Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez obrus
    na paragonie mam 505 01/507 01, co zalali po 1500 km.
    chyba 504.00/507.00 .... bo normy 507.01 nie ma ...ew zalali Tobie olej z norma do PD-ka 1,9TDI czyli 5W/40 z VW 505.01 co też nie jest tragedią.
    Zamieszczone przez obrus
    Zbliża się przegląd 15.000 i ponoć skoda zrezygnowała z castrola. Doradźcie, co dobrego kupić, żeby się w ASO nie czepiali.
    jeszcze nie do końca zrezygnowała ale niektórym ASO kończą się umowy z Castrolem i rezygnują z zalewania silników tym olejem. Co zalać? Jakiś 5W/40 lub 5W/30 z normą VW 502.00 lub 504.00 . Zalezy czy masz QG 0 czy QG 1 . Jesli zmieniasz co 15 tys km to olej z normą VW 502.00 będzie wystarczający jesli wg wskazań komputera to olej z normą VW 503.00 / 504.00 ( ta jest nowocześniejsza)


    VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
    trudnych warunkach.
    VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
    przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
    VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
    benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
    cząstek stałych bez dodatku paliwa.

    [ Dodano: Sob 27 Sie, 11 22:54 ]
    obrus pewnie masz zalany olej z aprobatą VW 507.00 o lepkości 5W/30.
    Ale z tą ceną 270 zł :shock: to ich poniosło.
    Pisz do kolegi elemenateur lub pidziek i kup Motul X-Clean C3 5W-40, Fuchs Titan GT1 5W/40, Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 lub inny dowolnej firmy z w/w specyfikacją - przy zmianach co 15 tys km.
    Lub Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL, lub Motul Specyfic 5W/30 z normą VW 507.00 czy nawet Castrol Edgę 5W/30 przy zmianach wg wskazań kompa czyli LL lub dowolnej innej firmy.
    Przy zakupie oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 i lepkości 5W/30 nie powinno ASO Tobie nic marudzić!!! Tylko musisz mieć paragon zakupu przy wymianie w ASO bo mogą zażyczyć sobie.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • rustin
      Ambiente
      • 2009
      • 120

      Że ten lotos z tbn 7,3 będzie lepszy? ja bym tego nie zalał raczej do siebie.
      a co do olei to wiadomo że 5w40 będzie lepszy niż 5w30.
      gulf pobił LM syntetyczny 5w40 więc chyba zły nie jest.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez rustin
        Że ten lotos z tbn 7,3 będzie lepszy? ja bym tego nie zalał raczej do siebie. a co do olei to wiadomo że 5w40 będzie lepszy niż 5w30.
        bez komentarza... Poczytaj jeszcze trochę o olejach bo w tym przypadku piszesz głupoty.
        Śmiem twierdzić , że będzie lepszy i to nie tylko od Gulfa i napewno dobrze ochroni silnk. Nie miał bym kompleksów co do zalania silnika tym olejem...ale skoro kierujsz się nazwami i masz uprzedzenia do Lotosa to rób jak uważasz.
        Zamieszczone przez rustin
        gulf pobił LM syntetyczny 5w40
        o ciekawe a którego LM? i gdzie niby jest ten test? Jakieś konkrety czy tylko "opowieści podwórkowe"?
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Ja tak n a szybko podam wam test na wałek flex o którym była mowa w teście wyżej publikowanym:

          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


          Na ile takie badania prowadzone w warunkach "domowych" są miarodajne pokazuje test .

          Prosze oglądnąć do konca i zobaczyć jaki specyfik wygrywa !

          I co wy na to ?

          Wieczorem napisze nieco więcej na temat miarodajnosci takich testów na podstawie których wciąga się daleko idące wnioski.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            Prosze oglądnąć do konca i zobaczyć jaki specyfik wygrywa !
            haha ... zgadłem bez oglądania :jaja Normalnie cud Panie, chyba dziś w Totka zagram :wink:
            Wszelkie testy tego typu pozostawiają wiele do życzenia a ich wiarygodność ...hmmm

            A tak na marginesie - dziś kolejny wielki sukces Kuby Giermaziaka - I miejsce drugi raz z rzędu i wygrana na torze Spa w Porsche Supercup uchar
            Ciekawe na jakim oleju jeżdżą takie "Porschaki" :roll:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • rustin
              Ambiente
              • 2009
              • 120

              chcesz powiedzieć że olej z tbn 7,3 jest ok? i będzie lepszy od tego co ma ponad 10 ?
              http://www.youtube.com/watch?v=RyusIdAOlys valvo pełny syntetyk 5w40
              http://www.youtube.com/watch?v=htxqZo68I14 gulf g 5w40
              http://www.youtube.com/watch?v=9eL0Je-4_to shell 5w40 pełny syntetyk

              [ Dodano: Nie 28 Sie, 11 14:55 ]
              a możesz powiedzieć który według ciebie jest najlepszy 5w40? nie ważne są specyfikacje aby spełniał normy vw czy forda czy innych tylko najlepsze parametry i włąściwości

              Komentarz

              • Andys
                Elegance
                • 2007
                • 762

                PAOLO ESCO, oglądałem wczoraj Automaniaka, pokazywali nowe GT3RS. Przy zbliżeniu komory silnika, na korku oleju widniał napis pentosin :-)
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                • rustin
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 120

                  możesz powiedzieć dlaczego bedzie lepszy lotos czy tylko z opowieście podwórkowych? parametry ma gorsze czy one się nie liczą?

