Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sew1981, gratulacje, interes życia. Wyrzuciłeś 300zł w błoto. Nie ma czegoś takiego jak opona zimowa, która ma 10 lat na karku. Nie ma znaczenia czy to Goodride, Michelin, Pirelli itd. itd.

    Komentarz


    • Niestety musze sie zgodzic. Trzeba bylo kupic nowa Debice.

      Komentarz


      • nie ma co panikować, czy w błoto to się okaże dopiero. Powtarzam, że miałem też starawe (ale technicznie ok) opony w Scudo i wcale źle się nie jeździło, mimo panujących opinii. Nie mówię, że będą to nówki, ale uważam, że lepsze niż zajechane micheliny. Były dobrze składowane i aż tak wieku po nich nie widać. Wiem, że guma się starzeje etc., ale panowie, nie oszukujmy się 300 zł to jedna nowa opona tego rozmiaru, co bym za to miał? maks półtorej chińskiej nowej opony..... Poczekamy, pojeździmy, zobaczymy. Nie chwalę, ani nie tępie - przyjrzę się dokładnie.
        Wczoraj wymieniłem, ale blisko mnie wulkanizacja, więc jazda po fyrtlu. Jak będę po jakiejś jeździe dłuższej zdam relacje. Narazie zauważyłem jedno, że przy wczorajszej temperaturze (około -4) i śliskiej drodze, nie ślizga się przy ruszaniu jak poprzedni alpin z niższym bieżnikiem....na uliczkach osiedlowych np. ruszając ze skrzyżowania.

        [ Dodano: Czw 17 Gru, 15 08:03 ]
        Klima, to wyjaśnij mi jakim cudem jeździłem na 10 letnich kormoranach, wcale nie z lekką nogą i auto radziło sobie bdb w śniegu (góry) i na śliskiej nawierzchni (trasa, miasto) nawet asfaltowej? A nie było to lekkie auto - fiat scudo I, czasem napakowany. A mam porównanie, bo w tym samym czasie miałem auto (superba) na nowych zimówkach barum polaris. i jakiejś kolosalnej różnicy nie czułem....serio.
        wcale nie bronie starych opon - bo rozumiem proces starzenia się gumy etc., ale chyba czasem ta opinia jest przesadzona i napędzona rynkiem, że wszystko trzeba od razu wywalać do kosza i nóweczki brać.....
        Patrząc na stare kormorany miałem dwa spostrzeżenia "negatywne" - w dotyku pewnie guma jest twardsza trochę (i jakieś odbicie może to mieć w pewnych sytuacjach skrajnych być może, choć mnie nie zawiodły nigdy) i pewnie przez to są ciut głośniejsze jak nie ma śniegu.

        a tak w ogóle to dawniej ludzie nie mieli żadnych zimówek tylko opony dętkowe, mieli kredensy z napędem na tył, żadnych czujników, absów i też dawali radę :P to tak w ramach humoreski oczywiście

        Komentarz


        • Miał ktoś do czynienia z oponami o oznaczeniu XL - opona wzmocniona ?
          Jak się na tym jeździ ? Tak samo jak np. na 84T czy mniej komfortowo ?

          Komentarz


          • yunior81, może troszkę twardziej , a i to nie u wszystkich producentów... sądzę że przy wyższych profilach można nie zauważyć , a czasami przy niższych opony bez xl są twardsze ot dych z xl. generalnie jak nie musisz to nie zakładaj.

            co do 10-letniej zimówki ..głownie bardzo słabe parametry na mokrym.

