To że masz na zegarze 90C temp. płynu, to oleju może mieć coś ok. 50-60C. Jak masz LPG to często sprawdzaj olej i korek wlewu oleju, pod kątem zużycia ale też wilgoci jaka się zbiera. Przy takich użytkowaniu podpada to pod ciężkie warunki, bo najpierw jeździsz krótkie odcinki to zbiera się wilgoć / paliwo w układzie i wykańcza olej, a potem jedziesz w trasę z taką mieszanką i olej nie chroni więc się spala i jeszcze wchodzi korozja i szlamy. Tak jak pisali przedmówcy, z tanich i dobrych Lotos/Specol. I zmieniać częściej, imho nawet dwa razy w roku, do tego dobra płukanka.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Mocne połączenie LM VS i olej 5w50. To ile Ci tego oleju brał na 1kkm przed remontem ?Zamieszczone przez luckd Zobacz wpisVisco Stabil sobie daruj, u mnie nawet w połączeniu z 5w50 nie obniżył spalania oleju. Ja niedługo zalewam ravenola vst, ciekawe jak wypadnie bo na obecnym valvoline synpower 5w40 zużycie oleju 0,27L/1000km a już ponad 2 tys. od remontu minęło.
Swoją drogą, mam nadzieję, że spadnie Ci to zużycie oleju do racjonalnych ilości. Ja już ze swojego dosdoświadcze wiem, że nie ma co lać super hiper extra olei do takiego silnik . Ten Ravenol jest drogi. Poczekaj i pojeździj na tańszym oleju do 5-7kkm jak Ci spadnie spalanie to zalej lepszy np ten Ravenol. Jeśli wina leży po stronie silnika to żaden olej nie zmniejszy ci drastycznie spalania. Wiem to z autopsji.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem nie ma sensu pchać się w drogie oleje. Z dobrych i tanich 5W40 oprócz wspomnianych Lotosa i Specola jest jeszcze m.in Eurol Super Lite 5W40. Na zimę można pomyśleć o 0W40 (w miarę tani i dobry Specol Gold 0W40) a na lato ze wzgledu na LPG można pomyśleć nad 5W50 (tani i dobry Eurol Super Lite 5W50, z droższych ale jeszcze lepszych np. Neste 1 5W50 czy Gulf 5W50). Szczerze wątpię aby zmiana marki oleju w tym wypadku mogła jakoś znacząco ograniczyć pobór oleju.Zamieszczone przez luckd Zobacz wpisPrzed remontem 0,8-1,2l latem i 0,3-04l zimą, ravenola już kupiłem, jeśli będzie zjadał go w takich samych ilościach to pozostanę już przy tych tanich olejach.
Komentarz
-
-
Pamietajmy ze pobór oleju to nie tylko wylot przez znane miejsca jak pierścienie, uszczelniacze, turbo lub wycieki. To także odparowanie -a jest ono tym wyższe i bardziej namacalne jeśli silnik ma kiepski układ chodzenia (niedopasowany płyn, warstwa zmniejszająca wymianę ciepła). Taki silnik przegrzewa się choć tego nie widzimy a to ma wplyw potem na czystość i właśnie odparowanie oleju.
Polecam przy okazji przepłukanie i zmianę na G13 -lepiej odprowadza ciepło.
przyklad jakości oleju i odparowania: odebrałem nowa Skodę z salonu -przez kilka interwałów olej serwisowy. Zauważyłem majonez pod korkiem to sobie wymieniłem olej na swój. Potem znowu serwisowy. Co zaobserwowałem: na serwisowym niecałe pol litra na 15 K dolewek.
Na swoim oleju nic nie dolewalem bo nie było potrzeby.
potem na serwisowym znowu dolewki.
Styl jazdy regularny.
Komentarz
-
-
TBN ma ok. 10.Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisU mnie też jest majonez pod korkiem, ale w związku z tymi krótkimi odcinkami , które pokonuje to jest to nieuniknione. Chyba przy następnej wymianie zdecyduje się na tego Specola Gold 5w40. Szkoda,że nie mogę się doszukać jaki ma TBN.
W każdych, 100 kkm mam zrobionych na 0w30.Zamieszczone przez Karel Zobacz wpisW jakich warunkach eksploatacji?
Komentarz
-
-
Jak nowe G13?Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisPolecam przy okazji przepłukanie i zmianę na G13 -lepiej odprowadza ciepło.
