Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Byle kun nie byl slepy :lol:


    A jak sprawa ma sie z tymi ATE Power Disk, bo tak kazdy mowi, ze tez fajne itd ale konkretnie ile zestaw przyzyl z jakimi klockami i w jakich warunkach to ciezko.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • Witam!

      Zamieszczone przez Samiec
      Tez wlasnie stoje przed dylematem zakupu tarcz :roll:
      Waham sie pomiedzy ATE PowerDisc i Zimmermanami wierconymi :roll:
      Roznica w cenie to 150zl(na komplecie) na korzysc ATE.
      Nie wiem ktory zestaw wybiore ,ale klocki beda napewno EBC GS.
      Ja na zestawie:
      - tarcze przód Zimmermann Sport (wiercone)
      - klocki EBC GreenStuff
      jeżdżę od ok. 25 kkm i...
      nie jest to niestety dobry mariaż:

      tak jak wielu klubowiczów zauważyło - pojawiło się sporo mikro-pęknięc wokół nawierceń i nie wygląda to dobrze - pomimo, że tarcza nadaje się do przejeżdżenia kolejnych 25kkm (tzn. nie jest specjalnie starta) z kolejnym zestawem klocków (obecne się właśnie kończą), to te mikropęknięcia dyskwalifikują tarcze z dalszego użytkowania.

      W trakcie reklamacji, która od miesiąca nie została rozstrzygnięta (zakup w Godula Motosprot Kraków - tracę do nich zaufanie; tarcze brali od Lewian'a) dowiedziałem się, że wg Lewian'a EBC GreenStuff są za twarde do tej wierconej tarczy, co się w sumie sprawdza, bo zestaw ten nie zachwyca osiągami.

      Korzystając z okazji mam pytanie do WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW TARCZ ZIMMERMANN SPORT:
      JAKIE KLOCKI STOSUJECIE DO TYCH TARCZ?

      Co do samych klocków - EBC Green to ich niesamowitą zaletą jest niskie pylenie, co docenią posiadacze wypasionych alusów, którzy dbają o ich nieskazitelny wygląd.
      Muszę przyznać, że klocki te wydawały się bardziej skuteczne w zestawie z seryjną tarczą z ASO niż z wierconym Zimmermannem...

      Mam też doświadczenie, gdzie w Corollce '98 1.6/110KM mojej żony klocki EBC Green pracują razem z gładkimi tarczami EBC (przez 20kkm) i jest to naprawdę rewelacyjny zestaw, szczególnie, że z tyłu są bębny, a seryjny przód hamował beznadziejnie - bardzo szybko wpadał w fadding.

      Nie mam wątpliwości, że klocki EBC Green będą "ładnie chodziły" z EBC Turbo Grave - w końcu ten sam producent, który zresztą poleca ten zestaw. Należy jednak pamiętać, że rowkowana tarcza "trochę" hałasuje. Nie odczuwa się tego przy agresywnej, dynamicznej jeździe, może być to jednak "męczące" np. przy żółwim tępie poryszania się w korku, kiedy przy każdym dochamowaniu będziemy słyszeć denerwujące "mielenie"

      Tak więc, chcąc mieć klocki EBC widzę dwie opcje:
      1. powiedzmy bardziej seryjną - tańszą, cichszą, ale wydajniejszą niż zestaw z ASO:
      gładkie tarcze EBC i zielone klocki
      2. sportową - droższą, głośniejszą i bardziej wydajną, czyli Turbo Grave plus Green (a może nawet Red) Stuff

      Reasumując, odradzam zestaw:
      wiercone tarcze Zimmermann Sport z klockami EBC GreenStuff

      Pozdrawiam!
      Załączone pliki
      Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

      Komentarz


      • Hmm... pozostanie chyba tylko jedyny sprawdzony i niezawodny zestaw hamulcowy....

