sew1981, gratulacje, interes życia. Wyrzuciłeś 300zł w błoto. Nie ma czegoś takiego jak opona zimowa, która ma 10 lat na karku. Nie ma znaczenia czy to Goodride, Michelin, Pirelli itd. itd.
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
nie ma co panikować, czy w błoto to się okaże dopiero. Powtarzam, że miałem też starawe (ale technicznie ok) opony w Scudo i wcale źle się nie jeździło, mimo panujących opinii. Nie mówię, że będą to nówki, ale uważam, że lepsze niż zajechane micheliny. Były dobrze składowane i aż tak wieku po nich nie widać. Wiem, że guma się starzeje etc., ale panowie, nie oszukujmy się 300 zł to jedna nowa opona tego rozmiaru, co bym za to miał? maks półtorej chińskiej nowej opony..... Poczekamy, pojeździmy, zobaczymy. Nie chwalę, ani nie tępie - przyjrzę się dokładnie.
Wczoraj wymieniłem, ale blisko mnie wulkanizacja, więc jazda po fyrtlu. Jak będę po jakiejś jeździe dłuższej zdam relacje. Narazie zauważyłem jedno, że przy wczorajszej temperaturze (około -4) i śliskiej drodze, nie ślizga się przy ruszaniu jak poprzedni alpin z niższym bieżnikiem....na uliczkach osiedlowych np. ruszając ze skrzyżowania.
[ Dodano: Czw 17 Gru, 15 08:03 ]
Klima, to wyjaśnij mi jakim cudem jeździłem na 10 letnich kormoranach, wcale nie z lekką nogą i auto radziło sobie bdb w śniegu (góry) i na śliskiej nawierzchni (trasa, miasto) nawet asfaltowej? A nie było to lekkie auto - fiat scudo I, czasem napakowany. A mam porównanie, bo w tym samym czasie miałem auto (superba) na nowych zimówkach barum polaris. i jakiejś kolosalnej różnicy nie czułem....serio.
wcale nie bronie starych opon - bo rozumiem proces starzenia się gumy etc., ale chyba czasem ta opinia jest przesadzona i napędzona rynkiem, że wszystko trzeba od razu wywalać do kosza i nóweczki brać.....
Patrząc na stare kormorany miałem dwa spostrzeżenia "negatywne" - w dotyku pewnie guma jest twardsza trochę (i jakieś odbicie może to mieć w pewnych sytuacjach skrajnych być może, choć mnie nie zawiodły nigdy) i pewnie przez to są ciut głośniejsze jak nie ma śniegu.
a tak w ogóle to dawniej ludzie nie mieli żadnych zimówek tylko opony dętkowe, mieli kredensy z napędem na tył, żadnych czujników, absów i też dawali radę :P to tak w ramach humoreski oczywiście
Komentarz
-
-
yunior81, może troszkę twardziej , a i to nie u wszystkich producentów... sądzę że przy wyższych profilach można nie zauważyć , a czasami przy niższych opony bez xl są twardsze ot dych z xl. generalnie jak nie musisz to nie zakładaj.
co do 10-letniej zimówki ..głownie bardzo słabe parametry na mokrym.
śmieszne opony zakładałem parę dni temu - bridgestone blizzak lm001 . opona ma na środku bardzo niski bieżnik , około 6.8mm. nie wiem dlaczego jest tak skonstruowana.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
leszekmw, zgadza się, tu może być to najbardziej odczuwalne, ale i tak lepsze parametry sporo o dziwo mają niż moje młodsze micheliny, z niższym bieżnikiem - a o taką poprawę mi chodziło. Zrobiłem już parę km i jest zdecydowanie lepiej ruszyć i na łukach - już to czuje, a dziś mokra nawierzchnia. Nie pisze, żeby chwalić zakup, piszę obiektywnie o wrażeniach względem tamtych michelinów. Nówki to nie są, wiadomo, ale już widzę, że jest dużo lepiej niż było - bo ruszanie mnie irytowało i bardzo łatwo tracił przyczepność na mokrym. Teraz tak nie jest. Za parę dni się gdzieś dalej wypuszczę, to opisze jak przy prędkościach drogowych.
a blizzak to run flaty prawda?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Miał ktoś do czynienia z oponami o oznaczeniu XL - opona wzmocniona ?
Jak się na tym jeździ ? Tak samo jak np. na 84T czy mniej komfortowo ?
Zdecydowałem się na XL po tym jak na przykładzie nieudanego zakupu opon letnich, które okazały się miękkiej konstrukcji, doświadczyłem niepożądanej zmiany w prowadzeniu samochodu (szybkim prowadzeniu). Dlatego zależało mi na sztywniejszej konstrukcji opony. Ponieważ w grę wchodziły tylko "balony" 195/65 R15, to problem miał tym większe znaczenie. Po pierwsze dałem H, bo wyższy indeks prędkości zwykle oznacza oponę "silniejszą", no i dałem nośność 95 zamiast 91 (95 w tym rozmiarze oznaczone jest dodatkowo jako XL - eXtra Load). Na razie jestem zadowolony, zakręty w mieście pokonuję pewnie. Już jest lepiej niż na tych nietrafionych letnich Dunlopach, miękkich jak materac. Pełną opinię wydam na koniec sezonu jak na wiosnę przejadę się szybciej krętymi kaszubskimi drogami, zobaczymy jak auto idzie w łukach.
Negatywnych odczuć w zakresie komfortu nie doświadczyłem. Ciśnienie wg zaleceń (nie podwyższone do "eco")
Inna sprawa, że opony Made in Finland, a bardzo źle się wyważały. Chłopaki mlaskali nad nimi sporo, przekręcali parę razy opony względem felg, żeby nie ładować ciężarków kilogramami, byli niezadowoleni (ja też - z rachunku - tym razem CNF przegiął...)
M.666 4U
Komentarz
-
-
beaviso sprawdź na pewno czy Made in Finland - wiem od swojego opniarza, że NOKIAN przeniósł dużą część produkcji do ruskich - i właśnie napomniał, że wszystkie od nich ciężko się wyważa. im szersze tym gorzej
wiem to również z autopsji, bo tato również takie zakupił prawie 2h wyważania, ale jego rekord to ponad 3 h komplet
Sebastian_M26 to tez wszystko zależny od felgi - czy jest prosta
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
195/55/16
Zamieszczone przez dragsterDębica Frigo 2 i Sava Eskimo S3+ wyglądają identycznie:
Zamieszczone przez beavisoNa 100% Made in Finland, obejrzałem każdą oponę przy zakupie, bo wiedziałem o produkcji w Rosji i upewniałem się przy zamawianiu czy będą fińskie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koper009beaviso to wychodzi na to że ten problem dotyczy wszystkich NOKIANow... Ja mogę dodać, że po przejechaniu ok 300 km na nowo były wyważone i już bez problemu. Szefu od opon stwierdził że najwyraźniej ten typ tak ma :-P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gusiak11Zamieszczone przez Sebastian_M26Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
195/55/16Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
195/55/16
Zamieszczone przez dragsterDębica Frigo 2 i Sava Eskimo S3+ wyglądają identycznie:
Obydwie w składzie GY. Ciekawe czy mieszanka też taka sama?
ceny nie rewelacyjne . zbliżone będziesz miał w wulkanizacji plus montaż i zarobi człowiek utrzymujący serwis a nie internet :|
co się tyczy NOKIANÓW.... - po prostu trza umieć je zakładać.. :diabelski_usmiech ..i tyle.. . tak samo letnie jak i zimowe.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz