Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xof
    Ambiente
    • 2012
    • 191

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    "Odkopię wątek.. trochę smutnym zdarzeniem z żonowozem...
    Pisałem kiedyś, że zakupiłem Castrola FST aby było dexos na butelce podczas przeglądu rocznego w ASO więc z ciekawości chciałem sprawdzić co w nim pływa Zrobiłem więc analizę oleju z butelki VOA Castrol EDGE 5W-40 FST a po powrocie do domu z przeglądu w ASO pobrałem próbkę kolejną ale z silnika po 30km jazdy aby mieć stan "zero" do ewentualnych dalszych porównań i testów tego oleju. Tu jest wynik analizy tego oleju UOA Castrol EDGE FST po 30km. Łatwo niestety dostrzec i lab również zwrócił na to uwagę, że poziom metali zużyciowych (żelazo, alu itd) w oleju po 30km jest już dość wysoki i przekracza średnią dla 2100km dla tego silnika dla porównania po prawej stronie tego raportu. Do tego dochodzi TBN niższy już o 1 od świeżego oleju i 0,1% zanieczyszczeń pływających w oleju w zawiesinie (Insolubles). Ja robiłem wiele analiz oleju przepracowanego ze swoich aut i wylewałem oleje po kilku kkm mając od 0,2 do 0,4% max tych zanieczyszczeń a poziom żelaza miewałem 9ppm po 5-6kkm dopiero. Poprzedni olej miał przejechane prawie 10kkm i poziom żelaza był blisko 20ppm więc w obecnym Castrolu po wymianie oleju w ASO mam już połowę tego syfu a olej po 30km wygląda jakby miał zrobione kilka kkm. Oprócz tego z bańki owszem poleciało 3,5L zgodnie z książką ale skutek tego jest taki, że przelano o dobre kilka setek max na bagnecie bo zimnego już brudnego oleju nie spuściło się dokładnie..."
    Przecież napisał, że:
    -zostało dużo starego oleju
    -sporo mu w serwisie przelali.

    -jeśli tak spartolili z poziomem oleju to warto dokładnie obejrzeć filtr czy w ogóle wymienili
    -TBN - normalka po wymieszaniu z tym co zostało
    -insolubles - nie wiem czemu się czepił, jest ok
    -Fe większe o 1 ppm niż średnia dla tego silnika po 2100 km, olaboga
    -po analizie widać, że zostało sporo poprzedniego oleju raczej fullSAPS, patrz poziom Ca, Zn, P a zwłaszcza B, jeśli ma poprzednią analizę zużytego to nawet można obliczyć dokładnie ile starego zostało

    Wszelkie pretensje należy kierwoać do pana Józia czy praktykanta z serwisu.
    Trochę dziwne, koleś pobiera olej 2x do analizy a daje się, pisząc łagodnie, robić w bambuko przez ASO.
    Ta cała nagonka na Castrola przypomina palenie czarownic.

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez xof
      nagonka na Castrola przypomina palenie czarownic.
      Wypowiedź + załączniki w pdf-ie dodałem jako ciekawostkę w celu pokazania parametrów Edge.
      Zamieszczone przez xof
      -zostało dużo starego oleju
      zgadza się ... jak się nie dopilnuje ASO to potem wiadomo...
      Zamieszczone przez xof
      pretensje należy kierwoać do pana Józia czy praktykanta z serwisu
      dokładnie.
      Zamieszczone przez xof
      pobiera olej 2x do analizy a daje się, pisząc łagodnie, robić w bambuko przez ASO
      dlatego ja jeżdżę na prywatną stację wymiany oleju, mówię gościowi żeby poczekał przy spuszczaniu oleju dłużej, bo płukanka była wlana i nie ma nigdy problemu.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • xof
        Ambiente
        • 2012
        • 191

        Jedyna ciekawostka to brak w tym oleju tytanu, mimo nazwy FST, chyba że to jakaś podróbka . Nie dokopałem się do innej analizy.
        Olej najlepiej wymieniać samemu, po kilku wymianach dochodzi się do wprawy i jest wszystko "na czysto" A zużyty olej do utylizacji można oddać za darmo. Ja tam lubię pomacać paluchem co siedzi na dnie miski i pod filtrem oleju. Świeży olej wlewam na zimny rozrząd, co nie zawsze w ASO się zdarza.

