Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konkon
    Rider
    • 2008
    • 667
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    nanotechnologia to wysokoprzetworzone fulereny węgla albo dwusiarczku wolframu.
    fulereny to już nanotechnologia. Z wysokim przetwarzaniem to chodzi Ci o zsyntetyzowanie ?
    Zamieszczone przez Pidziek
    XADO ma coś co ingeruje w metal odbudowywując go ale nie wiem co to dokłądnie jest
    zwane metaloceramiką czy też kondycjonerami metalu ale czy to znaczy że nie mają do czynienia z nano ?
    Konrad
    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

    90 konny AGRessor
    PerfectServiceBy DGW
    WhitePride :smokedevil

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez dwaoka
      Jutro trasa do Krakowa - będę relacjonował, ale nie spodziewam się cudów
      bardzo ładnie wycisza pracę silnika, mam go zalanego od 9kkm i nadal daję radę , zużycie też mniejsze w stosunku do tego co lałem wcześniej wiec same superlatywy :szeroki_usmiech
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Orbit
        Rider
        • 2010
        • 486

        Zamieszczone przez parasite
        Co myślicie o dodaniu MoS2 do LM Synthoil Energy 0W40 na zimę? Czy jest sens i w czymś pomoże to silnikowi w zimne dni kiedy jest niedogrzany? W zeszłoroczną zimę to aż strach było gaz naciskać bo silnik tak jęczał.
        Ja miałem zalany MoS2 do LM 4600 ... na początku po wlaniu ( o czym pisałem ) silnik ciężko się nagrzewał .... po czym zrobiłem kilka dłuższych tras ... i przy wymianie okazało się iz brakuje 1,5L oleju , przeszła mi ochota na wlewanie tego specyfiku , obecnie jeżdżę na Amsoil 5w40 , chociaż już niedługo , czas zmienić na cos bardziej zimowego
        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

        Komentarz

        • parasite
          L&K
          • 2011
          • 1368

          Zamieszczone przez Orbit
          Ja miałem zalany MoS2 do LM 4600 ... na początku po wlaniu ( o czym pisałem ) silnik ciężko się nagrzewał .... po czym zrobiłem kilka dłuższych tras ... i przy wymianie okazało się iz brakuje 1,5L oleju , przeszła mi ochota na wlewanie tego specyfiku , obecnie jeżdżę na Amsoil 5w40 , chociaż już niedługo , czas zmienić na cos bardziej zimowego
          Wolne nagrzewanie ponoć dowodzi działania tego specyfiku bo jest niby mniejsze tarcie. O tym, że więcej oleju wciąga też już gdzieś czytałem. Może spróbowałbym tego Amsa na zimę ale stoi jeszcze bańka LM 0w40 w garażu z końca 2011 roku. Ile taki olej może postać?

          Co do obecnie zalanego Millersa XFD 5w40 to silnik jak jest ciepło ładnie pracuje, ale dzisiaj przy 6 stopniach z rana dość długo i głośno klekotał. Olej już ma 11 tyś. nalatane i silnik wciągnął go tyle co innych.

          Zamieszczone przez konkon
          parasite, ja bym lał Ceratec, albo jak za drogi to Verylube (Xado) Turbo- nanotechnologia, fullereny. Nie wiem jakie są ceny WS2.
          Szykuje mi się wymiana i zapewne będzie Lotos Synthetic Plus + Ceratec (cenowo wyjdzie jak Synthoil HT.
          Ten Lotos też mnie przekonuje, ale na zimę chcę coś naprawdę dobrego bo auto stoi na dworze i czasem są temperatury poniżej -20 stopni.
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            Zamieszczone przez Orbit
            Zamieszczone przez parasite
            Co myślicie o dodaniu MoS2 do LM Synthoil Energy 0W40 na zimę? Czy jest sens i w czymś pomoże to silnikowi w zimne dni kiedy jest niedogrzany? W zeszłoroczną zimę to aż strach było gaz naciskać bo silnik tak jęczał.
            Ja miałem zalany MoS2 do LM 4600 ... na początku po wlaniu ( o czym pisałem ) silnik ciężko się nagrzewał .... po czym zrobiłem kilka dłuższych tras ... i przy wymianie okazało się iz brakuje 1,5L oleju , przeszła mi ochota na wlewanie tego specyfiku , obecnie jeżdżę na Amsoil 5w40 , chociaż już niedługo , czas zmienić na cos bardziej zimowego
            A co bierzesz na zimę?

