Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tył również nowy, robiony razem z przodem ,na tarczach i klockach Mikody, hamuje bardzo dobrze, nie ma żadnych bić, hamowałem samym ręcznym, żeby to dobrze sprawdzić. z tyłu wszystko idealnie jest.


    edit
    tak to wyglądało, jedyną rzeczą która nie była czyszczona to nakrętka półosi, ale to chyba nie przez to ? 8)

    Komentarz


    • Zamieszczone przez mariush19
      Tył również nowy, robiony razem z przodem ,na tarczach i klockach Mikody, hamuje bardzo dobrze, nie ma żadnych bić, hamowałem samym ręcznym, żeby to dobrze sprawdzić. z tyłu wszystko idealnie jest.


      edit
      tak to wyglądało, jedyną rzeczą która nie była czyszczona to nakrętka półosi, ale to chyba nie przez to ? 8)
      Obrazek Obrazek
      Nie, nie , to na pewno nie przez nakrętkę półosi :twisted:
      Mierzyłeś bicie na piastach albo nowych tarczach ? Może piasta walnięta ?
      Na prawdę czasami już nie mam pomysłu czemu są takie problemy, my na co dzień wymieniamy hamulce i przez tyle lat takie cyrki się nam nie zdarzają. Ludzie przyjeżdżają do nas na prawdę wiele kilometrów z takimi kłopotami jak Twoje i jakoś sobie z tym radzimy, ale jak to nie jestem w stanie powiedzieć w nawiązaniu do Twojej sytuacji bo po zdjęciach robota wygląda na naprawdę dobrze wykonaną.


      pozdrawiam
      [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
      Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
      Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

      http://www.hamulcesklep.pl
      507-857-074[/center:68c746b02e]

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Lewian
        Mierzyłeś bicie na piastach albo nowych tarczach ? Może piasta walnięta ?
        Niestety nie miałem wtedy czujnika, ale czekam na niego i niedługo dokonam pomiarów, przed ewentualnym założeniem nowego zestawu 280mm lub 288..

        Komentarz


        • mariush19 super robota ! Dodam tu swoje słowo... Wczoraj zmieniłem koła na letnie i zauważyłem że tarcze przednie i tylne coś z nimi nie tak.... mianowicie:

          PRZÓD

          tarcza od strony śrub wygląda ładnie bez rantu, ale strona od silnika jest cała zardzewiała i brzydkie rysy ma !!

          TYŁ:
          tarcze z dwóch stron mają ok 1cm zardzewiałego nalotu na zewnętrznej stronie tarczy...

          Zastanawiam się nad wymianą tarcz przód i tył ale podpowiedzcie czy w 11 letnim samochodzie nie powinno się wymieniać tych tłoczków? może one nie dociągają klocków do tarczy stąd te rdzawy naloty..?

          A tak przy okazji jakie tarcze skoda montuje oryginalnie ?
          ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
          www.wasilewski-foto.pl
          KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

          Komentarz


          • Zaciski co jakis czas sie rozbiera, czysci, wymienia uszczelniania, smaruje i smiga kolejne komplet tarcz i klockow bez problemu
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • Panowie doradcie mi jakiś komplet na tył do OII FL 1,9 tdi combi bo przeczytawszy cały wątek już zgupiałem
              czy na tył jest ses zakładac zimermana sport czy wystarczy standart zimermana ?(Tarcza pojedyncza nie wiercona i nie nacinana)??
              jaka powinna byc minimalna grubość tarczy?? i ostatnie pytanie czy 255 wejdzie bez problemu bo standart to 253mm?
              Z góry dzieki za odpoiwedzi.


              PS. jakie klocki do tego dobrac?? ate, ebc czy moze tez zimerman :?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez RABIN
                i ostatnie pytanie czy 255 wejdzie bez problemu bo standart to 253mm?
                255mm i 253mm to te same tarcze, tak jak 256mm i 260mm - są po prostu różnice w opisie katalogów..
                www.brakeparts.pl
                Facebook

                Komentarz


                • RABIN, wsadzaj normalną gładką tarcze tylko nie najtańszą be większa szansa na zwichrowanie, w klocki warto inwestować ale w tarcze już nie koniecznie
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz


                  • Ja do siebie na tył będę wkładał tarcze ATE gładkie + klocki EBC tylko nie wiem jaki kolor.
                    Chyba RED, ale czy czasami do ceramicznych klocków nie musi być odpowiednia tarcza ?
                    Czy takie zestawienie będzie ok ?

                    Komentarz


                    • kristofer55, czerwone klocki do niczego się nie nadają :wink:

                      Zakładaj żółte :!:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz


                      • kristofer55, Na tył to spokojnie wystarczą czarne lub zielone EBC :idea: Jaki masz rozmiar tarcz :?:

                        [ Dodano: Wto 04 Mar, 14 11:54 ]
                        Zamieszczone przez piramida
                        Zakładaj żółte
                        :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz


                        • Potwierdzam, na tył do 1.9 BXE zielone EBC będą jak najbardziej OK, Yellow mogą się nie dogrzewać w tym samochodzie na tylnej osi i zamiast lepszego hamowania może być gorsze
                          www.brakeparts.pl
                          Facebook

                          Komentarz


                          • Panowie, nie pierd..cie, miałem czerwone EBC a teraz mam żółte.

