REXAX, linki nie banglają :x
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez b-bar01Zamieszczone przez REXAXwniosek nasuwa się taki że tam gdzie Neste jest pompowalny (-45 stopni) konkurencja ledwie płynie
temp. płynięcia <-54stC
temp. krzepnięcia - nieokreślono :lol:
Pour Point to nie Borderline pumping :nono
tutaj są najbardziej aktualne karty Statoil - http://www.statoil.pl/pl_PL/pg133408...produktow.html
użytkownik - products
login - lubricants
Komentarz
-
-
wczoraj zmieniałem olej w mojej
odnośnie pojemności to na pewno 3,8 to za mało, muszę dokładnie sprawdzić ile z 5l zostało ale nie za dużo :lol:
oczywiście odessałem z chłodnicy
na początek zlałem stary i wlałem zielony castrol na płukanie, popyrkał trochę potem filtry i LM 4100
nagrałem jak chodzi silnik na obu olejach, tylko zawaliłem bo na LM osłonę założyłem i trochę desek na kanał przed nagraniem
silniki przed każdym uruchomieniem zimne, w sumie to powolutku z przerwami te pół dnia zeszło
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qJNZQqu01Ak&feature=youtu.be[/youtube]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez demmsiPrzy wymianie z intercoolera odsysasz olej? Co ty masz za narzędzie do tego
Wysysany jest olej z chłodnicy oleju po uprzednim wyjęciu starego filtra. Są otwory przez które jest dostęp do wnętrza chłodnicy. Do odsysania najlepiej użyć dużej strzykawki 100, 150 ml (apteki, sklepy medyczne) oraz podłączonej rurki igielitowej 3-5mm :idea:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Pora na zmianę oleju i znowu dylemat jaki wlać do 1'9 TDI / BKC / bez DPF / 98000 km
Po zakupie był zalany "Castrol-Edge-Turbo-Diesel-5W40" - klekotał i duże spalanie oleju. Nigdy już nie skuszę się na niego.
Zmieniłem na "AMSOIL 5W40 AFL" - przez 12 tyś. km. dolałem ok. 0,8 l. Cicho, i chyba dobrze - ogólnie sprawdził się i nie mam zastrzeżeń.
Patrzyłem na Amsoil-a to nowy olej ma Noack = 10. Poprzednik miał 7,4.
Chciałbym spróbować coś innego i może lepszego
"LAZERWAY LL 5W-30 " - najbardziej polecany, nie wiem czy nie będzie znowu większego zużycia oleju przy 5W30.
"LAZERWAY C3 5W-40 "
"LAZERWAY C3 5W-30" Brak opinii o tym oleju. W porównaniu do LL 5W30 ma niższe HTHS (3,5 vs 3,6) a wyższy TBN (8,2 vs 6,5)
Jeżdżę większość na krótkich odcinkach. Jak trasa to też raczej na spokojnie. Olej wymieniam raz na rok. Przy takiej eksploatacji będzie lepszy 5W30 czy 5W40?
Dzięki za każdą radę i pomoc.
Komentarz
-
-
Zbliża się okres wymiany i padło na LazerWay LL 5W-30. Ile tego powinienem kupić? 4 czy 5l? W instrukcji jest 3,8l, ale gdzieś w tym temacie wcześniej czytałem, że komuś weszło 4,4l. Dostanę ten olej na stacjach Statoil?
Octavia II 1.9TDI BXE 2006, teraz mam Mobil 5W-30. Czy ktoś z was robił płukanie silnika np. za pomocą Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE przy zmianie oleju? Warto spróbować, biorąc pod uwagę, że mam BXE i przegieg 170kkm (panewki :twisted?
Komentarz
-
-
a ja sie przypomne do tej pory:
Mobil 1 i wszstko super bez dolewania wymiana co 20 tys
teraz
TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) przejechane 1500 i jedyne co zauważyłem to to ze na zbiorniku robie o okolo 200 km wiecej...(kapke spokojniej jeżdżę), silnik rozgrzewa sie tak samo jak na Mobil 1 odgłosy hm nie wiem (moze kapke glosniej)...
nic nie dolewam...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakieti jak? zadowolony
mozesz cos wiecej napisac jak wzgledem poprzednika?
przez 160tyś używałem tylko M1 5w50, zużycie w okolicach ~0,5l miedzy wymianami,
poza tym żadnych kłopotów od -40 (Szwecja) do +40 (Chorwacja).
Zobaczymy jak spisze się Ravenol VMO 5w40.
przy okazji zmieniłem płyn do chłodnicy na taki:
Znajdź sklep, w którym kupisz oleje przekładniowe, silnikowe oraz pozostałe produkty Ravenol do Twojego samochodu.
w opisie nie ma ale na opakowaniu jest norma VW G12+
Komentarz
-
-
Kev, płukanka nie zaszkodzi a stary olej żwawiej zejdzie (tylko przeczytaj sposób użycia).
Oleju kup 5l to resztę bedziesz miał na ewentualne dolewki.
Po zalaniu i przejechaniu ok.5kkm daj znać jak się spisuje (też mam go na oku )
[ Dodano: Pon 30 Cze, 14 16:42 ]
likoss,Zamieszczone przez likossTITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
Ale może to wina silnika a olej jest O.K. :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 30 Cze, 14 16:46 ]
abstinent,Zamieszczone przez endryuWysysany jest olej z chłodnicy oleju po uprzednim wyjęciu starego filtra. Są otwory przez które jest dostęp do wnętrza chłodnicy
Może dlatego wchodzi mi tylko 3,8l.
Aż strach pomyśleć co się dzieje z nowym olejem wlanym do starego zmieszanego jeszcze z płukanką :shock:pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesCzy możesz dokładniej określić którędy to wetknąćO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01mistasz,
do BKC jakikolwiek 505,1 z jak najszerszym SAE,
ja z ciekawości wlałem taki :
http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnik...synto-1l.html#
RAVENOL VMO SAE 5W-40
No i na placu boju został jeszcze LAZERWAY C3 5W-40. Który polecacie zastosować z tych dwóch?
A co by było jak bym wlał LAZERWAY LL 5W-30 - wymiana 12000/rok. Pasował by do mojego silnika i mojego stylu użytkowania auta? Nie spowoduje jakichś ubocznych efektów?
Komentarz
-
Komentarz