Bez sensu patrzeć na kraj produkcji, kontrola jakości musi być wszędzie taka sama, jak by były jakieś różnice to producent by sam sobie bata ukręcił. Ja miałem Nokian WR D3 jedne made in Finland drugie made in ZSRR i nie było żadnej różnicy jeśli chodzi o jakość wykonania.
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Gość
Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpisWitajcie, bedzie to moj 1 post na forum.
Chciałbym podpiąć się pod ten gorący temat jakim jest zakup opon zimowych.
Ze wzgledu na to że po kupnie auta dostalem oponki Zeentex chcialbym je wymienic na coś bardzo dobrego. Nie chce oszczedzać ( nie to zebym byl jakiś bufonem) chodzi tu o bezpieczenstwo. Dużo sie poruszam po mieście Legionowo/ Warszawa i wypad do teściow w okolice Rawy Maz.
Rozmiar jaki mnie interesuje to 225 / 45 / 17 wzmacniana z rantem. Na początku bralęm pod uwage tylko Continentala TS860, dziś troszeczke to się rozszerzyło do Dunlop Winter Sport oraz GoodYear UG Perf. G1. Co mnie tylko zaniepokoilo to kraj z produkcji z danej opony, chodzi tu najbardziej o Continentala Rumunia lub Czechy. Dunlop - Niemcy, Goodyear niemcy/francja.... Teraz pytanie czy jest sens patrzec na kraj z ktorego jest produkowana opona? Czy ktos ma i moze wyrobil sobie opinie na temat danej opony? Co tak naprawdę warto kupić.
Jeżeli masz je dobre, to zostaw
Komentarz
-
Zeetex pochodzi z tej samej fabryki co wiele innych nazw. Opinie wspaniałe raz czasem ktoś napisze prawdę, że to dno na mokro czy śnieg. Dwukrotnie dłuższa droga hamowania to nie wyjątek. I najlepsze to jest w nich klasa B hamowania gdzie podstawowe eu mają C - E.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Gość
Ja zukupiłem i już założyłem Imperiale. Czekam na śnieg. Na mokrym po ostatniej ulewie jest OK
Komentarz
-
Zamieszczone przez perfex Zobacz wpisJak ktoś nie mieszka w tatrach wysokich to polecam CrossClimate. W jednym aucie mam i w kolejnych też będą. Chrzanię te wymiany i kolejki dwa razydo roku.
- jak CC/CC+ sprawują Ci się na łukach na śniegu? O ile ogólnie opony są wszędzie chwalone, to jednak opisy trzymania bocznego na śniegu budzą wątpliwości
- jak oceniasz hałas tych opon przy 160-170km/h? Jestem ciekaw, czy to możliwe, by opony z typowo kierunkowym bieżnikiem nie hałasowały (dotkliwie)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpisNa tych Zeetexach już jeździłeś? Czy boisz się nieznanej marki?
Jeżeli masz je dobre, to zostaw
Po ostatniej zimy przyszła mysl wymiany , a czemu....
Zakret na glowną trase ul. Warszawska w Leg-wo okolo 30km bez sniegu tylko mokro czuje jak mi samochod ucika. Mysle hmm moze gololeć w tym miejscu mialo prawo. Gdyby nie dziwna sytuacja. Warszawa zjazd z mostu pólnocnego za swiatlami na łuku w strone Białołęka Ratusz jade na zewnetrzym pasem (3 od lewej) na zakrecie scina mi opone - czuje jak opona mi ucieka na bok... regularny objaw przy mocniejszym skręcie i okolo 30/ 40 km ( tak przynajmniej tak pamietam)Rondo w Legionowie zone prawie obrócił tak przynajmniej mowiła....
Co do opon, nie testowalem ich progu i granic bo musialbym wyjechac na jakis plac - tor bo szkoda mi na ulice samochodu. Ale przy mojej jeździe nie kiedy dość dynamicznej dawaly rade. Wiadomo kiedy lezy śnieg itp. to jeżdżę zachowawczo i specjalnie nie skarzę sie na opone.Lecz jak mowie paręe przygod mialem i nie mam pewnosci do tej opony...
Opinie na takim np: oponeo są wysokie. Lecz jak opona taka jak ta może się równać z Continentalem bądź Dunlopem/ Goodyear...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfex Zobacz wpisJak ktoś nie mieszka w tatrach wysokich to polecam CrossClimate. W jednym aucie mam i w kolejnych też będą. Chrzanię te wymiany i kolejki dwa razydo roku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
Opinie na takim np: oponeo są wysokie. Lecz jak opona taka jak ta może się równać z Continentalem bądź Dunlopem/ Goodyear...