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez rustin
                    olej z tbn 7,3 jest ok? i będzie lepszy od tego co ma ponad 10 ?
                    Wartości początkowej TBN nie traktował bym aż tak poważnie. Ważniejsze jest utrzymanie zdolności oczyszczania w trakcie pracy oleju (TBN retaining) ale zapewne o tym już słyszałeś. Wysoki poczatkowy TBN nie jest głównym wyznacznikiem a napewno nie świadczy o jakości oleju.
                    Zamieszczone przez rustin
                    najlepszy 5w40? nie ważne są specyfikacje aby spełniał normy vw czy forda czy innych tylko najlepsze parametry i włąściwości
                    skoro nie są ważne specyfikacje i normy producentów to potestuj Amsoila.

                    Zamieszczone przez Andys
                    GT3RS. Przy zbliżeniu komory silnika, na korku oleju widniał napis pentosin
                    no ciekawe, oleje tego producenta dosyć często są chwalone. Na koszulkach zespołu Red Bull Racing widziałem dziś napis TOTAL ...hmmm ciekawe czy faktycznie korzystają z olejów tej marki czy to tylko reklama.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Ja tak n a szybko podam wam test na wałek flex o którym była mowa w teście wyżej publikowanym:

                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                      Na ile takie badania prowadzone w warunkach "domowych" są miarodajne pokazuje test .

                      Prosze oglądnąć do konca i zobaczyć jaki specyfik wygrywa !

                      I co wy na to ?

                      Wieczorem napisze nieco więcej na temat miarodajnosci takich testów na podstawie których wciąga się daleko idące wnioski.

                      Napisz napisz bo jak oglądam takie testy to chce mi sie - sam nie wiem czy smiać czy płakać. Tak sie sklada ze kiedys -pisząc prace mgr na temat występowania zjawiska ratchetingu w metalach - przeprowadzalem identyczne badania zwiększajac oczywiście obciazenie- ale
                      1. nie robilem tego ręcznie tylko za pomocą odpowiednich ciezarkow
                      2. nowe badanie to nowa próbka i co 5-10 cykli nowa przeciwpróbka.
                      3. nie wiadomo ile oleju wlewal a w takim przypadku różnica 2-3 ml może mieć decydujące znaczenie.
                      4. Czy czas obciązenia i jego narastanie zawsze bylo identyczne? - niesadze.

                      Nie mam nic do AMSOIL- a bo go nie znam ale denarwują mnie takie testy chałupnicze.

                      Rownie dobrze można zalać silnik mixolem i napisac ze jest oki.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        rOBERTO795 - bardzo trafne uwagi w punktach 1-4 (zwłaszcza pkt.3) $$$ - dlatego tylko duże firmy mogą sobie pozwolić na kosztowne laboratoryjne badanie właściwości olejów i poddanie ich specjalistycznym obciążeniowym testom.
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        można zalać silnik mixolem i napisac ze jest oki.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          haha ... zgadłem bez oglądania :jaja Normalnie cud Panie, chyba dziś w Totka zagram :wink:
                          Wszelkie testy tego typu pozostawiają wiele do życzenia a ich wiarygodność ...hmmm
                          Ano ale z jednym ale...testy z przedstawionych badań i daleko idące wnioski z forum forda nie są miarodajne w mojej ocenie.

                          Testy na ścieranie wałka flex są jakąś wytyczną w przypadku zamkniętych przekładni w skrzyniach biegów nie w silniku gdzie dochodzi do tego :

                          - wysoka temperatura
                          - cisnienie
                          - degradacja polimeowych wiązań na wskutek działania ścinających sił mechanicznych

                          W olejach przekładniowych jest duża zawartość różnych dodatków typu EP w tym fosforu który nie jest aprobatowany przez ekologów.

                          Druga ważna sprawa !

                          W olejach silnikowych jest inna specyfika dodatków które w wyniku temperatury uaktywniają się poprzez pewne przemiany chemiczne w określonych temperaturach i to jakie te dodatki i jakiej klasy sa zastosowane rzutuje na klase oleju i ...jego czesto cene finalną.

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Ciekawe na jakim oleju jeżdżą takie "Porschaki" :roll:
                          Nie wiem w tej chwili na jakich olejach jeździ Stanco i inni zawodnicy.

                          Wiem na czym jeżdzą takowe wyczynowe pojazdy:



                          Volkswagen Racing Cup - FUCHS lubricants:
                          TITAN RACE PRO S 5W-40
                          Ten sam który mam w ofercie dla wymagajacych uzytkowników :-)

                          Car: BMW 330 diesel - 280 PS (206 kW), 600 Nm - FUCHS lubricants:
                          TITAN GT1 SAE 0W-20 (XTL-Technology),
                          TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90, MAINTAIN FRICOFIN

                          Reszta jest tutaj w powyższym linku.

                          Co do wyczynowych bolidów:



                          Fuchs/Silkolene who provide Silkolene Pro R 0w-20 for the F1 Cosworth engines czyli do 2006 z tego co wiem był używany w teamach użytkujacych te jednostki w tym Wiliamsa.

                          Sądzę że obecnnie Porsche o którym była mowa i to co osiągnął nasz rodak stosuje coś od 0W-20 do 5W-40 jako max.

                          pomijając zasadność takich badan i ich wiarygodność jesli są wykonane wg. ASTM nie można ich zakwestionować a to było by równorzędne z określeniem iż wyniki badań zostały w ich danych sfałszowane i kompletnie wypaczone.
                          jeśli ktos w swoich porównaniach podaje wyniki konkretnego oleju konkretnej marki to musi sie liczyć że jeśli były by one nieprawdziwe wtedy konkurent może się domagać milionowego odszkodowania od producenta a tutaj niestety takich sytuacji nie było.
                          Uważam że Amsoil publikując takowe testy musiałby sie liczyć z takimi oskarżeniami co jest całkowicie zasadne.

                          np.



