.

                                                Komentarz

                                                • aronus
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 643
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                                                  Shell super hiper nie jest. Ale za tą cenę to bardzo przyzwoity olej.
                                                  PS. Wie ktoś jakie TBN ma Helix Ultra 5w40? Bo nie potrafię znaleźć.
                                                  Według oil-club.ru TBN wynosi 10.89 mgKOH/g.
                                                  https://www.oil-club.ru/forum/upload...1406099301.jpg
                                                  Ostatnio edytowany przez aronus; 4183.

                                                  Komentarz

                                                  • Samsung89
                                                    Drive
                                                    • 2018
                                                    • 63

                                                    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                                                    Według oil-club.ru TBN wynosi 10.89 mgKOH/g.
                                                    https://www.oil-club.ru/forum/upload...1406099301.jpg
                                                    To sa stare analizy, nie wiadomo czy aktualne.... Dlatego pisze zazwyczaj okolo.
                                                    Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...