Zamieszczone przez maxpaynemm
Zobacz wpis
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisSzybki temat - silnik CUAA (176 kW), zalany AV-L 0W30, po 12 kkm upomniał się o litr dolewki, eksploatowany głównie w mieście, raz w tygodniu trasa. Temperatury przy jeździe autostradowej - ok. 109-110 stopni.
A teraz pytanie - którego Eurola zalać ? Syntence 5W30 czy Syntence FS 0W30 ?
Ewentualnie co innego DOBREGO ?
Zimą tym bardziej zdecydowanie warto zerówki syntetyczne zalewać a te które są godne plecenia Cytrynowiec już podał wyżej.
Dodatkowo zauważ ze te oleje to wynik determinacji kolegi w poszukiwaniu moim zdaniem doskonałych środków smarnych za niska cenę /90-100 netto za 5litrow/ co z filtrem jest kosztem przepraszam na tyle śmiesznym by trzymać sie wymiany oleju co max 15 kkm a w trybie jazdy tylko miejskiej co 10kkm
Jako ciekawostka: 3.0 tdi w nowym wydaniu zalewasz już tylko 0W20 wedle normy 509,00 i auto na tym oleju o dziwi przechodzi wszelkie testy co przeczyć może stereotypom powielanym na wielu forach.
Z AVL 0W30 byłem bardzo zadowolony ale z obserwacji faktycznie jego najwiecej schodzi na interwał (u mnie 0,4 L na 15kkm. Autostrady w tym również były)
teraz mam wreszcie zalanego Eurol Syntence FS 0W30. Na razie za wcześnie na wnioski ale pierwsze wrażenia mam: bdb
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisNA marginesie Shell z temp. dawał rade.
na drugi dzień po ww przejeździe autostradą Wolności - płukanka i wjechał Eurol.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Pochwalę się: wymieniłem olej w manualnej skrzyni.
- przebieg 85kkm auto ma ponad 4 lata / 6 biegowy manual VAG
- dostęp łatwy zacząłem od korka wlewowego żeby nie zostać jak gamoń bez oleju i bez auta
- zleciał ciemny herbaciany oj moncnobrązowy dosyć gesty olej (mimo ze parzył łapy )
- jako nowy wybrałem Fuchs Titan Sintofluid FE 75W zgodnie z norma GL4 (czysta norma gl5 wykończyła by mi synchronizatory, korozja chemiczna). Spelnia normy pancerwagena w zakresie środków smarnych do skrzyn biegów tego typu. Bardzo ładny słomkowy kolor a śmierdzi jak typowy przekładniowy
Nie byłbym sobą gdybym niedokoksował tematu i dodałem 100 ml AR 9100 plus 50 ml AR9200 dobrze wstrząśniętego (jak ktoś miał to wie dlaczego )
calosc prac Ok pół godziny.
Wrażenia po ponad 1500 km:
- jestem zadowolony
- biegi zmienia się znacznie bardziej komfortowo - lżej, efekt wklikiwania biegów jest fenomenalny
- nic nie zgrzyta przy ekstremalnie szybkiej zmianie biegów
-zauważalnie lepsza praca synchronizatorow
- auto wybitnie lepiej przyspiesza
(żart, ale samopoczucie dobrze wykonanej czynności daje lepsze odczucia)
Na razie za wcześnie by piać i egzaltować się o polecać -ja jestem mile zaskoczony. Czekam na mrozy (ale tylko w kontekście testów).
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Z racji tego, ze temat o płukankach znikną wkleję tutaj i pomysleć, ze niektórzy boją się ich stosowania bo nagary wypłucze. Płukanka na bogato https://youtu.be/4EpTi6QtafEOstatnio edytowany przez shok; 5726.
Komentarz
-
-
Parę spostrzeżeń z użytkowania Eurol Syntence FS 0w30
- nie wiem czy wiecie ale ten olej jest na granicy by nazwać go 0w40 !12,5 i już mamy 40Viscosity, kinematic at 100°C 12.4 cSt
- spełnia 507,00 więc nie musimy się obawiać zapychania dpf a jednocześnie ma PAO w ilości odpowiedniej by chronić.
- temperatury
szybko łapie temperaturę roboczą ale nie mam porównania w jakich warunkach temperatury zewnętrznej łapał np Shell AVL 0W30 bo wszelkie rozważania należy opierać uwzględniając temperaturę zewnętrzna oraz wilgotność powietrza.
autostrada
Shell wyżej wspomniany przy interwale Ok 13,5 kkm już gotował się ma 120 stopni Celsjusza (temperatura zew 31 stopni )
Eurol przy ostrej autostradowej jeździe Max 116 ( temperatura zew 24,5 st.)
ale co można zauważyć - bardzo szybko silnik schładza się (w porównaniu do Mobila Esp lub Millersa XF LL z 507,00)
Shell również dobrze wytracał temperature.
