No zgodzę się że warto kupować markowe opony-zawsze to jakość pewniejsza no bezpieczniejsza. Mają rację wszyscy ci którzy w pierwszej kolejności stawijaa na bezpieczeńśtwo jazdy, auto można kupić drugie a życia nie. Tą dewizą powinni wszyscy sie kierować i dobrze. Natomiast, nie widzę sensu aby się spierać która firma ma lepsze, czy te ze współczynnikiem T czy innym. W naszych warunkach, a mieszkam w Częstochowie, już dawno nie jechałem normalną drogą, bez kolein, dziur itd. Wiec jak ma sie trakcja do takiej nawierzchni do bieżnika, moim zdaniem w ogóle to nie ma znaczenia bo to jedynie "fuks" że jakoś sie jedzie i nie urwie koła. Do tego dochodzą notoryczne ograniczenia prędkości na drogach szybkiego ruchu, które de facto są wolnego ruchu. Pewnie, na zachodzie można sie pokusić i pospierać o parametry opon ale w naszych realiach jest to spór o nic, jedynie o własną rację i tyle. Szkoda że tylko my kierowcy myślimy i dbamy o dobre opony a państwo daje nam dziury, szkoda że policja nakłada mandaty za przekroczenie o 20 km prędkości a nie widzi że największym zagrożeniem są drogi. Mandaty powinny być wystawiane na zarządcy drogi, no ale łątwiej to wyegzekwować od Kowalskiego. Szkoda że robi sie tyle skrzyżowań na autostradach i sygnalizacji świetlnych itd itd. Dlatego odnoszę poruszony temat do naszych realiów że najlepsze opony to takie które wytrzymają to wszystko a przecież opona nie tylko daje bezpieczeństwo do tego dochodzi amortyzacja zawieszenia, najczęściej wytrzepana - źle współgrająca z oponami. A kto przestrzega ciśnienia w ogumieniu, czyli reasumując problem złożony, dlatego ja kupuję takie opony jakie są warunki do ich użytkowania, a reszta to juz nasze czyste sumienie i radość oglądania ich na autku. Kupuję nowe i normalne bez wodotrysków bo marketing robi widzę swoje. Sami oceńcie czy warto nabijać prywaciarzom kieszeń tylko dlatego że jakaś firma posmarowała jakiejś gazetce motoryzacyjnej trochę kasy a ta napisałą jak ma być. Ważne że interes sie kręci i tyle. Ciekym tematem na innym wątku forum jest sens używania opon wilosezonowych i tam też widzę marketing i media namiesząły ludziom w głowie, no ale to na następny raz temat. Pozdrawiam i nie dajcie się ogłupieć, i tak to wszystko lane jest w Chinach a potem pakowane na całym świecie.
Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
Hmmm tak czytam i czytam i się zastanawiam nad tym pedem wszystkich do UG 7+. Miałem takowe w moim poprzednim autku Fabia Kombi i szczerze mówiąc nie zaskoczyły mnie. Używałem kiedys Klebera HP 2 i Baruma Polarisa 2 i szczerze móiąc UG &+ nie wypadaja aż tak świetnie. Mysle, że bardziej działa tu marketing i wiara że sie ma właśnie te opony.... a nie ja inne czyni te pochlebstwa. No ale to tylko moje przemyslenia i doświadczenia.
Nastał czas wyboru czegoś do mojej OII w klasycznym rozmiarze 195/65 R15 i tu mały dylemat. Ceny dosc podobne bo różnica około 100 zł na komplecie nie czyni wielkiej różnicy. Może ktoś miał doczynienia z nastepujacymi modelami opon i może się podzielic opinią. Moje dylematy to:
Sava ESKIMO S3+
Dayton DW510
Kleber KRISALP HP2
Dunlop SP WINTER RESPONSE
Dunlop SP WINTER SPORT 3D
hmmm może ktoś coś powiedzieć o moich typach....
Od sezonu 2006/2007 do końca zimy tego roku w rozmiarze 195/65/15 na O2. Bez zarzutów z tym, że ja jeżdżę tym autem od lutego i testowałem te opony przez właśnie jakieś 2 miesiące. Jeszcze identyczne dwa komplety w firmie i też zero skarg ze strony użytkujących. Nawet chcą w tym roku zamówić je ponownie a ja chcę zmienić na Conti TS 830. No żeby mieć porównanie
Bart_wawa, Nie no tylko tak pytam, IMO 15" do O2 jakoś za małe są po prostu. Miałem takie i zmieniam na 16-tki bo nie mogłem patrzeć na te małe kółeczka to raz a dwa wydaje mi się, że lepiej się prowadzi auto na 16-tkach. I jeszcze z takim żywym motorem.
Sava ESKIMO S3+
Dayton DW510
Kleber KRISALP HP2
Dunlop SP WINTER RESPONSE
Dunlop SP WINTER SPORT 3D
osobiscie zadnej z tych bym sie nie dotkna:
poczytaj o :
Continental TS 830 (podobno rewelacyjne-- sam bede wiedział po tej zimie, ale wiele osob chwali)
Michelin Alipn 4 albo 3
lub Pirelli
Ja osobiscie nic nikomu nie nazucam, ale uznaje tylko te 3 firmy, zreszta poczytaj o testach ADAC za około tydzien czy 2 maja byc testy (wyniki) na rok 2010/2011r ADAC. Pozdrawiam
Ja osobiscie nic nikomu nie nazucam, ale uznaje tylko te 3 firmy, zreszta poczytaj o testach ADAC za około tydzien czy 2 maja byc testy (wyniki) na rok 2010/2011r ADAC.
ale z aktualnych wynika, że dwie z tych trzech są zdecydowanie niżej niż dunlopy, mówię o naszych rozmiarach 15 i 16.
ja w tym roku będę testował właśnie ts 830, jak dorównają savie to znaczy, że są dobre :szeroki_usmiech
no, ale skoro wierzysz w ADAC (jak i ja zresztą), to nie rozumiem, dlaczego nie dotknąłbyś się dunlopów, chyba, że z tego samego powodu co ja -> ale ja go nie znam
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Przeczytałem w jednym w wątków w dziale "nasze auta" o indeksach opon TS830.
O co kaman, że tak spytam ? Kupiłem wraz z autem opony TS830 i odrazu zawiozłem je na przechowanie do kapciarza. Czy te opony mogą być lepsze/gorsze ? (coś jak "podmodel" opony TS 830) ?
Komentarz