dragster, wszyscy tak maja, bo to normalne zachowanie opony ( im wyższa tym bardziej się kładzie na zakrętach ). Zależy to także od samych opon ( przy tych samych rozmiarach bywają takie z twardszymi i miększymi bokami ). "Najgorszy" wariant to taki jaki mam u siebie: na lato jedne z twardszych 225/45/17 czyli Potenza S001 a na zimę miękkie UG8 w rozmiarze 205/55/16; różnica w prowadzeniu jest baaaardzo duża ( aż się zastanawiam czy nie wrócić na zimę do 17" ).
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez MeFFistoTo ja tylko dopisze, ze rowniez od zeszlego tygodnia jestem szczesliwym uzytkownikiem opon Continental TS850 w rozmiarze 195/65/15 ale w wersji XL - czyli wzmocnionej, ze sztywniejszymi bokami. No i pytanie do Was: w necie pisza ze TS850 195/65/15 sa robione w Rumunii, a na moich jest made france. Mozecie sprawdzic na swoich ts850?
Pozdrawiam
MeFFisto
Komentarz
-
-
Przeczytałem wiele stron tego wątku...
Niemniej potrzebuję Waszej opinii na temat poniższych modelui:
Kleber KRISALP HP 2 195/65 R15 91 T (miałem w poprzednim aucie i byłem zadowolony)
Uniroyal MS Plus 66 195/65 R15 91 T
Pirelli Snowcontrol Serie III 195/65 R15 91 T
Vredestein Snowtrac 3 195/65 R15 91 T
Model jaki posiadam: O2 combi 1.9 TDI BXE
Wiem, większość zachwala Conti 850 i GY UG8, ale powyższe też mają pozytywne opinie
pzdroDesir web & graphic design
www.desir.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopJak zabraknie Ci 3 metrów do odhamowania przed poprzedzającym pojazdem, dowiesz się po co są lepsze opony.
Z tego co widze Continental robi te same opony w conajmniej 3 fabrykach.
Zamieszczone przez MeFFistowiem, ze zaden tcs,abs,rts,lks czy gks nie pomoze jak guma jest slaba
burnme, nawet patrząc na testy widać, że są one "pół półki" niżej niż TS 8xx, UG 7+/8, i Michelin A4. Twój wybór, czy warto.
Odnośnie opinii, to nie zapominajmy, że w naszych warunkach ludzie w większości jeżdżą na 1 kplt zimówek po 3-4 lata. Więc duża część chwali to co ma, a później jak zmieni łysą na nową, to zachwyca się tą nową. Niewiele jest osób, które mają możliwość "równoległego" porównywania opon, a właśnie one mogłyby coś miarodajnego napisać.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
U mnie mija pierwszy miesiąc na UG7+ i wrażenia bardzo pozytywne. Guma jest niezwykle miękka i bałem się że opony będą huczeć lub auto zacznie pływać w zakrętach na takich balonach. Jednak warto było dać trochę więcej kasy za segment premium. Reszta wrażeń z użytkowania jak spadnie ze 20 cm śniegu. :evil:O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Co do Kleberów HP 2 195/65/15 w trakcji T - pisałem tak podczas pierwszego ich sezonu:
"Po części tegorocznej zimy:
- może faktycznie nieco znosi na bok przy ostrym!!! pokonywaniu rondek, poprostu trzeba mieć umiar i zwolnić
- przy ruszaniu zrywają przyczepność (na mokrym i śliskim) szybciej niż poprzednie Micheliny
- przy hamowaniu ABS mało kiedy miał co robić i na suchym i na śniegu
- trochę syczą przy przyspieszaniu i w okolicach 80 km /h, ale da się to przeżyć
Najważniejsze, że ani razu nie musiałem brać łopaty, a jeździłem po naprawdę sporym śniegu - zgarniałem go przednim zderzakiem, a moja octa brnęła powolutku do przodu.
Da się na nich jeździć, chociaż to nie najwyższa klasa."
Po dwóch sezonach wszystko to podtrzymuję. Teraz założyłem je na 3 sezon.
W zeszłym roku w górach, ciągnęły moją Octavkę przez snieg prawie po same progi. Ulgnąłem, dopiero jak przednie koło wpadło w dołek (lód pod sniegiem)pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Do dragster:
Wszyscy tak maja - im wyzszy profil tym wiecej miejsca do "plywania" miedzy felga a podlozem, ale... sa opony o wiekszej nosnosci, tzw. XL, ktore przy tych samych rozmiarach maja sztywniejsze boki, co daje sie odczuc w 2 przypadkach:
na zakretach opona tak nie odplywa,
na dziurach felga jest mniej narazona na uszkodzenia.