        Komentarz

        • rytcher
          Rider
          • 2011
          • 420

          Panowie co polecacie w miarę rozsądnej cenie dla mojej octavi 1.9 tdi 90km ?? Jaki olej? Motul najlepszy czy lać dalej mobil 1?

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            Zamieszczone przez sw29l
            " olej ja ci wleje dobry, bo castrola wlewam tym co mi kase wiszą..."
            nie wytrzymałem :lol: zawistny mechanik
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • sw29l
              Ambiente
              • 2011
              • 209

              Zamieszczone przez daneczek76
              Zamieszczone przez sw29l
              " olej ja ci wleje dobry, bo castrola wlewam tym co mi kase wiszą..."
              nie wytrzymałem :lol: zawistny mechanik
              To była jego mała dygresja na temat tego oleju. Gosc w pl prowadził servis floty francuzow, tutaj prowadził servis forda, mazdy + uzdrawial wszystkie auta z padnietą klimą i silnikami na "łancuchu" i po 3 latach wybudował chate i wrocił do pl - wiec prawdopodobnie wiedzial co mowi o olejach.
              Mogł poczkac po mi padła klima i nie ma mocnych na nia

              [ Dodano: Pon 03 Cze, 13 15:14 ]
              Zamieszczone przez rytcher
              Panowie co polecacie w miarę rozsądnej cenie dla mojej octavi 1.9 tdi 90km ?? Jaki olej? Motul najlepszy czy lać dalej mobil 1?
              jezeli jestes zadowolony z mobila to albo go zostawic albo poexperymetowac z innymi olejami

              Komentarz

              • dragster
                Elegance
                • 2009
                • 895
                • Honda

                Zamieszczone przez xof
                A zużyty olej do utylizacji można oddać za darmo.
                Gdzie?
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz

                • barteq
                  Rider
                  • 2011
                  • 309
                  • Opel

                  Planuję wymienić panewki w swoim bxe i po takiej operacji wypadałoby wlać olej tylko na dotarcie. Czy wystarczy wlać tani olej tylko aby miał normę 505.01 np Orlen Platinum v 5W-40 Synthetic lub Gulf Tec Plus 5W-40 ?


                  OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez dragster
                    Zamieszczone przez xof
                    A zużyty olej do utylizacji można oddać za darmo.
                    Gdzie?
                    w tzw "Punktach zbiórki odpadów problemowych" - EKOPORTACH.

                    w kazdym wiekszym miescie są
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez barteq
                      Czy wystarczy wlać tani olej tylko aby miał normę 505.01 np Orlen Platinum v 5W-40 Synthetic lub Gulf Tec Plus 5W-40 ?
                      pewnie ...chyba nawet będzie "za dobry"...No i chyba jasne, że taki olej musisz po ułożeniu się podzespołów w silniku zmienić wmiarę szybko.
                      Przy samej wymianie panewek taki 5W/40 powinien też spokojnie się sprawdzić, możesz też zalać olej specjalistyczny na dotarcie (wg mnie przy samej wymianie panewek to średni sens przepłacania za taki olej).

                      Ja chyba po prostu kupił bym 10W40 lub 10W30 do tego oczywiście nowy filtr oleju i zalał do takiego silnika robiąc na nim powiedzmy z 500 km tak, by wypłukać ewentualne zanieczyszczenia po montażu i dać możliwość spasowania się panewkom. Dopiero po tym przebiegu zmienił bym na olej docelowy, oczywiście obowiązkowo ze zmianą nowego filtra oleju.

                      info znalezione w necie:

                      "czysto teoretycznie panewek nie trzeba docierać bo maja one luz który nie powinien sie zmieniać i pracują na filtrze"

                      "Przemiany w warstwie wierzchniej części.
                      W procesie docierania części zmiany zachodzą nie tylko na powierzchni tarcia, lecz i w warstwach wierzchnich. [...] Zauważono przy tym, że przed docieraniem na powierzchni stopu Ł-6 występują drobne jasne punkciki twardych faz międzymetalicznych stopu, natomiast w czasie docierania na powierzchni tworzą się jasne pola o metalicznym połysku, [...]. Intensywność tworzenia się białych pól na powierzchni stopu łożyskowego zalezna jest od stosowanych przy docieraniu prędkości względnych i obciążeń. Podobne zmiany na powierzchniach tarcia, występujące podczas docierania, obserwuje się i w innych materiałach, jak na przykład w stopach o osnowie cynowej oraz stopach aluminium.