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2727
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez parasite
              Co myślicie o dodaniu MoS2 do LM Synthoil Energy 0W40 na zimę?
              Ja za miesiąc, dwa do LM 5W40 będę zalewał Ceratec, ale do benzyny.
              Zamieszczone przez Orbit
              przy wymianie okazało się iz brakuje 1,5L oleju
              A przed zastosowaniem MoS2, silnik oleju nie pobierał?

              Komentarz

              • Orbit
                Rider
                • 2010
                • 486

                Zamieszczone przez leonn
                Zamieszczone przez parasite
                Co myślicie o dodaniu MoS2 do LM Synthoil Energy 0W40 na zimę?
                Ja za miesiąc, dwa do LM 5W40 będę zalewał Ceratec, ale do benzyny.
                Zamieszczone przez Orbit
                przy wymianie okazało się iz brakuje 1,5L oleju
                A przed zastosowaniem MoS2, silnik oleju nie pobierał?
                moje auto ma 2 latka
                po zastosowaniu płukanki oraz zalaniu Amsa ""pobór"" oleju się skończył ,

                Nie boje sie eksperymentów ... poprzedniej zimy miałem zalany Militek -1 wszystko chodziło OK zero problemów , następna zmiana oleju była "czysta"" żadnych dodatków . a potem Mos2 ... owszem silnik chodził cicho , ale po zlaniu oleju brak 1,5 L, totalnie mnie odstraszył od tego dodatku ... nie wiem , może akurat mój silnik nie toleruje tego specyfiku , co nie znaczy ze w innym będzie działał OK .

                Na zimę wrócę albo do LM 4600 lub spróbuje LazerWay G 5w-30
                a w lato Amsoil AFL raz jeszcze
                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                Komentarz

                • Cromka
                  Drive
                  • 2011
                  • 94

                  Zamieszczone przez Orbit
                  Zamieszczone przez parasite
                  Co myślicie o dodaniu MoS2 do LM Synthoil Energy 0W40 na zimę? Czy jest sens i w czymś pomoże to silnikowi w zimne dni kiedy jest niedogrzany? W zeszłoroczną zimę to aż strach było gaz naciskać bo silnik tak jęczał.
                  Ja miałem zalany MoS2 do LM 4600 ... na początku po wlaniu ( o czym pisałem ) silnik ciężko się nagrzewał .... po czym zrobiłem kilka dłuższych tras ... i przy wymianie okazało się iz brakuje 1,5L oleju , przeszła mi ochota na wlewanie tego specyfiku , obecnie jeżdżę na Amsoil 5w40 , chociaż już niedługo , czas zmienić na cos bardziej zimowego
                  Zanim zmienisz tego AFL-a na cos bardziej zimowego, to zapoznaj się z jego temperaturą krzepnięcia i pompowalnością na zimno, potem porównaj z tymi bardziej zimowymi i wyciągnij wnioski.

                  [ Dodano: Pią 14 Wrz, 12 16:41 ]
                  Zamieszczone przez Pidziek
                  nanotechnologia to wysokoprzetworzone fulereny węgla albo dwusiarczku wolframu.
                  XADO ma coś co ingeruje w metal odbudowywując go ale nie wiem co to dokłądnie jest.
                  Piotrek - preparaty metaloceramiczne działają własnie na poziomie wielkości, który określamy jako nanotechnologia. Poza tym jak zauważył Kolega powyżej, mają w swojej ofercie preparat z C60 - taki odpowiednik Nanodrive z Millersa, tylko "trochę" tańszy :diabelski_usmiech .
                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    A może niech bedzie zadość terminologii metalorecamicznej i przyznam rację niechaj nano bedzie znaczyć coś mikro .

