parasite, jakie wrażenia na Lazerway 5W40? Jak zimą przy odpalaniu? Jak turbo - czy świszczy jak jest zimny olej? Jak w porównaniu z innymi olejami?
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
zmieniaj na X-cleana 505.01 - nie zawiedziesz sie.Zamieszczone przez ajoterZgadza się w moim przypadku na LM 4600 po 7000 tys km. silnik zaczął tj. pracować głośniej. Do następnej wymiany zostało około 5000 tyś km i zastanawiam się czy zalać 0w30 Motula lub pójść w AMS 5w40/ lazerway'a 5w30 Im więcej czytam tym mniej wiem :PZamieszczone przez Seed
fakt - seria TT jest bardzo przecietna. 4600 degraduje bardzo szybko - nie wspominam go dobrze w AXR. Inne produkty LM sa rzeczywiscie swietne.
w takim razie zamykamy watek - tu kazda ocena jest na ucho.Zamieszczone przez leonnA poślij no tam który, jeden z drugim, jakiś olej do laboratorium do analizy i pokaż UOA co z niego zostało. A nie takie tam, oceny na ucho czy oko, wielcy mi znawcy na olejach się znaleźli
ad:
Komentarz
-
-
Zimą jeździłem na Motulu 0W40 bez normy 505.00 więc nie wiem jak sprawuje się Statoil w takich warunkach. Statoila zalałem 1.5 miesiąca temu i zrobiłem 6500km od wymiany. Na zimno odpala od obrotu, silnik wycisza się dość szybko, ale to takie porównanie na słuch trochę bez sensu. Turbinę leciutko słychać na zimno. Jak odpuści się leciutko gaz to jest takie leciutkie gwizdnięcie, ale ciche. Generalnie tak samo jak na innych olejach, ale u mnie turbo ma już nalatane 356500 km według licznika no i ślinik po programie :PZamieszczone przez dragsterparasite, jakie wrażenia na Lazerway 5W40? Jak zimą przy odpalaniu? Jak turbo - czy świszczy jak jest zimny olej? Jak w porównaniu z innymi olejami?
Przez te 6 tyś. km poziom oleju spadł mi z poziomu maksymalnego do połowy, ale w tym czasie zrobiłem dość duże odległości po A2, A8, S8, A6 i S3 więc lekko nie miał, do tego mam lekki wyciek z EGRa.
Ale prawda jest taka, że analiza na ucho jest bardzo subiektywna i nic nie wnosi. To, że coś chodzi troszkę ciszej nie oznacza, że jest lepiej chronione. Sporo osób mówi, że na olejach z PAO silnik chodzi głośniej i sam to potwierdzam. Na Synthoilu w zimie silnik chodził jak sieczkarnia po odpaleniu na zimno.Zamieszczone przez Seedw takim razie zamykamy watek - tu kazda ocena jest na ucho.
Komentarz
-
-
jak już wcześniej pisałemZamieszczone przez Tomasz73co dla 1,9 TDI ALH 90 km
nie ma sie co rozczulać.... chociaż przy nastepnej wymianie korci mnie Ravenol HLS albo VMO :wink:właśnie minęło 100tyś(w sumie 170tyś) jak przejechałem na Mobil1 5w50 :lol:
i nic się nie zatarło.
olej zmieniany w/g oil service, Kowalskiego, książki i normy QG2
Komentarz
-
-
kristofer55,Ja też przechodzę z 5W40 na 5W30
BroHen,Mam dokładnie taki sam silnik i taki sam olej. Chętnie posłucham jakie będą Wasze opinie po zmianie. Tak czy inaczej na zimę z pewnością przejdę na 5W30Zamieszczone przez BroHenOooo ! I ja robię przymiarkę do próby z Lazerwayem LL po Amsoilu. Co prawda u mnie z 5W40 na 5W30 i dopiero na zimę, ale chętnie poczytam jak to Kolegom wypadło
pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Witajcie
Panowie nachodzi mnie żeby zalać do klekota Ceratec od LM. Miał ktoś z nim styczność, jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika? Autko ma przebieg 240 tyś km i świeżo zalane jest nowym 0w40
Zostać przy samym oleju czy wlać ceratec? Autko używane głownie w jeździe miejskiej max 8 km dojazd do pracy i powrót
Komentarz
-
-
Kolego tasek ...