To tyle teorii, bo w praktyce jak bedzie napisze na wiosne, bo takie wlasnie XL-ki zakupilem i testuje od 2 tygodni ;-)
Na lato przyjalem inna strategie: zamiast standardowego 205/55/16 zalozylem 205/60/16. Testy trwaly od wiosny i zakonczyly sie sukcesem. Celem bylo znalaezienie kompromisu pomiedzy plywajacym 195/65/15 a zbyt niskim imho na dziurawe polskie drogi 205/55/16. Na wiosne zakupie prawdopodobnie wlasnie taki rozmiar, jednak po testach zimowych bede wiedzial, czy w opcji XL czy standard. :-)
Pozdrawiam,
MeFFisto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MeFFistoa zbyt niskim imho na dziurawe polskie drogi 205/55/16.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MeFFistoa zbyt niskim imho na dziurawe polskie drogi 205/55/16
Ja pomykam na zimowkach 225/50/17 i daja rade :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Hmm,
Nie wiem czy to smieszne, ale wlasnie na 205/55/16 dwa razy rozwalilem alu felge (2 razy spawana :evil: ) i raz opona poszla do kosza, bo z boku wyszedl balon :? Ja tez moge sobie polewac z gosci, ktorzy po stolicy na takich niskoprofilowych gumach przejezdzaja przez skrzyzowania i torowiska w trybie wolnobieznym, a niektorzy ich nawet obtrabia i tyle. Niestety smigam nie tylko autobahnami ale i zwyklymi drogami lokalnymi i tam taki placek po spotkaniu z dziura konczy sie wymiana kola. Poza tym auto na takim profilu jedzie jak woz drabiniasty, trzesie i z czasem rozkreca i luzuje wszystko w srodku, w rajdowkach to jest ok, ale z octavii rajdowka jak z dupy trabka,wiec nie bardzo widze cel takiej felgi i niskiego kapcia w tym aucie w Polsce, chyba, ze "widokowy" - a o gustach nie dyskutuje
Ja jadac sobie dzisiaj prawa strona zwiedzalem row, bo gosc jadacy z przeciwka scial sobie zakret - niestety z pobocza pozostaly tylko resztki asfaltu i w rowie troche kamieni ale udalo sie wyjsc, bo nie bylo szybko, 60-70 km/h. Po takiej "akcji" niskoprofilowe kola przewaznie wymagaja ingerencji.
Wszystko zalezy jak i gdzie kto jezdzi - jak wyniose sie do Niemiec pewnie zmienie kola na takie jak Wasze ;-)
Dopisze tylko o co dokladnie chodzi:
195/65/15 - wysokosc opony (odleglosc felgi od podloza) 126,75 mm
205/55/16 - 112,75 mm
225/50/17 - 112,50 mm
Ww. centymetra mi czesto brakowalo stad 205/60/16 :-)
Pozdrawiam,
MeFFisto
Komentarz
-
-
MeFFisto, stawiam diagnozę i jestem w stanie założyć się o dobrą flaszkę, że ty poprostu wpadasz w dziury na wciśniętym hamulcu :P innej opcji nie widzę (no chyba, że niefart wyjątkowy ew chińskie felgi). Mam 205/55 i 2 lata śmigam niczym się nie przejmując i nic się nie dzieje. 205/55 to balon i tyle. Twardo to się zaczyna od dużo niższych profili, natomiast 195/55 to w tym samochodzie nieporozumienie jakieś.
Dodam tylko, że przez 5 lat jeździłem na 195/55 ew 195/50 i też nie udało mi się ani felgi ani opony uszkodzić.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Bardzo wiele zależy od samego modelu opony. Przekonałem się o tym na własnej skórze w Oplu Vectra C (zawieszenie standard, nie obniżane, nie GTS).
Lato (3 sezony) przejeździłem na 225/45 R17 GoodYear OptiGrip z indeksem 94W. Samochód bardzo twardy, czuć każdą nierówność, cholernie sztywny i wręcz hałaśliwy - mimo że zawieszenie bardzo zadbane, to wnętrze pracuje Ciśnienie po 2.3, więc nie żadne "eko", tylko byle było dość miękko - a pomimo to jest kamień. A to sprawka opon i pewnie tego indeksu W (do 270 km/h), który nakłada na nie wysoką wytrzymałość.