                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                          Tutaj można poczytać na temat różnych testów wg. ASTM:



                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Na koszulkach zespołu Red Bull Racing widziałem dziś napis TOTAL ...hmmm ciekawe czy faktycznie korzystają z olejów tej marki czy to tylko reklama.
                          Ciężko ocenić sytuacja może wyglądać podobnie jak w sprawie Skody Kuzaja która na oczy na pewno nigdy nie widziała i nie bedzie widzieć Castrola :-)

                          Na temat oleju w Redbull pisano wiele razy i podgladano mechaników którzy czmychali po serwisie z butelkami pewnej firmy :-)

                          Zapraszam do lektury w której pojawia się może dla wielu zaskakujaca powtarzająca notka na temat stosowania pewnego oleju w tymże bolidzie:



                          Jak to wygląda obecnie hm...po prostu nie wiem... :-)
                          Jak będzie kiedys w Krakowie po raz kolejny Red Bull racing zapytam na pewno !

                          Fantastyczne zdjęcia !!
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • rustin
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 120

                            a ską wiesz jakie jest TBN retaining skoro prawie nikt tego nie podaje? jakie ma lotos a jakie np gulf?
                            czyli ten gulf jest słaby?
                            pytam o olej bez norm itd bo do forda zaleca sie a1/b1 5w30 a ta norma chyba słaba jest.
                            a coś bardziej dostępnego od amsoil?

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez rustin
                              gulf jest słaby?
                              Gulf Formula FE 5W-30 CCS 5100 ale ....przy -20 C więc .... przy -30C jest to gruboooo ponad 6500 a lepkość strukturalna Gulfa G 5W/40 ....przy -20 C wynosi CCS 5500 :?
                              Gdzie lepkość strukturalna wspominanego tylko przykładowo LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 w temp.- 30 C wynosi 5240 ( i to przy lepkości oleju 5W40 nie jak Gulf FE 5W/30) ...
                              CCS 5100 przy -20 C Gulfa vs CCS 5240 przy -30 C LOTOS TRAFFIC PRO - widać jasno który olej lepiej ochroni silnik i szybciej zostanie rozprowadzony po węzłach tarcia w silniku a trzeba mieć na uwadze, że Ford w swoich silnikach stosuje nietypowe wymiary kanałów smarujących które w konsekwencji wymagają innej ścisle określonej lepkości. Nie wszystkie oleje 5w 30 ją spełniają - np. LOTOS QUAZAR F 5W30 lepkość strukturalna CCS w - 30C wynosi 4600 ale to "syntetyczny" olej do silników najnowszej generacji - resztę masz na PW.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • morling1254
                                Classic
                                • 2011
                                • 21

                                prośba o podpowiedź

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez kiniu_tar
                                olej GM
                                zwykły tani olej HC - odpuść go sobie

                                LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 oraz Millers XFS 5w40 – mimo, że to oleje na PAO - odpadają nie spełniają specyfikacji i nie są olejami do tego silnka.
                                Mobil 5W/50 zdecydowanie odpada – nie ta specyfikacja oleju i lepkość do tego silnika.

                                XF Longlife C3 5w30
                                CHARAKTERYSTYKA:
                                ACEA C3, A3/B4
                                API SM/CF
                                GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
                                GM Dexos 2
                                SAE klasa lepkości:…5W30
                                Lepkość kinematyczna przy 100C…11,7 cSt
                                Lepkość kinematyczna przy 40C…69,0 cSt
                                Indeks lepkości…158
                                Temperatura krzepnięcia…-40
                                Temperatura zapłonu…230

                                Valvoline SynPower MST 5W-30 – jak najbardziej odpowiada wymaganiom Opla
                                ACEA C3, A3/B3/B4
                                API SM/CF
                                SAE klasa lepkości:…5W30
                                Lepkość kinematyczna przy 100C…12 cSt
                                Lepkość kinematyczna przy 400C…70,0 cSt
                                Indeks lepkości…169
                                Temperatura krzepnięcia…-45
                                Temperatura zapłonu…227
                                TBN 7

                                Jak widać te Valvoline jak dla mnie jest lepsze od Millersa (choć by przez to min, że podają TBN a Millers NIE!) parametry Valvoline MST także przewyższają Millersa.http://www.valvoline.pl/zalaczniki/aktualnosci/valvoline-insight/Valvoline_DEXOS.pdf

                                Normę spełnia także SynPower 5W-30 (GM LL-A.025/B-025)e w SynPower 5W-40 GM-LL-B-025

                                Top Tec 4600 5W-30 spełnia wszystkie wymagania i odpowiada jak najbardziej specyfikacjom opla, został zrobiony specjalnie dla tej marki (olej w technologi syntetycznej - za to naprawdę bardzo dobry) GM dexos2 ACEA; Opel GM-LL-A025/B025
                                Top Tec 4600 5W-30
                                API SM/CF
                                ACEA A3-04/B4-04 C3-08
                                SAE klasa lepkości:…5W30
                                Lepkość kinematyczna przy 100C…11,6 cSt
                                Lepkość kinematyczna przy 400C…64,0 cSt
                                Indeks lepkości…178 o niebo lepsze niż Valvoline i Millers :lol:
                                Temperatura krzepnięcia…-36
                                Temperatura zapłonu…232
                                Jak widać przy lepkości 40 i 100C a przewyższa Millersa i Valvoline pod względem Indeksu lepkości…178! Ale nie ustępuje także poprzednikom przy 40 i 100C. Temperatura płynięcia -36 słabsza co typowe jest dla olejów w technologii syntetycznej.

                                Jeśli Fuchs to tylko : Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 (GM dexos2) lub ew Fuchs Titan Supersyn Ecoflex 5W30 (olej HC) spełnia Opel GM-LL-A025/B025 Te dwa oleje to odpowiedniki LM (nie są 100% syntetyczne – ale nie zawsze full syntetyk jest najlepszy i pozwoli na spełnienie stawianych przed olejem wymogów) oleje Fuchs to pod względem jakości jedne z najlepszych produktów na rynku .

                                Ja bym ustawił do wlania te oleje wtej kolejności
                                1. Valvoline SynPower MST 5W-30
                                2. (na równi pod względem jakości mimo że to oleje PAO/HC+) Millers XF LONGLIFE C3 5w30/Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30/ jak najbardziej Mobil 1 0W/40!!!! i nie przejmował bym się tą bazą olejową SHC.


                                A tekst na dolej jako ciekawostka (ze strony Opla):
                                Zatwierdzone oleje silnikowe OPEL.
                                GM 5W-30 dexos2 Engine Oil - Fuel Economy Longlife - olej HC
                                Olej GM 5W-30 dexos2 o niskiej zawartości popiołów, siarki i fosforu (Low SAP’s) stanowi zaawansowaną formulacje wysokiej jakości oleju bazowego i najnowocześniejszych komponentów jakościowych, które są w pełni kompatybilne
                                z filtrami cząstek stałych (DPF’s) oraz katalizatorami trójdrożnymi (CAT’s). Olej GM 5W-30 dexos2 został opracowany
                                z myślą o zapewnieniu wyjątkowej sprawność i ochronie silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
                                • Wyjątkowa stabilność termiczna spowalnia proces starzenia się, co umożliwia wydłużenie okresów wymiany oleju
                                • Aktywne składniki czyszczące redukują zaleganie osadów zapewniają czystość silnika
                                • Niska zawartość popiołów, siarki i fosforu przedłuża okres sprawności systemów redukujących emisję spalin silników diesla i spalinowych
                                • Udoskonalone właściwości smarne poprawiają ekonomikę zużycia paliwa
                                • Zaawansowana formuła umożliwia stosowanie w ekstremalnych warunkach
                                Specyfikacja:
                                • Spełnia wymagania oleju GM dexos2 (zastępującego olej GM), specyfikacje GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 oraz poniższe specyfikacje branżowe: ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3; API SM/SL / CF.

                                Zastosowanie w samochodach innych marek. Olej GM 5W-30 dexos2 posiada następujące dopuszczenia:
                                • BMW Longlife 04
                                • Mercedes-Benz MB229.31 i MB229.51
                                • Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01

                                Przeznaczenie:
                                • Ważne! Przeznaczony do stosowania w wszystkich samochodach pasażerskich Opel, modelach typu SUV oraz lekkich pojazdach użytkowych dla których olej GM 5W-30 dexos2 jest zalecany.
                                GM 5W-30 Engine Oil Super Synthetic Fuel Economy Longlife tak naprawdę to olej HC
                                Stanowi połączenie unikalnego bazowego oleju syntetycznego i najnowocześniejszych komponentów jakościowych. Najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy zaprojektowany w celu przedłużenia okresów międzyobsługowych
                                i zapewnienia wydajnej pracy systemów redukujących emisję spalin w samochodach osobowych wyposażonych
                                w najnowocześniejsze silniki diesla i benzynowe.

                                Spełnia wymagania specyfikacji GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, SAE 5W-30, ACEA A3, B4, API SL/CF.
                                • Zapewnia doskonałe właściwości smarowe w trudnych warunkach eksploatacyjnych, zarówno w wysokich i niskich temperaturach.
                                • Długo zachowuje pierwotną sprawność pracy.
                                • Poprawia ekonomikę zużycia paliwa.
                                Zastosowanie:
                                • Spełnia wymagania specyfikacji SAE 5W-30, ACEA A3, B4, API SL/CF i jest zgodny ze specyfikacją GM Longlife GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 dla samochodów z wydłużonymi okresami międzyobsługowymi.
                                • Do samochodów wyposażonych w systemy ECO-Flex i Service-Flex.
                                • Zaleca się do stosowania we wszystkich nowoczesnych typach silników samochodów. Polecany dla wymagających klientów.
                                GM 5W-40 Engine Oil Supreme Plus
                                Olej GM 5W-30 Supreme Plus o niskiej zawartości popiołów, siarki i fosforu (Low SAP’s) i bardzo wysokiej sprawności.
                                W pełni dostosowany do pracy w nowoczesnych typach silników diesla. Opracowany w oparciu o zaawansowaną recepturę stworzoną z myślą o maksymalnej ochronie filtrów cząstek stałych i utrzymaniu funkcjonowania silnika na stałym poziomie podczas przedłużonych okresów międzyprzeglądowych.
                                Dzięki swej wyjątkowo wysokiej jakości olej GM 5W-30 Supreme Plus zapewnia:
                                • Efektywną ochronę przeciw zużyciu współpracujących elementów silnika dzięki zastosowaniu nowoczesnego pakietu dodatków uszlachetniających. Czynniki myjąco-płuczące pomagają utrzymać jego wnętrze w czystości.
                                • Dłuższy okres sprawności systemów redukujących emisję spalin dzięki niskiej zawartość popiołów, siarki i fosforu.
                                • Doskonałą stabilność termiczną i wysoką odporność na utleniania, co spowalnia proces starzenia się oleju, nawet w trudnych warunkach eksploatacji silnika.
                                • Dłuższą, niż w konwencjonalnych środkach smarujących, sprawność pracy systemów redukujących emisję spalin, takich jak filtry cząstek stałych.
                                • Niższe zużycie paliwa, w porównaniu z olejami typu 10W-40 i 15W-40, dzięki swoim doskonałym parametrom pracy w niskich temperaturach.
                                Dopuszczenia:
                                • SAE 5W-40
                                • ACEA A3, B3, B4, C3,
                                • API SM/SL/CF,
                                • VW 505.01/502.00/505.00,
                                • MB 229.31
                                • BMW Longlife-04,
                                • Porsche,
                                • Ford WSS-M2C 917A

