Super - zwłaszcza do HONDY!!! Możesz śmiało kupić te oleje obydwa są najwyższej jakości i parametrów! Amsoil to porządna firma i podaje wszystkie istotne parametry oleju. Nie ma tutaj niedomówień. Oba w/w oleje jak najbardziej odpowiednie do nowej Hondy!
Masz info na PW - przeczytaj ... :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
to i ja mam pytanie kupiłem teraz 02 1.6 mpi 34 tys pzrebiegu zalany jest chyba 0w30 albo 0 w 50 nie moge nigdzie znaleźć co dokładnie bo w ksiązce serwisowej nie napisali a na plakietce przy silniku nie odznaczyli żadnego. za 2 meisiace bede robił przegląd wymiana filtrów i oleju. bede też zakładał w najblizszej przyszlości gaz. po przeczytaniu tego watku zdecydowalem się na 5w40 tylko teraz pytanie który brać? motul mobil cstrol czy jeszcze inny?? z góry dzieki
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
ja bym kupił ten inny ... z wątku możesz wywnioskować, że zapewne będzie chodziło o LM lub Fuchsa ... najlepiej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 dokładnie taki (są 2 rodzaje opakowań bo - LIQUI MOLY jest nowym sponsorem zespołu Jordan Grand Prix) http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...535525368.html
full syntetyk na bazie PAO ...nie popierdułka ... jako jeden z nielicznych przeszedł pozytywnie test na "Prawdziwy Syntetyk"
Jeśli Fuchs to Titan GT1 5W/40 do 1,8 jak znalazł - może być nawet bez wersji XTL choć jest mile widziana. Sprzedawców masz na naszym forum.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
eśli Fuchs to Titan GT1 5W/40 do 1,8 jak znalazł - może być nawet bez wersji XTL choć jest mile widziana. Sprzedawców masz na naszym forum.
ale ja mam 1.6 nie 1.8
[ Dodano: Pon 04 Kwi, 11 23:11 ]
kurcze o tym lm nigdy nie slyszalem on jakos mało popularny. a czym jest lepszy od castrona czy mobili a nawet tak u nas na forum zachwalanego motula?
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
zaktualizuj profil wreszcie, bo to kolejna osoba się myli
właśnie ... ale olej ten sam bez zmian - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 :P
Zamieszczone przez blackrs
o tym lm nigdy nie slyszalem on jakos mało popularny
:shock:
Zamieszczone przez blackrs
czym jest lepszy od castrona czy mobili a nawet tak u nas na forum zachwalanego motula
...no wiesz ... ten LM to full syntetyk nie ma co porównywać. Zresztą te porównania już były tutaj robione..przejrzyj wątek i sam napewno wybierzesz odpowiedni dla siebie olej.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Witam, mam takie pytanie: jaki olej polecasz do 1.4 tsi 122KM? Mam wymiany co 15tyś km. Jazda to tak pół na pół trasa i miasto. Obecnie zalany mam po przeglądzie silnik olejem Mobil 3000 Super XE- jest to coś wart olej,czy jakieś dziadostwo?
do 1.6MPI i to z LPG zalałbym jednak olej o lepkości 5W/40
Zamieszczone przez patrykL
nie mam zamiaru zalewac castrola
:szeroki_usmiech
Na gwarancji lałem castrola edge 5w30, ale po przeszedłem na mobila 0w40. W golfieV (też z LPG) jeżdżę (żona obecnie) również na mobilu 0w40.
Nie uważam, żeby ten silnik był na tyle nowoczesny czy wyżyłowany, żeby lać 0w30 czy 5w30.
W sumie to zmieniłem na 0w40 z uwagi na mrozy w zimie, bo uważałem, że lepiej mieć 0 przed W niż 5, przynajmniej patrząc na standardowe wykresy temperatur dla różnych olejów. Ale z kolei niektóre oleje pomimo innych zakresów xxWxx niby pracują w innych temperaturach niż wynika to z takich ogólnych zestawień. Przykładowo Honda do silników 2,4 zaleca olej 0w20, który podobno jest wystarczający nawet latem
.... ja bym ujął, że ASO Tobie ten olej lało do silnika :wink:
Zamieszczone przez czay
Nie uważam, żeby ten silnik był na tyle nowoczesny czy wyżyłowany, żeby lać 0w30 czy 5w30.
no i bardzo dobrze bo lepkość 0W/30 raczej nie do tego silnika...szczególnie w lecie.
Zamieszczone przez czay
zmieniłem na 0w40 z uwagi na mrozy w zimie, bo uważałem, że lepiej mieć 0 przed W niż 5
no i bardzo dobrze ja też zmieniam na zimę na olej o lepkości 0W/30.
