Wiesz może w jakiej cenie go mają ?
W dobrej cenie mają Motula Specific 506.01 za 230.
Zamieszczone przez Nexus6
jarooil.pl
Mam ich pod ręką, mają oficjalną dystrybucję Motula, sporo od nich biorę dla siebie i znajomych. Polecam, choć trzeba się targować albo powoływać na allegro, bez tego ceny z kosmosu. Jeżeli mają "wysyłka gratis" to 10 zł upustu przy odbiorze osobistym.
Co do płukanek to jestem po środku tzn. co kilka wymian.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Świece ok. 80 tys. km, 4.5 roku
Aku Varta Silver Dynamic 74Ah 750A, ponad 3 lata i ok. 60 tys. km
Łolej LM Synthoil High Tech 5W-40 pół roku i ok. 5 tys. km
paliwo zwykła gnojówka z BP
przebieg ponad 364 tys. km
temp w nocy ok. -25, odpalanie -14.5, po 24 h
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qlLXFeE4UhU[/youtube]
Temp -14.5
Nowy aku Exide 77Ah 760A
Olej LM Synthoil Energy 0W40 wlany jakieś 500km temu.
Zwykły ON + trochę benzyny :P
Przebieg 271 tyś w teorii, w praktyce nie wiadomo.
Chyba muszę świece sprawdzić bo po odpaleniu wpadł w lekkie drgawki. Przy -19 te drgawki już są znaczne, a przy -6 praktycznie brak.
Przebieg 271 tyś w teorii, w praktyce nie wiadomo.
no to tak ładnie od "pierwszego strzała" pali.
Zamieszczone przez parasite
Chyba muszę świece sprawdzić bo po odpaleniu wpadł w lekkie drgawki
- faktycznie coś wskazówka od obrotów skacze.
Zmieniałeś filtr paliwa na zimę? Ja zawsze w każdym moim dieslu zmieniałem i u ojca teraz też i nigdy problemów nie było.
Jak olej - zadowolony z niego jesteś? Widać jakieś różnice w pracy silnika w stosunku do poprzedniego?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Przebieg 271 tyś w teorii, w praktyce nie wiadomo.
no to tak ładnie od "pierwszego strzała" pali. Zmieniałeś filtr paliwa na zimę? Ja zawsze w każdym moim dieslu zmieniałem i u ojca teraz też i nigdy problemów nie było.
Filtr paliwa od zakupu nie zmieniany czyli ma już jakieś 31 tyś. przejechane. Do tego wcisnęli mi wtedy jakiś tani filtr jakiejś dziwnej firmy (do tego dałem się namówić na Mobila 10W40 :x ), ale jak na razie nie miałem z nim problemu. Filtr chciałem wymienić przy następnej wymianie oleju.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jak olej - zadowolony z niego jesteś? Widać jakieś różnice w pracy silnika w stosunku do poprzedniego?
Ciężko powiedzieć. Jak na razie nie widzę żadnych różnic. Łącznie z wymianą oleju wymieniłem akumulator, który przy ujemnych temperaturach już miał problem z zakręceniem więc jeśli chodzi o poranny rozruch to teraz jest dużo lepiej.
Pojeżdżę więcej, zobaczę ile ubywa to napiszę więcej. Niestety mechanika nie przypilnowałem i nalał mi go po samo górne załamanie na bagnecie. :evil:
Filtr paliwa od zakupu nie zmieniany czyli ma już jakieś 31 tyś. przejechane.
to plecam oprócz sprawdzenia świec, wymienić też filterek paliwa tutaj może być powód falowania obrotami przy bardziej ujemnych temeraturach - zmienisz i jak to sie mówi "będziesz Pan zadowolony" :wink:
LazerWay 5W/40 przy -27 (wyciągniety z bagażnika).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eC9jILWlRrQ&feature=related[/youtube]
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Golf ATD, 102kkm - pewny nie jestem
Olej to Mobil 1 5w-50
Nowy aku Centra CA722
Na zewnątrz było ok. -20*, auto garażowane. W nocy na zewnątrz mogło być -30*.
