Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rauxel
    Ambiente
    • 2014
    • 238
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    @amiter nowe tarcze Tobie bily ? Mialem na wakacje montowany komplet tarcz z klockami TRW na przod i myslalem, ze bicie przy hamowaniu to kwestia posieczonych opon, kupilem nowki zimowki, nic nie bije, tylko przy hamowaniu przy predkosciach wiekszych niz 100 kmph szarpie kierownica. Felgi okej, opony nowe, przy jezdzie nic sie nie dzieje...

    Mozna reklamowac te tarcze po takim uplywie czasu..?

    Komentarz

    • Klima
      Ambiente
      • 2014
      • 239
      • Octavia I combi (1U5)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      Rauxel, Możesz reklamować. To jak podejdzie producent (gwarancja), albo sprzedawca (rękojmia) to już inna kwestia.
      Raz trafiłem na fabrycznie krzywe tarcze (nacinane Speedmax), ale przeważnie bicie tarcz zaraz po założeniu spowodowane jest złym oczyszczeniem powierzchni styku tarczy z piastą.


      Ja w sobotę założyłem z przodu komplet Boscha. Wszystko wyczyszczone dokładnie, łącznie z prowadnicami, które zostały nasmarowane. Przejechałem 600km i jak na razie jest OK. Hamuje cicho, równo, nic nie bije.

      Komentarz

      • Rauxel
        Ambiente
        • 2014
        • 238
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Przy TRW czasem piszcza klocki w wilgotne dni. Chyba poczekam aż te się zuzyja i zamontuje nowe. Hamulców podczas jazdy w trasie nie używam wcale, chyba, ze do gwałtownego stopu. Dzięki.

        Komentarz

        • dj1910
          Ambiente
          • 2014
          • 166

          MS - Master sport na tył do O1 2.0 AQY - tarcze i klocki. Warto to ? czy omijać z daleka ?

          Ewentualnie Kraft ?

          Poradźcie pls

          Komentarz

          • Klima
            Ambiente
            • 2014
            • 239
            • Octavia I combi (1U5)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            dj1910, jedną jak i drugą opcję należy omijać.

            Komentarz

            • dj1910
              Ambiente
              • 2014
              • 166

              Ok. Czyli przynajmniej jakieś Ferodo albo Textar tak ?

              Komentarz

              • vesatis
                Ambiente
                • 2013
                • 119
                • Fiat
                • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                Co myślicie o klockach ceramicznych? Np Jurid White albo ATE Ceramic? Tarcze już mam nieco pokrzywione, klocki do lata muszę wymienić i zastanawiam się jaki zestaw kupić. Tarcze Zimmermann wstępnie wybrałem, pełne nienawiercane ale zastanawiam się nad klockami. Priorytet dla mnie to jakość lepsza lub równa oryginałom. Przydałoby się żeby lepiej nieco hamowały od oryginału, bo z tym jest kiepsko przy tarczach 256mm i bębnach z tyłu.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez vesatis
                  Np Jurid White albo ATE Ceramic?
                  do Fabi 1,2 TSI ? - aż nadto dobre :wink: Napisz do kolegi Lewian - http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=35342 lub któregoś z forumowych sprzedawców, to raz dwa Tobie ogarną temat klocków i tarcz.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • gomar
                    Rider
                    • 2012
                    • 480

                    Panowie temat na osobną dyskusje... Ale jakość części jest porażająca - uwaga na podróbki- bo chyba tak nie powinny wyglądać klocki ATE po 20 tyś km?


                    Okładzina na 3 klockach rozpadła się na pół, na czwartym klocku za niedługo było by to samo. Ostatnio kupiłem kable BERU - pochodziły 2 tygodnie.
                    Panowie trzymajcie rachunki, kupujcie u sprawdzonych sprzedawców - nie najtaniej na allegro.

