jesli na shell polska nie ma opisu to mogl sobie kolo z glowy napisac
							
						
					Jaki olej do TDI
				
					Zwiń
				
			
		
	To jest podklejony temat.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Albo np. zrobić nieco więcej niż Shell czyli choćby sam przetłumaczyć.Zamieszczone przez xtremesystemsjesli na shell polska nie ma opisu to mogl sobie kolo z glowy napisac
 A jak się sprawa ma z Motulem ?
 Polowa kart po angielsku ... itp.
 
 Zamieszczone przez xtremesystemsgdzie masz to napisane. bo z tego co widzie to na polskiej str nie ma 0-30Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 taaa i zaraz zacznie się "lament i płacz" :wink:Zamieszczone przez yunior81a zima idzie
 Ja 1,6 CR nie dogrzewam (i to już teraz) w trakcie jazdy po mieście na odcinku +- 6-7 km. Dopiero jak wyjadę z miasta to po kilku km wskazówka ląduje na polu 90 C...a muszę dodać, że silnik ma od spodu zarówno plastikową obudowę jak i założoną na miskę olejową wyprofilowaną "otulinę z materiału" - też tak macie w 1.6 CR ? :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 mam dokładnie tak samo.Zamieszczone przez PAOLO ESCOtaaa i zaraz zacznie się "lament i płacz" :wink:Zamieszczone przez yunior81a zima idzie
 Ja 1,6 CR nie dogrzewam (i to już teraz) w trakcie jazdy po mieście na odcinku +- 6-7 km. Dopiero jak wyjadę z miasta to po kilku km wskazówka ląduje na polu 90 C...a muszę dodać, że silnik ma od spodu zarówno plastikową obudowę jak i założoną na miskę olejową wyprofilowaną "otulinę z materiału" - też tak macie w 1.6 CR ? :roll:
 Przy obecnych temperaturach:
 bez ogrzewania - po 5km mam 90stopni - wczoraj testowane,
 z ogrzewaniem - po 8km mam 90 stopni.
 Pozdrawiam
 Eryk
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Jeszcze doczekamy 0w20 w tdi może juz jest jakaś nowa norma VW? Zalalbys jeśli norma byłaby zgodna wstecz?Zamieszczone przez PAOLO ESCOnooo szału nie ma. Wydaje mi się, że poczciwy 1.9 niewiele ale jednak szybciej łapał temperaturę.Zamieszczone przez yunior81Nie zazdroszcze.
 
 ... i teraz siedzę i kombinuję co tu zalać :hehe
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Tylko że 90 stopni cieczy chłodzącej nie równa się takiej samej temperaturze olejuZamieszczone przez Eryk KoniecznyPrzy obecnych temperaturach:
 
 bez ogrzewania - po 5km mam 90stopni - wczoraj testowane,
 
 z ogrzewaniem - po 8km mam 90 stopni. Po porannym rozruchu w moim 1,6 tdi cr (ze wszystkim tym o czym pisze PAOLO) i dojechaniu do pracy wskazówka na 90 stopniach a faktycznie  temperatura cieczy chłodzącej miała 85, a olej miał 67 stopni Po porannym rozruchu w moim 1,6 tdi cr (ze wszystkim tym o czym pisze PAOLO) i dojechaniu do pracy wskazówka na 90 stopniach a faktycznie  temperatura cieczy chłodzącej miała 85, a olej miał 67 stopni  
 Dziś rano sprawdzałem
 
 [ Dodano: Sro 04 Lis, 15 07:18 ]
 Dziś u mnie było -0,5 st i po 5 km dojazdu przez miasteczko do pracy miałem:Zamieszczone przez PAOLO ESCOJa 1,6 CR nie dogrzewam (i to już teraz) w trakcie jazdy po mieście na odcinku +- 6-7 km.
 temperatura cieczy chłodzącej = 62 stopnie, a temperatura oleju = 58 stopni. Mam zalany shell av-l 0w30, wcześniej był lazerway ll 5w30 i różnice w nagrzewaniu na tym samym odcinku są statystycznie nieistotne (ale na korzyść shell'a - 2-3 stopnie ma więcej)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Różnica w nagrzewaniu niewiele daje korzysci ale różnica w temperaturze w jakiej olej zaczyna smarowac ma kolosalne znaczenie i wszyscy zgodzą się ze 0w30 będzie smarować tak samo dobrze już w niższej temperaturze jak 5w30 w temperaturze wyższej zatem jest postęp i klekoty z 507 wreszcie mogą korzystać z dobrodziejstwa 0W.... :diabelski_usmiech.temperatura oleju = 58 stopni. Mam zalany shell av-l 0w30, wcześniej był lazerway ll 5w30 i różnice w nagrzewaniu na tym samym odcinku są statystycznie nieistotne (ale na korzyść shell'a - 2-3 stopnie ma więcej)
 
 Jestem ofiarą własnej przezornosci i zawsze Lubie mieć zapasy stąd mimo że mnie korci spróbowanie 0w30 to jeszcze sobie poczekam....  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A o "Fuksie" zapomniałeś? :PZamieszczone przez LashloObiecuję, że jak dobiję do 300 kkm zdjąć dekiel i parę fotek zrobić, jak wygląda silnik po samym piekielnym źle, czyli:
 -Shell
 -Castrol
 -Mobil
 Oczywiście jak się wcześniej nie pozbędę auta ;-)
 
 No i żeby przez to Tobie korby bokiem nie wyszły wcześniej  
 Komentarz
- 
 
							
						
Komentarz