        .. a'la Fred Flinston. :diabelski_usmiech ...bo reszta jest do bani.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez mwisniak
          Korzystając z okazji mam pytanie do WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW TARCZ ZIMMERMANN SPORT:
          JAKIE KLOCKI STOSUJECIE DO TYCH TARCZ?
          Ferodo DS Performance i ostatnio awaryjnie Black Diamond, ale te to syfy.
          Az pojde zaraz i zobacze dokladnie swoje tarcze...
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz


          • Chyba sie nie wypowiadalem na temat tarcz ostatnio, jak tak to sorry, ale nie pamietam. :roll:

            Otorz - ja mam EBC TG + Greeny + plynik - to na przodzie, oczywiscie od Nexusa.
            Hmm hamuja super, pyla malo, halasuja super, takie buczenie - nawet fajne. Jest jedno ale ....... przejechalem na nich z 10 tys km i 1/4 tarczy nie ma (albo wiecej). Seryjne mialy zrobione prawie 110 tys, ja sam zrobilem na nich 15 tys, a teraz widze, ze te EBC sie dosc szybko koncza. Acha ja jezdze ostro i szybko, czesto mam hamowanie z 150 do 70-80, bo jakies bubki mi wyjada z podporzadkowanej :evil: ,ale tarcze wartaja kasy jaka sie na nie wydaje. Jak ktos jezdzi podobnie do mnie, ale duzo, to moze sie zdziwic, bo czesto bedzie wymienial hamulce, ale jak spokojnie, lub troche mniej km, to nie ma sie co zastanawiac, 1k zl raz na 2 lata lub zadziej, to nie jest tak zle. :diabelski_usmiech
            Była O1 jest F2.

            Komentarz


            • Jak juz pisalem w innym watku mam Red stuffy z seryjnymi tarczami i hamowanie jest swietne - w stosunku do serii - niestety nie potwierdzam nizszego pylenia od serii (w seri bylo Ferodo Premier) jest dokladnie to samo, a odglos hamowania przypomina mi (znany z Poldka) odglos tarcia metalu klocka (zjechanego) i tarczy - tyle ze jest sporo cichszy.
              Teraz pomoc moglyby juz chyba tylko 312 na przodzie.
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz


              • No fajnie a ja już zamówiłem zimmermann sport + klocki red stuff. Jeżdżę raczej spokojnie ale opinie zaczynają mnie napawać niepewnościa co do podjętej decyzji.
                Niestety moje orginały się pogięły no i czas było zmienić. Ale to pękanie.... ile tarcze maja gwarancji?

                Autorus :|

                No i udało sie zamienić na EBC TG + EBC redstuff
                http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                Budowa mojego domku MURATORZE

                ----------------------------------------------------
                Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                Komentarz


                • Zamieszczone przez autorus
                  Ale to pękanie.... ile tarcze maja gwarancji
                  problem w tym ze nie maja raczej zadnej (praktycznie bo teoretycznie oczywiscie tak) - zawsze sprzedawca bedzie probowal wmowic ze to ze wzgledu na zle klocki, styl jazdy, rozhartownie w kaluzy bla bla bla - pewnie trzeba by robic jakies ekspertyzy materialowe (do tego zakupic jeszcze jedne tarcze itd)
                  Niestety elementy takie jak tarcze czy klocki to elementy eksploatacyjne i ciezko przy nich obronic teze wady materialowej. Choc zdarzaja sie przypadki wymiany (kiedys Tarox mial taka akcje - ale niedlugo potem wycofal sie z niej)
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz


                  • Muszę się pochwalić, że w tamtym roku udało mi się wymienić bardzo bijące tarcze w ramach reklamacji. Sprawa dotyczyła tarcz EBC Standard, które założyłem u Goduli w Krakowie w Toyotce mojej żony. Był to zestaw EBC gładkie tarcze + klocki GreenStuff, a reklamacja miałą miejsce po przejechaniu ok. 10kkm. Od razu zaznaczę, że kierowca - moja zona - nie należy do osób które dohamowują ze 190 do 50 km/h - innymi słowy - gdybym ja tym jeździł - mozna by się zazstanawiać nad udziałem kierowcy w zwichrowaniu tarcz...
                    Wracając do sprawy: u Goduli stwierdzili na jakims tam przyrządzie, że tarcza ma nadmierne bicie, zgłosili to do EBC i po 3 tygodniach (kiedy auto jezdziło na niezbyt sprawnych tarczach) EBC przysłało Goduli nowe tarcze, które w ramch grarancji zostały za free wymienione i jeżdżą niezawodnie do dziś, czyli kolejne 13kkm.
                    Jak wspominałem powyżej - reklamacja pękających Zimmermann Sport w mojej O1 nie udała się, choć w tym wypadku tarcza nie ma bycia a mikropeknięcia wskazują na wadę fabryczną.
                    Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                    Komentarz