            śmieszne opony zakładałem parę dni temu - bridgestone blizzak lm001 . opona ma na środku bardzo niski bieżnik , około 6.8mm. nie wiem dlaczego jest tak skonstruowana.
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz


            • leszekmw, zgadza się, tu może być to najbardziej odczuwalne, ale i tak lepsze parametry sporo o dziwo mają niż moje młodsze micheliny, z niższym bieżnikiem - a o taką poprawę mi chodziło. Zrobiłem już parę km i jest zdecydowanie lepiej ruszyć i na łukach - już to czuje, a dziś mokra nawierzchnia. Nie pisze, żeby chwalić zakup, piszę obiektywnie o wrażeniach względem tamtych michelinów. Nówki to nie są, wiadomo, ale już widzę, że jest dużo lepiej niż było - bo ruszanie mnie irytowało i bardzo łatwo tracił przyczepność na mokrym. Teraz tak nie jest. Za parę dni się gdzieś dalej wypuszczę, to opisze jak przy prędkościach drogowych.
              a blizzak to run flaty prawda?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez yunior81
                Miał ktoś do czynienia z oponami o oznaczeniu XL - opona wzmocniona ?
                Jak się na tym jeździ ? Tak samo jak np. na 84T czy mniej komfortowo ?
                Właśnie od niedawna jeżdżę na zimówkach 195/65 R15 95H XL. Nokian WR D3. Standardowo powinienem założyć 195/65 R15 91H (ewentualnie 91T).
                Zdecydowałem się na XL po tym jak na przykładzie nieudanego zakupu opon letnich, które okazały się miękkiej konstrukcji, doświadczyłem niepożądanej zmiany w prowadzeniu samochodu (szybkim prowadzeniu). Dlatego zależało mi na sztywniejszej konstrukcji opony. Ponieważ w grę wchodziły tylko "balony" 195/65 R15, to problem miał tym większe znaczenie. Po pierwsze dałem H, bo wyższy indeks prędkości zwykle oznacza oponę "silniejszą", no i dałem nośność 95 zamiast 91 (95 w tym rozmiarze oznaczone jest dodatkowo jako XL - eXtra Load). Na razie jestem zadowolony, zakręty w mieście pokonuję pewnie. Już jest lepiej niż na tych nietrafionych letnich Dunlopach, miękkich jak materac. Pełną opinię wydam na koniec sezonu jak na wiosnę przejadę się szybciej krętymi kaszubskimi drogami, zobaczymy jak auto idzie w łukach.

                Negatywnych odczuć w zakresie komfortu nie doświadczyłem. Ciśnienie wg zaleceń (nie podwyższone do "eco")

                Inna sprawa, że opony Made in Finland, a bardzo źle się wyważały. Chłopaki mlaskali nad nimi sporo, przekręcali parę razy opony względem felg, żeby nie ładować ciężarków kilogramami, byli niezadowoleni (ja też - z rachunku - tym razem CNF przegiął...)

                M.
                666 4U

                Komentarz


                • Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
                  195/55/16
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • beaviso sprawdź na pewno czy Made in Finland - wiem od swojego opniarza, że NOKIAN przeniósł dużą część produkcji do ruskich - i właśnie napomniał, że wszystkie od nich ciężko się wyważa. im szersze tym gorzej
                    wiem to również z autopsji, bo tato również takie zakupił prawie 2h wyważania, ale jego rekord to ponad 3 h komplet

                    Sebastian_M26 to tez wszystko zależny od felgi - czy jest prosta
                    180 powodów do uśmiechu - RS Batman

                    Komentarz


                    • Dębica Frigo 2 i Sava Eskimo S3+ wyglądają identycznie:

                      404 Not Found

                      404 Not Found

                      Obydwie w składzie GY. Ciekawe czy mieszanka też taka sama?
                      Silnik R18A2.
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Komentarz


                      • no chwila...a wy piszecie o tych cieżarkach...przecież to nie tylko kwestia opony...a małych krzywizn felgi (a nawet przede wszystkim!)...wiec te rozkminy potrzebowały/niepotrzebowały miały by sens jak byście wyważali same opony - co nie realne :P

                        Komentarz


                        • Na 100% Made in Finland, obejrzałem każdą oponę przy zakupie, bo wiedziałem o produkcji w Rosji i upewniałem się przy zamawianiu czy będą fińskie.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz


