Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ernestowski
    Ambiente
    • 2012
    • 228

    Muszę już wymienić w swoim aucie tarcze i klocki, zarówno z przodu jak i z tyłu. Jeżdżę głównie po Wawie, ok 60% przebiegu. Zarówno w Wawie jaki poza nią prędkość dostosowuję do warunków panujących na drodze Po przeanalizowaniu niniejszego wątku wybrałem dwie opcje:
    1) tarcze i klocki ATE STANDARD - 800zł
    2) tarcze EBC STANDARD i klocki EBC GREEN STUFF - 1200zł

    Czy Waszym zdaniem warto dopłacić 400zł za zestaw EBC?
    Może jakieś inne ciekawe konfiguracje moglibyście polecić w cenie do 1300zł?

    Komentarz

    • Puchacz
      Moderator
      S_OCP Member
      • 2004
      • 1192
      • Superb III (3V3)

      ernestowski, wątpię czy różnica w hamowaniu będzie na tyle znaczna aby była warta 400 zł. Od kilku miesięcy użytkuję zestaw ATE, tyle że z przodu ATE PD. Naprawdę super się sprawują.
      Proste, a czasem dostają nieco w palnik, chociaż 80% to spokojna jazda. W miarę ciche, tarcze nie przegrzewają się, nie "puchną", nawet po kilku ostrych hamowaniach. Nigdy nie piszczą.

      Po prostu wątpię, czy taki zestaw EBC da tyle więcej aby wart był 50% drożej. Ale niech może ktoś się wypowie, kto testował EBC.

      Jedyne co można polecić to do tarcz ATE klock Ferodo DS Performance. Sprawdzone polaczenie i czesto polecane.
      Ja tu tylko sprzątam...

      Komentarz

      • ernestowski
        Ambiente
        • 2012
        • 228

        Puchacz, niestety zestaw na przód ATE PD z FERODO DSP może wyjść drożej niż EBC. Cena klocków przeważa. Może by tak ATE PD z ATE?

        Tak poza tematem, dużo szybciej się nagrzewa autko po założeniu osłony na atrapę chłodnicy?

        Komentarz

        • Puchacz
          Moderator
          S_OCP Member
          • 2004
          • 1192
          • Superb III (3V3)

          ernestowski, nie wiem czy sens jest doplacac do PD, to taki troche bajer, niby poprawia odprowadzanie gazów, pyłów itd. Ale czy to naprawdę działa... Tak to PD i standard to dokladnie ten sam stop i wykonanie.

          Jakby co mozesz zrobic na przod ATE + Ferodo DSP, a tyl zostawic ATE + ATE. Tyl i tak odwala mniejsza robote.

          Jesli o oslone u mnie chodzi, to przy pomniejszaniu zdjecia tylko tak wyszlo
          Ale na ta zime juz kupuje, bo po Wawie to chyba koniecznosc.
          Ja tu tylko sprzątam...

          Komentarz

          • halpor
            Ambiente
            • 2011
            • 103

            Zamieszczone przez ernestowski
            Puchacz, niestety zestaw na przód ATE PD z FERODO DSP może wyjść drożej niż EBC. Cena klocków przeważa. Może by tak ATE PD z ATE?

            Tak poza tematem, dużo szybciej się nagrzewa autko po założeniu osłony na atrapę chłodnicy?
            Daj mi znać na PW jaki rozmiar tarczy może coś ciekawego się znajdzie. Aktualnie ceny EBC poszły mocno w dół
            www.brakeparts.pl
            Facebook

            Komentarz

            • ernestowski
              Ambiente
              • 2012
              • 228

              Zamieszczone przez halpor
              Daj mi znać na PW jaki rozmiar tarczy może coś ciekawego się znajdzie. Aktualnie ceny EBC poszły mocno w dół
              Czy mocno w dół to nie wiem, akurat sprawdzałem ceny jeden dzień przed obniżką i wyszło, że przednie tarcze hamulcowe są teraz tańsze aż o 3zł, tj. z 212 na 209.

              Odezwę się po weekendzie, jeszcze muszę się zastanowić co chcę osiągnąć w kwestii hamowania.

              Od wczoraj mam kolejną zagwozdkę, wybór płynu hamulcowego. Auto na DOT4, ale można też DOT5.1. Auto ma ABS i ESP. Do ABS i ESP są specjalnie mało lepkie płyny DOT4, tyle że mają one nie za wysoką temperaturę wrzenia - 260oC. Płyny wyczynowe DOT4 z kolei mają wyższą temperaturę wrzenia - 325oC, ale i większą lepkość. Zresztą dla większości płynów nie jest podawana lepkość. Zastanawiam się czy warto inwestować w płyn o temperaturze wrzenia powyżej 260oC, wszak norma DOT4 mówi o 230oC, a mi chyba nigdy nie udało się zagotować płynu który zalało ASO.

