Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sew1981, Zonie do Twingo kupilem eskimo s3+ czy jakos tak, wolalem na komplecie dorzucic 100 niz brac Frigo ktore juz teraz podobno sa slabe. Generalnie opony maja bardzo dobre opinie, a sam bieznik bardzo zblizony do Kellys ktore mam w spadku po octavi i ujezdzam na megane, tez swietnie daja rade.

    PS. Dziwne rzeczy z tymi 15 u Ciebie bo ja bylem przekonany ze widuje na LII 15cali a na oponeo nawet w Twoim silniku wychodzi ze 15 wchodzi, nawet jako standard jest, cjociaz u mnie przy 15 niewiele miejsca zostaje wiec tarcze musialy by byc podobne, a u mnie chyba sa 280 u Ciebie 300, sczerze nie pamietam czy tyle az luki jest musialbym sprawdzic.

    Komentarz


    • Golas27, tak u mnie są 300 mm tarcze i jak dochodzi zacisk, to 15 calówka już nie wchodzi - też mam już niedaleko do feli na 16 stkach nawet. Też widywałem Laguny z 15 stkami na drodze, ale tylko przedliftowe. Nie wiem czy to jakaś różnica, może można zastosować też 280 mm tarcze, byćmoże takie wersje też były czasem przed liftem. Jak patrze na tarcze hamulcowe 300 mm na aukcje, to piszą że są do kół 16/17 calowych tylko.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez sew1981
        tak u mnie są 300 mm tarcze i jak dochodzi zacisk, to 15 calówka już nie wchodzi -
        Ma kolega racje w Mondeo MKIII mialem tarcze 300 mm i nie ma mowy o wołożeniu felg 15 cala, w skodach jest 280 lub 288 i wtedy 15 cala sie mieści.

        Znów przytoczę auto z domowego podwórka jak odbieraliśmy MK IV z salonu 28 grudnia dostał moje alu z nowymi
        Zamieszczone przez Golas27
        eskimo s3+
        w rozmiarze 205/55/16 panowie w salonie forda zastanawiali się czy da sie do zamotnować ( w MK IV też są tarcze 300 mm) wyglądaja jak wyglaaja ale darowanemu koniowi.... itd... pasuja lata to ale nie ma mowy o zamotonwaniu 15 cala

        Natomiast opona mega fajna... szkoda ze nie produkowana, teraz sie nazywa Dębica frigo ale czy to ta sama opona i czy jest w ogólnodostępnych rozmiarach nie wiem ...

        Zamieszczone przez xtremesystems
        ...ktore niestety zapisane jest w sterowniku abs i nie da sie go programowac z poziomu ecu
        Zamieszczone przez xtremesystems
        ja pisze o jezdzie na granicy przyczepnosci. jesli pomaga wam esp to wlasnie przekraczacie granice przyczepnosci.
        Mam wrażenie że Panowie lekko mylicie pojęcia...
        1) nie można porównywać ustawień opla OPC z seryjną skoda... jak by nie było OPC to usportowiona wersja opla więc z założenia musi pozwalać na więcej... znajomy ma RS 6 i ma 3 pozycje ustawienia EPS dla idioty... dla średio zaawansowanego i OFF noo co kto lubi...

        2) co innego jest swiadome przekraczanie granicy przyczeponosci poparte treningiem na zamknietych obiektach ktorych notabene jest niestety co raz mniej, własnie w tym roku zaspany został lubelski tor katringowy któy tam był od 30 lat, budowany na peryferiach miasta dzis w srodku osiedli gdzie mieszkancy wymusili zamkniecie a co innego podobny manewr opisany przezemnie w poście wyżej ktory popełnila moja żona... droga była biła przed nami autosan 60km/h z nim berlingo.... okolice Łomży, nie wiem po co... zona sie wychyliła żeby zobaczyć czy da rade ich wyprzedzić a gość jej migna prawym kierunkiem dała sie podpuścić ( co miał na myśli nie wiem... bo widział mniej niż ona... ) na lewy a z przeciwka TIR .... wiec bach na prwao typowy test łosia gdyby nie ESP ( którego w Skodzie nie mam ) skończyło by sie zapewne rotacją z uderzeniem TIR-a, albo rów ... ona wróciła na swoj tor jazdy bo wie ze nie wilno w tej sytuacji naciskać hamulca, wie albo zapomniala i szukała ratunku nie wiem tak czy owak system pomógł jej i tak sie dzieje w przypadkach ludzi którzy nie wiedzą nie mieli kontaktu z pośłizgiem czy to nad czy podsterownym

        co do opon... tył przód nie do końca ... nie mówie ze taki zestaw jak w golfie będę męczył do wyciuchania przodu bo tyl się wolniej ściera, za rok dostnie nowe na przód obecne pojda na tył, poprostu taka zaistniała sytuacja... ale generlanie w zimie opony musza byc tip top... bo potem są problemy
        http://carsdetailing.blogspot.com/

