Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • parasite, jakie wrażenia na Lazerway 5W40? Jak zimą przy odpalaniu? Jak turbo - czy świszczy jak jest zimny olej? Jak w porównaniu z innymi olejami?
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz


    • Zamieszczone przez ajoter
      Zamieszczone przez Seed

      fakt - seria TT jest bardzo przecietna. 4600 degraduje bardzo szybko - nie wspominam go dobrze w AXR. Inne produkty LM sa rzeczywiscie swietne.
      Zgadza się w moim przypadku na LM 4600 po 7000 tys km. silnik zaczął tj. pracować głośniej. Do następnej wymiany zostało około 5000 tyś km i zastanawiam się czy zalać 0w30 Motula lub pójść w AMS 5w40/ lazerway'a 5w30 Im więcej czytam tym mniej wiem :P
      zmieniaj na X-cleana 505.01 - nie zawiedziesz sie.

      Zamieszczone przez leonn
      A poślij no tam który, jeden z drugim, jakiś olej do laboratorium do analizy i pokaż UOA co z niego zostało. A nie takie tam, oceny na ucho czy oko, wielcy mi znawcy na olejach się znaleźli ad:
      w takim razie zamykamy watek - tu kazda ocena jest na ucho.
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz


      • Zamieszczone przez dragster
        parasite, jakie wrażenia na Lazerway 5W40? Jak zimą przy odpalaniu? Jak turbo - czy świszczy jak jest zimny olej? Jak w porównaniu z innymi olejami?
        Zimą jeździłem na Motulu 0W40 bez normy 505.00 więc nie wiem jak sprawuje się Statoil w takich warunkach. Statoila zalałem 1.5 miesiąca temu i zrobiłem 6500km od wymiany. Na zimno odpala od obrotu, silnik wycisza się dość szybko, ale to takie porównanie na słuch trochę bez sensu. Turbinę leciutko słychać na zimno. Jak odpuści się leciutko gaz to jest takie leciutkie gwizdnięcie, ale ciche. Generalnie tak samo jak na innych olejach, ale u mnie turbo ma już nalatane 356500 km według licznika no i ślinik po programie :P
        Przez te 6 tyś. km poziom oleju spadł mi z poziomu maksymalnego do połowy, ale w tym czasie zrobiłem dość duże odległości po A2, A8, S8, A6 i S3 więc lekko nie miał, do tego mam lekki wyciek z EGRa.

        Zamieszczone przez Seed
        w takim razie zamykamy watek - tu kazda ocena jest na ucho.
        Ale prawda jest taka, że analiza na ucho jest bardzo subiektywna i nic nie wnosi. To, że coś chodzi troszkę ciszej nie oznacza, że jest lepiej chronione. Sporo osób mówi, że na olejach z PAO silnik chodzi głośniej i sam to potwierdzam. Na Synthoilu w zimie silnik chodził jak sieczkarnia po odpaleniu na zimno.
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Tomasz73
          co dla 1,9 TDI ALH 90 km
          jak już wcześniej pisałem
          właśnie minęło 100tyś(w sumie 170tyś) jak przejechałem na Mobil1 5w50 :lol:
          i nic się nie zatarło.
          olej zmieniany w/g oil service, Kowalskiego, książki i normy QG2
          nie ma sie co rozczulać.... chociaż przy nastepnej wymianie korci mnie Ravenol HLS albo VMO :wink:
          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

          Komentarz


          • Zamieszczone przez b-bar01
            nie ma sie co rozczulać....
            100% racji, więc w sumie nie rozumiem po co przepłacać za Mobila 5W50? :lol:
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz


            • ja nie długo bede mial okazje popróbować Statoila LazerWay i zobaczymy jak bedzie w porównaniu do Amsa wymiana w przyszły poniedziałek
              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

              Auto Detailing: Dream Car Studio
              (znajdź również na fb)

              Komentarz


              • Zamieszczone przez witachu
                ja nie długo bede mial okazje popróbować Statoila LazerWay i zobaczymy jak bedzie w porównaniu do Amsa wymiana w przyszły poniedziałek
                Ja za miesiąc również mam takie przejście

                Komentarz


                • Jutro wymiana na Statoil LazerWay LL 5W30. Zobaczymy jaka bedzie roznica w stosunku do LM.