                    • autorus, Ciekawe jaka roznica miedzy green, a redami Bo jak sie skoncza greeny, to zaloze spowrotem greeny, ale jak sie tarcze skoncza, to wtedy moze bym mieszal z redami + TG oczywiscie
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz


                      • a moze podczas jakiegos spota sprobujemy zrobic test hamulcow w naszych autach? bedzie porownanie ile warte sa jakies tam greeny, redy, zimmermany, pagidy, taroxy, ap racingi (ups zagalopowalem sie)
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Jabar1975
                          a moze podczas jakiegos spota sprobujemy zrobic test hamulcow w naszych autach? bedzie porownanie ile warte sa jakies tam greeny, redy, zimmermany, pagidy, taroxy, ap racingi (ups zagalopowalem sie)
                          Dobry pomysł.
                          Ale też trzeba by stworzyć odpowiednie warunki do takiego sprawdzenia. Chodzi mi głównie o stan płynu hamulcowego oraz porównywalną klasę opon.

                          Nie wiem czy jest sens uwzględniać rozszerzalność przewodów hamulcowych a co przez to idzie smniejszenie cisnienia docisku.

                          Komentarz


                          • Witam!

                            Moje kolejne "parę groszy"

                            Zamieszczone przez Jabar1975
                            Pamietajmy ze np rajdowe auta w N-ce jezdza (bo nie moga inaczej) na seryjnych tarczach
                            otóż już nie...
                            w tym roku FIA rozszerzyła homologację grupy N o tzw. duże hamulce tzn. dla Subaru Imprezy STI w specyfikacji rajdowej N12 (2006), seryjne kamulce to tarcza 326 mm, gładka, a "duże" to "pływająca", lżejsza tarcza 355mm, rowkowana. Dodam, że wygląda identycznie, jak ta w którą "obuta była Impreza WRC Petera Solberga, której się przyglądałem na Rajdzie Finlandii w tamtym roku.

                            Na Rajdzie Elmot 2006 była troszkę nierówna walka ze względu na te "duże" hamulce, które wówczas nie były dostępne dla Lancerów EVO IX (Brembo wyprodukowało na tamten czas tylko 10 zestawów, które rozeszły się ja ciepłe bułeczki).
                            Na szczęscie sytuacja się wyklarowała i już wszystkie topowe załogi grupy N startują w RSMP z takimi hamulcami.
                            Załączone pliki
                            Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez mwisniak
                              otóż już nie...
                              masz racje, ale w ubieglych latach jakos hamowaly - i to na pewno zdecydowanie lepiej niz Octavia
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Jabar1975
                                Zamieszczone przez mwisniak
                                otóż już nie...
                                masz racje, ale w ubieglych latach jakos hamowaly - i to na pewno zdecydowanie lepiej niz Octavia
                                coż...
                                nawet w RS, gdzie tarcza z przodu do 312mm, nie ma czterotłoczkowych zacisków, jak te ww., seryjne w Lancerze EVO.

                                Pozdrawiam i do zobaczenia na trasach RSMP...
                                Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                Komentarz


                                • Doklejam sie do tematu...
                                  Mam możliwość kupienia do mojej 1.9 TDI kompletu przednich hamulców z 2.0 TDI Różnicą jest 8mm 280mm-->288mm Czy to sie wogole opłaca? Czy moge zwiekszyć przód pozostawiając orginalne tyły?