        Komentarz


        • Zamieszczone przez gusiak11
          Natomiast opona mega fajna... szkoda ze nie produkowana,
          tej Savy juz nie robia??ja kupilem na ten sezon, az musze zobaczyc z ktorego tygodnia sa, ale raczej z tego roku.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Golas27
            tej Savy juz nie robia??ja kupilem na ten sezon, az musze zobaczyc z ktorego tygodnia sa, ale raczej z tego roku.
            szukałem jakiś czas temu to była tylko w wybranych rozmiarach, ja potrzebowałem 205/55/16 to nie było juz był nowszy model eskimo HP a to już zupełnie inna guma

            teraz kilka dni temu przyjechał znajomy przedstawiciel... skoda fabia III opona 185 patrze oo sava s3... i zaskoczenie debica frigo

            tak czy owak guma fajna, może nie najcichsza ale na zimę nie o to chodzi ...
            http://carsdetailing.blogspot.com/

            Komentarz


            • Zamieszczone przez gusiak11
              skoda fabia III opona 185 patrze oo sava s3... i zaskoczenie debica frigo
              Dębica ma inny bieżnik :wink:

              Komentarz


              • no właśnie :wink:
                a savę s3 można kupić w każdym rozmiarze w zasadzie , tylko ma w tym roku nieatrakcyjne ceny.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz


                • Zamieszczone przez yunior81
                  Dębica ma inny bieżnik
                  Dębica




                  Sava




                  Link

                  Sorry ale ja różnicy nie widzę
                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                  Komentarz


                  • no tak , troszkę jest zamieszania teraz..ale jeżeli chcecie to mogę wam to wyjaśnić.. :lol:
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz


                    • Wyjasniaj

                      Komentarz


                      • dębica wprowadziła 8 /jak dobrze pamiętam / nowych rozmiarów zimówki i te nowe rozmiary mają bieżnik savy . reszta zostaje po staremu.

                        w letnich oponach dębicy też się szykuje mała rewolucja.. :wink:
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz


                        • gusiak11, ale hp chyba jest w podobnej cenie jak s3....ja mam te używki i powiem Ci, że bardzo przyzwoita opona i fajny kierunkowy drobny bieżnik

                          Komentarz


                          • sew1981, rozumiem że masz używki sava hp . a jeździłeś na nich po śniegu już ?
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • leszekmw, ale na starych rozmiarach, jak jest stary nieżnik też ma oznaczenie Dębica frigo 2. Właśnie zachodziłem w głowę co to za 2, a bieżnik taki jak kiedyś. A mieszanka ta sama? Czy zmieniona?
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz


                              • leszekmw, nie, bo śniegu nie ma, ale bieżnika jeszcze mają z 6,5 mm, opony z 11 roku. na mokrym jest dużo lepiej niż na tych chinolach, auto zachowuje się jak należy. czegoś nie tak się spodziewać na śniegu po takim bieżniku? opinie "śniegowe" mają bardzo dobre

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez sew1981
                                  ale hp chyba jest w podobnej cenie jak s3
                                  nie o cenę tu chodzi

                                  Zamieszczone przez sew1981
                                  fajny kierunkowy drobny bieżnik
                                  no i tu jest właśnie pies pogrzebany... teraz opona ma byc cicha, mniej "palic" i dobrze sie prowadzić na autostradzie a że zimy mamy jakie mamy to nie musi być jak pierwsza debica frigo

                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  a jeździłeś na nich po śniegu już ?
                                  dokładnie
                                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                                  Komentarz


                                  • gusiak11, spokojowo, dębice też miałem kierunkowe, będę miał odniesienie. zobaczymy. jakoś ekstra cicha ta hp nie jest według mnie, pewnie ciszej niż na "klockowej", ale nie jakoś znacząco
                                    no spadnie śnieg, to zobaczymy. np goodyear ultragrip też nie ma klocków wcale, a kierunkowy drobny bieżnik, a bardzo dobrze się sprawuje w zimowych warunkach... :P
                                    zgadzam się, że na głęboki śnieg, górskie warunki najlepsze są takie "klocki", ale na zwykłe drogi...i nie góry...no nie wiem, pożyjemy, zobaczymy

                                    Komentarz


                                    • Muszę kupić 4 zimówki 175/80/14 do Golfa 4, silnik 105KM, 148Nm. Felgi stalowe są 6J14. W tym rozmiarze będzie wśród sensownych producentów i cen < 200 zł/szt. wybór pomiędzy: Barum Polaris 3 a Sava Eskimo S3+. Skłaniam się ku Savie. Chyba, żeby założyć jakiś inny rozmiar opony (z najpopularniejszych) na tą felgę?
                                      Panowie, co poradzicie?
                                      Silnik R18A2.
                                      http://www.dadrl.org.uk
                                      http://www.lightmare.org

                                      Komentarz


                                      • A może trochę dołożyć i kupić Nokiany?

                                        Oponeo » Nie znaleziono strony
                                        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                        Komentarz


                                        • adaś, coś Ci się rozmiary pofajdały... :szeroki_usmiech

                                          dragster barum 190 , sava 210 , frigo 190 , hankook w442 210 , uniroyal 215 , fulda 215. takie ceny byś miał u mnie z montażem za dość świeże opony tak więc popytaj w wulkanizacji koło siebie.