                            Po pierwsze zółtych nie trzeba dogrzewać, łapią również skutecznie jak są zimne
                            Po drugie, jak miałem czerwone na tyle to nie nadążały w stosunku do żółtych na przodzie.

                            Nie ma sie co spuszczać nad ebc w innym kolorze niż żółte, takie jest moje zdanie :wink: chyba że kwestie finansowe trzymają to wtedy można kombinować, jeżeli jest sałata na klocki to tylko i wyłącznie żółte
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez endryu
                              kristofer55, Na tył to spokojnie wystarczą czarne lub zielone EBC :idea: Jaki masz rozmiar tarcz :?:

                              [ Dodano: Wto 04 Mar, 14 11:54 ]
                              Zamieszczone przez piramida
                              Zakładaj żółte
                              :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                              Mam standardowy rozmiar tarcz, ale chce polepszyć hamowanie właśnie wkładając jakieś lepsze klocki. Z czasem jak będę wymieniać tarcze z przodu też zamierzam zmienić na klocki EBC.
                              Wszystkie EBC niby nie muszą się dogrzewać więc powinny od początku dobrze hamować.
                              No to jest zagwozdka... od czarnych do żółtych hehe

                              Czy klocki EBC wytrzymują dużo dłużej niż standard ?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez kristofer55
                                Mam standardowy rozmiar tarcz
                                czyli 255 mm, 272mm :?: Tylne klocki wytrzymują dużo dłużej od przednich (oczywiście jakość klocków [firma, model, typ], przednich i tylnych ma znaczenie) :idea:
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez kristofer55
                                  Zamieszczone przez endryu
                                  kristofer55, Na tył to spokojnie wystarczą czarne lub zielone EBC :idea: Jaki masz rozmiar tarcz :?:

                                  [ Dodano: Wto 04 Mar, 14 11:54 ]
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  Zakładaj żółte
                                  :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                                  Mam standardowy rozmiar tarcz, ale chce polepszyć hamowanie właśnie wkładając jakieś lepsze klocki. Z czasem jak będę wymieniać tarcze z przodu też zamierzam zmienić na klocki EBC.
                                  Wszystkie EBC niby nie muszą się dogrzewać więc powinny od początku dobrze hamować.
                                  No to jest zagwozdka... od czarnych do żółtych hehe

                                  Czy klocki EBC wytrzymują dużo dłużej niż standard ?

                                  jak chcesz polepszyć skuteczność hamulców to wrzucaj tarcze Zimmermann Sport i do tego klocki jeśli już chcesz EBC to żółte i będzie w siódmym niebie Wbrew temu co kolega wyżej napisał to tarcze również mają ogromne znaczenie i warto poświęcić również im uwagę


                                  Pozdrawiam
                                  [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                  Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                  Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                  http://www.hamulcesklep.pl
                                  507-857-074[/center:68c746b02e]

                                  Komentarz


                                  • Lewian, nawiercane tarcze głównie pomagają podczas hamowania z dużych prędkości gdyż odprowadzają pył i gazy, jeżeli kolega nie jeździ z prędkościami 180+ to na gładkiej tarczy będzie również skuteczny hamulec z tym że komfort podróżowania jest o wiele lepszy niż w przypadku nawiercanej/nacinanej tarczy.

                                    Miałem nawiercane tarcze, teraz mam gładkie i przyjemność z hamowania :szeroki_usmiech
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz


                                    • Muszę potwierdzić. I to pomimo jazdy z prędkościami 180+. Na pewno następne będą gładkie...

                                      Komentarz


                                      • Dodam że nawiercana tarcza głównie sprawdza się podczas kilku krotnych dohamowań z dużych prędkości gdzie klocki i tarcze mają juz na tyle wysoką temp że ciepło podczas tarcia klocków i tarczy jest odprowadzane przez otwory.
                                        W przypadku gładkiej tarczy hamulec ma tendencję do puchnięcia gdyz nadmiar powstałego ciepła nie ma gdzie zostać odprowadzone i tworzy sie tak zwana poduszka cieplna pomiedzy klockiem a tarczą.

                                        Reasumując, też nie widze potrzeby montażu nawiercanej tarczy do moich zastosowań :lol:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz


                                        • Lewian - aczkolwiek złego słowa nadal nie mogę powiedzieć na zestaw od Ciebie - działa skutecznie, hamulce mam zdecydowanie lepsze od przyczepności zawsze i w każdej sytuacji, a na kapciach nie oszczędzam. Zimmermann działa jak trzeba.