Akustyka
No tesla to nie jest ale jak na TDI bardzo przyjemnie mruczy i nie ma niepokojących doznań akustycznych bo jak subiektywnie porównywać zwlaszacza jak jedzie się kilkaset km i następuje zmiana ciśnienia i człowiek subiektywnie odbiera dźwięki
Witaminy
Tym razem nie zauważyłem zmian temperatur po dolaniu AR9100 (nie było tych samych warunków termicznych na autostradzie wiec kolejne podejście za 15 kkm od zalania)
Teraz tylko obserwacje jakie ubytki
Ceny
Olej (5 litrów) plus filtr oleju ( zygzakowaty Purflux) plus 140 ml AR9100 < 150 PLN Netto dziękuje za uwagę
Komentarz
-
-
pedros no to pierwsze koty za płoty U mnie dobijam do 5 kkm z mixem 9100/9200. NA autobanie do 3 kprm / 6 bieg temp. oleju nie zawracam sobie głowy - przeważnie 104/105C, przy 4-4,5 kprm to jest. ok. 180-200 na dłuższym dystansie 114-116C, i to mnie bardziej interesuje...bo.....mam pewne obserwacje, że im większe przebiegi na autobanach nawet przy wiekszych prędkościach to olej z dodatkami zaczyna sobie coraz lepiej radzić. Barwa ciemnomiodowa., ubytków brak. Odnośnie lepkości tego oleju to czekam, może koledzy z RUS zrobią VOA , albo może będą chętni ze zrzutką to się zrobi w Polarisie coś szerszego.
Komentarz
-
-
Długo czekałem na zalanie Eurola ale w końcu.D
Ja już teraz mogę powiedzieć ze jestem wyśmienicie zadowolony
co do barwy to nie wypowiadam się bo mój sadzomiotacz już go pociemnił sadzą ale szybka chromatografia na bibułce pokazuje że baza jest jasno słomkowa jeszcze.
Przy naszej tendencji do witaminizowania o UOA jestem spokojny jedyny dominujący pierwiastek to u Ciebie bor i wolfram
Komentarz
-
-
Fakt, druga już zmiana i praktycznie 1,5 interwału z mixem....i tak jak zauważyłeś olej mid/low saps z AR/mix AR jest inny niż powszechnie uznawane za najlepsze tutaj oleje typu full saps. Oparty m in. na borze/ potasie/ wolframie. Bor, który ostatnimi czasy robi furorę, choćby w omawianym tu Specolu 504/507 w najnowszej specyfikacji czy Shellu AVL / ECT C2/C3.
Komentarz
-
-
Ja wolfram dorzucam do następnego interwału wraz z boronem zwłaszcza ze mając mocne TDI z dużym momentem muszę zapewnić przeciwstawne wobec tradycyjnej tribologi warunki olbrzymia lejnosć i ochrona podobna do ZDDP ale bez ZDDP już na zimno
Co do Nowego Specola - szacunek! Będę testował jak zużyje moje zapasy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpispedros no to pierwsze koty za płoty U mnie dobijam do 5 kkm z mixem 9100/9200. NA autobanie do 3 kprm / 6 bieg temp. oleju nie zawracam sobie głowy - przeważnie 104/105C, przy 4-4,5 kprm to jest. ok. 180-200 na dłuższym dystansie 114-116C, i to mnie bardziej interesuje...bo.....mam pewne obserwacje, że im większe przebiegi na autobanach nawet przy wiekszych prędkościach to olej z dodatkami zaczyna sobie coraz lepiej radzić. Barwa ciemnomiodowa., ubytków brak. Odnośnie lepkości tego oleju to czekam, może koledzy z RUS zrobią VOA , albo może będą chętni ze zrzutką to się zrobi w Polarisie coś szerszego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Chętnie się dołożę.
Kiedyś myślałem o VOA w RUS i mam nawet kontakt z adminem na tamtym forum. Cena takiego badania u nich (ok. 1/2 roku temu) to 77 dolarów w opcji takiej:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...svezhee/page-1 razem z NOACK. Nie wiem ile by kosztował taki komplet w Polarisie. Wiem że Eurol RUS zlecał kilka ciekawych VOA tam, więc jest szansa aby olej FS Syntence 0w30 był u nich dostępny, bo z wysyłaniem swojego oleju do nich jest kłopot. Dodatkową sprawą jest określenie baz...ale to już do ustalenia dalej. Sprawa otwarta , chętni niech się zgłaszają, a jak będzie nas więcej...to może jeszcze Prager się zainteresuje?
Komentarz
-
-
Dzisiaj pogoniłem po autostradzie i tak:
temp zew 19,5 stopni olej: 107 przy dużej prędkości . Jest dobrze a nawet bardzo dobrze - olej cyrkuluje prawidłowo.
