Zamieszczone przez mackowski
Zobacz wpis
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisMilord - nie to nie jest Statoil z logo Fuchsa
Czyli najrozsądniejszy w chwili obecnej olej (może 0W30?) dla 4 letniej Octavii TDI o mocy 180KM to...?Rafał
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisJa w sumie do końca aż tak się nie znam... Ale ja bym stawiał na Eurol Syntence FS 0W30
Komentarz
-
-
cytrynowiec Si
Z moich opinii o nim - mam wrażenie że samochód przy odpalaniu jest taki spokojniejszy, a i wytracanie ciepła jest bardzo dobre (znacznie lepsze niż na Castrolu który był poprzednio).
Oczywiście dawka AR9100 zaaplikowana
Komentarz
-
-
Takie spostrzeżenie po aplikacji
AR6900DMax do paliwa, AR9100 do oleju silnikowego (ww holenderski FS 0W30) oraz AR9100/9200 do skrzyni manualnej
ze bardzo mocno spada spalanie przy prędkościach mocno autostradowych a sam moment obrotowy dostępny jest znacznie niżej - może w końcu doczyscilem „dziada”
Komentarz
-
-
No ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
Komentarz
-
-
pedros no własnie, wiele osób zapomina, że o wtryski w tdi / tsi trzeba dbać, a potem biadolenie, że trzęsie, twardo pracuje itd...niestety nowoczesna technika wymgaga aby o nią dbać. U mnie kontrolnie STP x2 na bak co 7-10 kkm.
marwoo pierwsze koty za płoty Teraz chwilowo auto stoi pod chmurką, i temp. na razie bez minusów ale 3C już pojawiło a skrzynia pracuje dużo lepiej....no i wsteczny wiadomo
Zastosowanie 9200v2 w silniku ma sens ale w trasach, albo przy dynamicznej lub mocno dynamicznej jeździe, natomiast jeżeli jazda w krótkich dystansach, miasto, korki, czy jazda w "sznurku", spokojnie itd. imho nie ma sensu, ponieważ olej nie osiągnie temp. uważanej za optymalną czyli od 90-95C. Redukcja tarcia jest dużo lepsza niż przy mixie - u mnie w tsi na maxidocie, przy obecnej aurze i temp powietrza, jazda do 100km/h w sznurku, 50-55C oleju pojawia się po ok. 5-6 km dopiero, a do 95C jadąc tak dalej ciężko dobić. Natomiast tam gdzie trasa, mocne obciążenie silnika itd. rewelacja, 2-3C mniej niż na mixie.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
cytrynowiec No właśnie po twoich wrażeniach aż mnie nosi żeby wymienić ten olej w skrzyni i dolać mix AR9100/AR9200, bo już nawet żona mi zaczęła marudzić że jedynkę ciężko wyrzucić zanim skrzynia się rozchodzi...
A wiadomo coś od kiedy można w kolejkę się ustawiać po AR9200v2 ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisNo ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
cytrynowiec zdaje się być zadowolony ze zwykłego "cienkiego 75W ?
koka no i jakie masz wrażenia z parkowania pod chmurką i jeździe o poranku przy niskiej temp.? oraz czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tego bilansu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpiskoka no i jakie masz wrażenia z parkowania pod chmurką i jeździe o poranku przy niskiej temp.? oraz czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tego bilansu?
bilans ? moja skrzynia ma tendencje do "łapania" temperatury (mieści 1,6 l oleju - chociaż ja zawsze daję tak ze 2 setki więcej) no i mam raczej trasy niż miasto. Latem "na gorąco" biegi zaczynają "haczyć" i robi się trochę głośniej, co mnie denerwuje - dopiero jak trochę ostygnie, to wszystko wraca do normy. Na 75W90 (80 też) jest znacznie lepiej, dlatego tak sobie myślę, że 80 / 90 poprawia pracę latem, niewiele szkodzi zimą (pod warunkiem odpowiedniej temp. płynięcia) a odpowiedni dodatek poprawiłby "lekkość" biegu i tyle ...
