Zamieszczone przez barteq
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
-
-
dziś znalazłem swój filmik z zeszłorocznej zimy z odpalenia silnika przy -12 st. C wówczas był zalany LM TT 4200 5 W30 i porównałem z dzisiejszym odpaleniem przy - 17 silnik zalany X-cleanem 5W40, obecnie BXE wycisza się po 3 s w przypadku LM trwało to 8 s.
Obenie mój BXE i CGGB zalane są X-cleanem 5W40 i chyba następna wymiana będzie na identyczny, chociaż chodzi mi po głowie chęc wypróbowania produktów Statolia i Millersa :diabelski_usmiech"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez Pidzieknie zgodzę się aby olej o HTHS mniejszym zawsze gorzej chronił silnik, sa aplikacje gzie bedzie się lepiej spisywał w przeciwienstwie do tego o wyższej lepkosci dynamicznej
na poważnie pytam: czy w ogóle HTHS w przypadku pojazdu innego niż jeżdżący w wyścigach (czyli chyba większość), czyli takiego którego temp oleju nigdy nie przekroczy 120stC (a przy dobrze dobranym oleju będzie wynosić około 100stC maks) w ogóle ma znaczenie ?
Moim zdaniem nie.
[ Dodano: Nie 05 Lut, 12 22:53 ]
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez navigatora rozwiązaniem zagadki jest AMSOIL AFL 5W/40 vs FUCHS TITAN GT1 5W/40
ps. uprzedzając (jakby co), nie drzeć siem nie jestem olejowym fetyszystą a porównanie dwu - zapewne - różnych jakościowo lubrykantów miało podłoże dydaktyczno-poglądowe
czemu takie lepkie oleje porówałeś ? Te zupełnie nie są optymalne do jakiejkolwiek seryjnej skody octavii, fabii czy superba. Potem ludziska znowu będą się sugerować że 5W-40 jest lepsze niż 5W-30 a tak nie jestZamieszczone przez innovaZamieszczone przez natashNo to Panowie innova i PAOLO ESCO, będzie lepiej czy nie?
natash, czytałeś ten wątek od kilku tygodni. Treść, wnioski, zalecenia itp (poza stanowiskami powiedzmy konserwatywnymi), kierunki rozwoju, wskazują na W30 miast W40 i co do tego nie ma wątpliwości. Teraz czy zdecydujesz się na 5W-30 czy też 0W-30 to jest dopiero zagadnienie na chwilę przemyśleń ale znowu czytając wątek raczej wyczuwasz już, iż W30 jest tutaj istotne a jak wyzerujesz piątkę z przodu to tylko polepszysz sprawę, resztę gwarantuje Ci aprobata. Tylko zwróć uwagę na parametry faktyczne oleju przed zakupem, gdyż PAOLO zaprezentował (nawet dobrze się stało) pewien absurd albo trick albo konsekwencję bałaganu: olej 5W30 w przypadku Statoila uzyskał rangę (tylko wewnętrznie w Statoil) 0W30. W międzyczasie na przestrzeni 2lat ten sam produkt znacząco zmienił swoje właściwości a to nie jest normalne i nie świadczy dobrze o producencie i produkcie zwłaszcza jeżeli parametry uległy zmianie znacząco a nazwa się nie zmieniła. Owszem ma niską temperaturę płynięcia ale są oleje 0W30 z podobną temperaturą płynięcia, tymi samymi aprobatami ale lepkością właściwszą dla 0W30.
natash,
jedna praktyczna uwaga: im bardziej zbliżysz się z lepkością w 100stC (patrząc w karty katalogowe) do wartości z przedziału 9-10 pamiętając przy tym o aprobatach (wtedy nikt nie zakłóci Twojego spokoju sumienia mówiąc o cudownych przemianach itd), tym więcej koni odzyskasz ze strat w silniku na rzecz układu przeniesienia napędu a Twoje paliwko w mniejszej mierze będzie szło na grzanie się oleju i silnika (który zaraz będzie musiał być schładzany przez właściwy dla tego zadania układ) a na faktyczną jazdę.
Im bardziej zbliżysz się z lepkością w 40stC (znowu patrząc na parametry kart katalogowych) do wartości 50 (byleby nie niżej niż 10 bo to już będzie podejrzane ale jak niżej niż 50 to jeszcze lepiej) tym lepiej Twój silnik będzie smarowany w fazie rozruchu (a ta trwa kilkanaście minut czyli całość Twojego przejazdu w mieście praktycznie)Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Odpaliłem wczoraj auto po nocy w temp -11,5oC. Pełnej satysfakcji nie było - musiałem kręcić z 1,5-2 s. zanim zaskoczył, a potem klepał. Zrobiłem wykres nagrzewania, na standardowej trasie po mieście, którą co rano auto pokonuje w drodze do pracy. Strzałką zaznaczyłem punkt wykresu odpowiadający dotarciu do celu. Po dotarciu od razu wróciłem tą samą trasę do domu.
Jak widać u celu - po 28 minutach jazdy olej nie osiągnął 80 stopni, a osiągnięcie 40 st. i 60 st. zajęło mu odpowiednio ok. 1/4 i 1/2 czasu normalnej jazdy do pracy.
Dla zainteresowanych wrzucam też tabelkę z czasami nagrzewania w jeździe miejskiej oleju Fuch 5w30 XTL w moim BXE zmierzonych przy różnych temperaturach otoczenia.
No i na koniec - nagrałem start wczorajszego poranka przy -12,5 oC (w nocy było -15 lub mniej). Demon ciszy to to nie jest.
Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruale Ci turbina świszczeOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinrz7463jaki jest najlepszy olej z norma 507>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndjaPanowie jaki olej do OII 2.0 TDI RS z 2007r. nie wiem czy QG1 (zmienny okres) czy QG0, QG2 (stała długość okresu międzyobsługowego)?
Amsoil
Motul
Liqui Moly
Millers
Statoil
Fusch
Jest też coś hipermarketowego.
Castrol
Mobil
Shell
Lotos- choc to dobre oleje
itdOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndjaZapomnialem dodać, że DPF wyciety. Specyfikacja 505.01 CASTROL 5W40 będzie dobra czy lepiej zmienic? Teraz taki jest zalany. Przebieg 118 tys.
Interwał zmienia sie jakoś VAGiem czy wystarczy jak będę,robił wymiany co 12-15 tys?
Co do okresow to nie pomoge- pewnie sie da ale ja sie nie znamOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndjaInterwał zmienia sie jakoś VAGiem czy wystarczy jak będę,robił wymiany co 12-15 tys?
15 000km to graniczna ilość w skali roku.
No i zależy jaki Castrol czy ten "Fully synthetic" czy ten HC Technology....ten drugi zbiera nieco lepsze notowania .
No ale wystarczy kupić chociażby jakikolwiek olej ze Stacji Statoil aby zacząć balansowac wśród mozna powiedzieć wartościowych olejówProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndjaZapomnialem dodać, że DPF wyciety. Specyfikacja 505.01 CASTROL 5W40 będzie dobra czy lepiej zmienic? Teraz taki jest zalany. Przebieg 118 tys.
Interwał zmienia sie jakoś VAGiem czy wystarczy jak będę,robił wymiany co 12-15 tys?
u mnie sie sprawdza, mimo ze zmniejszonego zuzycia paliwa nie zauwazylem :PWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andjadziękuję za odpowiedzi. będę się rozglądał więc za 506.01 0W30.
Zamieszczone przez Andjaczy przed zmianą na inny olej robić jakąś płukankę silnika czy jest to zbędne?With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
Komentarz