                          • beaviso to wychodzi na to że ten problem dotyczy wszystkich NOKIANow... Ja mogę dodać, że po przejechaniu ok 300 km na nowo były wyważone i już bez problemu. Szefu od opon stwierdził że najwyraźniej ten typ tak ma :-P
                            180 powodów do uśmiechu - RS Batman

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
                              195/55/16
                              Moje UNI MS 77 na felgach z seata zamotowane w Golfie MK1 tez nie mają cieżarków na dwóch felgach podobno tak czasem bywa ( moze to kwestia ustawienia toleracji maszyny)

                              Zamieszczone przez dragster
                              Dębica Frigo 2 i Sava Eskimo S3+ wyglądają identycznie:
                              to samo kiedyś było z GY i debica modelu niepamietam ale wydaje mi się że GY UG 2 czy 3 to potem tak wyglądała dębica... generalnie Eskimo S3+ ciężko jest kupić już a pojawiła sie Dębica

                              Zamieszczone przez beaviso
                              Na 100% Made in Finland, obejrzałem każdą oponę przy zakupie, bo wiedziałem o produkcji w Rosji i upewniałem się przy zamawianiu czy będą fińskie.
                              W olsztynie tez Michelin produkuje opony, no name ... a potem sie dotłacza Made in France
                              http://carsdetailing.blogspot.com/

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez koper009
                                beaviso to wychodzi na to że ten problem dotyczy wszystkich NOKIANow... Ja mogę dodać, że po przejechaniu ok 300 km na nowo były wyważone i już bez problemu. Szefu od opon stwierdził że najwyraźniej ten typ tak ma :-P
                                A moje D4 wywazali 10 minut...a mam dwa zestawy 18 i 15 cali.
                                Moja RS Combi

                                Komentarz


                                • Hubee, no nie mów że 15 stki wejdą do III rs :P żartuje, pewnie do jakiegoś innego wozidła?
                                  czym drugim powozisz po fyrtlu?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez gusiak11
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
                                    195/55/16
                                    Moje UNI MS 77 na felgach z seata zamotowane w Golfie MK1 tez nie mają cieżarków na dwóch felgach podobno tak czasem bywa ( moze to kwestia ustawienia toleracji maszyny)
                                    Hunter bez testu drogowego, wyważenie liczone co 5gram.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • sew1981 1.6 HDI

                                      Moja RS Combi

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Z ciekawostek dodam, że dwa koła z Bridgeston made in Japan, nie potrzebowały ciężarków.
                                        195/55/16
                                        przypadek ..a 2 opony pod rząd zdarzają sie bardzo bardzo bardzo rzadko. stawiam na niską dokładność ustawioną na wyważarce , np 7-8gr.


                                        Zamieszczone przez dragster
                                        Dębica Frigo 2 i Sava Eskimo S3+ wyglądają identycznie:

                                        404 Not Found

                                        404 Not Found

                                        Obydwie w składzie GY. Ciekawe czy mieszanka też taka sama?
                                        błąd w zdjęciu po prostu :roll: . dotyczy to dębicy.
                                        ceny nie rewelacyjne . zbliżone będziesz miał w wulkanizacji plus montaż i zarobi człowiek utrzymujący serwis a nie internet :|

                                        co się tyczy NOKIANÓW.... - po prostu trza umieć je zakładać.. :diabelski_usmiech ..i tyle.. . tak samo letnie jak i zimowe.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz


                                        • Hubee, fajna cytryna, gratki

                                          Komentarz


                                          • Jak odczytac z takie opony date produkcji ??



                                            Kazda wyglada tak samo i ja tam nie widze nigdzie normalnej daty produkcji typu 3012 :?:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • Z drugiej strony
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Hmm, to musze popatrzec, to by znaczylo ze na wszystkich jest od srodka
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • jesli kierunkowe to nawet logiczne ze wszystkie maja tak samo

                                                  Komentarz


                                                  • Dzis sprawdzilem i faktycznie na dwoch jest od srodka, a na dwoch na zewnatrz. Wczoraj to mi sie cos na oczy musialo rzucic :lol:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X