                                Przeznaczenie i rekomendacja stosowania w samochodach Opla:
                                • Opracowany z myślą o nowoczesnych silnikach diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych w pojazdach typu SUV
                                i lekkich pojazdach użytkowych, do których zalecany jest olej kategorii ACEA C3.
                                • Przeznaczony do wykorzystania we wszystkich warunkach eksploatacyjnych - od łagodnych po ekstremalne.
                                • Przeznaczony do pracy przy małych i dużych obciążeniach silnika.
                                • Specjalnie opracowany, aby spełniać wymagania producentów w zakresie obsługi przy wydłużonych okresach międzyprzeglądowych.
                                • Uwaga! Do stosowania we wszystkich typach pojazdów, zgodnie z harmonogramem i planem serwisowym. Przed użyciem zawsze należy sprawdzić instrukcję obsługi lub książkę serwisową.
                                GM 10W-40 Engine Oil Semi Synthetic
                                Zaawansowany technologicznie olej silnikowy przeznaczony głównie do smarowania czterosuwowych, wielozaworowych silników benzynowych lub diesla wyposażonych w turbosprężarkę lub bez niej.

                                Spełnia następujące normy SAE 10W-40, ACEA A3, B4, API SL/CF.
                                • Doskonałe warunki ochronne nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacji.
                                • Formulacja bazowego oleju syntetycznego i najnowocześniejszych komponentów jakościowych.
                                • Ograniczenie zużycia oleju, ochrona przed wyciekami i naturalne uszczelnienie silnika.
                                • Bardzo wysoka odporność na zużycie, doskonała płynność przy niskich temperaturach.
                                • Obniżenie poziomu zużycia paliwa.
                                Zastosowanie:
                                • Spełnia następujące normy SAE10W-40, ACEA A3, B4, API SL/CF i posiada następujące dopuszczenia producentów: VW500.00/505.00, MB 229.1.
                                • Przeznaczony do użytku przez cały rok,
                                w silnikach benzynowych i diesla z lub bez turbosprężarki. Do stosowania w starszych typach silników.
                                GM 15W-40 Engine Oil Mineral
                                Wieloskładnikowy olej silnikowy będący formulacją wysokiej jakości oleju bazowego i specjalnych dodatków uszlachetniających. Przeznaczony do smarowania silników benzynowych lub diesla wyposażonych w turbosprężarkę lub bez niej.

                                Spełnia następujące normy SAE 15W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF.
                                • Doskonała ochrona przeciw zużyciu współpracujących elementów silnika.
                                • Aktywne składniki czyszczące redukują osadzanie się nagaru.
                                • Wysoka płynność ułatwia rozruch silnika i prawidłowy obieg oleju podczas jego pracy.
                                Zastosowanie:
                                • Spełnia następujące normy SAE 15W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF i posiada następujące dopuszczenia producentów: VW 501.01/505.00, MB 229.1.
                                • Przeznaczony do użytku przez cały rok, w silnikach benzynowych i diesla wyposażonych w turbosprężarkę i bez niej.
                                • Do stosowania w starszych typach silników.
                                • Do stosowania we wszystkich typach pojazdów, zgodnie z harmonogramem i planem serwisowym. Przed użyciem należy poznać zapisy o stosowaniu płynów obsługowych w instrukcji obsługi lub książce serwisowej samochodu.
                                Mobil 1 0W-40 Protection Formula Engine Oil
                                Mobil 10W-40 został opracowany w oparciu o opatentowaną formułę zawierającą najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe oraz nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających stworzonych przy wykorzystaniu technologii „Supersyn”.

                                Szeroki zakres klasyfikacji lepkościowej oleju zapewnia prawidłowy poziom ochrony elementów silnika, oszczędność paliwa i szybki rozruch pojazdu nawet w ekstremalnie mroźnych warunkach. Specjalne dodatki myjąco-płuczące usuwają osady i szlamy, które często tworzą się podczas eksploatacji w wysokich temperaturach.

                                Właściwości oleju przewyższają większość światowych standardów jakościowych wytyczanych przez wiodących producentów w branży. Dzięki czemu Mobil 1 0W-40 gwarantuje najwyższą sprawność tam, gdzie tradycyjne oleje nie sprawdzają się.

                                Dostępny wyłącznie w opakowaniach z etykietą Mobil 1.

                                Specyfikacje:
                                • ACEA A3, B4;
                                • API SM/CF;
                                • GM-LL-A-025;
                                • GM-LL-B-025;
                                • BMW Longlife-01;
                                • MB 229.3/229.5;
                                • Porsche;
                                • VW 502.00/505.00/503.01

                                Zastosowanie:
                                • Mobil 1 0W-40 uzupełnia standardową ofertę olejów silnikowych GM.
                                • Zalecany do silników pracujących pod dużym obciążeniem, dla miłośników sportów motorowych i posiadaczy Opli
                                w wersji OPC.
                                • Ważne! Nie jest dopuszczony do użytku w następujących modelach: Opel Antara 2.0 CDTI, Opel Movano i Opel Vivaro z filtrem cząstek stałych.
                                Uwaga!
                                Do stosowania we wszystkich typach pojazdów, zgodnie z harmonogramem i planem serwisowym. Przed użyciem zawsze należy sprawdzić odpowiednie informacje w instrukcji obsługi lub książce serwisowej pojazdu.

