Nie wiem co to za oleje ale oba to syntetyki .
							
						
					Jaki olej do TDI
				
					Zwiń
				
			
		
	To jest podklejony temat.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Panowie, czy do BMW E60 do tylnego mostu będzie pasował Millers Oils EE Transmission 75w90 http://www.millersoils.pl/produkty/p...mission-75w90/?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 W 90% to co na papierze ma się nijak do tego co po 10-15 000km w silniku tak więc może się okazać że Twój faworyt na bazie PAO z zaw. np. ok. 60% będzie się spisywał gorzej od innego oleju na bazie HC o mniejszej lepkosci bez sztucznych poprawiaczy wskaźnika lepkosci a tego nikt nie pisze w kartach :-)Zamieszczone przez navigatorniemniej, który uwodzi bardziejProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 ..Pidziu...ależ mam tego pełną świadomośćZamieszczone przez Pidziek
 W 90% to co na papierze ma się nijak do tego co po 10-15 000km w silniku tak więc może się okazać że Twój faworyt na bazie PAO z zaw. np. ok. 60% będzie się spisywał gorzej od innego oleju na bazie HC o mniejszej lepkosci bez sztucznych poprawiaczy wskaźnika lepkosci a tego nikt nie pisze w kartach :-) ..i nie uciekam od testów laboratoryjnych opierając się li tylko na organoleptyce świeżynki, jak coponiektórzy.... :helm ..i nie uciekam od testów laboratoryjnych opierając się li tylko na organoleptyce świeżynki, jak coponiektórzy.... :helm
 ...założmy jednak ,iż mają szansę być w tych 10%..... :szeroki_usmiech ....to jak, który wygląda korzystniej..... :hmm ?>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Navi:
 Punkt A prawdopodobnie jest olejem bez norm VW co nie znaczy że nie można go stosować u Ciebie.
 Wydaje się być lepszym do mocniej obciążonych silników, wiekszych osiągach, dający doskonałą ochronę w pełnym zakresie temp.
 Parametry olej świadczą że jest to olej praktycznie całkowicie wykonany na bazie PAO i estrach bedącymi fantastycznym elementem tej formulacji w połaczeniu z w/w PAO.
 To moje odczucie.
 Do mocniejszych wozideł lepszy i dla klientów raczej o zasobniejszym portfelu którzy oczekują high endowego oleju !
 
 Punkt B: Olej wysokiej klasy również wykonany na bazie PAO ale raczej do codziennych zastosowań , cywilny olej sądzę taki dobrej klasy 502.00 mający dobrą relację jakości do ceny i dający kazdemu Kowalskiego doskonałe zabezpieczenie przy zimnym rozruchu.
 
 Produkt 2 raczej wzbogacony improve 4 czyli modyfikatowarmi lepkosci węc jak masz ciężką nogę możesz spowodować że olej może nie dać rady przy pałowaniu a nr. wydaje mi się być naturalnym tworem który sobie da rade z ostrym temperamerenetm.
 
 
 Punkt A oceniam na min. 230-260zł jeśli chodzi o wartość punkt B ok. 180zł/5 ale nie wiem co to za produkty.
 
 Oba oleje w ciemno bym lał do PD , CR i nbenzynówki z tym że jak masz coś więcej pod maską albo Twoja noga waży więcej niż 2kg nr. 1 :-)
 
 
 PozdroProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 :chytry ... no wiesz, nie wiesz co sprzedajesz?Zamieszczone przez PidziekNie wiem co to za oleje ale oba to syntetyki .
 
 A - to Silkolene Pro S 5W40 http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.htmlZamieszczone przez navigatorpanowie, poniżej charakterystyka obu kandydatów
 oleje klasy 5W-40
 
 B - to Red Line Euro-Series 5W40 Motor Oil http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=144
 
 A nie ma specyfikacji VW.
 B posiada VW 502.00/505.00/505.01
 
 uuu pudło...Zamieszczone przez PidziekPunkt A oceniam na min. 230-260zł jeśli chodzi o wartość punkt B ok. 180zł/5 ale nie wiem co to za produkty.
 
 do CR a zwłasza z DPF-em odpadają!Zamieszczone przez PidziekOba oleje w ciemno bym lał do PD , CR i nbenzynówki
 Navigator ma BXE więc nie ma DPF-a.
 Jeżeli już to ja bym na zimę brał Silkolene Pro S 5W30 ! http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w30.html Olej dostaniesz w opakowaniu 5L - 200zł bez problemu. Więc spokojnie starczy też na dolewki.
 
 Lepkość dynamiczna w -30°C [mPas]: 5000 !
 Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 63,7!
 Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 10,9
 Temperatura płynięcia [°C]: -63
 Temperatura zapłonu 193
 Noack (%): 7 !
 HTHS (mPas): 3,5 (na zimę zbyt wysoki HTHS nie jest też wskazany)
 Oczywiście Silkolene ProS 5W30 nie ma specyfikacji VW !
 