                      Analiza chemiczna białej warstwy utworzonej w procesie docierania panewek wykazuje znaczne zwiększenie ilości Sb, Sn i Cu oraz zmniejszenie ilości Pb. Oznacza to, że twarda warstwa wierzchnia panewek zostaje wzbogacona o pierwiastki tworzące kryształy twardych faz stopu, co potwierdza selektywny charakter zużywania się stopu w fazie docierania. W czasie badań udało się zaobserwować mechanizm tworzenia się warstwy białej w stopach o osnowie cynowej. Kryształy faz międzymetalicznych stopu SnSb w wyniku działania dużych nacisków jednostkowych oraz drgań ulegają skruszeniu, a ukierunkowane działanie sił tarcia powoduje charakterystyczne ułożenie się skruszonych kryształów, widocznych na zewnątrz jako białe pasma. W tym procesie aktywny udział bierze tlen z otoczenia, tworząc tlenki metalu.
                      Przemiany zachodzące w powierzchni tarcia jak i w warstwie wierzchniej stopu uodparniają panewkę na zacieranie się oraz zmniejszają intensywność zużywania się w procesie normalnej eksploatacji. [...] Badania te potwierdzają, że im większe przemiany występują w warstwie wierzchniej, tym bardziej panewka staje się odporna na zatarcie. "
                      J. Cypko, E. Cypko, "Podstawy technologi i organizacji naprawy pojazdów mechanicznych". Wyd. drugie poprawione i uzupełnione, WKŁ 1989,
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • dragster
                        Elegance
                        • 2009
                        • 895
                        • Honda

                        Seed, dzięki, poszukam.

                        A tak swoją drogą super mamy ten wątek olejowy, jeden z najlepszych na polskich forach, tylko ma jeden mankament, chyba wynikający z naszej polskiej mentalności. Otóż 99% piszących tu regularnie, leje oleje z wyższej półki, takie najlepsze / najdroższe z dostępnych. Mało jest opinii nt Lotosów, Orlenów, Organika ma nawet swój olej, ostatnio pojawiła się firma Silesia Oil w okolicznej wsi ;-) Na ostatnich kilkunastu stronach zdaje się byłem jedynym userem który opisał spostrzezenia z zalania Lotosa 5W40. :P
                        Silnik R18A2.
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez dragster
                          Mało jest opinii nt Lotosów, Orlenów,
                          znajomy kupił PLATINUM MaxExpert V 5W–30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00 - jak go przetestuje to dodam opinię. http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...t-V-5W-30.html
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Zamieszczone przez dragster
                            Seed, dzięki, poszukam.

                            A tak swoją drogą super mamy ten wątek olejowy, jeden z najlepszych na polskich forach, tylko ma jeden mankament, chyba wynikający z naszej polskiej mentalności. Otóż 99% piszących tu regularnie, leje oleje z wyższej półki, takie najlepsze / najdroższe z dostępnych. Mało jest opinii nt Lotosów, Orlenów, Organika ma nawet swój olej, ostatnio pojawiła się firma Silesia Oil w okolicznej wsi ;-) Na ostatnich kilkunastu stronach zdaje się byłem jedynym userem który opisał spostrzezenia z zalania Lotosa 5W40. :P
                            Nie jesteś jedyny, bo ja już drugi raz zalałem Lotosa tylko tym razem jeszcze dolałem WS2 Co mogę powiedzieć? Generalnie nie widzę różnicy pomiędzy nim a resztą. Mam na nim zrobione już ponad 6500 km i ubywa go tak samo jak innych Silnik ma już nastukane minimum 320 tyś. km (nigdy nie wiadomo czy licznik nie był skręcony) i jak na razie nie mam z nim żadnego problemu. :szeroki_usmiech Ciągle leje 5W40 albo 0W40
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Platinum MaxPower 0W40 też się sprawdza dobrze. http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...wer-0W-40.html Nawet ślady PAO w nim widać :P
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • parasite
                                L&K
                                • 2011
                                • 1368