                    Nanodrive nie ma C60 to wiem na pewno.
                    Popytaj kolegi wlyszkowa wyczaił temat gdzieś na stronie za ocenanem że to coś innego coś co już jest ale w innej formie, po publikacji tego linka na forum na drugi dzień jego adres był "no avaible"
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • soszek81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1245

                      Witam.
                      Właśnie zlałem Millersa XFD 5W40 po przebiegu 14 900km od wymiany.
                      Cóż - dobry olej to był W zasadzie się przyczepić nie mogę. Zdecydowanie lepszy od Fuchs Titan GT1 5W40 który to po 10k km wyraźnie się poddał (na słuch). Tu do samego końca było wszystko w porządku.
                      Wymiana przy stanie ok 1/3 na bagnecie przy dolewkach łącznych ok 1l (co daje łącznie ok 1,5l ubytku). Czyli porównywalnie z poprzednimi olejami.

                      Jako że Occi stuknęło u mnie już 100k km, jako że wskazanie "szafy" przekroczyło 264k km (oficjalnie, nieoficjalnie nie wiadomo ile) trochę poeksperymentuję.

                      Zalany został AMSOIL AFL 5W40 - który już gościł w tym silniku i był super. Poprzedzony został jednak płukanką 3x15min BG 109 (faktycznie daje ona ostro po zatokach).
                      Zalana na rozgrzany silnik (zaraz po trasie 230km więc się dogrzał), 15min na wolnych obrotach, 15min przy 1300RPM i znów 15min przy wolnych obrotach po czym usunięcie starego oleju jak najdokładniej.
                      Zlewany olej był..... po prostu olejem - nic nadzwyczajnego nie wypłynęło, zobaczymy czy coś się zmieniło. Po ok 500km dolany zostanie "czynnik X" do oleju który to ma mieć rewelacyjne właściwości.
                      Jestem sceptyczny i wszelkie spostrzeżenia będę tu przekazywał. Zobaczymy co i jak będzie.
                      Pozdrawiam
                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez soszek81
                        dolany zostanie "czynnik X" do oleju który to ma mieć rewelacyjne właściwości.
                        pewnie nano dodatek komponowany na bazie dwusiarczku wolframu (WS2)... mam swoje spostrzeżenia co do Amsoila 5W/20 vs LazerWay 0W/30 po 4 tys km ale dam mu jeszcze czas na przejechanie kolejnych 5 tys km w 1,4 16V.
                        AFL sprawdza się w AXR w O1 u ojca jak narazie dobrze ale mam już "pomysła" na kolejną zmianę :wink:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Luk@s
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 212

                          właśnie na millersie do PD zaliczyłem 4.5tys km do Francji (jazda min. po górzystej Prowansji), łącznie na oleju mam 7.5tys przelotu i wrażenia na słuch mega pozytywne.
                          service by Auto Tar

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez Luk@s
                            właśnie na millersie do PD zaliczyłem 4.5tys km do Francji (jazda min. po górzystej Prowansji), łącznie na oleju mam 7.5tys przelotu i wrażenia na słuch mega pozytywne.
                            co jaki interwał czasowy/ kilometrowy wymieniasz oliwę, też mam XFE-PD 5w40 i nalatane prawie 10kkm w aucie po programie więc łatwo niema a oliwa nadal fason trzyma
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8030
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              loru, a jak rozruch w minusowych temperaturach? - miałeś go już w zimę?
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                To jest jeden z lepszych aprobowanych olejów 505.01 na rynku do 15000km w ciągu 12 miesięcy max. i tak sie spisuje .
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  loru, a jak rozruch w minusowych temperaturach? - miałeś go już w zimę?
                                  miałem go wczesną wiosną gdzie temp były przy gruncie koło 0sC i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony pracą silnika zaraz po odpaleniu oraz faktem jego bardzo szybkiego rozgrzewania, co będzie przy -20 czy -30 tego nie wiem.
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • Luk@s
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 212