Dlaczego 5W/40 a nie inny?
Bo po pierwsze polecany Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 to pełen syntetyk z odpowiednią lepkością i bardzo dobrymi aprametrami.
po drugie - Temperatura spalania gazu jest wyższa niz temperatura spalania benzyny a zasilanie LPG powoduje:
"zwiększone zużycie części silnika obejmuje - cylindry, tłoki, pierścienie, zawory i gniazda zaworowe, uszczelkę pod głowicą ze względu na pracę w środowisku o mniejszym smarowaniu, wyższych temperaturach i dużym zasiarczeniu;
-gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika - a tym samym wskazany jest wysoki TBN w oleju."
[ Dodano: Czw 07 Kwi, 11 23:21 ]
Zamieszczone przez michal8937
Obecnie zalany mam po przeglądzie silnik olejem Mobil 3000 Super XE
napewno nie tego Mobila :wink:
plisss poczytaj wątek - bo będę się powtarzał...sam napewno znajdziesz odpowiedź.
k
Motul Specyfic 504.00 ,
CASTROL SLX Professional PowerflowVW Longlife III 5W-30 ,
Valvoline Syn Power XL III 5W/30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W-30
Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30 i pozostałe...
Millers XF-longlife-5w30 (drogi niestety ) ……
najlepszy będzie chyba jednak Motul X-lite 8100 0W30 -poczytaj na stronie 36 tego wątku -a jak Motul to wiadomo ----pisz do kolegi elemenateur !
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
.... ja bym ujął, że ASO Tobie ten olej lało do silnika :wink: ASO to chciałoby lać Castrol SLX Professional, który kosztuje coś z 80 zł/litr, więc sam sobie kupowałem edge 5w30 po normalnej cenie ok. 40 zł/litr
Pytanko mam takie co do oleju. Ostatnio do mojego 1.4 tsi dolewałem olej Shell (norma 504; 507) ale ponieważ niedługo się wybieram nad nasz Bałtyk kochany, a zostało mi ok 300 ml oleju Shell to kupiłem dzisiaj w Tesco olej Castrol (jak na zdjęciach).
I teraz pytanko - czy to może być lane do mojego silnika (w połaczeniu z olejem Shell). I czy to nie za tanie jakieś ?? - zapłaciłem 50 zł (i jeszcze mi w kasie jakąś promocję wbili - w sumie olej 35 zł) a za Shell w ASO płaciłem ok 90 zł.
przeczytałem cały ten wątek ale dalej mam wątpliwości:-(
Mam O2 FL 1,4 TSI. Przejechane prawie 15000km - jest ustawiona fabrycznie na QG1. Auto ma 10 miesięcy (w tym 2 miesiące praktycznie nieużywane)
Jeździ często na bardzo krótkich trasach (do pracy mam około 2km), ale było też kilka tras ponad 1000km. Następny przegląd komputer pokazuje mi za 14000.
Wydaje mi się że powinienem wymienić olej i to najlepiej teraz (auto ma mniej wiecej rok i 15000km przebiegu) ze względu na dobro silnika.
Czytałem mnóstwo wątków i wiele osób potwierdza że wymiany przy 30000 to nie najlepszy pomysł.
Problem:
1) Czy wymienić czy jednak poczekać do wskazania komputera (wtedy wymiana wypadnie pewnie około 29000) ?
Jeżeli wymienić to:
2) to na jaki olej: VW 501-502 czy VW 503-504?
3) co zrobić z komputerem - przechodzić na QG2 czy pozostać przy QG1 (czyli wymiana oleju bez dotykania komputera)?
Czytałem ze ten czujnik nie sprawdza czystości oleju wiec nie zareaguje ewentualna wymianę. Chciałbym uniknąć sytuacji ze wymienię olej przy 15000 a komputer każe mi ponownie wymieniać przy np 22000 nie wiedząc o wcześniejszej wymianie. W takim wypadku zapewne doradzicie przejście na QG2?
Jeśli rzeczywiście doradzacie przejście na QG2 to czy warto lać lepszy olej (VW 503,504) i wymieniać go co 15000 czy pozostać przy normie VW 501, 502?
Z góry dziękuję za Waszą pomoc i rady.
Pozdrowienia
Moje zdanie :!:
Też miałem stały 30kkm lub 2 lata. Przegląd wykonałem w Czechach po 15kkm olej 502.00 przejście na stałe okresy 15kkm lub 1 rok
Też dużo miasta i krótkich odcinków. Tylko po autostradach przedmuchiwanie turbinki, wychodzi niewiele drożej a turbinka i łańcuszek na pewno nie będą Ci miały tego za złe że dostaną nowy olej :szeroki_usmiech
Komentarz