Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    dragster,
    Ale prawdziwy test dla oleju to:
    - sroga zima,
    - badanie zużytego oleju w Blackstone czy czymś podobnym,
    - badanie zużycia krzywek, panewek i innych ustrojstw po 200 - 300 tys. km na jednym oleju z regularnymi wymianami.
    _________________
    Podwiesić, wydrukować, zalaminować. Zgadzam się

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      ... silnik 2.0 CR w VW Caddy (Euro 6) wyposażony w katalizator SCR + AdBlue "gratis" :ble
      znaczy co ? byles na akcji serwisowej?

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez xtremesystems
        byles na akcji serwisowej?
        nieee, nie jestem na tyle głupi by jechać do ASO i dać sobie jakieś "g" zamontować ...
        Silnik 2.0 CR został "dopasowany" przez VW do wymogów euro 6 ... ale żeby AdBlue tam pakować to dla mnie chore...
        Na akcji serwisowej dla silników 1,6 CR nie byłem, czekam na opinie osób które były i dostały "nowy" soft ... sam z własnej woli na razie się nie wybieram.

        "Pozew zbiorowy przeciwko producentowi wadliwych pojazdów, spółce Volkswagen AG z siedzibą w Wolfsburgu, zostanie złożony w polskim sądzie na koniec lipca"

        "Prokuratorzy w Seulu wystąpili z nakazem aresztowania byłego szefa koncernu Volkswagen w Korei Południowej Park Dong-hoon. Jest on oskarżony o fabrykowanie dokumentów, utrudnianie pracy wymiarowi sprawiedliwości oraz naruszenie ustawy o czystym powietrzu."

        itd ...
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Bezapelacyjnie NOX jest toksyczny w większych stężeniach. Jestem ciekaw ile innych koncernów dokłada się do wspólnej atmosfery. Technologicznie, w dieslu tylko selektywna kataliza jest skuteczna w przeciwnym wypadku zachodzi konieczność modyfikacji temperatury spalania oraz stechiometrii czytaj mniej mocy albo większe spalanie a przeważnie jedno i drugie. Volkswagen chciał rozwiązać problem kompleksowo a jednym z pomysłów było zwiększenie udziału EGR w procesie oczyszczania spalin. W praktyce, tlenków azotu IV było minimalnie mniej a charakterystyka silnika była conajmniej średnia. Tylko adblue rozwiązuje sprawę skutecznie. Fajnie? Nie. Ch..owo bo mocznik jest korozyjny, podwyższa koszt eksploatacji i dochodzi kolejna czynność eksploatacyjna. Oczywiście mam na uwadze warunki krajowe ze pierwsi Volkswagena będą sądzić ci którzy wycieli DPF niemniej jednak to problem dla koncernu . Duży problem ponieważ być może wejdą rządowe regulacje które dowalą koncernowi (co mnie nie cieszy gdyż nie "jestę hejterę" ale w ramach rekompensaty mogliby wykonać pierwszy gest dobrej woli który skutecznie zamknąłby drogę do dalszych roszczeń).
          Ale życie pisze scenariusze o jakich filozofom nie śniło się i zapewne lateralnie Volkswagen wymyśli ciekawsze rozwiązanie by nic nie zrobić, nic nie zaoferować, nic nie zapłacić nikomu w Polsce.

          Komentarz

          • dwoz
            Classic
            • 2013
            • 11

            czy istnieje alternatywa warta uwagi dla Selenia Pure Energy 5w30? mile widziana norma fiat 9.55535.S1.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez dwoz
              mile widziana norma fiat 9.55535.S1.
              - SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30
              - SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AP-L 5W-30
              - CASTROL MAGNATEC 5W30 C2
              - Motul 8100 Eco-clean 5W30 C2
              - MILLERS OILS XF LONGLIFE C2 5w3
              - PLATINUM MaxExpert FT 5W-30
              - Valvoline Synpower ENV C2 5W30
              - Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
              - TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
              itd ... szukaj wśród olejów 5W30 ACEA C-2
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • tomek evo
                Rider
                • 2013
                • 474
                • Superb II combi (3T5)

                Zamieszczone przez dwoz
                czy istnieje alternatywa warta uwagi dla Selenia Pure Energy 5w30? mile widziana norma fiat 9.55535.S1.
                Napisz do jakiego silnika, bo nie sądzę aby C2 było konieczne i pewnie C3 wystarczy a wtedy wybór jest dużo szerszy.

                Komentarz

                • dwoz
                  Classic
                  • 2013
                  • 11

                  silnik 1.3 mjtd 75 km z dpf.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez dwoz
                    1.3 mjtd 75 km z dp
                    -->
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    szukaj wśród olejów 5W30 ACEA C-2
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • dwoz
                      Classic
                      • 2013
                      • 11

                      Fuchs Titan GT1 Pro C-2 5W-30 - dobry to będzie wybór, czy znajdzie się coś lepszego?