              Komentarz

              • halpor
                Ambiente
                • 2011
                • 103

                Zamieszczone przez ernestowski
                Zastanawiam się czy warto inwestować w płyn o temperaturze wrzenia powyżej 260oC.
                Zalej dedykowany do ESP - np ATE dot4 sl.6

                Co do EBC to drastycznie spadły ceny tarcz Turbo Groove i większości klocków - mozliwe, źe akurat zastosowane u Ciebie tak drastycznie nie spadły
                www.brakeparts.pl
                Facebook

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  ernestowski, mam u siebie ebc żółte na przodzie i czerwone na tyle, pomiędzy serią jest spora różnica, tarcze mam gładkie bo mnie wqrwiało buczenie na poprzednich nawiercanych.

                  Teraz jak bym mial kupować to żółte też na tył, hamulec po kilku mocnych próbach zaczyna puchnąć, przydałaby się nawiercana lub nacinana tarcza lub większy i mocniejszy hamulec :szeroki_usmiech

                  Klocki minimalnie popiskują przy delikatnym hamowaniu ale nie przeszadza to podczas jazdy, jeżdżę szybko więc 312mm i żółte klocki dla mnie to minimum :!:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • ernestowski
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 228

                    Zdecydowałem się na klocki Ferodo DS Performance. W związku z tym jakie teraz tarcze do nich najlepiej wziąć? Ze względu na cenę w grę wchodza:

                    1. ATE STANDARD
                    2. ATE POWER DISC
                    3. EBC STANDARD

                    Przede wszystkim chciałbym, aby złożony zestaw nie piszczał.

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      ernestowski, jak chcesz zakładać stanardową tarczę czyli bez nawierceń i nacinań to możesz sobie najtańszą tarczę gładką kupić i będzie dobrze
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        A ja chcę założyć tarcze Mikoda GT, wiercone i nacinane, 312x25 na przód i 256x22 na tył, do tego klocki Ferrodo Premier. Ciekawe jak taki zestaw będzie się spisywał :?: No oczywiście płyn też zmieniam na coś mocniejszego, zdaje się Ate SL6. BTW. mam parę kpl tarcz gładkich do sprzedania, w rozm. 312 i 288.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • Karql
                          L&K
                          • 2010
                          • 1124

                          Zamieszczone przez ernestowski
                          Zdecydowałem się na klocki Ferodo DS Performance. W związku z tym jakie teraz tarcze do nich najlepiej wziąć? Ze względu na cenę w grę wchodza:

                          1. ATE STANDARD
                          2. ATE POWER DISC
                          3. EBC STANDARD

                          Przede wszystkim chciałbym, aby złożony zestaw nie piszczał.
                          DSy będą popiskiwać :diabelski_usmiech
                          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                          -> MOJA SKODA <-

                          Komentarz

                          • ernestowski
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 228

                            Karql, to samo powiedział mi znajomy mechanik. Więc skończyło się na zamówieniu standardowych części ATE. Dostałem całkiem dobrą cenę od elemenateur na taki zestaw.

                            Komentarz

                            • kazik79
                              Drive
                              • 2011
                              • 88

                              Zamieszczone przez ernestowski
                              [b]... skończyło się na zamówieniu standardowych części ATE.
                              oby wytrzymały Ci jak jak najdłużej - moje na przodzie (klocki i tarcze ATE ) zaczęły lekko bić po około 8 tyś km - ręce opadają i chyba zacznę zbierać kasę na swapa na większe heble

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Zamieszczone przez Tony065
                                A ja chcę założyć tarcze Mikoda GT, wiercone i nacinane, 312x25
                                A maja juz w ofercie, kiedys nie bylo.

                                Wkladal ktos kiedys ATE Ceramic ??
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • ces
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 112

                                  Zamieszczone przez Maicroft

                                  Wkladal ktos kiedys ATE Ceramic ??
                                  Ja mam u siebie co chcesz wiedzieć ?