 :thank:
 
 navigator - zgadłem ? :bajerPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Ale to nawet nie zastanawiałęm się jakie to mogą być oleje...Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a: Nie wiem co to za oleje ale oba to syntetyki . ... no wiesz, nie wiesz co sprzedajesz?
 
 A Redline fakt dobrze że mi przypomniałeś trzeba żonie w aucie (yaris 99`) zmienić 0W20 na nowy ale z Ams-a bo na Amsie łancuch był jakiś bardziej wyciszony :-)
 
 A jak nie RAce Pro S to pułap 250zł więc zgadłem , drugi chyba się pomyliłem bo za niecałe 5L czyli za 5 butelek wychodzi 395zł..Zamieszczone przez PAOLO ESCOPunkt A oceniam na min. 230-260zł jeśli chodzi o wartość punkt B ok. 180zł/5 ale nie wiem co to za produkty. uuu pudło...
 
 
 
 Co myślicie o nowej szukajce Millersa ?
 
 Sprawdzcie silnik CAXA pojawiają się ciekawe notki ....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 spooookooooo ja żartuję sobie :wink:Zamieszczone przez PidziekAle to nawet nie zastanawiałęm się jakie to mogą być oleje...
 eee to ja dziękuję :lol: wolę Silkolene Pro S 5W/30 - świetny olejZamieszczone przez Pidziekza niecałe 5L czyli za 5 butelek wychodzi 395zł.. PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 PAOLO ESCO - Suzuki do SX4 po 2009r zaleca do wersji 1,6 (vvti) lepkość 0w20 a wyszukiwarka Millersa jako "premium" do tego silnika zaleca minerał 20w50 - taki http://www.millersoils.co.uk/automot...ector=Classics :wink:
 
 Ciekawe jakim to cudownym sposobem Redline "Euro Series" 5W40 spełnia jednocześnie ACEA C2/C3 przy swoim HTHS 4.3 :wink:
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 no to rozpoznania ciąg dalszy.... :szeroki_usmiech
 
 z racji tego, iż wynikem poprzedniego porównania była albo kosmiczna cena (RL), albo specyficzne - wg mojej popinii - zastosowanie (Silkolene), kolejna dwójka przedstawia sie następująco:
 
 A
 
 Klasa lepkości SAE 5W-40
 Lepkość kinematyczna @ 100°C, 13.7
 Lepkość kinematyczna @ 40°C, 82.9
 Indeks lepkości 171
 Lepkość CCS (-30), 5314
 Fire Point °C 244
 Temperatura płynięcia -43
 Noack 7.4
 
 B
 
 Klasa lepkości SAE 5W-40
 Lepkość kinematyczna @ 100°C, 14.3
 Lepkość kinematyczna @ 40°C, 88.5
 Indeks lepkości 168
 Lepkość CCS (-30), 5855
 Fire Point °C 240
 Temperatura płynięcia -40
 Noack 10.0
 
 ..TBN i HTHS są w obu przypadkach na porównywalnym poziomie
 
 i teraz:
 
 jakaś kosmiczna przepaść dzieli obie propzycje?
 czy rzeczywiście jeden jest wyraźnie lepszy od drugiego?
 ki czort?>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 taaaa kosmiczna jakość :terefereZamieszczone przez navigatorjakaś kosmiczna przepaść dzieli obie propzycje?
 
 A - Amsoil AFL 5W40 - http://oil-land.pl/pl/p/Amsoil-AFL-5...-505.01-5L/885 - starsza formuła bez VW 505.01 TYLKO z VW 505.00 (obecnie) - parametry są jeszcze podane ze starej "formuły", stąd różnice...
 
 TBN - 8
 HTHS - 3,8
 
 B - Amsoil European Car Formula 5W-40 Synthetic Motor Oil - nowsza formuła
 
 http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-oil-5l-detail ma VW 505.01
 
 A - to Ful Saps - bez C 3 - http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=EFMQT-EA
 
 B - MidSaps - z C3 - http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA
 
 do TDI BXE - opcja B wchodzi aktualnie w grę. Dlaczego chcesz olej z SAE 5W40, nie lepiej na zimę (i nie tylko na zimę) coś z SAE 5W30 :roll:
 
 
 prościzna....
 
 zgadłem ? :chytryPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 ..owszem...oba to AFL z normą 505.01....ale przesz nie było to ani trudne, ani celem.... :szeroki_usmiechZamieszczone przez PAOLO ESCOzgadłem ?
 