                                    loru co 15tys w tym roku w grudniu jakoś wypadnie 3 wymiana , ale millers po raz pierwszy zalany ale czuję, że nie ostatni, trochę amsoil kusi ale po co zmieniać skoro to fajnie działa.
                                    service by Auto Tar

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez Luk@s
                                      trochę amsoil kusi ale po co zmieniać skoro to fajnie działa.
                                      pomoc ams jeszcze lepiej działa, no nic, ams zakupiony sprawdzimy czy to prawda za około miesiąc.
                                      104 strona tego wątku : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=1545
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Zamieszczone przez loru
                                        loru, a jak rozruch w minusowych temperaturach? - miałeś go już w zimę?
                                        miałem go wczesną wiosną gdzie temp były przy gruncie koło 0sC i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony pracą silnika zaraz po odpaleniu oraz faktem jego bardzo szybkiego rozgrzewania, co będzie przy -20 czy -30 tego nie wiem.
                                        Dane XFE-PD 5-w40
                                        SAE klasa lepkości:…5W40
                                        Ciężar właściwy przy 15 C…0,858
                                        Lepkość kinematyczna przy 100 C…13,9 cSt
                                        Lepkość kinematycza przy 40 C…88cSt
                                        Indeks lepkości…161
                                        Temperatura krzepnięcia…-42 C
                                        Temperatura zapłonu…220 C
                                        Lepkość na zimno przy -30 C…6,000 cP

                                        Dane Castrol Edge 5w40
                                        SAE klasa lepkości:…5W40
                                        Ciężar właściwy przy 15 C…0,851
                                        Lepkość kinematyczna przy 100 C…14,2 cSt
                                        Lepkość kinematycza przy 40 C…85cSt
                                        Indeks lepkości…169
                                        Temperatura krzepnięcia…-45 C
                                        Temperatura zapłonu…210 C
                                        Lepkość na zimno przy -30 C…6,110 cP


                                        No to w czym jest ten olej gorszy od XFE-PD 5w40
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Zamieszczone przez AdamB
                                          Zamieszczone przez loru
                                          loru, a jak rozruch w minusowych temperaturach? - miałeś go już w zimę?
                                          miałem go wczesną wiosną gdzie temp były przy gruncie koło 0sC i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony pracą silnika zaraz po odpaleniu oraz faktem jego bardzo szybkiego rozgrzewania, co będzie przy -20 czy -30 tego nie wiem.
                                          Dane XFE-PD 5-w40
                                          SAE klasa lepkości:…5W40
                                          Ciężar właściwy przy 15 C…0,858
                                          Lepkość kinematyczna przy 100 C…13,9 cSt
                                          Lepkość kinematycza przy 40 C…88cSt
                                          Indeks lepkości…161
                                          Temperatura krzepnięcia…-42 C
                                          Temperatura zapłonu…220 C
                                          Lepkość na zimno przy -30 C…6,000 cP

                                          Dane Castrol Edge 5w40
                                          SAE klasa lepkości:…5W40
                                          Ciężar właściwy przy 15 C…0,851
                                          Lepkość kinematyczna przy 100 C…14,2 cSt
                                          Lepkość kinematycza przy 40 C…85cSt
                                          Indeks lepkości…169
                                          Temperatura krzepnięcia…-45 C
                                          Temperatura zapłonu…210 C
                                          Lepkość na zimno przy -30 C…6,110 cP


                                          No to w czym jest ten olej gorszy od XFE-PD 5w40
                                          Zalej zobaczysz. dane z kart weryfikuje rzeczywistosc.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Castrol Edge Turbo Diesel FST (dane na 20 lutego)
                                            Ciężar 0,848
                                            100 st. 13,9
                                            40 st 82,0
                                            indeks 174
                                            temp. płyn. -48
                                            zapłon 210
                                            CCS. 5550 cP

                                            A jak to się ma w praktyce to już co innego, tak samo jak to co trafia na nasz rynek niestety.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8030
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              rOBERTO795, już testowałem Motula 5w30 :wink: i blado wypad na tle Mobila 5w30 ESP a na tle Edga to już całkowita klapa.