Komentarz
-
-
Jeszcze w baniakachZamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Jak nowe G13?
nie mam wolnej chwili.
natomiast poleciłem koledze w superbie i twierdzi ze lepiej odbiera ciepło niż g12+
nie wiem na ile płukanka a ile płyn zrobił robote
Komentarz
-
-
A po czym ten kolega tak wnioskuje?Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Jeszcze w baniakach
nie mam wolnej chwili.
natomiast poleciłem koledze w superbie i twierdzi ze lepiej odbiera ciepło niż g12+
nie wiem na ile płukanka a ile płyn zrobił roboteOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Plyn ma miec raczej stala temperature. Wiec dane wyssane z palca czy kapelusza? Wlał nowy i poprostu zrobilo sie ukladowi chlodzenia lepiej co nie oznacza ze g13 jest lepszy od g12+.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisPo szybkości wzrostów i opadania temperatury. Generalnie ma średnio niższe temp i oleju i płynu.
Oleju nie zmieniał jeszcze.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Tak naprawde w lato przy sprawnym ukladzie chlodzenia moglbys wlac wode i tez nic by sie nie działo. Problem tylko w tym ze woda powoduje korozje, wrze w 100’C i zimą zamarza.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisJest jeszcze dodatkowa trudność -chłodnica oleju i jedno przejmuje temperaturę od drugiego.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
chcesz poprawic to wlej to:Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisJest jeszcze pojemność cieplna która g13 ma większa od poprzedników bo gliceryny napakowali. W G13 rzekomo mniejsza jest zdolność płynu do kawitacji.
Tak czy inaczej sam jestem ciekaw jak zamienię osobiscie na G13. Płukankę i płukanie układu tez planuję. Niech ma dobrze na zimę.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
-
Wlej- potestuj zobaczyszZamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Jak to działa ?
wydaje się ok.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zgadza się, od prawie roku zalany EUROL SYNERGY 0w30 z AR9100. Złego słowa nie mogę napisać. Poranny rozruch poprawny, bez większych hałasów ze strony łańcucha rozrządu a jest oryginalny z przebiegiem 56kkm. Ubytków też nie ma za wielkich. Silnik pracuje cicho czyli żadnych niepożądanych efektów. Jednym słowem do CAXA polecam. Być może w grudniu zaleję dla porównania EUROL SYNTENCE FS 0w30 z AR9100. Dzięki cytrynowiec i pedros PAOLO ESCO za pomoc w wyborze.Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisCiężko powiedzieć, bo składem i parametrami to Ravenol wysuwa sie na czoło, jednak userzy Eurola (nawet ostatnio Nexus6 ) piszą ze to oleje mocno nie doceniane a pokazują się z bardzo dobrej strony co i ja potwierdzam. Odnośnie Xado Luxury, nie jesteś jedyny który ma dobry feedback odnośnie tego produktu. Nie wiem tylko co to za rewitalizant tam siedzi, bo analiz n/t brak. Eurol i Xado łączy ta sama fabryka.
Odnośnie CAXA to user blade232 zalał o ile pamiętam Synergy 0w30 z AR 9100 chyba, może coś napisze o tym tutaj.blade232
Komentarz
-
-
Obecnie latam na tym oleju bez ARa, bez uwag.Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis
EUROL SYNTENCE FS 0w30
Komentarz
-
-
Powoli zbliżam się do wymiany oleju. Zastanawiam się czy w przypadku tej wymiany również zastosować płukankę np. AR2820 i dopiero dolać druga bankę Lotosa z AR9100 czy ze względu właśnie na dodatek witaminy wymienić bez płukania?Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpis
Dzisiaj w końcu zmieniłem olej.
Najpierw 30 minut z LM 2662, potem zlanie, zalanie Lotos 5W40, 140ml Archoil 9100, filtr PZL Sędziszów PP465. Jak wspomniałem w innym temacie, silnik praktycznie momentalnie zaczął chodzić ciszej. Co najciekawsze, zlany olej po płukance był naturlanie ciemny, ale klarowny (nie smołowaty jak u Teścia
). Także na bieząco będę badał sytuację, druga bańka i reszta Archoila czekają
Dziękuję wszystkim za porady. Mam nadzieję, że moja Octopussy nie będzie narzekać 
Komentarz
-
-
W czerwcu po ok. 3 latach wypłukałem układ i zmieniłem oem G13 na inny....kiedyś wrzucałem fotę, efekt mniej parowania, żadnych dolewek.
blade232 i prezes73
Efesa z AR9100 macie obok w analizach.
MINIAK przy każdej zmianie oleju z AR9100 powłoka jest odbudowywana, ale AR2820 wzmaga czyszczenie więc z tego bym nie rezygnował. Nowy olej z dodatkiem będzie miał lepsze warunki działania.
Komentarz
-
Komentarz