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Platinum MaxPower 0W40 też się sprawdza dobrze. http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...wer-0W-40.html Nawet ślady PAO w nim widać :P
                                To jest następny olej w kolejce do zalania odkąd już nie mam dostępu do LM 0W40
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz

                                • pstryczek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 10772
                                  • Superb III (3V3)

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Ja chyba po prostu kupił bym 10W40 lub 10W30 do tego oczywiście nowy filtr oleju i zalał do takiego silnika robiąc na nim powiedzmy z 500 km
                                  Do silnika z pompowtryskami mineralny olej :evil:
                                  Nawet po pięciuset kilometrach może być kiepsko :|
                                  Marek

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez pstrykacz
                                    silnika z pompowtryskami mineralny olej
                                    półsyntetyk jako płukanka. ps . czytamy ze zrozumieniem... :roll:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Do AXRa kupilem dzisiaj Amsa AFL od elemenateur`a. do oleju Ams dolaczyl taki gratis:
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • pepso
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 32

                                        Seed, Ty , wyznawca Motula przeszedłeś na Amsoila ? Świat się kończy :wink:
                                        Możesz powiedzieć dlaczego zdecydowałeś o wyborze Amsoila?

                                        No i napisz słówko o tym Archoilu, wiem, że gdzieś było o tym ale nie mogę się do tego dokopać.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Strona wyłącznego dystrybutora Archoil USA - producenta rewolucyjnych nanotechnologicznych preparatów obniżających tarcie, zwalczających korozję oraz oszczędzających energię.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Tomato
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 303
                                            • Volkswagen
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            u mnie dziś zalany Millers XF Longlife 5W-40 poprzednio miałem Millers XFE-PD 5w -40, jak narazie jest wg mnie lepiej na XF. dziś zrobiłem mało km, zobaczę później jak będzie się sprawował, oby tak dobrze jak XFE-PD

                                            Komentarz

                                            • Seed
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Możesz powiedzieć dlaczego zdecydowałeś o wyborze Amsoila?
                                              wszystko jeden ch... Stwierdzilem, ze nie ma znaczenia czy Motul, Amsoil, Millers czy LM - grunt aby zmieniac co 10 tys. Znajomy ostatnio mi mowil, ze przejechal Transitem na minerlanym od nowosci 1.500.000 km. Transit rocznik 1993 diesel bez turbiny. Z tym ze zmienial olej co max 8 tys.
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz

                                              • daneczek76
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 3642
                                                • Toyota

                                                Zamieszczone przez Seed
                                                eden ch... Stwierdzilem, ze nie ma znaczenia czy Motul, Amsoil, Millers czy LM - grunt aby zmieniac co 10 tys
                                                to zamykamy wątek olejowy :lol:
                                                ale fakt to prawda wymiana co 10 max 12 tys to rozsądne rozwiązanie
                                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  wszystko jeden ch... Stwierdzilem, ze nie ma znaczenia czy Motul, Amsoil, Millers czy LM - grunt aby zmieniac co 10 tys. Znajomy ostatnio mi mowil, ze przejechal Transitem na minerlanym od nowosci 1.500.000 km. Transit rocznik 1993 diesel bez turbiny. Z tym ze zmienial olej co max 8 tys.
                                                  W takim razie wlej do TSI taki olej albo do nowego PD najlepiej najtanszy minerał z Lotosu czy Orlena
                                                  Silnik na pewno będzie miał smarowanie, ile przejedzie hm...jestem ciekawy :-)
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • sw29l
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 209

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    Do AXRa kupilem dzisiaj Amsa AFL od elemenateur`a. do oleju Ams dolaczyl taki gratis:
                                                    Obrazek
                                                    Ja od jutra zastosuje to : http://www.millersoils.co.uk/automot...227&sector=Car

                                                    Zobacze czy faktycznie cos wyciszy silnik.
                                                    Czytałem opinie w uk o tym specyfiku - typ przez pomyłkę wlał cała butelke do rovera 45 D na pełen bak i jak mu swieciła się kontrolka od EGR'a.. tak po 3 dniach od wlania specyfika sama zgasła .... hehehe

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...