Korzystałem z "cudu" pt. ceratec. Działał. Auto wyraźnie lepiej przyśpieszało, szczególnie na zimnym silniku, ale nie zawsze. Jego działanie dawało się lepiej odczuć niż militeca czy archoila.
Nabrałem przekonania, że te achy i ochy w opisach owych wszystkich dodatków to trzeba mocno dzielić; nie takie to cuda jak się zachwala. (jak do tej pory, to najbardziej przekonuje mnie Xado w skrzyni biegów). Nabieram przekonania, że te "wynalazki" to raczej do niedbanych silników. Kto dba i na olejach nie oszczędza to działania polepszaczy nie zauważy (Kolega teklin potwierdza??).
Chociaż szkód nie zauważyłem po stosowaniu, ale i mocno ochłonąłem. Dlatego nie namawiam, a do 0W40 to bym nie dodawał cerateca.
Komentarz
-
-
[ Dodano: Sro 28 Maj, 14 13:25 ]
Przecież AMSoil to najlepsza oliwa na świecie i nic i nikt nie może się z nią równaćZamieszczone przez witachuja nie długo bede mial okazje popróbować Statoila LazerWay i zobaczymy jak bedzie w porównaniu do Amsa
wymiana w przyszły poniedziałek 
.
A zapomniałem dopisać, że tylko do motorówek i ślizgaczy.
[ Dodano: Sro 28 Maj, 14 13:32 ]
Miałem.Zamieszczone przez tasekWitajcie
Panowie nachodzi mnie żeby zalać do klekota Ceratec od LM. Miał ktoś z nim styczność, jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika? Autko ma przebieg 240 tyś km i świeżo zalane jest nowym 0w40
Zostać przy samym oleju czy wlać ceratec? Autko używane głownie w jeździe miejskiej max 8 km dojazd do pracy i powrót
Czy zaleję drugi raz? Na pewno nie.
Nie mogłem się doczekać, aby to wywalić z silnika i zmieniłem oliwę po 5kkm i 5miesiącach. przy zmianie podwójna dawka motorflusha, ale podobno to na nic bo taki motorflush nie ruszy takiego molibdenu który jest głównym składnikiem CeratecLM.
Jak chcesz zrobić dobrze dodaj do ON ForteAdvencedDieselFuelConditioner - tu przynajmniej działanie potwierdzone przez rzesze zadowolonych użytkowników.
Komentarz
-
-
to w takim razie przy następnej zmianie spróbuje 5W40 spróbować. a widziałem ze niektórzy robią tak ze jeden leją zimą drugi na lato. bez róznicy czy dpf czy nie. o co chodzi? :?: :roll:Zamieszczone przez Seedwitachu napisał/a:
u mnie zostaje bez zmian 5w30.
jakie według was są zalety stosowania 5w30 a 5w40?
5W-30 to oleje najczesciej ekologiczne Mid i Low SAPS. bardziej chronia DPF niz silnik. Jak masz DPF nie masz wyboru. Jesli nie masz DPFa, lej dobry 5W-40 z odpowiednia norma.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Ceratec źle się spisywał? (nie używałem Cerateca, stąd pytanie) Jaki był powód? Jakim olejem był silnik zalany i jaki to był silnik?Zamieszczone przez adr_adwywalić z silnika i zmieniłem oliwę po 5kkm i 5miesiącach
Kiedyś było na forum ale przypomnę:
"skład: LM Ceratec:
- fosfor 656 mg/kg
- cynk 776 mg/kg
- wapń 1598 mg/kg
- bor 359 mg/kg – to ten trójtlenk boru,
- molibden 5419 mg/kg
- nośnikiem jest olej mineralny"
LM MoS2 Additive skład:
- molibden 10885 mg/kg
MoS2 parametry:
Właściwości dwusiarczku molibdenu
Najważniejsze, podstawowe właściwości fizyczne są wymienione poniżej:
* Struktura kryształu Sześciokątna
* Kolor Niebieski, szary, czarny
* Wygląd Krystaliczne ciało stałe
* Masa cząsteczkowa /molowa 160,08 g / mol
* Smarowanie próżniowe Doskonałe
* Stabilność chemiczna Obojętne z wyjątkiem silnych utleniaczy
* Gęstość (g/cm3) 5,06
* Właściwości magnetyczne Diamagnetyczny
* Dysocjacja (°C) Temp. 1370 °C (nie utleniające środowisko)
* Temperatura topnienia (°C) 1700 °C (pod ciśnieniem)
* Temperatura sublimacji (°C) 1050 ° C w wysokiej próżni
* Gęstość przy 20oC g/ml 4,8
* Twardość 1-1,5
* Współczynnik tarcia 0.03-0.06 (gdzie dwusiarczek wolframu ma 0,03-0.07)
* MoS2 Zawartość (% średnio) 98
* Substancje nierozpuszczalne (% średnio) 0,50
* Żelazo (% w produkcie wyjściowym) 0,30
* Trójtlenki molibdenu (%) 0,05
* Woda (% max) 0,02
* Oleje (% max) 0,05
* Węgiel (% max) 1,90
* Odporność na ścieranie (MIL STD 141A) 10000 cykli / MIL\
* Współczynnik tarcia (ASTM D1894) 0.19 statyczne, 0,16 kinetyczna
* Odporność na sole(ASTM B117) 500 godz.