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisHmm.... ciekawe spostrzeżenia, aczkolwiek mnie jakoś to nie przekonuje... zwłaszcza że mówisz że coś "huczy", zainteresowałbym się bardziej tematem dlaczego huczy.... - ale ja się nie znamOstatnio edytowany przez koka; 38304.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ze względu na rodzaj i budowę skrzyni ten złoty środek moze być dla każdego inny...bo np. 6 biegówki mają zastosowanie przeważnie tam gdzie są większe moce i momenty ale..dostępne z dołu..i przeważnie większość ludzi tak jeździ bo "fajnie ciągnie z dołu" więc stosowanie "grubszego oleju" nie wiem czy jest dobrym pomysłem Z pespektywy czasu żałuję że zmiany oleju w skrzyni nie zrobiłem wcześniej...różnica jest nie do przecenienia. Wiem że robotę oprócz oleju robi mix AR - ale było to celowe i każda obecna jazda autem tylko utwierdza mnie w przekonaniu że było to słuszne, a nawet wskazane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisZ pespektywy czasu żałuję że zmiany oleju w skrzyni nie zrobiłem wcześniejRafał
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisNo ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
Ale fakt po zmianie oleju w skrzyni - bajka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
....
Redukcja tarcia jest dużo lepsza niż przy mixie - u mnie w tsi na maxidocie, przy obecnej aurze i temp powietrza, jazda do 100km/h w sznurku, 50-55C oleju pojawia się po ok. 5-6 km dopiero, a do 95C jadąc tak dalej ciężko dobić. Natomiast tam gdzie trasa, mocne obciążenie silnika itd. rewelacja, 2-3C mniej niż na mixie.
jestem ciekaw tego WSa zwłaszcza nowego i na autostradzie.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
pedros miałem, ale jak zauważyłem że mam tarcze z przodu już "wyrzeźbione" stwierdziłem że daruję sobie samą wymianę płynu i poczekam do wiosny aż klocki się skończą i wtedy.
Generalnie to takie uczucie między 1-2 biegiem jakby coś trzymało i trzeba tak powoli przesunąć, raczej kwestia skrzyni (w sumie 200k km nalatane i nikt tam nie zaglądał....) a jak się rozchodzi chwile to już znika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpispedros miałem, ale jak zauważyłem że mam tarcze z przodu już "wyrzeźbione" stwierdziłem że daruję sobie samą wymianę płynu i poczekam do wiosny aż klocki się skończą i wtedy.
Generalnie to takie uczucie między 1-2 biegiem jakby coś trzymało i trzeba tak powoli przesunąć, raczej kwestia skrzyni (w sumie 200k km nalatane i nikt tam nie zaglądał....) a jak się rozchodzi chwile to już znika.
Komentarz
-
-
Witam,jako że czekam na nową RS TDI to chciałem się zapytać jak to jest w nowym autku z olejem.
Co leją w fabryce i czy można na tym jeździć.
Jak podejść do sprawy czyli np.pojeździć te 10-12kkm i później nalać coś dobrego, dodam,że chciałbym żeby autko dobrze się ułożyło i silniczek był w dobrej kondycji.
Obecnie śmigam Audi A4B6 1.9 AVF i kiedyś zalałem castrola którego po 300km wylałem bo autko tarabaniło następnie przyszedł Motul X-Clean no i na razie mi to wystarcza.
Ale nowe autko wymaga czegoś lepszego
Komentarz
-
-
W fabryce leja bardzo dobry olej przeważnie P obniżonej lepkosci by spełniał normy emisji ditlenku węgla //spalania.
Ktos sprzedał cynka ze może to być 0W30 504 507. Całkiem możliwe ze za chwile będziesz miał w serwisie zalewany 508 509 czyli (usiądź ) 0W20. Myśle ze można inżynierom zaufać (ja np zaufałem ze mam niska emisje NOx Buahaha )
Wracajac do nurtującego Ciebie problemu ja zmieniłbym po 5kkm koniecznie z oryginalnym filtrem (można sobie odessać żeby śladów nie zostawiać na dole)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
Komentarz