                                Bardzo ładny opis i widać że uczynił to fachowiec. Mój silnik to ten sam tylko mniejszy 1,4 benzyna w Chevrolet Lacetti dodam że zagazowany. Oprócz olei opisanych w tym poście co powiedział by pan o olejach z tych tanich jak LOTOS lub tych także drogich jak Motul 5W30 DEXOS2 ??. Czy może przybliżyć nam pan ten olej zalecany przez GM 5W30 DEXOS2 co to jest takiego i od kogo tak naprawdę ?. Serdecznie dziękuje za poradę. Pozdrawiam.
                                MORLING

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Jest jeszcze Fuchs PRO FLEX w technologii XTL o takich parametrach:

                                  Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,850 g/ml
                                  Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
                                  Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5100 mPas
                                  Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 67,0 mm2/s
                                  Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,8 mm2/s
                                  Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 175

                                  Zamieszczone przez morling1254
                                  GM 5W30 DEXOS2 co to jest takiego i od kogo tak naprawdę ?.
                                  Juz kilka stron wcześniej ktos podawał dziwaczna nazwę producenta tego oleju .
                                  Cena jest tak niska że obawiam się że oprócz normy GM olej jest okrojony ze wszystkie co może przynieść wymierne profity uzytkownikowi.
                                  Dla kogo jest ?

                                  Dla p. Kowlaskiego który jest szczesliwy że kupił olej "oryginalny" GM w dobrej cenie.
                                  Cena oleju odpowiada tanim minerałom o niskich klasach jakosciowych a tutaj jeszcze poziom popiołów siarczanowych ograniczony do 0.8%.
                                  Jak dla mnie GM to jeden z gorszych olejów na rynku.

                                  Zalanie Lotosa w miejsce GM na pewno przyniesie wiecej korzysci.
                                  Lotos to marka nie najgorsza ale Poacy z reguły maja tendencję do krytykanctwa tego co Polskie.
                                  Uważam Lotosa za olej o dobrej jakości i cenie nie najlepszy ale napewno lepszy od tych z czołowych półek z marketów i reklam TV :lol:

                                  Zamieszczone przez morling1254
                                  Mobil 10W-40 został opracowany w oparciu o opatentowaną formułę zawierającą najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe oraz nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających stworzonych przy wykorzystaniu technologii „Supersyn”.
                                  Pisałem już że Mobil 1 nie ma olejów pełnosyntetycznych to HC na bazach tzw.VISOM .

                                  The Mobil 1 formulation strategy has always been based on selecting the best components available. We now have the very high quality Group III+ base stock, ‘Visom’ exclusively available to ExxonMobil. As we developed the Mobil 1 ESP technology we found that combining Visom with PAO could deliver a formulation of equivalent performance to an all PAO formulation.

                                  nie oczekujmy od olejów klasy API SM C3 TBN wyższego niż 8.
                                  To normalne że ma na poziomie 7-8 i dostosowane jest to do konkretnych silników które wypalaja mieszankę paliwowo-powietrzna w sposób duze BARDZIEJ EFEKTYWNY niż starsze diesle czy beznynioki :-)

                                  Co innego jesli jakiś olej klasy A3/B4 np. 10W-40 API Sl ma TBN 6.4 no to wtedy porażka :-)


                                  Pozdrawiam

                                  Competitive advantage

                                  Visom is the only non-PAO stock that can deliver the required performance to formulate a 0W grade oil that meets European OEM engine oil specifications. Visom is not available to our competition.

                                  To support Mobil 1 growth

                                  Global PAO capacity is limited. As we quickly approach this limit, new base stocks must be explored to ensure we can support the continued growth of the Mobil 1 family of products.

                                  To ensure continuity of supply

                                  As we saw with the 2005 hurricane, the more flexibility we have in our formulations, the better placed we are to withstand disruption to our supply. We can balance PAO and Visom supply fluctuations to ensure we can always deliver the final product to our customers.

                                  To maintain market relevant pricing

                                  As PAO supply has tightened globally, raw material costs have increased substantially. In the future, an exclusively PAO formulation may be priced out of the market or result in significant margin erosion.

                                  To prepare for next generation basestocks (GTL)

                                  Commencing 2010, the next generation of base stocks derived from Natural Gas (Gas To Liquids) will enter the market. These high quality basestocks will arrive in substantial quantities and will probably be used in the majority of competitive premium formulations. Visom is viewed as a precursor of GTL, and hence it’s use now in our flagship formulations eases our transition to a GTL world, and helps us understand how to maintain flagship performance using these high quality non-PAO basestocks.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • morling1254
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 21

                                    DLA CHEVROLET LACETTI 1,4 BENZYNA NA LPG

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Jest jeszcze Fuchs PRO FLEX w technologii XTL o takich parametrach:

                                    Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,850 g/ml
                                    Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
                                    Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5100 mPas
                                    Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 67,0 mm2/s
                                    Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,8 mm2/s
                                    Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 175

                                    Zamieszczone przez morling1254
                                    GM 5W30 DEXOS2 co to jest takiego i od kogo tak naprawdę ?.
                                    Juz kilka stron wcześniej ktos podawał dziwaczna nazwę producenta tego oleju .
                                    Cena jest tak niska że obawiam się że oprócz normy GM olej jest okrojony ze wszystkie co może przynieść wymierne profity uzytkownikowi.
                                    Dla kogo jest ?

                                    Dla p. Kowlaskiego który jest szczesliwy że kupił olej "oryginalny" GM w dobrej cenie.
                                    Cena oleju odpowiada tanim minerałom o niskich klasach jakosciowych a tutaj jeszcze poziom popiołów siarczanowych ograniczony do 0.8%.
                                    Jak dla mnie GM to jeden z gorszych olejów na rynku.

                                    Zalanie Lotosa w miejsce GM na pewno przyniesie wiecej korzysci.
                                    Lotos to marka nie najgorsza ale Poacy z reguły maja tendencję do krytykanctwa tego co Polskie.
                                    Uważam Lotosa za olej o dobrej jakości i cenie nie najlepszy ale napewno lepszy od tych z czołowych półek z marketów i reklam TV :lol:

                                    Zamieszczone przez morling1254
                                    Mobil 10W-40 został opracowany w oparciu o opatentowaną formułę zawierającą najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe oraz nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających stworzonych przy wykorzystaniu technologii „Supersyn”.
                                    Pisałem już że Mobil 1 nie ma olejów pełnosyntetycznych to HC na bazach tzw.VISOM .