Wrażenia: odpalanie przy tej temp powoduje że przez kilka sekund klepie, potem sie wycisza. Gdy wyjadę z garażu już chodzi normalnie - głośno, ale nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Przy temp do -8* klepnie może 1sek. Nie ma mowy od działaniu jak młockarnia przez kilkanaście min. Po przejechaniu delikatnie 1km chodzi już cichutko :szeroki_usmiech:
Wow, przeczytałem stary wątek o wyższości 5W30 nad 5W40.. WOW. Trochę w tym prawdy jest, ale diabeł tkwi w szczegółach, PD ma specyficzną konstrukcję i wymagania... Ja ze swojego Motula X-Clean 8100 5W40 jestem zadowolony jak na razie - nawet w duże mrozy nie było niepokojących dźwięków przy odpalaniu, które zdarzało mi się słyszeć na Motulu Specific.
ze swojego Motula X-Clean 8100 5W40 jestem zadowolony jak na razie - nawet w duże mrozy nie było niepokojących dźwięków przy odpalaniu, które zdarzało mi się słyszeć na Motulu Specific.
a to miłe - bo mi zwłaszcza pod tym względem Specyfic nie podpasował :P
Zamieszczone przez Kapuhy
przeczytałem stary wątek o wyższości 5W30 nad 5W40..
zwłaszcza o wyższości 0W/30...w starej konstrukcji 1,9 TDI :roll:
Kiedyś wklejałem porównanie Specyfic 5W40 vs X-Clean 8100 5W40 - może się przyda. ( jak się zmieniły parametry w karcie to poprawię)
poprawiłem karty, żeby było po "polskiemu" , ja bym brał Elfa DID 5W/30 do BXE.
\\
Ten olej nie należy do najtańszych ma specyfikacje OPLA . pokrywa się z nową DEXOS2 ,
Dzida jak się sprawuje silnik .na tym Elfie ? A czynie miałeś STATOILa zalanego ? ?
Ja jeżdżę z dodatkiem " MoS2 " , zero problemów ... w największe mrozy nie było specjalnie słychać klekotu
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Ja na TT 4600 bez MoS2 - również zero porblemoow - ładnie pali, klekot przy pierwszych obrotach wału. Potem w miarę cicho jak na diesla PD oczywiscie (i tak jest glosny jak traktor w porownaniu do mojego prywatnego 1.8T zalanego X-litem). :P
Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.
Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.
mos2 nie stosowałem.
Z tego co wiem to ceratec osadza się na metalu i dzięki temu od razu mamy smarowanie zaraz po uruchomieniu. Ok, ale czy nie ma to negatywnego skutku dla turbiny? Nie wiem jak dokładnie realizowane jest smarowanie turbiny ale czy takie "osadzane" się cerateca na turbinie nie powoduje jakiś negatywnych skutków? Tak się tylko zastanawiam.
parasite ja też nie umiem pokazać Ci sprawdzonych empirycznie przykładów.
Zgodnie z prawdą jednak powiem
w DE ten dodatek jest MEGA popularny, no i potwierdzeniem działania tego cuda jest chociażby świadectwo działania TUV. Ja naprawdę byłem tym zachwycony, na dniach płukanka, wymiana oliwki na x-lite i ceratec
parasite ja też nie umiem pokazać Ci sprawdzonych empirycznie przykładów.
Zgodnie z prawdą jednak powiem
w DE ten dodatek jest MEGA popularny, no i potwierdzeniem działania tego cuda jest chociażby świadectwo działania TUV. Ja naprawdę byłem tym zachwycony, na dniach płukanka, wymiana oliwki na x-lite i ceratec
Mówisz o tym od LM? Z tego co piszą wystarcza na 50 tyś. km. W takim razie skoro on tak dobrze zabezpiecza silnik nie ma sensu pakować się w drogie oleje syntetyczne i wymieszać go ze zwykłym Lotosem, tym bardziej, że cena też jest niezła.
Komentarz