Komentarz
-
-
W najbardziej popularnym rozmiarze 205 chińczyk to 170, dayton 190, a podstawowe debica, sava. barum okolice 200-210, także nie ma dużej różnicy żeby się zabijać. Sucho wiadomo, śnieg kopny to przede wszystkim klocki bieżnika i zwykła terenówka na błoto wygra wszystko ale mokro to już mieszanka i tu jeszcze nie spotkałem chinczyka co nawet się zbliża, zawsze jest źle lub b. źle.
Na każdych targach jest pełno chińczyków i fotografują wszystko.
Trzeba tą oponę wyprodukować potem kontener i jeszcze zarobek importera, także musi być bardzo tania w produkcji.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Mam już trzeci komplet Dębicy HP2 i złego słowa nie mogę o nich powiedzieć. Wyważenie max 15g na koło. Made in Germany. Rant ochronny. Prowadzenie na mokrym zdecydowanie lepsze niż na letnich Continentalach. W zimie na śniegu bez problemu pod każdą górkę podjeżdżam. Z minusików to jest dosyć twardo, podobnie do letnich. W tym roku zmieniłem 205/55/16 na 225/45/17, bo na 17'' auto pewniej się prowadzi w zakrętach. 16'' są za miekkie i nie posiadały rantu ochronnego.
Komentarz
-
-
Wracam z opowieścią o moich Kleber Krisalp hp3 - pare dni chłodniejszych - trochę deszczu, śniegu błota. Opony całkiem poprawnie się sprawują. próbowałem kilka mniej rozsądnych manewrów i kilka zagrań a co by było gdyby nagle wyskoczyła sarna Dają rade jestem zadowolony. Na autostradzie tez jest poprawnie i nie głośno. Jedyne co to pewnie ze wzgledu na wysoki nowy bieżnik (dobrze że chłodne dni przyszły bo bym go całego skosił auto bardziej się kładzie - ale zawieszenie i tak jest "mientkie" więc to tylko mały dodatek do zła
Komentarz
-
-
Niestety nie ma złotego środka.
Letnie na zimno, może i ciche, na suchym poprawne, ale jak na zmrożonym asfalcie depnie się po hamulcach, lub ruszy gwałtownie, to ...... ślizg.
Zimowe za to lepsze w takich warunkach, chyba, że trafi się ciepły dzień, wtedy trochę mniej stabilnie.
Ale ja wyznaję zasadę, że jak jest ciepło, trzeba na zimówkach jechać bardziej zachowawczo. Za to na typowo zimowych warunkach - wystarczy jedna awaryjna sytuacja i można uratować blachy. A jak ktoś chociaż raz jedzie w zimie w góry, to nie ma co wykazywać wyższości letnich w zimie.
Kiedyś raz pojechałem swoim Lanosem już po zmianie na letnie - maj, góry i podjazd pod górkę do pensjonatu...... zakończył się postojem na dole, na ulicy. A dojazd ....... masakra, dojechałem spocony.
Nie ufam wielosezonowym. To nie czasy, gdy królowała Dębica D 164 i były osiągi, takie jakie były. Teraz jest inaczej.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisDo premium robią nowe bieżniki, a do tańszych kopiują stare z premium. Taki system działa. A mieszanki (w danym okresie czasu) są do wszystkich te same, bo innych nie opłaca się robić.
No ja już założyłem zimówki. Przechodząc z 17 cali (lato) na 15 ( zima ) czuć, że jest bardziej miętko. Zobaczymy jak będzie na mokrym w tym sezonie.
Co do wielosezonowych opon to jestem na tak. Miałem Goodyear Vector 4 Seasons w Golfie i złego słowa powiedzieć nie mogę. Tylko ,że ja opony zawsze kupuje nowe i po 3 latach wymieniam na nowe bez względu na zużycie bieżnika. Myślałem nad wielosezonowymi do Octavia ale cena to ponad 500zł za sztukę, a moje zimowe mają jeszcze 7 mm. bieżnika. Zdecydowałem się kupić więc letnie zamiast wielosezonowych.
Z racji tego, że moje auta poza jednym (Renault) zawsze rozchodzą się po rodzinie i znajomych zawsze wiem co z nimi dalej. Tak więc Golf po zjechaniu opon wielosezonowych GY znów otrzymał nowe opony GY wielosezonowe. A właściciele nigdy nie przypuszczali, że opony wielosezonowe są wielosezonowe.