Teraz na zimę założyłem po raz pierwszy nowy zestaw - 215/55 R16 Uniroyal MS+66 z indeksem 93H (do 210 km/h). Samochód zmienił się nie do poznania. Spodziewałem się pewnej różnicy, ale nie tak kolosalnej! Jest cicho i miękko, kompletnie inne auto. To wynika z faktu, że Uniroyal są zwykle miękkimi oponami, o mało sztywnych ścianach. Ciśnienie także po 2.3, jak w lecie. Profil 55, a jazda bardzo komfortowa, zupełnie tak jak w Octavii na 195/65 R15, jeszcze większych balonach. Jednak obawiam się, że właśnie na tych oponach łatwiej będzie uszkodzić felgę. Na letnich 225/45 R17 nie zdarzyło mi się to nigdy, a gdańskie drogi nie należą do najlepszych (inna sprawa, że i ja i żona jeździmy omijając dziury i zdecydowanie zwalniając tam, gdzie to konieczne, wqrwiając kierowników jakiś strupiałych złomów za nami) - ale sztywna opona = ochrona felgi (choć zawias dostaje za to szybciej w dupę).
Reasumując - nie tylko profil gra rolę, a przede wszystkim charakterystyka samej opony.
M.666 4U
Komentarz
-
-
beaviso, niekoniecznie. Ja mam 205/55 SpSport Maxxy TT, gdzie bok jest super miękki i nic się nie dzieje. Ale co do komfortu to się zgadzam. Jeszcze gorzej jest jak ktoś ma ROFy, gdzie z zasady bok jest bardzo sztywny. Jakies tam znaczenie ma dobór odpowiedniej szerokości felgi. Zbyt szerokiej to w zasadzie nie ma co chronić.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Hmm,
Na hamulcu staram sie nie wjezdzac w zadne dziury ani tym bardziej na garby, jesli juz to odpuszczam tuz przed, wiem co to rozklad masy podczas hamowania, wiec flaszke mozna juz chlodzic Opony to continentale contisportcontact2 (niestety indeksow teraz nie spawdze), powinny dawac rade. Tak jak pisalem, nie upieram sie, ale wina moze faktycznie lezec jeszcze po stronie felg, wiec sam tej flaszki pic nie bede .
Inna sprawa, ze na niskim profilu i tak denerwujaco trzepie autem, a poniewaz do zakupu letnich mam jeszcze troche czasu to moze sie przekonam do innych rozmiarow
Dzieki za wszystkie sugestie i konczmy, bo sie off-topic robi
W kazdym razie zimowki mam standard... prawie
Pozdrawiam
MeFFisto
Komentarz
-
-
Na oponeo.pl i opony.pl Kleber KRISALP HP 2 195/65R15 91 T po 220zł/szt przesyłka w cenie.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosMeFFisto, 4mm różnicy faktycznie robi zajebis.tą różnicę :roll:
Nie pomyślałeś o tym, że miałeś kiepskie felgi/opony, że po wpadnięciu w dziurę nadawały się do naprawy? Mi też się czasem zdarzy przywalić kołem w dziurę, ale jeszcze nie musiałem naprawiać.
z podobnych przyczyn (oraz zwiększenie prześwitu) planuję zakupić zimówki 225/55 w miejsce letnich 225/50:wink:Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Garretnie 4mm tylko 10mm różnicy (205/60 vs 205/55) a to już robi róznicę
Z drugiej strony 205/55/16 to balon jest, naprawdę by się trzeba postaram by to rozwalić :roll:
PS. jeździłem bezusterkowo po krakowskim wertepach na 195/45/16, potem 205/45/16, 205/50/16 a w drugim aucie na 195/45/14 i 185/55/14 więc wiem co mówię :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Prezes93Barum Polaris 2 205/55 R16 Naprawdę polecam! Czwarty sezon na nich teraz latam, wulkanizator mi w to nie uwierzył... ścieralność jest naprawdę znikoma...
[ Dodano: Pon 05 Lis, 12 14:13 ]
Zamieszczone przez SkfarekZamieszczone przez Garretnie 4mm tylko 10mm różnicy (205/60 vs 205/55) a to już robi róznicę
Z drugiej strony 205/55/16 to balon jest, naprawdę by się trzeba postaram by to rozwalić :roll:
PS. jeździłem bezusterkowo po krakowskim wertepach na 195/45/16, potem 205/45/16, 205/50/16 a w drugim aucie na 195/45/14 i 185/55/14 więc wiem co mówię :wink:
Skfarek: To z Ciebie też niezły eksperymentator rozmiarowy :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Skfarek: To z Ciebie też niezły eksperymentator rozmiarowyMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
Komentarz