 pytanie jest czy zmiana formulacji powoduje spadek jakości, cz też z inszej mańki co w przypadku drugiej formulacji należałoby dodatkowo zmienić aby w warunkach eksploatacji dotrzymała kroku wariantowi A....(EFM tutaj nie mieszam) >>E<< by Ali, defibrylator by DGW >>E<< by Ali, defibrylator by DGW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 nie oba... tylko jeden tz. aktualnie TEN http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA chyba, że masz AFL-a z poprzednią formułą.Zamieszczone przez navigatoroba to AFL z normą 505.01
 
 Formuła jest dostosowana do specyfikacji, którą w zamierzeniu ma spełniać dany olej. Nie jest ani gorsza ani lepsza, jest taka (lub powinna być) jaką określa dana specyfikacja producenta. W przypadku oleju z VW 505.01 olej ma pozostawiać na krzywkach cienką warstwę oleju chroniącą je przed wytarciem. (mija chwila około 15-20 sekund nim wszystkie węzły tarcia w silniku będa smarowane, zwłaszcza w zimie mogą być problemy). Stąd olej ze specyfikacją VW 505.01 ma "nie ściekać" momentalnie w całości do miski olejowej, tylko "kleić" się do krzywek i chronić je w początkowej fazie pracy silnika przed wytarciem. Pełno jest filmików na youtybe gdzie "specjaliści" robią testy biorąc pod uwagę np oleje 5W/40 z różnymi specyfikacjami a potem piszą bzdety, że ten lub inny jest lepszy/gorszy - nie uwzględniając specyfikacji i ACEA jakie dany olej posiada. No ale to już "inna sprawa".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 przytoczyłem dane AFL...stray łączacy normy 505 00 i 505.01(A)....i nowy juz tylko 505.01(B) i pytam o różnicę w formulacji....Zamieszczone przez PAOLO ESCOnie oba... tylko jeden tz. aktualnie TEN http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA chyba, że masz AFL-a z poprzednią formułą.Zamieszczone przez navigatoroba to AFL z normą 505.01>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 jak wyżej. Olej z VW 505.00 będzie "bardziej płynny" i szybciej będzie spływał do miski olejowej ( ale i też szybciej smarował - bynajmniej teoretycznie), ponieważ zapewne będzie miał mniej dodatków powodujących "klejenie się (polarność)" do metalu jak w przypadku oleju z VW 505.01. Tak łopatologicznie pisząc...Tylko tyle i aż tyle.Zamieszczone przez navigatorpytam o różnicę w formulacji....
 
 Kiedyś o tym pisałem...
 Różnica pomiędzy VW 505.00 - powiedzmy, że dany olej z tą specyfikacją ma więcej PAO ( i taka już różnica może zmienić formulację po części) niż olej z VW 505.01 ---> Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połaczyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca sie firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".
 
 Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
 Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:
 
 1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmiennoś.
 
 2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Poruszacie wiele ciekawych teorii...
 
 Jednak wlasciwe zabezpieczenie antyzuzyciowe to ok. 1300ppm np. Cynku i ogolnie ZDDP.
 Co jak mamy olej chocby mid saps ?
 
 Wystarczy wziasc jakis olej C2 albo C3 tudziez 507.00 i wezcie taki olej dajcie pod slonce w bance 4, 5L i porownajcie kolory ...
 Ja tam widze pod slonce co to jest czerwien to zwIazki molibdenu inne to co innego
 Poza tym wezcie do reki dwie banki o takiej samej pojemnosci klasy API SL i chocby jeden 505.01 drugi z MB 228.5 waga tego drugiego jest nieco wieksza ja to czuje w rece
 I tak dalej ale to chyba zboczenie zawodowe ..
 Ale nie namawiam do stosowanai ciezkich olejow ciezarowkowych do osobowek bo poziom zadymienia jest zdecydoewanie za duzy itp...
 Również charakterystyka pracy inna wiec do diesla wystarczy 228.3 i już mamy swietny olej :-)
 
 Znam jedno auto na pompowtryskach ktore ma już zrobione na oleju amsoil 10w40 ok 250 000km jest to olej 100% syntetyk AMO mój ulubiony.
 
 Ja mysle że już niebawem kilka firm wroci podobnie jak amsoil do olejow full saps w lepkosci 5w40chocby....
 
 Na razie wszelkie moje domysly a sugestie sa wdrazane przez wieksze firmy petrochemiczne.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Weź do ręki jakiś ten sam olej 228.3 , A3, B4 w tym samym opakowaniu i np. taki sam 228.5Bzdura, czujesz 2% różnicy masy? I to w najlepszym wypadku aż 2 %.
 
 Wątpię zobaczysz że wróci pare pozycji full saps ale poczekamy zobaczymy daje na to czas do pierwszego kwartału AD 2014Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a: już niebawem kilka firm wroci podobnie jak amsoil do olejow full saps wejdzie nowa norma euro 6 i nie będzie takiej opcji...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
 
	
Komentarz