Zawsze 5W-40 lepszy od 10W-40 a od 5W-40 lepszy 0W-40
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez ptck Zobacz wpisRocznik 2000, teraz jest zalany https://allegro.pl/olej-mobil-super-...773832424.html
Teraz wiem, żeby kupić z normą VW 502 - tylko pytanie czy 5w40 czy dalej 10w40? Czy polecacie Shell Helix albo https://allegro.pl/eurol-super-lite-...373306550.html ?
Standardowo oblepione pierścienie któe już nie odzyskiwują swojej sprężystości w tym ptrzypadku to zjawisko bardziej niż częste.
Tak więc 10W40 o neotralnym skłądzie który nie będzie mył silnika za bardzo aby klient nie był całkowicie poirytowany.
Polecam w takich przypadkach olej Fuchs 10W40 SYN MC np. taki :
Dlaczego akurat ten ....bo statystycznie nie robi w takich sytuacjach takiej katastrofy jak oleje o wysokich właściwościach myjąco-płukających np. maxlife z VALVOLINE.
Płukanki żadnej !
Wymiana po 7-8 tyś km na świerzy olej może być taki sam.
Sam olej Fuchs tańszy i lepszy od w/w produktu.
Wiem że wielu będzie przeciw ale doświadczenie wieloletnie nie pozwala mi podjąć innej strategii w przypadku tego produktu.
Pozdrawiam
Piotr DziektarzProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
No to namieszałeś mi w głowie :P ja też namieszałem, bo pomyliłem kolejność wymian. Teraz zalany jest Castrol.
Dokładnie sytuacja wygląda tak, że auto mam od przebiegu ok. 170kkm, zaraz po kupnie był wlany ten Mobil. Potem kolejna wymiana w innym warsztacie na: CASTROL GTX, Ultraclean A3/B4, 10W-40.
Dodatkowo w czwartek jadę do mechanika sprawdzić kompresję, bo wypadają mi zapłony na LPG. No i planowałem przy okazji wymienić olej + zrobić płukankę. W tym wypadku zostać przy półsyntetyku 10W40?
Komentarz
-
-
Widzę że teoria do 100kkm syntetyk, potem 1/2 syntetyk a od 200 kkm minerał wiecznie żywe, i to od Zmienolej.pl - ciekawe bardzo....
Zamieszczone przez ptck Zobacz wpisSilnik raczej nie bierze oleju, może 0,5-0,7l co wymianę (15-17tkm), co PONOĆ w tym silniku to norma (raczej nie mam lekkiej nogi)
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisNiestety moje doświadczenia z tym olejem 10W40 są gorzej niż złe tak więc ja tego bym nie ruszał bo można zrobić do końca kuku.
Standardowo oblepione pierścienie któe już nie odzyskiwują swojej sprężystości w tym ptrzypadku to zjawisko bardziej niż częste.
Tak więc 10W40 o neotralnym skłądzie który nie będzie mył silnika za bardzo aby klient nie był całkowicie poirytowany.
Zamieszczone przez ptck Zobacz wpisNo to namieszałeś mi w głowie :P
Płukanka, natomiast skróć interwał, bo noga ciężka, silnik starszej generacji, i LPG - max 10 kkm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisSerio pytam czy naprawdę jest korelacja pomiędzy mniejsza lepkością a większa ilością spalania oleju w interwale czy to kolejene Urban legends?
ja cała swoją flotę pędzę na malolepkich oliwach i mniej mi żłopie niż innym na grubszych ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ksyniu22 Zobacz wpisponawiam moje pytanie sprzed kilku stron stron o olej do opla 1,4 16V na łańcuszku rozrządu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bigus Zobacz wpisa producent oleju ma dla Was znaczenie??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisAle skąd, lejemy byle co, co nam tylko w ręce taniego wpadnie, albo co niedouczony machanik poradzi.Ostatnio edytowany przez aronus; 4183.
Komentarz
-
-
Gość
Komentarz
-
BFQ, BSE to wdzięczne niewymagające zaawansowanych środków smarnych silniki ale z doświadczenia mogę powiedzieć ze tak jak każde auto lubi czeste wymiany oleju - przy LPG, w trybie jazdy miejskiej, po zimie 10kkm to max.
Oczywiscie po eksperymentach i po wlaniu Fuchs Race PRO S na którym pracował fenomenalnie - równie dobrze spisywał się na zwykłych olejach w szczególności na LOTOSIE SYNTHETIC PLUS 5W40.
Wazne aby mieć świadomość jakie funkcje pełni olej w silniku to i wybór będzie łatwiejszy z ta wiedza.
Dodatkowo przy każdej wymianie stosowałem płukankę stad przy przebiegu ok 140 kkm -prawdziwego mojego -nie bierze oleju, nie dymi i 2 paki wyciąga
Czasami wleciał Ceratec potem AR9100.
Mam to auto od licznikowych 11 km wiec jak dbasz tak masz
Komentarz
-
-
Warto dodać jeszcze jeden aspekt o którym mało kto mówi. Olej znacznie szybciej degraduje sie w wyższej temperaturze stad wydajność układu chodzenia cieczą ma kolosalne znaczenie (tam gdzie jest chłodnica oleju płynem chłodzącym -czyli większość VAGow i innych aut).
po kilku latach spada wydajność chłodzenia ponieważ płyn G12 (+,++) teraz G13 zmieni pojemność cieplna stad warto po 5 latach wylać poprzedni, przepłukać flushem do chłodnic, przepłukać woda (demineralizowana jest tania) i zalać nowym markowym płynem z norma G13.
nowy płyn (i płukanie) o kilka stopni obniża temperatury na wyjściu chłodnicy, jest znacznie odporniejszy na kawitacje wiec i chłodzenie oleju jest wydajniejsze.
Paradoksalnie nowy płyn również oszczędza akumulator -a dlaczego - to już jest rebus dla ludzi wyczulonych na korelacje
Odobiscie niedługo wymieniam mimo ze trzyma parametry i zamieniam na G13
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronus Zobacz wpisNo, ale co masz przeciwko Shell Helix Ultra
Ale jeśli mechanik stwierdza, że to najlepszy olej jaki do tej pory stosował znaczy to tylko, że nie ma on pojęcia o olejach
Komentarz
-
-
Gość
Shell super hiper nie jest. Ale za tą cenę to bardzo przyzwoity olej.
PS. Wie ktoś jakie TBN ma Helix Ultra 5w40? Bo nie potrafię znaleźć.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpisShell super hiper nie jest. Ale za tą cenę to bardzo przyzwoity olej.
PS. Wie ktoś jakie TBN ma Helix Ultra 5w40? Bo nie potrafię znaleźć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpisShell super hiper nie jest. Ale za tą cenę to bardzo przyzwoity olej.
PS. Wie ktoś jakie TBN ma Helix Ultra 5w40? Bo nie potrafię znaleźć.
https://www.oil-club.ru/forum/upload...1406099301.jpgOstatnio edytowany przez aronus; 4183.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronus Zobacz wpisWedług oil-club.ru TBN wynosi 10.89 mgKOH/g.
https://www.oil-club.ru/forum/upload...1406099301.jpgOstatnio edytowany przez Samsung89; 46202.
Komentarz
-
Komentarz