                  Komentarz


                  • Oooo ! I ja robię przymiarkę do próby z Lazerwayem LL po Amsoilu. Co prawda u mnie z 5W40 na 5W30 i dopiero na zimę, ale chętnie poczytam jak to Kolegom wypadło

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez BroHen
                      Oooo ! I ja robię przymiarkę do próby z Lazerwayem LL po Amsoilu. Co prawda u mnie z 5W40 na 5W30 i dopiero na zimę, ale chętnie poczytam jak to Kolegom wypadło
                      Ja też przechodzę z 5W40 na 5W30

                      Komentarz


                      • u mnie zostaje bez zmian 5w30.
                        jakie według was są zalety stosowania 5w30 a 5w40?
                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                        (znajdź również na fb)

                        Komentarz


                        • kristofer55,Ja też przechodzę z 5W40 na 5W30
                          BroHen,
                          Zamieszczone przez BroHen
                          Oooo ! I ja robię przymiarkę do próby z Lazerwayem LL po Amsoilu. Co prawda u mnie z 5W40 na 5W30 i dopiero na zimę, ale chętnie poczytam jak to Kolegom wypadło
                          Mam dokładnie taki sam silnik i taki sam olej. Chętnie posłucham jakie będą Wasze opinie po zmianie. Tak czy inaczej na zimę z pewnością przejdę na 5W30
                          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                          Komentarz


                          • Witajcie
                            Panowie nachodzi mnie żeby zalać do klekota Ceratec od LM. Miał ktoś z nim styczność, jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika? Autko ma przebieg 240 tyś km i świeżo zalane jest nowym 0w40
                            Zostać przy samym oleju czy wlać ceratec? Autko używane głownie w jeździe miejskiej max 8 km dojazd do pracy i powrót

                            Komentarz


                            • Miałem wlany Ceratec ale żadnej różnicy nie zauważyłem. Stosowałem też Systempflege Diesel 250ml jak i oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel Spulung ale też nie odczułem różnicy.

                              Komentarz


                              • Kolego tasek ...
                                Korzystałem z "cudu" pt. ceratec. Działał. Auto wyraźnie lepiej przyśpieszało, szczególnie na zimnym silniku, ale nie zawsze. Jego działanie dawało się lepiej odczuć niż militeca czy archoila.
                                Nabrałem przekonania, że te achy i ochy w opisach owych wszystkich dodatków to trzeba mocno dzielić; nie takie to cuda jak się zachwala. (jak do tej pory, to najbardziej przekonuje mnie Xado w skrzyni biegów). Nabieram przekonania, że te "wynalazki" to raczej do niedbanych silników. Kto dba i na olejach nie oszczędza to działania polepszaczy nie zauważy (Kolega teklin potwierdza??).
                                Chociaż szkód nie zauważyłem po stosowaniu, ale i mocno ochłonąłem. Dlatego nie namawiam, a do 0W40 to bym nie dodawał cerateca.

                                Komentarz


                                • Też tak uważam. Stosowałem też Ceramizer ale też różnicy nie odczułem. Jeżeli z silnikiem jest wszystko ok to trudno zauważyć różnice.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez witachu
                                    u mnie zostaje bez zmian 5w30.
                                    jakie według was są zalety stosowania 5w30 a 5w40?
                                    5W-30 to oleje najczesciej ekologiczne Mid i Low SAPS. bardziej chronia DPF niz silnik. Jak masz DPF nie masz wyboru. Jesli nie masz DPFa, lej dobry 5W-40 z odpowiednia norma.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz


                                    • [ Dodano: Sro 28 Maj, 14 13:25 ]
                                      Zamieszczone przez witachu
                                      ja nie długo bede mial okazje popróbować Statoila LazerWay i zobaczymy jak bedzie w porównaniu do Amsa wymiana w przyszły poniedziałek
                                      Przecież AMSoil to najlepsza oliwa na świecie i nic i nikt nie może się z nią równać .

                                      A zapomniałem dopisać, że tylko do motorówek i ślizgaczy.