                                    The Mobil 1 formulation strategy has always been based on selecting the best components available. We now have the very high quality Group III+ base stock, ‘Visom’ exclusively available to ExxonMobil. As we developed the Mobil 1 ESP technology we found that combining Visom with PAO could deliver a formulation of equivalent performance to an all PAO formulation.

                                    nie oczekujmy od olejów klasy API SM C3 TBN wyższego niż 8.
                                    To normalne że ma na poziomie 7-8 i dostosowane jest to do konkretnych silników które wypalaja mieszankę paliwowo-powietrzna w sposób duze BARDZIEJ EFEKTYWNY niż starsze diesle czy beznynioki :-)

                                    Co innego jesli jakiś olej klasy A3/B4 np. 10W-40 API Sl ma TBN 6.4 no to wtedy porażka :-)


                                    Pozdrawiam

                                    Competitive advantage

                                    Visom is the only non-PAO stock that can deliver the required performance to formulate a 0W grade oil that meets European OEM engine oil specifications. Visom is not available to our competition.

                                    To support Mobil 1 growth

                                    Global PAO capacity is limited. As we quickly approach this limit, new base stocks must be explored to ensure we can support the continued growth of the Mobil 1 family of products.

                                    To ensure continuity of supply

                                    As we saw with the 2005 hurricane, the more flexibility we have in our formulations, the better placed we are to withstand disruption to our supply. We can balance PAO and Visom supply fluctuations to ensure we can always deliver the final product to our customers.

                                    To maintain market relevant pricing

                                    As PAO supply has tightened globally, raw material costs have increased substantially. In the future, an exclusively PAO formulation may be priced out of the market or result in significant margin erosion.

                                    To prepare for next generation basestocks (GTL)

                                    Commencing 2010, the next generation of base stocks derived from Natural Gas (Gas To Liquids) will enter the market. These high quality basestocks will arrive in substantial quantities and will probably be used in the majority of competitive premium formulations. Visom is viewed as a precursor of GTL, and hence it’s use now in our flagship formulations eases our transition to a GTL world, and helps us understand how to maintain flagship performance using these high quality non-PAO basestocks.

                                    Do mojego Autka DLA CHEVROLET LACETTI 1,4 BENZYNA NA LPG lepszy był by Mobil1 NEW LIFE OW40 czy może MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30 ??? Dziękuje za info. pozdrawiam.
                                    MORLING

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zawsze od Mobila bedzie lepszy Mobil 1.
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • morling1254
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 21

                                        DLA CHEVROLET LACETTI 1,4 DOHC BENZYNA NA LPG JAKI OLEJ

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        rOBERTO795 - bardzo trafne uwagi w punktach 1-4 (zwłaszcza pkt.3) $$$ - dlatego tylko duże firmy mogą sobie pozwolić na kosztowne laboratoryjne badanie właściwości olejów i poddanie ich specjalistycznym obciążeniowym testom.
                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        można zalać silnik mixolem i napisac ze jest oki.
                                        Witam wszystkich. Właśnie skończyła mi się gwarancja więc skończyło też uzależnienie od ASO w temacie oleju. Do tej pory byłem obligowany lać GM 5W30 ale teraz mogę sobie wybrać inny taki jaki chcę. Dodam iż mam przejechane tylko 11000Km więc mogę stwierdzić że autko jest nowe ale zamierzam się teraz rozjeździć gdyż sprzedałem swoje poprzednie. Nie wiem czy dalej lać ten GM 5W30, co to za olej i od kogo, na plus przemawia że OPEL i Chevrolet stosuje go do swoich nowych aut. Biorę też pod uwagę:

                                        1. Mobil1 New Life 0w40
                                        2. Mobil Super 3000 XE 5W-30
                                        3. XF Longlife C3 5w30
                                        4. Amsoil ASL 5W-30 SM/CF 1q(0,946L)
                                        5. Valvoline SynPower MST 5W-30
                                        6. Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL)
                                        7. MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W30
                                        8. Olej GM Opel 5W30 DEXOS2
                                        9. SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
                                        10. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
                                        11. TOP TEC 4600 5W-30

                                        Może ktoś ma inne propozycje ?

                                        Z pewnością bardzo pomocne były by rady użytkownika serwisu: Paolo Esco który widać że jest jednym z najlepszych znawców tematu na forum

                                        Dziękuje za info i pozdrawiam.
                                        MORLING

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Re: DLA CHEVROLET LACETTI 1,4 BENZYNA NA LPG JAKI OLEJ

                                          Zamieszczone przez morling1254
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          rOBERTO795 - bardzo trafne uwagi w punktach 1-4 (zwłaszcza pkt.3) $$$ - dlatego tylko duże firmy mogą sobie pozwolić na kosztowne laboratoryjne badanie właściwości olejów i poddanie ich specjalistycznym obciążeniowym testom.
                                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                                          można zalać silnik mixolem i napisac ze jest oki.
                                          Witam wszystkich. Właśnie skończyła mi się gwarancja więc skończyło też uzależnienie od ASO w temacie oleju. Do tej pory byłem obligowany lać GM 5W30 ale teraz mogę sobie wybrać inny taki jaki chcę. Dodam iż mam przejechane tylko 11000Km więc mogę stwierdzić że autko jest nowe ale zamierzam się teraz rozjeździć gdyż sprzedałem swoje poprzednie. Nie wiem czy dalej lać ten GM 5W30, co to za olej i od kogo, na plus przemawia że OPEL i Chevrolet stosuje go do swoich nowych aut. Biorę też pod uwagę:

                                          1. Mobil1 New Life 0w40
                                          2. Mobil Super 3000 XE 5W-30
                                          3. XF Longlife C3 5w30
                                          4. Amsoil ASL 5W-30 SM/CF 1q(0,946L)
                                          5. Valvoline SynPower MST 5W-30
                                          6. Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL)
                                          7. MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W30
                                          8. Olej GM Opel 5W30 DEXOS2
                                          9. SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
                                          10. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
                                          11. TOP TEC 4600 5W-30

                                          Może ktoś ma inne propozycje ?

