OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
-
-
A Pani w szkole uczyła czytać ze zrozumieniem ? Od początku do końca ? Czy "po dyrektorsku", nagłówki z pierwszej strony i wnioski ???Zamieszczone przez yunior81:shock:Zamieszczone przez datojedyne na co narzekał, to na trzymanie boczne
Jak można polecać opony bez trzymania bocznego ? :shock:
Gdzie ja napisałem, że NIE MA trzymania bocznego ???
Dokładnie opisałem o co mi chodzi. JA CZUJĘ, że mogłoby być lepiej, ale moja małżonka nigdy nie wejdzie w zakręt tak, jak ja podczas testowania opony. Nigdy nie odczuje tego in minus i absolutnie nie wpłynie to na jej poziom bezpieczeństwa. JA CZUJĘ dokładnie to samo na PS3 z H i wiem, że następne wezmę o stopień sztywniejsze i pewnie w Z lub Y.
A w zimie jeżdżę na tym:
Jest to zdecydowanie najlepsza guma jaką miałem i do niej się odnoszę przy porównaniach.
Pomyśl następnym razem zanim napiszesz.
Komentarz
-
-
Kup te Michelin i słownik lub edytuj teksty w Wordzie by były lepSZe.Zamieszczone przez wozhdJestem gotów wydać dodatkowe 80zł/opona za leprze trzymanie boczne. Widzę że Michelin Alpin A4 205/55R16 91H są do kupna po ~360 a opinie mają jeszcze leprze. To co ostatecznie, Alpiny czy Continental ContiWinterContact TS 850?
Komentarz
-
-
Zdecydowanie podpisuję się obiema rękami pod wyborem A4. Kup świeże, powinny długo i dobrze służyć.Zamieszczone przez hotrainKup te Michelin i słownik lub edytuj teksty w Wordzie by były lepSZe.Zamieszczone przez wozhdJestem gotów wydać dodatkowe 80zł/opona za leprze trzymanie boczne. Widzę że Michelin Alpin A4 205/55R16 91H są do kupna po ~360 a opinie mają jeszcze leprze. To co ostatecznie, Alpiny czy Continental ContiWinterContact TS 850?
Komentarz
-
-
wozhd,
Michelin uważany jest za jedne z najlepszych opon, ale przedstawione tu opony generalnie są z wyższej półki. Nie istnieje opona idealna, zresztą jak we wszystkim, jak będzie dobra na kopny snieg to musi mieć grube cięcie więc będzie głośna, jak bedzie dobra na lod/twardy zbity snieg to musi mieć dużo lamelek wiec bedzie "pływać" itd... Ja sam przetestowałem jak ktoś pisał Frigo, Kormorany Nokiany itd... Conti T830 mam teraz na tyle w szkodniku i powiem ze lubi czasem dupka zawinąć (ale może to wina mojego stylu jazdy), natomiast osobiście za genialną opnę, niestety trudno dostępna już teraz szczególnie w wyższych indeksach uważam Sava Eskimo S3, były/są w kilku autach domowch i nie ma sie czego przyczepić cena/jakość 5++. Rzekł bym klasyczna opono zimowa.
Natomiast to że komuś dobrze się jeździ na innych to jest subiektywne odczucie kierowcy połączone z możliwościami i stanem jego auta.
Komentarz
-
-
Co sądzicie o tych oponkach:
Nexen Winguard Snow G 215/60R16 99H XL do O3 w cenie 286pln/szt
zastanawiam się jeszcze nad jednym"
Co rok kupic tansze ale nowe czy kupic lepsze ale na kilka lat
wiadomo ze oponki się scieraja a wiec 2-3 letnia lepsza wedle mnie = gorsza ale nowa.
w zimie będzie to w sumie glownie 95% warszawa a wiec asfalt.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
hotrain, hehe, nie zazdroszczę Ci czytania forum, jak za każdym poprawiasz, chyba że ilość postów nabijaszZamieszczone przez hotrainKup te Michelin i słownik lub edytuj teksty w Wordzie by były lepSZe.Zamieszczone przez wozhdJestem gotów wydać dodatkowe 80zł/opona za leprze trzymanie boczne. Widzę że Michelin Alpin A4 205/55R16 91H są do kupna po ~360 a opinie mają jeszcze leprze. To co ostatecznie, Alpiny czy Continental ContiWinterContact TS 850?
gusiak11, dato, rezon,, dzięki za radęO3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
W swoim poprzednim aucie miałem opony zimowe Yokohama W.Drive, co prawda w sporym rozmiarze 225/45 R 17 94V. Nie jest to zła opona przy założeniu, że poruszamy się głównie po odsnieżonych szlakach. Bardzo dobrze zachowują się w warunkach ujemnych temperatur na suchym i mokrym asfalcie czy innych utwardzonych duktach, są to opony niezwykle ciche (ewenement jak na opony zimowe bo były cichsze niż moje opony letnie w tym czasie, Michelin Pilot Sport 2 w tym samym rozmiarze). Niestety ich główną wadą jest bardzo słaba zdolność przenoszenia siły napędowej w kopnym śniegu. Naprawdę bardzo słaba - podróżowałem też zamiennie pojazdem na oponach Pirelli Sottozero II w rozmiarze 225/50 R 17 i w warunkach kilkunastocentymetrowej warstwy śniegu Pirelli zdecydowanie lepiej "ciągnęły" a na Yokohamach wielokrotnie miałem problem z wyjechaniem z parkingu po dwugodzinnych opadach śniegu.
