Interesuje mnie tylko i wyłącznie sztywność konstrukcji i zachowanie w mocniej pociągniętych zakrętach. Szukam opony zapewniającej pewne kierowanie, a nie pływanie pontonem po wzburzonym morzu.
Rozmiar 195/65 R15, indeks 91H - specjalnie H (210), bo sądzę, że mogą być nieco mocniejszej konstrukcji od popularnych 91T (190), co przełoży się na ich sztywność.
M.
W tym rozmiarze to raczej szału nie będzie, dlatego jak chcesz mocniejsze ścianki to radziłbym szukać czegoś z wyższym indeksem nośności (95T albo 95H). Wziąłbym jeszcze pod uwagę opony całoroczne. Jak się przejrzy różne testy to wychodzi, że najlepsze na sucho są Nokiany D3.
I właśnie na Nokiany w końcu się zdecydowałem - model WR D3, ten starszy (w tym roku wszedł D4) - z opinii wychodzi na to, że i na śniegu dadzą sobie radę i na suchym też nieźle jak na zimówki. Rozważałem Yokohamy V902A, podobno na sucho bardzo dobre, ale za to na śniegu dramat, a mimo wszystko to już za duże ustępstwo, bo w zimie czasem ten śnieg jednak spadnie.
Czyli Nokian WR D3 195/65 R15, ale za to zaryzykuję wzmocnioną konstrukcję - nie 91T, nie 91H, lecz 95H XL. Do Octavii trochę na przypał, ale po doświadczeniach z letnimi oponami wiem już, że miękka ściana przy tym profilu to porażka dla kogoś, kto lubi zakręty A praktycznie każda zimowka jest mniej lub bardziej miękkiej kostrukcji.
No i do tego znalazłem najlepszą ofertę na ten dokładnie model w sklepie w Gdańsku, niedaleko chaty.
Reifen der Dimension 205/55 R16 als Standardausstattung der Golf-Klasse gelten mittlerweile als Bestseller im Sortiment aller Reifengrößen. So haben die Reifen abgeschnitten.
Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?
Miał ktoś styczność z oponami Viking Snowtech II? Stoję przed wyborem albo nalewek albo właśnie tych opon. Mieszkam w Bieszczadach więc trakcja po śniegu a szczególnie świeżym i mokrym ma duże znaczenie.
Ogólnie chwilę używałem opon letnich tego producenta na Audi 80 Avant no i szału nie robiły z tym, że to byla ich końcówka i były stare.
Miał ktoś styczność z oponami Viking Snowtech II? Stoję przed wyborem albo nalewek albo właśnie tych opon. Mieszkam w Bieszczadach więc trakcja po śniegu a szczególnie świeżym i mokrym ma duże znaczenie.
Ogólnie chwilę używałem opon letnich tego producenta na Audi 80 Avant no i szału nie robiły z tym, że to byla ich końcówka i były stare.
Jak ma byc tanio i bardzo dobrze na sniegu to kup debice Frigo 2, a nie jakies wynalazki
Decyzja zapadła. Opony Nokian WR D4 mam już w domu. Już niedługo przyjdzie czas na ich ocenę
Napisz jeśli możesz gdzie wyprodukowano te Nokiany. Też zastanawiałem się nad zakupem tych opon ale w żadnym sklepie nie znalazłem informacji o miejscu produkcji, a telefonicznie bezczelnie nikt nie udzielił mi tej informacji(to dla mnie ważne po poprzednich doświadczeniach). Nieoficjalnie dowiedziałem się że najprawdopodobniej robione są u "towarzyszy zza wschodniej granicy". Wcześniej miałem starszy model Nokiana właśnie tam robiony i po 2 latach nie nadawał się do jazdy (ostatecznie zakupiłem Vredestein Snowtrac 3).
Czytalem, ze teraz cala produkcja jest w Rosji. Kupilem WR D4 na 18", zobaczymy... Lepsza Rosja, jak Chiny.
Conti nie wezme, bo one znikaja w oczach - info z pierwszej reki. A Micheliny, choc dobre, to za drogie, mam Alpin A4 w Cytrynie i sa nie do zdarcia, ale RS wiele zima jezdzic nie bedzie, wiec by sie tylko zestarzaly.
Wcześniej miałem starszy model Nokiana właśnie tam robiony i po 2 latach nie nadawał się do jazdy (ostatecznie zakupiłem Vredestein Snowtrac 3).
a Vredestein gdzie wyprodukowany? Przecież oni jako jedni z pierwszych o ile nawet nie pierwsi przenieśli produkcję do ruskich, nie wiem czy całą ale na pewno większe rozmiary.
Przed paroma dniami dotarły do mnie Nokiany WR D3 wyprodukowane w 48. tygodniu 2014 - made in Finland Podobno WR D4 faktycznie przenieśli w całości do Rosji.
Jestem raczej spokojny o jakość D4. Jeśli opony mają być kiepskie, to raczej z pełnego założenia technologicznego w sztabie Nokian-a. Na dzień dzisiejszy nic więcej nie da się napisać, ani przeczytać o tym produkcje. Jako posiadacz D4 z pewnością zaopiniuję Wam tą oponę, w celu ostrzeżenia przed nią, lub polecenia opony D4.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
a Vredestein gdzie wyprodukowany? Przecież oni jako jedni z pierwszych o ile nawet nie pierwsi przenieśli produkcję do ruskich, nie wiem czy całą ale na pewno większe rozmiary.
Moje Vredesteiny Snowtrac 3 w rozmiarze 195/65R15 wyprodukowane Nederlanden (niestety data produkcji to połowa roku 2014 o czym wiedziałem wcześniej, w tym roku wszedł nowy model).
Pozdrawiam.
Komentarz