                                          Z pewnością bardzo pomocne były by rady użytkownika serwisu: Paolo Esco który widać że jest jednym z najlepszych znawców tematu na forum

                                          Dziękuje za info i pozdrawiam.
                                          Patrząc na jakośc oraz dostępność w razie ''W"" :
                                          pozycja 1,7,10 i 11 to raczej to samo ale równiez przyzwoicie z dostępnoscia.Oczywiscie 4 i 6. również. Pozdrawiam.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            ja bym do tego jeszcze dorzucił Quaker State ! :-)
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • morling1254
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 21

                                              Re: DLA CHEVROLET LACETTI 1,4 DOHC BENZYNA NA LPG JAKI OLEJ

                                              Zamieszczone przez morling1254
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              rOBERTO795 - bardzo trafne uwagi w punktach 1-4 (zwłaszcza pkt.3) $$$ - dlatego tylko duże firmy mogą sobie pozwolić na kosztowne laboratoryjne badanie właściwości olejów i poddanie ich specjalistycznym obciążeniowym testom.
                                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                                              można zalać silnik mixolem i napisac ze jest oki.
                                              Witam wszystkich. Właśnie skończyła mi się gwarancja więc skończyło też uzależnienie od ASO w temacie oleju. Do tej pory byłem obligowany lać GM 5W30 ale teraz mogę sobie wybrać inny taki jaki chcę. Dodam iż mam przejechane tylko 11000Km więc mogę stwierdzić że autko jest nowe ale zamierzam się teraz rozjeździć gdyż sprzedałem swoje poprzednie. Nie wiem czy dalej lać ten GM 5W30, co to za olej i od kogo, na plus przemawia że OPEL i Chevrolet stosuje go do swoich nowych aut. Biorę też pod uwagę:

                                              1. Mobil1 New Life 0w40
                                              2. Mobil Super 3000 XE 5W-30
                                              3. XF Longlife C3 5w30
                                              4. Amsoil ASL 5W-30 SM/CF 1q(0,946L)
                                              5. Valvoline SynPower MST 5W-30
                                              6. Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL)
                                              7. MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W30
                                              8. Olej GM Opel 5W30 DEXOS2
                                              9. SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
                                              10. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
                                              11. TOP TEC 4600 5W-30

                                              Może ktoś ma inne propozycje ?

                                              Z pewnością bardzo pomocne były by rady użytkownika serwisu: Paolo Esco który widać że jest jednym z najlepszych znawców tematu na forum

                                              Dziękuje za info i pozdrawiam.
                                              Słyszałem że dobre właściwości myjące silnik ma ten SHELL ULTRA EXTRA 5W30 gdyby wlewał go zawsze od nowości to może silnik zawsze byłby czysty bez szlamów i nagarów ??? a właściwości smarne pewnie są dobre ???. Wybrałem listę olejów dobrych bo wcześniej poczytałem trochę na tym forum jakie oleje są dobre i w oparciu o parametry dobrałem do swojego silnika listę najlepszych. Wszystkie mają podobną cenę, jednak nie wiem który z nich jest tym najlepszym z najlepszych do mojego silnika i dla tego wolę zapytać fachowców których jak widać z opisów i podanych parametrów na tym forum są dość aktywni. Proszę o podanie którego oleju byście użyli i dla czego właśnie tego, które to PAO/ESTRY i czy mam rację z tym SHELL-em. A co powiecie o technologi XTL jak n.p przy oleju: Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL) (Dexos2). Jak usystematyzujemy te info to pewnie znajdziemy coś wyjątkowego. Dziękuje za info.
                                              MORLING

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                morling1254 - prośba - nie przeklejaj ciągle cytowanych wypowiedzi ponieważ temat robi się nieczytelny i "zaśmieca wątek".

                                                Z podanych przez Ciebie olejów weź pod uwagę oleje oparte na pełnosyntetycznej bazie PAO/Estry. Twój silnik nie ma ograniczeń tak, jak niektóre jednostki VW więc daj mu to co najlepsze.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • morling1254
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 21

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  morling1254 - prośba - nie przeklejaj ciągle cytowanych wypowiedzi ponieważ temat robi się nieczytelny i "zaśmieca wątek".

                                                  Z podanych przez Ciebie olejów weź pod uwagę oleje oparte na pełnosyntetycznej bazie PAO/Estry. Twój silnik nie ma ograniczeń tak, jak niektóre jednostki VW więc daj mu to co najlepsze.
                                                  A które z nich to PAO/ESTRY ?. Dziękuje za podpowiedź, pewnie to znasz z pamięci ja bym musiał cały dzień kopać w necie w danych technicznych każdego z olei a nie zawsze dane te są pełne i łatwe do znalezienia nawet na stronach producentów tych olei.
                                                  MORLING

                                                  Komentarz

                                                  • gebek
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1214

                                                    morling1254, Motul 300 V jest estrowy...i go sam uzywam :szeroki_usmiech
                                                    Amsoil to PAO...tak mowia fachowcy
                                                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                    Nie synku...to diesel PD.

                                                    Honda...the power of dreams.
                                                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...