W moim obecnym pojeździe w "spadku" po poprzednim właścicielu otrzymałem prawie nie używane zimowe opony Kleber Krisalp 195/65 R 15 91T a więc nie jest to najwyższa oponiarska "półka". Muszę jednak napisać, że jestem tymi oponami bardzo mile zaskoczony, jeździłem na nich ostatnią zimę i nie mogę złego słowa o nich napisać. Być może moje wrażenia są spowodowane też rozsądniejszym rozmiarem tych opon, bardziej odpowiednim na warunki zimowe, niemniej jednak - poza może nienadzwyczajną cichobieżnością - spisują się one bardzo dobrze w każdych warunkach w jakich miałem okazję je użytkować.
Komentarz
-
-
Na ubiegly sezon kupilem Conti TS850 195/65/15 i nie bylo zadnych problemow z jazda po sniegu. Podjazd pod duze nieodsniezone wzniesienia tez znosily bez problemu. Problemem jest jedynie to, ze o naped dba quattro.
Na TS830 205/55/16 nic zlego powiedziec tez nie moge, da sie podjechac tam gdzie trzeba, ale przedni naped i multum elektroniki czesto przeszkadza wjechac tam gdzie trzeba. Reklamacja na wystajacy drut zalatwiona od reki.
Komentarz
-
-
Bo w 205/55-16 jest produkowane tylko w T... w H jest eskimo HPZamieszczone przez gusiak11To jest włąsnie problem tych opon występują tylko w indeksie T, kiedyś były jeszcze w H i VZamieszczone przez tomekb1savy eskimo s3+ w indeksie tylko T
ale miałem w czterech autach w 3-ech rozmiarach i naprawdę je lubię
[ Dodano: Pon 09 Wrz, 13 22:21 ]
Bridgestony juz tak maja... ok. 4 mm i po przyczepnosci...Zamieszczone przez rezonto każdy musi sam ocenić - ja nie eksperymentuję ani z oponami, ani z klockami hamulcowymi. No dobra - w tym roku robię eksperyment - kupiłem żonie zimowe Continentale - nigdy wcześniej nie jeździłem na Conti, zobaczymy co pokaże TS850 :?: O ile wybór opon na podstawie kilku rankingów i opinii innych użytkowników można uznać za eksperymentZamieszczone przez wozhdZ innej strony widzę że Nokian'y mają bardzo dobre opinie użytkowników, są trochę droższe i szczerze nie wiem czy jest sens przepłacać.
Oszczędność na komplecie opon rzędu 200zł to żadna oszczędność - już wolałbym kupić roczne używki za jeszcze mniejszą kwotę. Zimowe kupuję zazwyczaj Michały, obecnie jeżdżę na Dunlopach, mam dobre doświadczenia również z Nokianami, GY - na oponach się nie zaoszczędzi - zwłaszcza zimowych :evil: - gdzie droga hamowania i trakcja w bardzo dużym stopniu zależą od opony. Latem zresztą też, ale ma to nieco mniejsze znaczenie - nawet na slickach da się jeździć byle po suchym :lol: I Bridgestony też były OK przez ok. 45-50kkm, później zrobiły się trochę śliskawe pomimo bieżnika ponad 4mmOpony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
-
producenci nie wyrabiają się z produkcją niektóych rozmiarów i w wypasach, ci co je będa mieć na magazynie, to będą windować ceny... sam teraz dla kolegi próbuję ściągnąć 255/55R18 WS 4D 2 komplety i muszę czekać... raz kliknę przez b2b, to na listopad mi wskakuje, na drugi dzień, że 39 tydzień... to musiałem przez call center skasować poprzednie zamówienie i wporwadzić nowe... z drugim kompletem tak samo miałem wczorajZamieszczone przez k-paxWitam
Niestety już zaczęły drożeć. Patrzę na ceny 15-stek w sklepach internetowych i niektóre modele podrożały w ciągu tygodnia ok. 20 zł. Niestety spóźniłem się i teraz skoro muszę zapłacić więcej to poczekam na "świeże" dostawy :wink: .
Pozdrawiam.
a że to jest nowość w SUVach, to modyfikują plany produkcyjne na bieżąco...
Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
-
Na pewno "PA", a nie "A" ?Zamieszczone przez rezonja ostatnio taki dylemat rozstrzygnąłem na korzyść TS850, chociaż wcześniej regularnie kupowałem Michały PA. Czas i zima pokażą czy słusznieZamieszczone przez Mr0cznyA ja mam zimowy dylemat Michelin Alpin A4 czy Continental TS850
TS850 wszyscy chwalą więc wtopy nie będzie. Nie wiem jak z trwałością bo Conti Sport 2 mnie bardzo zawiódł. Ale wszystkie zimówki Conti jakie zajeździłem były bardzo bardzo ok.
Komentarz
-
-
na pewno PA - tylko teraz to jest Pilot Alpin 4, a wcześniej było Primacy Alpin 3 - takie zmieniłem na TS850Zamieszczone przez datoNa pewno "PA", a nie "A" ?
taką mam nadzieję i to właśnie brałem pod uwagęZamieszczone przez datoTS850 wszyscy chwalą więc wtopy nie będzie
Komentarz
-
-
też stoję przed wyborem Michelin Alpin 4 czy Continental TS850 czy Nokian WR D3. Co do UG 8 czy 7+ są różne opinie. Oponiarz polecił te powyższe - głównie trasa i wjazd/wyjazd z nieodśnieżonego parkingu.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
Komentarz