                                  Komentarz


                                  • A co wchodzi w ten komplet, ze tak zapytam. Podpowiem ze przejscie z 288mm na 312mm nie jest juz takie trudne. Z tylu juz masz tarcze, jak sadze - chyba zadna OII nie ma juz bebnow
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • Podobno wszystko co potrzebne... Kolega forumowicz własnie zmienia sobie z 288 na 312 a to co mu zostanie może mi opchnąć... Pytanie czy warto :?: Jesli chodzi o tył to mam tarcze ale podobno jest róznica w srednicy pomiedzy 2.0 a 1.9
                                      Tak wiec jak zmienie przod to stosunek wielkosci tarcz przednich do tylnych bedzie inny niz fabryczny. Nie wiem czy mi tyłek nie bedzie uciekac przy hamowaniu... :roll:

                                      Komentarz


                                      • Hmm to teraz mnie zastanowiles, bo jak znam zycie to OI od OII w budowie hamulcow osi przedniej rozni sie jedynie zwrotnica, bo inna jest kolumna i wahacz i teraz przechodzimy do najwazniejszego. W OI jesli ktos mial heble 288mm i chcial miec 312mm to zaklada nowa tarcze sztuk 2 oraz jarzma hamulcow. Zacisk pozostaje ten sam, zwrotnica rowniez.

                                        Jak patrze do ETKI to OII ma rowniez dwa rodzaje zwrotnic, jedne z wspornikiem hamulca, a drugie bez. Cos takiego bylo tez w OI i wydaje mi sie ze chcac w OII przejsc w gore z hebli 280 na 288 i wyzej trzeba wykonac te same kroki co w OI czyli zwrotnica, zacisk, tarcza, klocki.
                                        Wiec jak powtarzam wydaje mi sie ze po przejsciu z 288 na 312 zostanie tylko jarzmo i tarcza, a to nie daje Ci niestety nic. Chyba, ze ten ktos montuje jeszcze zacisk 4 tloczkowy to bedzie zacisk, ale do czego to przykrecic :roll:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • a RS ma zacisk 4 tloczkowy? bo na takie hamulce chce przejść kolega forumowicz

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Maicroft
                                            ale do czego to przykrecic
                                            jeżeli zacisk wielotłoczkowy pochodzi z kompletnego KIT'a, np. Tar-ox ma taki nawet do zwrotnic od 280mm, to jest tam w zestawie taki adapter. Brembo robi 4 tłoczkowy kit tylko dla RS'a, a jak wszyscy wiedzą ceny obu są zabójcze ok. 10 kzł za przód
                                            Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                            Komentarz


                                            • Zacisk jest taki sam jak ma w 288mm, rozni sie kolorem IMO. Tak jest w OI a OII ma praktycznie te same hamulce.

                                              Zacisk 288mm 1K0 615 123 B(E) oraz 1K0 615 124 B(E) nie wiem jaka to roznica
                                              Zacisk 312mm 1Z0 615 123 lub 1K0 615 123 F oraz 1Z0 615 124 lub 1K0 615 124 F

                                              1Z0 - to Octa II
                                              1K0 - to chyba Golf V

                                              Przy obu tych wyrobach 280 i 288mm moj ETOS ma ten sam rysunek.

                                              Golf ma jeszcze heble 345mm, ale zacisk tez wyglada ze ma jeden tloczek

                                              [ Dodano: Czw 03 Sie, 06 11:14 ]
                                              mwisniak, Tak, ale tu domyslalem sie, ze chodzi o przejscie na zestaw a'la RS ori.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • Wymienia na fabryczny komplet z RS-a w ASO W skład wchodzą:
                                                tarcze
                                                klocki
                                                zaciski
                                                jarzma

                                                Komentarz


                                                • IMO zacisk bedzie poprostu w kolorze zielonym czy tam niebieskim i tyle. Trzeba by bylo dwa miec przed soba

                                                  Chyba wiem kto przerabia E100 na RS-a
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • wojti, nich zgadne Artur Onyx73 zabiera sie teraz za heble czyżby robił
                                                    kompletna O2 E100 RS limited edition jesli tak to pełny respect w dążeniu konsekwentnym do celu bedzie to jedna znajbardziej wypasionych octavek i zrobionych z klasą bez zbednych wodo trysków

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X