                                          Zamieszczone przez ruwado
                                          leszekmw, ale na starych rozmiarach, jak jest stary nieżnik też ma oznaczenie Dębica frigo 2. Właśnie zachodziłem w głowę co to za 2, a bieżnik taki jak kiedyś. A mieszanka ta sama? Czy zmieniona?
                                          no tak sobie napisali pewnie żby odświeżyć.. mówiąc szczerze to nie za bardzo widziałem takie opony bo nie handluję dębicą , sa inne opony w podobnych cenach a o lepszych konstrukcjach.
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez leszekmw
                                            dragster barum 190 , sava 210 , frigo 190 , hankook w442 210 , uniroyal 215 , fulda 215. takie ceny byś miał u mnie z montażem za dość świeże opony tak więc popytaj w wulkanizacji koło siebie.
                                            Będzie kupowane w lokalnym zakładzie. Z wymienionych pod uwagę biorę wszystkie oprócz Dębicy, bo naczytałem się, że nie jest dobra. A jeśli chodzi o jakość (trzymanie i hamowanie na śniegu i mokrym asfalcie to dla mnie priorytety), to są jakieś różnice w tej klasie, czy nie rozdrabniać się za bardzo?
                                            Silnik R18A2.
                                            http://www.dadrl.org.uk
                                            http://www.lightmare.org

                                            Komentarz


                                            • adaś, coś Ci się rozmiary pofajdały...
                                              To prawda rozmiar inny, ale konfigurator podał jako alternatywny dla tego auta - a opony dają radę.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz


                                              • dragster, hankook , uniroyal ze wskazaniem na uniroyala w tym wypadku.
                                                jak dostępny by był haknkook 452 to wtedy bym się zastanawiał ..
                                                ale uniroyal jest chwalony za jazdę wo mieszanych warunkach
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez leszekmw
                                                  ale uniroyal jest chwalony za jazdę wo mieszanych warunkach
                                                  Mam w dwóch autach, i jak Skoda nie pójdzie do sprzedania to na następną zimę też dostanie MS 77

                                                  Naprawdę fajna opona, co prawda w tym roku zima nam nie dopiekła jeszcze, w Lublinie jeden dzień było naprawdę biało, dziś coś tam popruszyło ale w zeszłym roku Mondeo było w Austrii i przez dwa dni dobrze padał śnieg, auto radziło sobie bez łańcuchów

                                                  Nie wiem jak z trwałością jeszcze bo w Mondeo maja jeden sezon w Golfie klika tyg. ale URS 3 sie szybko wycierają ale jak zawsze cos za cos...
                                                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                  Komentarz


                                                  • Zawodnik: Uniroyal MS PLUS 77 205/55 R16 94XL H

                                                    NA SUCHYM
                                                    Totalnie obojętna, żadnych wyraźnych minusów. Głośność w normie (jak letnie), trzymanie przy ruszaniu bardzo dobrze, hamowanie dobrze, trzymanie w teście łosia (po dotarciu) bardzo dobrze. Bez zastrzeżeń, bez wybitnych zdolności. W szkolnej skali 4+

                                                    NA MOKRYM
                                                    Zdaje się koronna konkurencja opon Uniroyal, w końcu mają parasolkę Tymczasem... kupa. Bardzo głośna podczas przyśpieszania w zakresie prędkości 50-110km/h. Świszcze, gwiżdże - totalnie ryje beret. Ruszanie, mimo sporego momentu obrotowego w 2.0 TDI - bez problemu, nie zrywa przyczepności. W zakrętach przewidywalnie. Aquaplaning, kałuże - idzie bardzo ładnie. I niestety tu dochodzimy do kiepskiej wiadomości... hamowanie na mokrym - bardzo, bardzo przeciętnie, wręcz źle. Może nie poziom Dębicy Frigo II ale do najlepszych (nawet przeciętnych w tej kategorii opon) traci bardzo dużo. ABS włącza się szybko a jak już się włączy... płyniesz elegancko. Ocena 3- ze względu na hamowanie.

                                                    NA ŚNIEGU
                                                    Opad szczeny. Dosłownie. To co wyrabiają te opony na śniegu to... czapki z głów. Ruszanie z miejsca, przyśpieszanie z rolki, zakręty HAMOWANIE - po prostu rewelacja. Szczerze mówiąc podobne wrażenia i odczucia miałem tylko na nowych oponach "skandynawskich". Ocena 6

                                                    REASUMUJĄC:
                                                    Testy z prasy - kolejny raz, tym razem ostatecznie, mam głęboko w dupie. Opona zupełnie inna od oczekiwań. Po mojemu stanowi pomost między uniwersalną zimówką na nasz klimat a typową śniegówką. Śmiem twierdzić że zdecydowanie bliżej jest jej do Continental Viking Contact czy do Nokian Hakkapeliitta niż do 850 czy D4.
                                                    Nie kupię ich do Hondy, nie kupię drugi raz do Caddy. Gdybym mieszkał w górach - tak, tak i jeszcze raz tak. Na trasy w deszczu - nie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X