wojti, Wiec Tobie nie spasuje to P&P bo musisz jeszcze skombinowac zwrotnice, w sumie to mozecie spytac w ASO, co oni na to
A kolege Onyxa, to koledzy w ASO lubia kasowac, bo wg. mnie zacisk rozni sie kolorem i tyle. No ale za to bedzie w pelni ori, wiec generalnie
Ok dzięki za wszelkie porady... a wracając do pytania...
Zakladajac ze bede miec wszystki zwrotnice zaciski i inne dupsiki to czy to wogole sie opłaca ??( mam na myśli siłę hamowania a nie nakłady finansowe) i czy moge wymienić sam przód bez tyłu?
szkoda, w nowym targu co drugi robi ze skórami i powiem że nie tylko z baranka każde skóry maja w ofrcie nawet wielbłądzią ale ta jset w kosmicznych cenach Onyx73 a na fotelach misia i taką fajna nakładke na kiere i kule dyskotekową na lusterku
A jak sprawa ma sie z tymi ATE Power Disk, bo tak kazdy mowi, ze tez fajne itd ale konkretnie ile zestaw przyzyl z jakimi klockami i w jakich warunkach to ciezko.
Mam tarcze Powerdisk z przodu, tarcze gładkie ATE z tyłu i wszystkie klocki ATE. Przód jeździ od roku (ok 40kkm) głównie na trasie jadac ostro. Zużycie klocków przód ok 50%. Poprzednie klocki ATE wytrzymału ok 80 kkm. Żadne inne klocki mi tyle nie wytrzymują. Koledzy którzy prowadzili moją Octę przesiadając się z Bory i Octavi na seryjnych hamulcach piersze co powiedzieli: ale masz mocne hamulce :shock: !
Cena kompletu na przód (tarcze klocki) ok 500 zł. Długo nie będe próbował niczego innego.
A sprzedawca www.zmax.pl
Polecam
[ Dodano: Pon 07 Sie, 06 14:30 ]
Zamieszczone przez zefirstorm
Zamieszczone przez bezduszny
NO dobra...
To gdzie można kupić ATE .... w dobrej cenie, najlepiej on-line i of kors oryginalne ?
zmiana na serię z rs'a tarcze 312 wentylowane, zacisk, standartowy klocek. tył w trakcie zmiany nie wiem czy jest sensowna zmiana tyłu, porownanie bedzie jak zmienie ...
Wstawiłem na dniach do siebie ATE PowerDisc 312 i klocki ATE (odpowiednik serii)... tak samo na tył ATE tylko gładkie i klocki ATE (odpowiednik serii).
Różnica jest odczówalna.... Test z 200 km/h do 40 km/h zdały rewelacyjnie
a ja dziś rano dostałem paczuszkę ze "szpejami" EBC: tarcze Turbo Groove przód/tył, klocki green też przód/tył. Zakładam to wszystko w czwartek, a potem na wakacje. Wrażeniami podzielę się pod koniec sierpnia.
W moim przypadku na te EBC najlepszą cenę dostałem od Nexus'a
Wasze opinie dot. ATE, ich power'u i dobrej ceny są bardzo zachęcające, ale w moim przypadku już się stało. Jeżdziłem już na BremboMAX z Ferodo Performance, teraz na Zimmermann'ach, które pękają z EBC Green, zobaczymy jak będzie na kompleciku EBC.
do tego stopnia ze nawet tankowanie mnie denerwuje
No bo teraz robisz cale 700km a bedzie robil cale 350km na baku - jest sie nad czym rozczulac :twisted:
onyx73, Jesli klocek jest taki sam i wielkosc tloczka jest taka sama, to IMO nie ma szans zeby taki zacisk hamowal lepiej niz zacisk 288mm. Inna kwestia jest, ze teraz tarcza jest wieksza, nowe klocki itd A jesli komplet uszczelek na tloczek w wersji 288mm i 312mm ma taki sam numer moge zalozyc z czystym sumieniem, ze srednica tloczka nie elegla zmianie. Roznica w wielkosci zacisku jako takiego, moze powodowac szybsze odprowadzanie ciepla z w/w elementu.
Generalnie ma hamowac i tyle, ale kolor jak sam zauwazyles festyniarski, czas pomalowac na czerwono :twisted:
ja tak samo dzisiaj dostałem przesyłke od Nexusa z częściami EBC - komplecik na przód W tym tygodniu bede zakładał.Pierwsze wrazenia beda zaraz po załozeniu - w drodze powrotne od chłopaków z Alwerni
onyx73, Jesli klocek jest taki sam i wielkosc tloczka jest taka sama, to IMO nie ma szans zeby taki zacisk hamowal lepiej niz zacisk 288mm. Inna kwestia jest, ze teraz tarcza jest wieksza
IMO sam sobie odpowiedzoałeś. Zacisk hamuje tak samo ale robi to na większym promieniu. O ile w celu przyspieszania auta musimy do koła "doprowadzić" moment napędowy, to aby zwolnić musimy zrobić coś przeciwnego. Jeśli siła działania zacisku będzie stała ale zwiększymy średnicę tarczy to "moment hamowania", czyli odczuwalny efekt tegoż hamowania powinien być lepszy.
Jest to oczywiście pewne uproszczenie, a ponadto efekt hamowania powinno się mierzyć (przez pomiar opóźnienia), bo inaczej różnicę w hamowaniu wyczuwa się subiektywnie (wiadomo, którą częścią ciała :szeroki_usmiech )
-tylko dlatego ze zbiornik ma 60l :diabelski_usmiech RomanS, teoretycznie racja - zacisk powinien byc o pare milimetrow dalej od srodka tarczy - wiec moment hamowania sie zmieni. Druga sprawa ze pojemnosc cieplna ukladu sie zmieni i to sporo gdzyz powierzchnia tarczy zdolna odprowadzac cieplo wzrosnie o okolo 17% w stosunku do 288-ki (dla uproszczenia przyjalem do obliczen tylko jedna strone tarczy)
Komentarz