                    A dla mnie mimo wszystko ATE odpada przerzucam sie na Textar albo Meyle.
                    SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                    Komentarz

                    • vesatis
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 119
                      • Fiat
                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                      Zamieszczone przez gomar
                      Panowie temat na osobną dyskusje... Ale jakość części jest porażająca - uwaga na podróbki- bo chyba tak nie powinny wyglądać klocki ATE po 20 tyś km?
                      A dla mnie mimo wszystko ATE odpada przerzucam sie na Textar albo Meyle.
                      z całym szacunkiem to nie wina ATE, że kupiłeś podróbki, poczytaj na ich stronie jak rozpoznać podróbkę, oni mają nawet holonalepki czy coś

                      trzeba po prostu kupować u zaufanych sprzedawców, a nie gdzie byle taniej

                      Komentarz

                      • gomar
                        Rider
                        • 2012
                        • 480

                        vesatis, wiem, że nie ich wina...
                        Drugi raz tego błędu nie popełnie (mam nadzieje;p). A poczytam.
                        SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                        Komentarz

                        • tomek evo
                          Rider
                          • 2013
                          • 474
                          • Superb II combi (3T5)

                          Tez kiedyś myślałem, że kupiłem podrabiany wyprzęgnik LUK-a jak mi poleciał w dostawczym Masterze po 3 miesiącach ale okazuje się,ze nie oni naprawdę robią taki szit. :shock: Mój mechanik sam powiedział, że wygląda to na tani chiński zamiennik. Reklamacje odrzucili. Teraz jest Sachs, który ma całkiem inną budowę i od 2 lat jest ok. A niby wada skrzyni. Więc może trafiamy na oryginały z "tanich fabryk". Kupiłem komplet Ferodo tarcze+klocki i mam niewielkie bicie. Docierałem już wiele kompletów w życiu więc wiem coś o tym i nigdy takich problemów nie miałem. Komplet kupiony w Inter Cars. Dodam jeszcze pęknięta po pół roku sprężynę zawieszenia Lesjoforce tez z Inter Cars (kolejna od 1,5 roku jest ok.).

                          Komentarz

                          • Klima
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 239
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Klocki "Ceramic" mniej pylą i tyle.

                            Komentarz

                            • gomar
                              Rider
                              • 2012
                              • 480

                              Teraz sobie przypomniałem na opakowaniu było ATE itd itd ale made in China
                              Cóż filtr mana też mamy Made in China.
                              W OII mam textary na przedniej osi i jak narazie super się dotarły fajnie hamują więc polecam
                              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                              Komentarz

                              • dj1910
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 166

                                No więc kupiłem na tył klocki i tarcze ICER - podobniez hiszpańskie. Póki co śmigają kilka dni i jest gitarka. Oby tak było na długo

                                Komentarz

                                • samtech84
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 988
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  Zimmermann są naprawdę kozackie, dawałem ostro w palnik i zero problemów, żadnego bicia itd.
                                  Przód mam 288 z klockami OE (Jurid) tył 272 z klockami Zimmermanna
                                  Jakby co przed założeniem piasta postraszona smarem miedzianym.

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    Zamieszczone przez samtech84
                                    ...
                                    Jakby co przed założeniem piasta postraszona smarem miedzianym.
                                    A na to felga alu, czy stalówka? Bo jak alu to smar miedziowy nie jest najlepszym rozwiązaniem ( korozja eletrolityczna ). Najlepiej jest stosować w tym miejscu czysty smar syntetyczny.
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • Klima
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 239
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      Moment, moment? Między tarczę, a piastę poszła pasta?
                                      Nigdy w życiu nie dałbym żadnej pasty w to miejsce, tak samo jak między piastę, a felgę.

                                      Komentarz

                                      • utek
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 867
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • APK 2.0 MPI 115 KM

                                        Zamieszczone przez vesatis
                                        z całym szacunkiem to nie wina ATE, że kupiłeś podróbki, poczytaj na ich stronie jak rozpoznać podróbkę, oni mają nawet holonalepki czy coś

                                        trzeba po prostu kupować u zaufanych sprzedawców, a nie gdzie byle taniej
                                        Nie byłbym taki pewien że to nie wina Ate. Jak kupiłem cały komplet tarcz i klocków, z hologramami i innymi pierdołami na opakowaniu, a jednak tarcze się pogięły po 5tys. Nie tylko mi, wystarczy poczytać forum.