                                      [ Dodano: Sro 28 Maj, 14 13:32 ]
                                      Zamieszczone przez tasek
                                      Witajcie
                                      Panowie nachodzi mnie żeby zalać do klekota Ceratec od LM. Miał ktoś z nim styczność, jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika? Autko ma przebieg 240 tyś km i świeżo zalane jest nowym 0w40
                                      Zostać przy samym oleju czy wlać ceratec? Autko używane głownie w jeździe miejskiej max 8 km dojazd do pracy i powrót
                                      Miałem.
                                      Czy zaleję drugi raz? Na pewno nie.
                                      Nie mogłem się doczekać, aby to wywalić z silnika i zmieniłem oliwę po 5kkm i 5miesiącach. przy zmianie podwójna dawka motorflusha, ale podobno to na nic bo taki motorflush nie ruszy takiego molibdenu który jest głównym składnikiem CeratecLM.
                                      Jak chcesz zrobić dobrze dodaj do ON ForteAdvencedDieselFuelConditioner - tu przynajmniej działanie potwierdzone przez rzesze zadowolonych użytkowników.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Seed
                                        witachu napisał/a:
                                        u mnie zostaje bez zmian 5w30.
                                        jakie według was są zalety stosowania 5w30 a 5w40?


                                        5W-30 to oleje najczesciej ekologiczne Mid i Low SAPS. bardziej chronia DPF niz silnik. Jak masz DPF nie masz wyboru. Jesli nie masz DPFa, lej dobry 5W-40 z odpowiednia norma.
                                        to w takim razie przy następnej zmianie spróbuje 5W40 spróbować. a widziałem ze niektórzy robią tak ze jeden leją zimą drugi na lato. bez róznicy czy dpf czy nie. o co chodzi? :?: :roll:
                                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                                        (znajdź również na fb)

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez yunior81
                                          Jutro wymiana na Statoil LazerWay LL 5W30. Zobaczymy jaka bedzie roznica w stosunku do LM.
                                          też robię identyczną wymianę

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez adr_ad
                                            wywalić z silnika i zmieniłem oliwę po 5kkm i 5miesiącach
                                            Ceratec źle się spisywał? (nie używałem Cerateca, stąd pytanie) Jaki był powód? Jakim olejem był silnik zalany i jaki to był silnik?

                                            Kiedyś było na forum ale przypomnę:
                                            "skład: LM Ceratec:
                                            - fosfor 656 mg/kg
                                            - cynk 776 mg/kg
                                            - wapń 1598 mg/kg
                                            - bor 359 mg/kg – to ten trójtlenk boru,
                                            - molibden 5419 mg/kg
                                            - nośnikiem jest olej mineralny"

                                            LM MoS2 Additive skład:
                                            - molibden 10885 mg/kg

                                            MoS2 parametry:

                                            Właściwości dwusiarczku molibdenu
                                            Najważniejsze, podstawowe właściwości fizyczne są wymienione poniżej:

                                            * Struktura kryształu Sześciokątna
                                            * Kolor Niebieski, szary, czarny
                                            * Wygląd Krystaliczne ciało stałe
                                            * Masa cząsteczkowa /molowa 160,08 g / mol
                                            * Smarowanie próżniowe Doskonałe
                                            * Stabilność chemiczna Obojętne z wyjątkiem silnych utleniaczy
                                            * Gęstość (g/cm3) 5,06
                                            * Właściwości magnetyczne Diamagnetyczny
                                            * Dysocjacja (°C) Temp. 1370 °C (nie utleniające środowisko)
                                            * Temperatura topnienia (°C) 1700 °C (pod ciśnieniem)
                                            * Temperatura sublimacji (°C) 1050 ° C w wysokiej próżni
                                            * Gęstość przy 20oC g/ml 4,8
                                            * Twardość 1-1,5
                                            * Współczynnik tarcia 0.03-0.06 (gdzie dwusiarczek wolframu ma 0,03-0.07)
                                            * MoS2 Zawartość (% średnio) 98
                                            * Substancje nierozpuszczalne (% średnio) 0,50
                                            * Żelazo (% w produkcie wyjściowym) 0,30
                                            * Trójtlenki molibdenu (%) 0,05
                                            * Woda (% max) 0,02
                                            * Oleje (% max) 0,05
                                            * Węgiel (% max) 1,90
                                            * Odporność na ścieranie (MIL STD 141A) 10000 cykli / MIL\
                                            * Współczynnik tarcia (ASTM D1894) 0.19 statyczne, 0,16 kinetyczna
                                            * Odporność na sole(ASTM B117) 500 godz.
                                            * Grubość 0,001 "- 0,003"
                                            * Trwałość (ASTM 2625) 250 min.
                                            * Operacyjne Temperatury (oF) Do 750
                                            * Merck 12,6318
                                            * Plastyczność 3450 MPa (5 x 10 5 psi)
                                            * Punkt topnienia (°C) 1185 °C rozkłada się
                                            * Temperatura wrzenia (°C) 450 °C
                                            * Gęstość 5060 kg/m3
                                            * Smarowanie pod ciśnieniem w zakresie temperatur od -185 oC do 1100 oC
                                            * Trwałość chemiczna Substancja obojętna, nietoksyczna