                                          No i sam chciałem nawiercane - to nie była Twoja sugestia
                                          ...po prostu huczą :evil:

                                          Komentarz


                                          • Ja założyłem u siebie na przód i tył ATE gładkie + Ferodo DS2500. Hamuje naprawdę dobrze.
                                            Pamiętam jak kupiłem RSa i były jeszcze oryginały zamontowane. Kilka mocniejszych hamowań w lecie i miałem wrażenie że pedał robi się gumowy. Wtedy zmieniłem sam przód na DSP i już było sporo lepiej. Teraz postanowiłem zrobić kompleksowo. Jak założę letnie to je sprawdzę jak się zachowują podczas kilkukrotnych hamowań z większych prędkości.
                                            RS
                                            pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz


                                            • Jak już różne opinie o klockach i tarczach są poruszane, to z własnego doświadczenie nie polecam klocków EBC GS.
                                              W OI na przy tarczach 280mm przód i 232mm tył klocki miały średnią skuteczność.
                                              Czuć było, że klocek jest dociskany, ale auto się słabo zatrzymywało.
                                              Najgorsze jednak było odklejanie okładziny od klocka, z tyłu 2x podczas wymiany przy wyjmowaniu klocków okładzina odpadała, a najgorzej było z przodu podczas jazdy odpadła jedna połówka klocka :shock: Okładziny startej może było z połowę. Od tamtej pory nie montuje EBC GS.
                                              Na tył wsadziłem EBC Black i przetrzymały bez odpadnięcia.
                                              Na przód wsadziłem ponownie ATE PD i zwykłe klocki ATE i porównując ten zestaw z ATE PD i EBC GS dużo lepiej teraz hamuje.

                                              Przy okazji pytanie do OII hamulce na tył, mam możliwość wsadzenia zamiast tarcz 253mmx10 tarcze 256mmx12, pytanie czy będzie czuć odczuwalnie różnicę w hamowaniu na plus? Czy nie ma sensu w to się bawić.
                                              Dodam, że 253mm mam na aucie a 256mm w garażu (tylko klocki muszę kupić) Od razu proszę o ofertę różnych firm na PW.
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz


                                              • znawcy tematu zmiany rozmiaru tarcz przeczytajcie a może parę waszych cennych uwag wniesie coś do tematu.

                                                jest tak według pana z ASO w mojej O2 4x4 z 2009 r mam z tyłu:
                                                - tarcze 258/12 mm 1K0615601AC
                                                - zacisk 1K0615423 lewy / 1K0615424M prawy,
                                                - uchwyt-jarzmo 1K0615425 AC lewy / 1K0615426 prawy
                                                - klocki 1K0698451G

                                                mam zamiar powiększyć do wymiaru 282/12 mm wiec:

                                                po pierwsze czy to prawda że tylko zacisk pozostaje bez zmiany, a resztę czyli jarzmo, tarcze, klocki oraz blaszaną osłonę należy wymienić na nowe lub większe w zależności o czym mówimy. Jeżeli tak jest to przy założeniu ze rozpatrujemy O2 z 2009 z napędem 4x4 od czego mam szukać jarzm tylnych hamulców?

                                                Po drugie czy szukanie odpowiedników tarcz od RS 1K0615601AD (282/12 mm) wśród tarcz EBC jest w moim wypadku poprawne? może tu powinny być inne tarcze o tym wymiarze? upatruje takiej niemiłej niespodzianki w fakcie że auto ma napęd 4x4

                                                Po trzecie czym się różnią, jeżeli w ogóle, poza kolorem zaciski z RS 1K0615423P / 1K0615424P od moich fabrycznie zamontowanych?

                                                niestety nie znalazłem tych informacji na forum a pilnie potrzebuje je zweryfikować. z góry dzięki za wskazówki i pomoc.

                                                Komentarz


                                                • wczoraj wróciłem z przeglądu technicznego...oczywiście smoczek przeszedł go śpiewająco ....przy okazji poprosiłem o wycenę tarcz i klocków na tył i jako, że to jest serwis bosha to wymieniam na bosha (zresztą tak jak zrobiłem to z przodem :wink: ) ale do rzeczy, pan w serwisie powiedział mi, że do mojego 2.0 TDI 103kw na tył również są dwia typy/rozmiary.... napiszcie mi prosze które tarcze będą pasowały?
                                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez BADYL
                                                    wczoraj wróciłem z przeglądu technicznego...oczywiście smoczek przeszedł go śpiewająco ....przy okazji poprosiłem o wycenę tarcz i klocków na tył i jako, że to jest serwis bosha to wymieniam na bosha (zresztą tak jak zrobiłem to z przodem :wink: ) ale do rzeczy, pan w serwisie powiedział mi, że do mojego 2.0 TDI 103kw na tył również są dwia typy/rozmiary.... napiszcie mi prosze które tarcze będą pasowały?
                                                    Serwis i nie może sobie poradzić z doborem ?
                                                    ehh, co za czasy :P Podeślij VIN to Ci napiszę jakie masz.
                                                    Poza tym pomyśl czy nie warto założyć czegoś z wyższej półki, niekoniecznie będzie droższe a posłuży dłużej, np TRW czy Zimmermann.


                                                    Pozdrawiam
                                                    Adam
                                                    [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                                    Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                                    Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                                    http://www.hamulcesklep.pl
                                                    507-857-074[/center:68c746b02e]

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X