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          Klima, żeby nie było niedomówień - nie myślę o "nawaleniu smaru" w to miejsce. Na powierzchnię styku tarcza-felga daję kropkę smaru wielkości jakiś 2mm x 2mm x 1mm ( syntetyczny smar do tłoczków Wurth wyciskany z tubki ) i rozcieram to po całej powierzchni styku ( ze szczególnym uwzględnieniem pierścienia centrującego na piaście ) - powstaje cieniutki film, który zabezpiecza powierzchnie styku ( oczywiście wcześniej powierzchnia felgi jest wyczyszczona .
                                          Często mam okazję widzieć, jak w wulkanizacji, przy ściąganiu kół z samochodu, chłopaki siłują się z zapieczonymi na piastach kołami - moje po zimie schodzą jedną ręką.
                                          To samo zresztą dotyczy śrub do kół: imadło, szczotka druciana na wiertarkę i czyszczenie na błysk. Potem przed wkręceniem w piastę malutka ( 1x1x1mm) kropka smaru na gwint i taka sama na powierzchnię przylegającą do felgi ( tą "kulę" ). Tak zrobione śruby odkręcają się po zimie bez żadnych skrzypień, strzelań i bez metrowej lagi założonej na klucz :twisted: ( oczywiście przykręcone z odpowiednim momentem < ja daję 140 Nm > a nie pneumatem na 300 albo więcej Nm ).

                                          I żeby nie było, że "jak to smar na śruby do kół :shock: " - odkręcałem/przykręcałem koła w moich samochodach kilkadziesiąt razy, przejechałem jakieś 500 tyś km i nie pamiętam, żebym kiedykolwiek miał problem z poluzowaną czy odkręconą śrubą z powodu jej posmarowania.
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • Klima
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 239
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Ja też to wszystko czyszczę, przylgnia zawsze jest idealnie równa, żadnych smarów nie daję i też nigdy nie miałem problemu z ściągnięciem koła.

                                            Komentarz

                                            • mmor
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 166
                                              • Fabia (6Y2)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                              Zamieszczone przez kowal 2002
                                              To samo zresztą dotyczy śrub do kół: imadło, szczotka druciana na wiertarkę i czyszczenie na błysk. Potem przed wkręceniem w piastę malutka ( 1x1x1mm) kropka smaru na gwint i taka sama na powierzchnię przylegającą do felgi ( tą "kulę" ). Tak zrobione śruby odkręcają się po zimie bez żadnych skrzypień, strzelań i bez metrowej lagi założonej na klucz :twisted: ( oczywiście przykręcone z odpowiednim momentem < ja daję 140 Nm > a nie pneumatem na 300 albo więcej Nm ).
                                              Ja kiedyś smarowałem śruby, teraz uważam, że to strata czasu. Poza tym jak wymieniasz koło gdzieś w trasie śruba może się uwalać piachu, nasmarowaną trudno oczyścić. Teraz przykręcam na 128 Nm bez smaru i żadnych problemów z odkręceniem, gwint po 12 zmianach kół prawie jak nowy.

                                              Komentarz

                                              • barthez
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 3

                                                Witam . Jakie tarcze i klocki polecicie kupic bo bede musiał wymienic chodzi o tył. ??

                                                Komentarz

                                                • gomar
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 480

                                                  Kolego zależy ile chcesz $$ wydać.
                                                  Polecane:
                                                  ATE
                                                  ZIMMERMANN
                                                  TEXTAR
                                                  TRW
                                                  FERODO
                                                  BREMBO
                                                  BOSCH
                                                  FEBI
                                                  MEYLE

                                                  Pierwsze 4 pozycje - kolejność ma znaczenie
                                                  Kolejne pozycje stawiam na +/- równo
                                                  Z większością w/w firm miałem do czynienia i nigdy nie było większych problemów.
                                                  Kupuj ze sprawdzonego źródła (np na forum są sprawdzeni sprzedawcy).

                                                  Osobiście poleciłbym zestaw Zimmermann albo nieco tańszy Ferodo lub Textar. W ATE bym nie szedł.
                                                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                                  Komentarz

                                                  • barthez
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 3

                                                    Dzieki kolego cena nie gra roli wole zapłacic więcej niż później dokładać. A co do klocków to też tego ZIMMERMANN ??

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...