Dodam jako ciekawostkę, że holenderska policja w swoich autach jeździ na wielosezonowych oponach. Oczywiście, że inny klimat ale mokro jest bardziej niż w Polsce a śnieg jak śnieg czasem jest czasem nie ma. Podobnie jak w Polsce.
Komentarz
-
-
Gość
Ja nie mam, bo kierunkowych nie kupuję.
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisChyba, że mówimy o fabryce gdzie robią opony premium i przy okazji opony tanie otrzymują w "prezencie" lepszą mieszankę. To ok.
Komentarz
-
muszę kupić żonie zimówki 205/55/16
obstawiam goodyear ultra grip 9, dobre oceny w testach ADAC, dobra cena.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz w jaki sposób nadawane są te etykietki ABCD dla zachowania na mokrym? Goodyear ma tutaj C, conti i pirellka B
Średnio się to pokrywa z testem ADAC (tutaj im mniej typ lepiej)
goodyear 2,1; conti 2,1; pirellka 2,2
https://www.adac.de/infotestrat/test...020&testid=211
Jest coś jeszcze dobrego co nie załapało się do testów ADAC?
Bardziej zależy mi na prowadzeniu na mokrym, snieg w warszawie to rzadkośćOstatnio edytowany przez Clip; 38915.Powered by R-Performance
Komentarz
-
-
Gość
-
Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpisWracam z opowieścią o moich Kleber Krisalp hp3 - pare dni chłodniejszych - trochę deszczu, śniegu błota. Opony całkiem poprawnie się sprawują. próbowałem kilka mniej rozsądnych manewrów i kilka zagrań a co by było gdyby nagle wyskoczyła sarna Dają rade jestem zadowolony. Na autostradzie tez jest poprawnie i nie głośno. Jedyne co to pewnie ze wzgledu na wysoki nowy bieżnik (dobrze że chłodne dni przyszły bo bym go całego skosił auto bardziej się kładzie - ale zawieszenie i tak jest "mientkie" więc to tylko mały dodatek do zła
Komentarz
-
-
Kupiłem je we wakacje rok temu bo cena na zimówki jest wtedy najniższa... Założyłem w połowie listopada. Myślałem, że potrzebują dotracia i chciałem dać im szanse. Później umówiłem się na drugie wyważenie i przekładkę przodu z tyłem. Było lepiej ale nadszedł środek zimy to nie szalałem po 140km/h. Toczyłem się głównie po mieście w korkach, czasem po obwodnicy spokojnie ~110-120km/h i było spoko (lekkie drgania na kierownicy ale bez trzęsiawki). W drugiej połowie stycznia pojawiły się warunki na szybszą jazdę i powyżej 130km/h znowu trzęsło budą. Auto w zasadzie nowe, niespełnia 5 tys km od wyjechania z z salonu, chucham, dmucham nawet studzienki staram się omijać więc stawiam na opony... Stwierdziłem, że za wcześnie na zmiane kapci na letnie i jakoś dojadę na tych do wiosny i zareklamuje. Nie było sensu się wyścigować, co za różnica czy 6 miesięcy czy 9 miesięcy od zakupu. Czyli próbowałbyś reklamowaćna moim miejscu? W sumie jak nie teraz to rzeczywiście za rok będzie trudniej o odzyskanie czegokolwiek...Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisPrzejechałem na takich Kleberach ok. 2 tys.km i ogólnie jestem zadowolony gdyby nie ich zachowanie na obwodnicy, gdzie od 130km/h zaczyna trząść autem... Dwa razy wyważałem, po drugim wyważeniu i tak jest lepiej bo po pierwszym trzęsło od 120km/h... Teraz już zmieniłem na letnie i odetchnąłem. Nie mam nic do Kleberów w jeździe miejskiej, na suchym, mokrym czy w śniegu sprawdzają się. Ale to bicie przy wyższych prędkościach trochę mnie irytuje. Zastanawiam się nad reklamacją..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpisja zrobiłem na nich około 6 tyś. Nie miałem problemów z biciem ani powyżej opisanych problemów - mimo, iż zdarzało się jechać nieco szybciej niż opisane prędkości. Te letnie masz nowe czy juz jeżdżone wcześniej? Może coś z zawieszeniem a lato sie "ułozyło"
Komentarz
-
Komentarz