Interesuje mnie tylko i wyłącznie sztywność konstrukcji i zachowanie w mocniej pociągniętych zakrętach. Szukam opony zapewniającej pewne kierowanie, a nie pływanie pontonem po wzburzonym morzu.
Rozmiar 195/65 R15, indeks 91H - specjalnie H (210), bo sądzę, że mogą być nieco mocniejszej konstrukcji od popularnych 91T (190), co przełoży się na ich sztywność.
M.
W tym rozmiarze to raczej szału nie będzie, dlatego jak chcesz mocniejsze ścianki to radziłbym szukać czegoś z wyższym indeksem nośności (95T albo 95H). Wziąłbym jeszcze pod uwagę opony całoroczne. Jak się przejrzy różne testy to wychodzi, że najlepsze na sucho są Nokiany D3.
I właśnie na Nokiany w końcu się zdecydowałem - model WR D3, ten starszy (w tym roku wszedł D4) - z opinii wychodzi na to, że i na śniegu dadzą sobie radę i na suchym też nieźle jak na zimówki. Rozważałem Yokohamy V902A, podobno na sucho bardzo dobre, ale za to na śniegu dramat, a mimo wszystko to już za duże ustępstwo, bo w zimie czasem ten śnieg jednak spadnie.
Czyli Nokian WR D3 195/65 R15, ale za to zaryzykuję wzmocnioną konstrukcję - nie 91T, nie 91H, lecz 95H XL. Do Octavii trochę na przypał, ale po doświadczeniach z letnimi oponami wiem już, że miękka ściana przy tym profilu to porażka dla kogoś, kto lubi zakręty A praktycznie każda zimowka jest mniej lub bardziej miękkiej kostrukcji.
No i do tego znalazłem najlepszą ofertę na ten dokładnie model w sklepie w Gdańsku, niedaleko chaty.
Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?
Miał ktoś styczność z oponami Viking Snowtech II? Stoję przed wyborem albo nalewek albo właśnie tych opon. Mieszkam w Bieszczadach więc trakcja po śniegu a szczególnie świeżym i mokrym ma duże znaczenie.
Ogólnie chwilę używałem opon letnich tego producenta na Audi 80 Avant no i szału nie robiły z tym, że to byla ich końcówka i były stare.
Miał ktoś styczność z oponami Viking Snowtech II? Stoję przed wyborem albo nalewek albo właśnie tych opon. Mieszkam w Bieszczadach więc trakcja po śniegu a szczególnie świeżym i mokrym ma duże znaczenie.
Ogólnie chwilę używałem opon letnich tego producenta na Audi 80 Avant no i szału nie robiły z tym, że to byla ich końcówka i były stare.
Jak ma byc tanio i bardzo dobrze na sniegu to kup debice Frigo 2, a nie jakies wynalazki
Decyzja zapadła. Opony Nokian WR D4 mam już w domu. Już niedługo przyjdzie czas na ich ocenę
Napisz jeśli możesz gdzie wyprodukowano te Nokiany. Też zastanawiałem się nad zakupem tych opon ale w żadnym sklepie nie znalazłem informacji o miejscu produkcji, a telefonicznie bezczelnie nikt nie udzielił mi tej informacji(to dla mnie ważne po poprzednich doświadczeniach). Nieoficjalnie dowiedziałem się że najprawdopodobniej robione są u "towarzyszy zza wschodniej granicy". Wcześniej miałem starszy model Nokiana właśnie tam robiony i po 2 latach nie nadawał się do jazdy (ostatecznie zakupiłem Vredestein Snowtrac 3).
Czytalem, ze teraz cala produkcja jest w Rosji. Kupilem WR D4 na 18", zobaczymy... Lepsza Rosja, jak Chiny.
Conti nie wezme, bo one znikaja w oczach - info z pierwszej reki. A Micheliny, choc dobre, to za drogie, mam Alpin A4 w Cytrynie i sa nie do zdarcia, ale RS wiele zima jezdzic nie bedzie, wiec by sie tylko zestarzaly.
Wcześniej miałem starszy model Nokiana właśnie tam robiony i po 2 latach nie nadawał się do jazdy (ostatecznie zakupiłem Vredestein Snowtrac 3).
a Vredestein gdzie wyprodukowany? Przecież oni jako jedni z pierwszych o ile nawet nie pierwsi przenieśli produkcję do ruskich, nie wiem czy całą ale na pewno większe rozmiary.
Przed paroma dniami dotarły do mnie Nokiany WR D3 wyprodukowane w 48. tygodniu 2014 - made in Finland Podobno WR D4 faktycznie przenieśli w całości do Rosji.
Jestem raczej spokojny o jakość D4. Jeśli opony mają być kiepskie, to raczej z pełnego założenia technologicznego w sztabie Nokian-a. Na dzień dzisiejszy nic więcej nie da się napisać, ani przeczytać o tym produkcje. Jako posiadacz D4 z pewnością zaopiniuję Wam tą oponę, w celu ostrzeżenia przed nią, lub polecenia opony D4.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
a Vredestein gdzie wyprodukowany? Przecież oni jako jedni z pierwszych o ile nawet nie pierwsi przenieśli produkcję do ruskich, nie wiem czy całą ale na pewno większe rozmiary.
Moje Vredesteiny Snowtrac 3 w rozmiarze 195/65R15 wyprodukowane Nederlanden (niestety data produkcji to połowa roku 2014 o czym wiedziałem wcześniej, w tym roku wszedł nowy model).
Pozdrawiam.
Komentarz