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    Piszczy?? Na zimno dziala?? Jak szybko zjada tarcze i ewentualnie jakie tarcze, jak mocno pyli co tez przeklada sie na ich trwalosc
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • ces
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 112

                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Piszczy?? Na zimno dziala?? Jak szybko zjada tarcze i ewentualnie jakie tarcze, jak mocno pyli co tez przeklada sie na ich trwalosc
                                      Piszczą na zimno (działają mocno co jest plusem) i jak je bardzo mocno zagrzejesz. Mam je na tarczach też najmocniejszych ATE. Na torze (np wrocław - rakietowa) przy mocnym katowaniu auta jeszcze ich nigdy nie przegrzałem, jedynie to puchną mi przewody co czuć pod pedałem hamulca (nie mam w stalowym oplocie). Pylenie małe, przejechane mam na nich ponad 15tys jak na razie nie zauważyłem zużycia tarcz na sam klocek nie patrzyłem.

                                      Ogólnie jestem zadowolony, w planach mam wymianę na mocny płyn hamulcowy jak i oplot.

                                      PS. tylnie tarcze mam jakiegoś chinola zdecydowanie odradzam !!

                                      Komentarz

                                      • halpor
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 103

                                        Zamieszczone przez ces
                                        Na torze (np wrocław - rakietowa)
                                        Nie pisz takich rzeczy, ktoś jeszcze pomyśli, że jest tor we wrocławiu (tam ciężko jest 4-ke zapiąć...). To jest bardziej motodrom do doskonalenia techniki jazdy. Klocki Ate Ceramic nie nadają się na tor - są to klocki o standardowej specyfikacji (pewnie na Ate standard czułbyś tak samo).
                                        www.brakeparts.pl
                                        Facebook

                                        Komentarz

                                        • ernestowski
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 228

                                          Zamieszczone przez kazik79
                                          oby wytrzymały Ci jak jak najdłużej - moje na przodzie (klocki i tarcze ATE ) zaczęły lekko bić po około 8 tyś km - ręce opadają i chyba zacznę zbierać kasę na swapa na większe heble
                                          Podobno wiele zależy od prawidłowego montażu. Też myślałem o większych hamulcach, w szczególności, że przód mam na 288, więc przejście na 312 byłoby łatwe do przeprowadzenia. Jednak problem polega na tym, że zwiększając tarcze z przodu warto by było zmienić kodowanie sterownika hamulców, a ja nie mam skąd wziąć przykładowego kodowania, bo w moim modelu auta nie było większych tarcz z przodu.

                                          Komentarz

                                          • Nexus6
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4847
                                            • Volkswagen

                                            Zamieszczone przez ernestowski
                                            zwiększając tarcze z przodu warto by było zmienić kodowanie sterownika hamulców, a ja nie mam skąd wziąć przykładowego kodowania,
                                            urban legend :diabelski_usmiech
                                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                            Komentarz

                                            • halpor
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 103

                                              Zamieszczone przez Nexus6
                                              Zamieszczone przez ernestowski
                                              zwiększając tarcze z przodu warto by było zmienić kodowanie sterownika hamulców, a ja nie mam skąd wziąć przykładowego kodowania,
                                              urban legend :diabelski_usmiech
                                              Potwierdzam, nic nie trzeba zmieniać w sterowniku
                                              www.brakeparts.pl
                                              Facebook

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                Nexus6,

                                                a 280 -> 312 :?:
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  W wersjach RS ( czyli z przodem na 312mm ) jest pompa hamulcowa o większej średnicy ( 23,8 mm ). W pozostałych wersjach ( nie RS ) pompa ma średnicę 22,2mm.
                                                  Samo kodowanie ( w układzie ABS ) też jest inne, ale ono chyba nie wpływa bezpośrednio na skuteczność samego układu hamulcowego ( co najwyżej na jakieś "awaryjne hamowania" gdzie reaguje też ABS i układ wzmacniacza hamowania ).

                                                  Teoretycznie można przejść z 280 na 312 ( wymaga zmiany nie tylko tarczy i klocków ale i innych gratów ) i na pewno będzie hamować lepiej niż seria, ale na pewno nie identycznie jak w wersji RS.
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  • ces
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 112

                                                    Zamieszczone przez halpor
                                                    Nie pisz takich rzeczy, ktoś jeszcze pomyśli, że jest tor we wrocławiu (tam ciężko jest 4-ke zapiąć...). To jest bardziej motodrom do doskonalenia techniki jazdy. Klocki Ate Ceramic nie nadają się na tor - są to klocki o standardowej specyfikacji (pewnie na Ate standard czułbyś tak samo).
                                                    Potocznie nazywam to torem...pomijając fakt ze w Polsce nie ma toru. (nie przytaczaj mi toru w Poznaniu bo do toru to daleka droga). Raczej nie bo wcześniej miałem normalne i jest różnica na pewno jest klocek bardziej wytrzymamy na temperatury.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...