                                              [ Dodano: Pon 17 Wrz, 12 23:11 ]
                                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                                              Zalej zobaczysz. dane z kart weryfikuje rzeczywistosc.
                                              Może wypróbuję XFE-PD 5-w40 za 5,5kkm jak przyjdzie wymiana, czemu nie
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • czyzyk64
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 866

                                                jak uważacie , co będzie lepsze na zimę Millers XFE-PD 5w40 czy Amsoil 5W40 (AFL) ? Proszę o opinie co byście zalali.

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Dane XFE-PD 5-w40
                                                  SAE klasa lepkości:…5W40
                                                  Ciężar właściwy przy 15 C…0,858
                                                  Lepkość kinematyczna przy 100 C…13,9 cSt
                                                  Lepkość kinematycza przy 40 C…88cSt
                                                  Indeks lepkości…161
                                                  Temperatura krzepnięcia…-42 C
                                                  Temperatura zapłonu…220 C
                                                  Lepkość na zimno przy -30 C…6,000 cP

                                                  Dane Castrol Edge 5w40
                                                  SAE klasa lepkości:…5W40
                                                  Ciężar właściwy przy 15 C…0,851
                                                  Lepkość kinematyczna przy 100 C…14,2 cSt
                                                  Lepkość kinematycza przy 40 C…85cSt
                                                  Indeks lepkości…169
                                                  Temperatura krzepnięcia…-45 C
                                                  Temperatura zapłonu…210 C
                                                  Lepkość na zimno przy -30 C…6,110 cP


                                                  No to w czym jest ten olej gorszy od XFE-PD 5w40
                                                  Z karty to praktycznie niczym, jednakże miej na uwadze fakt iż XFE-PD był projektowany głównie do silników opartych na PD i pod tym kontem był dobierane różne inne komponenty/dodatki o których nie mam wzmianki w w/w karcie charakterystyki, zaś Castrol był projektowany w szerszym zakresie użytkowym co może skutkować mniejszym lub brakiem komponentów/dodatków które lubią silniki oparte na PD

                                                  Zamieszczone przez AdamB
                                                  Może wypróbuję XFE-PD 5-w40 za 5,5kkm jak przyjdzie wymiana, czemu nie


                                                  Osobiście uważam, że jest to najlepszy olej jaki do tej pory zagościł w moim autku, teraz czas na inny , ponoć jeszcze lepszy :diabelski_usmiech

                                                  Zamieszczone przez czyzyk64
                                                  jak uważacie , co będzie lepsze na zimę Millers XFE-PD 5w40 czy Amsoil 5W40 (AFL) ? Proszę o opinie co byście zalali.
                                                  Ja postawiłem na AFL'a ale tylko dlatego, że jeszcze tego nie było w moim autku, wszyscy chwalą, zobaczymy jak wypadnie na tle Millers'a , różnica w cenie to jakieś 25 pln wiec to tylko zależy od ciebie, Millers szybko się nagrzewa zaś AFL ponoć trzeba się postarać aby go zagotować, no nic zobaczymy jak będzie przy -20, czy aby nie będę pluł sobie w brodę , że zalałem taki zajebisty olej, że go zagrzać nie mogę i marznę w aucie :szeroki_usmiech
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8030
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    Zamieszczone przez loru
                                                    no nic zobaczymy jak będzie przy -20, czy aby nie będę pluł sobie w brodę , że zalałem taki zajebisty olej, że go zagrzać nie mogę i marznę w aucie :szeroki_usmiech
                                                    Tak sobie plułem w brodę po zalaniu Motula 5w30 do swojego auta i dlatego się tu dopytuje odnośnie XFE-PD 5w40.
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...