* Grubość 0,001 "- 0,003"
* Trwałość (ASTM 2625) 250 min.
* Operacyjne Temperatury (oF) Do 750
* Merck 12,6318
* Plastyczność 3450 MPa (5 x 10 5 psi)
* Punkt topnienia (°C) 1185 °C rozkłada się
* Temperatura wrzenia (°C) 450 °C
* Gęstość 5060 kg/m3
* Smarowanie pod ciśnieniem w zakresie temperatur od -185 oC do 1100 oC
* Trwałość chemiczna Substancja obojętna, nietoksyczna
ale molibden nie tworzy trwałych powłok jak teflon...Zamieszczone przez adr_adpodobno to na nic bo taki motorflush nie ruszy takiego molibdenu
Dwusiarczek molibdenu jak i żaden inny, podobny produkt nie może zapewnić pełnej ochrony smarowania. MoS2 nie poprawi uszkodzeń mechanicznych i nie spowoduje, że stare lub zużyte części będą jak nowe.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Bardzo jestem ciekaw powodu z niezadowolenia z Ceratecu. Warto by było, może coś więcej napisać.Zamieszczone przez adr_adMiałem.Zamieszczone przez tasekWitajcie
Panowie nachodzi mnie żeby zalać do klekota Ceratec od LM. Miał ktoś z nim styczność, jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika? Autko ma przebieg 240 tyś km i świeżo zalane jest nowym 0w40
Zostać przy samym oleju czy wlać ceratec? Autko używane głownie w jeździe miejskiej max 8 km dojazd do pracy i powrót
Czy zaleję drugi raz? Na pewno nie.
Nie mogłem się doczekać, aby to wywalić z silnika i zmieniłem oliwę po 5kkm i 5miesiącach. przy zmianie podwójna dawka motorflusha, ale podobno to na nic bo taki motorflush nie ruszy takiego molibdenu który jest głównym składnikiem CeratecLM.
Komentarz
-
-
Skoro temat dodatków do olejów jest teraz na tapecie, to jak się ma do Cerateca Archoil AR9300?
Cenę, to on ma konkretną, ale czy są jakieś konkretne korzyści wynikające ze stosowania? Wiadomo, że producent obiecuje niemal cuda, ale ile w tym marketingu, a ile faktów?
Jeśli ktoś stosował, to prośba o ocenę.
Komentarz
-
-
jeżdzę taxi na texaco valvoline 5w30 mam na budziku 240tkm kupiłem go 2 m-ce temu wiem jeździł wcześniej ale na półsyn,lub gorzej minerał, ,ale..po uruchomieniu nawet 5 min jak stoi kopci chwile jak jeżdżę nie ,przejechałem 6 tkm i kontrolka żółta oleju zaświeciła dziś ,kupiłem dolałem jak będę wymieniał to na jaki pół czy syntetyk
Komentarz
-
-
Robimy z kuzynem taki wlasny projekt Z31 - Nissan 300ZX targa 88 rok 3.0 V6 170 KM. Jakis czas temu zaqlany Motul Synergie 10W-40 - auto nie jezdzi w zimie (czasem odpalane w cieplym garazu) i do tego Ceratec wlasnie. powiem, ze praca silnika polepszyla sie zdecydowanie. przy tak duzym silniku latwiej zauwazyc pewne symptomy. polecam ceratec w kazdym razie. do skrzyni i mosty poszedl Gear 300 + dodatek MoS2.
Komentarz
-

Komentarz