moje już widziały śnieg. Moim zdaniem lepsze niż UG7+. A jakie cichutkie. Chyba się starzeję, jak mi hałas zaczyna przeszkadzać.
Jedyny minus jak na razie-strasznie miękkie są - dobiłem po 0,2 i się poprawiło.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Ja się muszę zebrać w sobie i zmienić na zimowe. Chociaż zastanawiałem się nad 16-stkami, ale póki co zostają 15-stki UG7+ Może na przyszłą zimę zmienię.
Widzę, że ostatnio opony Continental ContiWinterContact TS8x0 cieszą się wśród Klubowiczów sporą popularnością. Patrząc na wyniki testów ADAC się nie dziwię - wyraźnie wygrywają.
Ja jednak, im dłużej się zastanawiam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że skoro jeszcze w zeszłym sezonie jeździłem na 9-letnich wówczas oponach zimowych Barum Polaris (komplet opon zimowych ma przebieg ok.50 tys. km, tzn. połowę całkowitego przebiegu samochodu) i nic mi w nich nie przeszkadzało, a jeździłem prawie co tydzień w zimie na trasie ok. 60 km w tę i z powrotem po zwykłej drodze krajowej przez wioski, gdzie czasem nawet pewnie był lód, bo często nocą jeździłem, a na pewno nieraz był śnieg, to po co mi lepsze (droższe) opony? Chyba się zdecyduję na Barum Polaris 3. Poza tym Barum to firma czeska, a zatem można mieć nadzieję, że testują swoje opony przy użyciu (również czeskiej) Skody Octavii i tym samym może te opony są dobrze dopasowane do tego samochodu.
Czy ktoś z Was używa Barum Polaris 3? Polecacie czy nie?
To ja tylko dopisze, ze rowniez od zeszlego tygodnia jestem szczesliwym uzytkownikiem opon Continental TS850 w rozmiarze 195/65/15 ale w wersji XL - czyli wzmocnionej, ze sztywniejszymi bokami. No i pytanie do Was: w necie pisza ze TS850 195/65/15 sa robione w Rumunii, a na moich jest made france. Mozecie sprawdzic na swoich ts850?
Pozdrawiam
MeFFisto
Ja w tym sezonie zakułem Semperit Speed Grip. Wysoko w testach a cena niska bo mało kto zna tą markę. Na razie po suchym to mogę tylko stwierdzić że ciche są ... Jak spadnie puch napiszę coś więcej.
Widzę, że ostatnio opony Continental ContiWinterContact TS8x0 cieszą się wśród Klubowiczów sporą popularnością. Patrząc na wyniki testów ADAC się nie dziwię - wyraźnie wygrywają.
Kupujemy opony nie po to aby się chwalić kolegom , ale dla bezpieczeństwa, za 200 pln wiecej masz górną półke na kilka lat.
Zamieszczone przez KrzysiekW
Ja jednak, im dłużej się zastanawiam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że skoro jeszcze w zeszłym sezonie jeździłem na 9-letnich wówczas oponach zimowych Barum Polaris (komplet opon zimowych ma przebieg ok.50 tys. km, tzn. połowę całkowitego przebiegu samochodu) i nic mi w nich nie przeszkadzało, a jeździłem prawie co tydzień w zimie na trasie ok. 60 km w tę i z powrotem po zwykłej drodze krajowej przez wioski, gdzie czasem nawet pewnie był lód, bo często nocą jeździłem, a na pewno nieraz był śnieg, to po co mi lepsze (droższe) opony?
Jak zabraknie Ci 3 metrów do odhamowania przed poprzedzającym pojazdem, dowiesz się po co są lepsze opony.
Poprzenie generacje polarisów syczały ' na mokrym.
A ja się w końcu zdecydowałem na Conti TS830P. Na razie jedyne, co mogę stwierdzić to to, że w warunkach jesiennych jeździ się praktycznie tak dobrze, jak na letnich (nie testowałem jazdy torowej ani sytuacji awaryjnych, ale w normalnej jeździe prowadzą się świetnie i są ciche). Zobaczymy, co będzie zimą.
AdamB i shad - dzieki za info ;-)
Jacek Wo. - a mozesz sprawdzic dokladniej ta francuska? Moze ma inna nosnosc?
Z tego co widze Continental robi te same opony w conajmniej 3 fabrykach.
Do KrzyskaW:
Ja mialem okazje dosc dlugo testowac opony budzetowe, ale przy moich przebiegach (ok. 40kkm/rok) i roznych przygodach stwierdzilem, ze to ostatnia chwila na porzadne opony. To one, na powierzchni nie wiekszej niz piesc sa jedynym lacznikiem pomiedzy autem a podlozem - warto o tym pamietac oszczedzajac na nich.
Ciekawe porownanie znalazlem ostatnio w tescie zimowek na mokrym:
"... Tam gdzie TS850 juz sie zatrzymal, Debica Frigo 2 jechala jeszcze ponad 50 km/h - przy takich predkosciach robi sie crash-testy!..." - to sprawdzilem osobiscie i wiem, ze zaden tcs,abs,rts,lks czy gks nie pomoze jak guma jest slaba :-(
Przyczepnosci wszystkim zyczac
Pozdrawiam
MeFFisto
Założone zimówki 195x65x15. Czuje dużą różnice w zakrętach bo letnie mam 205x55x16. Na większym profilu mam wrażenie jak gdyby opona bardziej się uginała. Czuję, że mniejszy profil pozwala na szybsze branie zakrętów. Macie też tak?
Komentarz