                      Komentarz

                      • dragster
                        Elegance
                        • 2009
                        • 895
                        • Honda

                        Cieszy wysyp polskich mniejszych marek: w Rybniku widać przy jednej z głównych dróg reklamę sklepu z Revline z Jasła, u mnie na wsi :P jest sklep sprzedający Specola, a w sąsiedniej wsi sklep z Silesia Oil. Oby tak dalej
                        Silnik R18A2.
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Komentarz

                        • dmart
                          Classic
                          • 2010
                          • 13

                          Koledzy forumowicze. Nadszedł właśnie czas, gdy opuściłem stajnię Skody/VW i przeniosłem do PSA. Moja dawna Octavka 1.8 tsi CDAA poszła w rozliczeniu. Po dawnej przynależności do stajni proszę o pomoc forumowych speców (a zwłaszcza PAOLO ESCO) o pomoc w wyborze oleju dla silnika 2.0 HDI 180KM to BlueHDI. Książka serwisowa wskazuje normy B71 2312 lub B71 2290. Wstępnie rozważam Motul Specific 2312 0w30 lub Total Quartz Ineo First 0w30. Ten pierwszy na tyle na ile się znam (a orientację czerpię wyłącznie z tego forum) ma lepsze parametry - poza tym że jest Mid-SAPS, zaś Total jest low-SAPS, choć w karcie charakterystyki nie podają jakie popioły zostawia. Z drugiej strony, czy SAPS ma takie znaczenie, skoro HDI nie powinno pić oleju - w przeciwieństwie do 1.8 tsi... A może coś innego zastosować?

                          Komentarz

                          • PieTrzaK
                            L&K
                            • 2009
                            • 1323
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            Ciąg dalszy doświadczeń - na Specolu C3 5W40 + AR9100 przejechane ~8,5kkm, niestety zaczęło robić się głośno i nieprzyjemnie, chyba koniec. Miało wlecieć to samo tylko z AR9100/9200 - ale przez pomyłkę znajomego trafił do mnie za dobre pieniądze Penrite Enviro+ 5W40, także zobaczymy co to warte, w przyszłym tygodniu zalewam :wink:

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez dmart
                              opuściłem stajnię Skody/VW i przeniosłem do PSA.
                              napisz mi co i jak na PW. To forum Skody więc nie będziemy zaśmiecali.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Artiks
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 143

                                Zamieszczone przez PieTrzaK
                                Ciąg dalszy doświadczeń - na Specolu C3 5W40 + AR9100 przejechane ~8,5kkm, niestety zaczęło robić się głośno i nieprzyjemnie, chyba koniec.
                                Jutro zalewam :| Jeszcze będzie płukanka LM Pro-Line . Gruba trasa przede mną (2,5-3 tys km) , wysokie temp. zobaczymy :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • tomek evo
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 474
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  Zamieszczone przez PieTrzaK
                                  Ciąg dalszy doświadczeń - na Specolu C3 5W40 + AR9100 przejechane ~8,5kkm, niestety zaczęło robić się głośno i nieprzyjemnie, chyba koniec. Miało wlecieć to samo tylko z AR9100/9200 - ale przez pomyłkę znajomego trafił do mnie za dobre pieniądze Penrite Enviro+ 5W40, także zobaczymy co to warte, w przyszłym tygodniu zalewam :wink:
                                  Coś szybko Specol się poddał. Z Penrite Enviro+ 5w40 będziesz zadowolony,bardzo fajnie się sprawuje w TDI ten olej według relacji użytkowników. Ogólnie Penrite dobrze sprawdza w grupie VAG-a bo oleje z serii 10ths premium świetnie się sprawują w TSI (szkoda tylko,że cena jest tak wysoka).

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez tomek evo
                                    Zamieszczone przez PieTrzaK
                                    Ciąg dalszy doświadczeń - na Specolu C3 5W40 + AR9100 przejechane ~8,5kkm, niestety zaczęło robić się głośno i nieprzyjemnie, chyba koniec. Miało wlecieć to samo tylko z AR9100/9200 - ale przez pomyłkę znajomego trafił do mnie za dobre pieniądze Penrite Enviro+ 5W40, także zobaczymy co to warte, w przyszłym tygodniu zalewam :wink:
                                    Coś szybko Specol się poddał. Z Penrite Enviro+ 5w40 będziesz zadowolony,bardzo fajnie się sprawuje w TDI ten olej według relacji użytkowników. Ogólnie Penrite dobrze sprawdza w grupie VAG-a bo oleje z serii 10ths premium świetnie się sprawują w TSI (szkoda tylko,że cena jest tak wysoka).
                                    Ale zaraz. Głośno i nieprzyjemnie to nie wyznacznik kończenia się oleju. Ale to moje zdanie. Jak zalejecie PAO to dopiero sieczkarnia jest a mimo to ochrona jest oraz całość jest trwalsza od HC który jest fajny cichutki nie wspominając jak motor cudownie cicho pracuje na polsyntetyku. Zeby była też jasność. Nie twierdzę że w tym przypadku olej faktycznie nie skończył się jednak uważam ze czarne kamloty prawdę powiedzą.