                                            Zamieszczone przez adr_ad
                                            podobno to na nic bo taki motorflush nie ruszy takiego molibdenu
                                            ale molibden nie tworzy trwałych powłok jak teflon...

                                            Dwusiarczek molibdenu jak i żaden inny, podobny produkt nie może zapewnić pełnej ochrony smarowania. MoS2 nie poprawi uszkodzeń mechanicznych i nie spowoduje, że stare lub zużyte części będą jak nowe.
                                            Załączone pliki
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez adr_ad
                                              Zamieszczone przez tasek
                                              Witajcie
                                              Panowie nachodzi mnie żeby zalać do klekota Ceratec od LM. Miał ktoś z nim styczność, jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika? Autko ma przebieg 240 tyś km i świeżo zalane jest nowym 0w40
                                              Zostać przy samym oleju czy wlać ceratec? Autko używane głownie w jeździe miejskiej max 8 km dojazd do pracy i powrót
                                              Miałem.
                                              Czy zaleję drugi raz? Na pewno nie.
                                              Nie mogłem się doczekać, aby to wywalić z silnika i zmieniłem oliwę po 5kkm i 5miesiącach. przy zmianie podwójna dawka motorflusha, ale podobno to na nic bo taki motorflush nie ruszy takiego molibdenu który jest głównym składnikiem CeratecLM.
                                              Bardzo jestem ciekaw powodu z niezadowolenia z Ceratecu. Warto by było, może coś więcej napisać.

                                              Komentarz


                                              • Skoro temat dodatków do olejów jest teraz na tapecie, to jak się ma do Cerateca Archoil AR9300?
                                                Cenę, to on ma konkretną, ale czy są jakieś konkretne korzyści wynikające ze stosowania? Wiadomo, że producent obiecuje niemal cuda, ale ile w tym marketingu, a ile faktów?
                                                Jeśli ktoś stosował, to prośba o ocenę.

                                                Komentarz


                                                • jeżdzę taxi na texaco valvoline 5w30 mam na budziku 240tkm kupiłem go 2 m-ce temu wiem jeździł wcześniej ale na półsyn,lub gorzej minerał, ,ale..po uruchomieniu nawet 5 min jak stoi kopci chwile jak jeżdżę nie ,przejechałem 6 tkm i kontrolka żółta oleju zaświeciła dziś ,kupiłem dolałem jak będę wymieniał to na jaki pół czy syntetyk

                                                  Komentarz


                                                  • Robimy z kuzynem taki wlasny projekt Z31 - Nissan 300ZX targa 88 rok 3.0 V6 170 KM. Jakis czas temu zaqlany Motul Synergie 10W-40 - auto nie jezdzi w zimie (czasem odpalane w cieplym garazu) i do tego Ceratec wlasnie. powiem, ze praca silnika polepszyla sie zdecydowanie. przy tak duzym silniku latwiej zauwazyc pewne symptomy. polecam ceratec w kazdym razie. do skrzyni i mosty poszedl Gear 300 + dodatek MoS2.


                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X