pandzik, ja też chciałem je kupić.Napisałem maila do sprzedającego i odpisał,że są produkowane w Chinach i że sprzedali już kilka tys szt. i niby są OK.Ja jednak kupię Alcar 9165 6x15 5x112.0x57. ET 47.0 ,bo mają atest.Można je kupic po 140 zł. za szt. a zakładając,że kupuję na jakieś 4-5 lat 160 zł to niewielka różnica a bezpieczeństwo dla mnie baaardzo ważne.Nie twierdzę jednocześnie,że te felgi z Chin to jakieś badziewie,bo zwyczajnie nie potrafię tego zweryfikować i napewno wezmę te firmowe.
Karql, nie jest tak źle z tymi 15".Fakt,że jest miękko ale bez przesady.Ja na szczęście w pracy jeżdżę octavkami i mam poróLink mają założone 15" opony zarówno zimowe jak i letnie i naprawdę jest OK. A z pracy już jadę swoją skodzianką na 16".Myślę , żę rozwiązanie 16" na lato a na zimę 15" jest optymalne.
Wiesz wszystko zależy od stylu jazdy :diabelski_usmiech
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
Trochę na temat (a trochę nie) - czy ktoś próbował wkładać do O1 4x4 opony wyższe niż te przepisowe 64 cm średnicy ? Szukałem na forum i poza nim, ale nie widzę, żeby ktoś się decydował na takie eksperymenty. Będzie obcierać o nadkole ? Jestem ciekaw, czy do O1 zmieszczą się zimówki w rozmiarze 195/80 R15 Tak cierpię na syndrom lęku o szuranie brzuchem :evil:
Ale kombinujesz! Nie zmieszczą się. O1 4x4 nie będzie niczym szurać. Toć to zawieszeniowo prawie SUV!
Jestem nowy na tym forum i na octaviach znam się słabo (a kod silnika sprawdzę jutro, dzięki za zwrócenie uwagi) ale dobrze wiem, że 1 cm prześwitu więcej i proteza napędu 4x4 nie zrobi z plaskacza terenówki. Nie kombinuję i nie planuję montażu afganów do octavii, nie będę startował w przeprawówkach, chciałbym tylko podnieść trochę dziób pojazdu którym przyszło mi jeździć... Mam taką pracę, że po przejechaniu 200-300 km muszę przejechać kilka-kilkanaście kilometrów po wertepach. Ale zboczyłem z tematu, a to nie wypada...
A więc: ponawiam pytanie: czy - i jeżeli tak, to jaka opona (zwłaszcza zimowa) o profilu wyższym od 195/65 R15 wejdzie do O1 4x4. W nadkolach jest jeszcze trochę wolnego miejsca :]
Naprawdę nikt na tym forum nie odważył się włożyć czegoś innego niż przepisowe opony ? A ponoć O1 4x4 to prawie suv
Może 195/70 R15 ale możliwe obcieranie, duże przekłamania licznika, wielce prawdopodobne kłopoty z ubezpieczycielem ze względu na użycie niehomologowanego rozmiaru ogumienia... czy w końcu pogorszenie przyspieszenia, każą się poważnie zastanowić nad sensem takiego postępowania.
Kolego ja mam zwykłą Octavie I z tulejkami podwyższającymi przód 20 mm, bezstresowo się poruszam praktycznie wszędzie, nie wyłączając zjazdu z asfaltu i jazdy po bardzo dziurawych i pofałdowanych szutrowych i błotnistych drogach. O1 4x4 dowiezie twoje cztery litery w w bardzo wiele miejsc i je stamtąd przywiezie z powrotem. Do ciężkiego off roadu jednak lepiej wykorzystywać Samuraja czy Patrola. Myślę, że O1 4x4 nie zawiedzie cię w zastosowaniu jaki jej zgotujesz. W najcięższe warunki zimowe (bardzo głęboki śnieg i wielkie, długie zaspy) założysz najwyżej łańcuchy na przód i fura idzie jak jakiś czołg. ale to musiała by być jakaś mega ultra zima dekady by O1 4x4 powstrzymać na dobrych zimówkach. Założysz jej Goodyeary Ultra Grip 7+ 195/65 R15 i jedziesz wszędzie.
Może odrobinę nie na temat, ale... Jak ważne jest oznaczenie ET w symbolu felgi ? Felga do mojej OIIFL to 5x112 6,5Jx16 do opon 205x55xR16. Ale jakie powinno być ET...? Czy też jest to element nieistotny przy zakupie felg ?
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Witam.
Czytam ten wątek nie wiem jakie wybrać opony. Dużo pozytywnych opinii jest o oponach Fulda Montero 3. Zależy mi na oponach które wystarczą mi na przynajmniej dwa sezony. Miesięcznie robię ok 3500 km. Może jest ktoś o podobnych przebiegach miesięcznych i ma jakieś doświadczenia.
panowie jakies opinie o Sava Eskimo s3+ ?? na necie dobrze sie ludzie wyrazaja.
Cena 190 za sztuke, jutro zawine w okolice Rabki i sie zastanawiam czy brac.
PS. a ktos spotkal sie z Kelly? mozecie cos tez o nich napisac.
badziew to prawie slicki letnie w dostawczym Iveco, zime przejezdzilem, wiec z tymi nie moze byc tak zle :diabelski_usmiech
na necie eskimo dobre oceny zbiera.
Dopiero niedawno nastąpił zwrot i Sava jest już niepolecana. Ciekawe co takiego sie stało?
Przeze mnie Sava i tak nie jest brana pod uwagę bo w testach wychodzi że nadmiernie gubi bieżnik.
Kelly miałem okazje widzieć ostatnio. Szajs nieziemski IMO.
Ja przez oszczędność wybiorę czarne "frugo". Zawsze byłem zadowolony z tych opon a na południu są jak znalazł. Dobrze łapią kurs na śniegu.
no wlasnie mysle o budzetowkach i biore Frigo pod uwage bo jesli chodzi o te zimowki to mam z nimi bardzo dobre doswiadczenia. Na savach zimowych mialem okazje jezdzic, teraz jezdze dostawczakiem na letnich i nie mam zastrzezen, wiec nie wiem o co z nimi chodzi. Jak wpisalem opinie na necie to wyszly prawie same pozytywy o eskimo, wiadomo, wiekszosc patrzy na cena/jakosc i to mnie wlasnie interesuje. Nie mam kasy na jakies Pirelli albo Micheline. BF Goodriche ktore posiadam maja po 4 mm i po 5 mm wiec nie bede juz na nich jezdzil.
ja mam blizzaki. model chyba lm32? tak mi się wydaję. jeździłem w nich przez jedną zimę audi a4 2004r (dopiero w tym roku będę octavią). trakcja bardzo ok. w serwisie audi podczas jazdy próbnej mechanik pytał czy mam quattro (szkoda gadać.. chociaż nie miałem. samochód dobrze jechał po ubitym śniegu, a wynikało to pewnie z tego, że opona była nowa a bieżnik głęboki. Byłem też na nich w górach i na podjeździe było ok do momentu, w którym się nie zatrzymałem. Potem już tylko łańcuchy, bez nich nie chcial ruszyć do przodu ale wydaję mi się że żadne opony nie dałyby rady bez 4x4.. jeśli chodzi o hałas, to z tego co pamiętam to były dość ciche. nie wiem tylko czy to była kwestia samych opon czy bardziej wygłuszenie auta. ogólnie polecam
Komentarz