                                    Komentarz

                                    • tomek evo
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 474
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      No fakt na PAO silniki pracują bardziej metalicznie, choć jak dodamy Archoila AR9100 albo Cera Teca to zwykle tego nie słychać. PieTrzak pobierz może próbkę do badań jak będziesz zmieniał olej (z środkowego "strumienia") to wyślemy do badań.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez pedros
                                        Jak zalejecie PAO to dopiero sieczkarnia jest
                                        eee noooo, jest PAO i PAO, dodatki w składzie oleju też mają znaczenie.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • tomek evo
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 474
                                          • Superb II combi (3T5)

                                          Liczy się cały pakiet czyli baza +dodatki. Sama baza PAO bez odpowiednio dobranych dodatków to za mało ale dodatkami ciężko jest uzyskać super efekty na słabej bazie. Teraz niestety oleje są robione wg. receptury gotowa baza (w ponad 90% HC) i gotowy pakiet dodatków pod daną normę producenta.

                                          Komentarz

                                          • PieTrzaK
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1323
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            Zamieszczone przez tomek evo
                                            Coś szybko Specol się poddał.
                                            Generalnie wymieniam co max 10kkm, często koło 9, więc wpisałem się właściwie w standardowy tryb :wink: Chociaz nie ukrywam, myslałem że z 12kkm tym razem zrobię.

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Ale zaraz. Głośno i nieprzyjemnie to nie wyznacznik kończenia się oleju. Ale to moje zdanie.
                                            To się zgadza, ale jeżeli nagle zaczyna Cię drażnić praca silnika, która wcześniej była zaskakująco cichutka, miękka i przyjemna jak na klekota - to po co sie męczyć? :wink: Np na Lazerwayu od początku było trochę metalicznie, ale inaczej niż tutaj.

                                            Zamieszczone przez tomek evo
                                            PieTrzak pobierz może próbkę do badań jak będziesz zmieniał olej (z środkowego "strumienia") to wyślemy do badań.
                                            Ile tego trzeba wyłowić?

                                            Komentarz

                                            • koka
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 321
                                              • Seat

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Jak zalejecie PAO to dopiero sieczkarnia jest
                                              eee noooo, jest PAO i PAO, dodatki w składzie oleju też mają znaczenie.
                                              Panowie, proszę rzućcie okiem na mój wątek w temacie "olej w skrzyni", ciekawym bardzo waszej opinii ...



                                              jeździ ktoś na Castrolu SYNTRANS V FE 75W-80 ?
                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz

                                              • tomek evo
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 474
                                                • Superb II combi (3T5)

                                                Zamieszczone przez PieTrzaK
                                                Zamieszczone przez tomek evo
                                                Coś szybko Specol się poddał.
                                                Generalnie wymieniam co max 10kkm, często koło 9, więc wpisałem się właściwie w standardowy tryb :wink: Chociaz nie ukrywam, myslałem że z 12kkm tym razem zrobię.

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                Ale zaraz. Głośno i nieprzyjemnie to nie wyznacznik kończenia się oleju. Ale to moje zdanie.
                                                To się zgadza, ale jeżeli nagle zaczyna Cię drażnić praca silnika, która wcześniej była zaskakująco cichutka, miękka i przyjemna jak na klekota - to po co sie męczyć? :wink: Np na Lazerwayu od początku było trochę metalicznie, ale inaczej niż tutaj.

                                                Zamieszczone przez tomek evo
                                                PieTrzak pobierz może próbkę do badań jak będziesz zmieniał olej (z środkowego "strumienia") to wyślemy do badań.
                                                Ile tego trzeba wyłowić?
                                                200-300 ml wystarczy.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  Jak zalejecie PAO to dopiero sieczkarnia jest
                                                  eee noooo, jest PAO i PAO, dodatki w składzie oleju też mają znaczenie.
                                                  Zgadza się degradacja dodatków może właśnie być przyczyną dziwnych efektów akustycznych. Ale tak jak napisałeś są różne poli alfa olefiny (ze czasami np. lepiej wybrać dobrego hydrokraka )

                                                  [ Dodano: Pon 08 Sie, 16 19:28 ]
                                                  Pytanie wspomagające moją decyzję. Przy przebiegu 60k z kawałkiem jaki ceramizer do 0W30 z 507 dodać?

                                                  Myślę o Cerateku żeby uchronić zelastwo od zguby :diabelski_usmiech
                                                  Może coś z Xado?
                                                  Tylko żeby mi DPFa nie dobiło.
                                                  Ma ktoś doświadczenie w tej materii w klekocie?

                                                  Komentarz

                                                  • cytrynowiec
                                                    L&K
                                                    • 2015
                                                    • 1056
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    pedros, czyżby AV-L? Z archoila zrezygnowałeś?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...