Piszę o Eurol Syntence FS 0W30. Plus AR9100.
akustyka: przed dolaniem AR9100 sam Eurol bardzo dziwny dźwięk na zimno tzn cichy ale praca silnika wydawala się twardsza niz zazwyczaj (np Shell AVL 0W30).
po rozgrzaniu bardzo cichy jak na tdi praca silnika również twardsza ale B przyjemna (absolutnie nie jest to mlockarnia ale przyjemny pomruk który jesCze jako laik rozpoznaje jako różnice)
po dowitaminizowaniu oleju " kanciata obwiednia dźwięku " złagodniała i jest wyśmienicie.
tak wiec podejrzewam ten olej o PAO, Alkilobenzwny, Poliole - No tu przesadziłem - bardziej diole bo przypomnę ze bazy syntetyczne dają odmienny charakter brzmienia silnika spowodowanego inna akustyka rozchodzenia się dźwięku w silniku. ( najciszej i najbardziej głucho jest na mineralnym SAE 40 )
Po tym ultraprofesjonalnym teście laboratoryjnym stwierdzam ze ciesze się ze kupiłem 2 baniaki.
Dodam że po 1kkm olej zadziwiająco czysciutki (płukania Millers'a zrobiła robotę jak i zapewne poprzednik czyli Shell AVL dobrze dyspergowal)
Olej ledwowidoczny na bagnecie ale ciemny na papierze, nadal bardzo ładna chromatografia robi się i widać jasna barwę oleju.
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
pedros mam wrażenie że jednak Eurol lepiej "sprząta" w silniku niż Shell....ale to może być dywagacja....bo pierwsze zalanie było poprzedzone AR2820 i mimo większej dawki 300ml i spokojnej jazdy na nim. ok 30 km do 2kprm, Eurol jeszcze posprzątał i to sporo...więc albo AR słaby albo Eurol lepszy Następna zmiana z płukanką Eurola już umyła wsio porządnie.
Nexus6 Czerwc no to czekamy na info
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpispedros mam wrażenie że jednak Eurol lepiej "sprząta" w silniku niż Shell....ale to może być dywagacja....bo pierwsze zalanie było poprzedzone AR2820 i mimo większej dawki 300ml i spokojnej jazdy na nim. ok 30 km do 2kprm, Eurol jeszcze posprzątał i to sporo...więc albo AR słaby albo Eurol lepszy
Ja za każdym razem gdy wymieniam olej płukanki robię ( kupiłem millersów, Valvoline VPS na zapas) i to daje efekt bo moim zdaniem już warto płukać od trzeciej wymiany oleju od nowości żeby zapobiec początkom nagarów.
U Ciebie w benzynie nie widać tak spektakularnie efektu płukania bo raz nie miałem możliwości zastosowania engine flush i olej bezpośrednio po wymianie już był od razu bardzo ciemny (tutaj sadza jest świetnym indykatorem poprawnej wymiany oleju)
Eurol na razie u mnie same plusy zbiera.
Zwrocilem uwagę na stronie Eurola maja nawet olej do DSG (i innych dwusprzeglowych)
Komentarz
-
-
Zapach z tego co pamiętam:
1. Lotos 5W40, Pemco 5W40 - wali ropą jak choler...
2. Motul Specific 504.00 - j. w.
4. Motul x-lite 0w30 i Fuchs longlife 0w30 - bez zapachu, delikatnie ropą
5. Motul 300V 10W-40 - intensywnie jak czysta benzyna ekstakcyjna, zero ropy
6. Xado atomic 0W-30 - szampon, płyn do naczyń, kwiatowySeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisDziś zmieniłem MaxWay 5W30 http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405...ULTRA5W-30.pdf .MaxWay wytrzymał +- 6 miesięcy i jakieś 11-12 tys km dał radę. Za kilka dni trasa do Włoch i chciałem mieć świeży olej a że miałem w "zapasie jeszcze kilka baniek" to zalałem LazerWay LL 5W30.
Komentarz
-
-
Jestem u Was na forum,bo na forum VW POLO totalny sen :-) a tutaj macie sporo konkretnej wiedzy.
Mam pytanie- pacjent VW POLO IV 1.4 TDI PD i chciałbym zalać do niego olej 0w40 tylko wszędzie prześladuje mnie ta norma 505.01 może znacie jakiś olej 0w40 z tą normą,ja nie mogę znależć?Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisJestem u Was na forum,bo na forum VW POLO totalny sen :-) a tutaj macie sporo konkretnej wiedzy.
Mam pytanie- pacjent VW POLO IV 1.4 TDI PD i chciałbym zalać do niego olej 0w40 tylko wszędzie prześladuje mnie ta norma 505.01 może znacie jakiś olej 0w40 z tą normą,ja nie mogę znależć?
Pamiętam że z założenia kontrukcyjnego tam nic innego nie ma jak 5w40 / 5w30.
Ewentualnie jak pisał Czerwc norma 507.00 która jest następcą 505.01.
Komentarz
-
-
Dzieki za pomoc, będę brał pod uwagę te oleje.
Jeszcze pytanie która norma jest blizsza normie 505.01 norma 506.01 czy 507.00?
Pytam ,bo wyczytałem na Specolu 0w40 że ma normę 506.01 ,tylko żebym nie "przedobrzył" Specol ma dziwmne opinie dośc skrajne od rewelacji po taki sobie, mam zalany obecnie GULF ULE 5w40 ,ale kusi mnie zmiana jak większość z Was :-)Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisnie nie... olej świeży więc niech leży i "się psuje" a po drugie zalej czymś lepszym a nie byle LazerWayem
Komentarz
-
Komentarz