Zamieszczone przez mackowski
Zobacz wpis
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Tak czułem, że się dałem wychędożyć...Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisMilord - nie to nie jest Statoil z logo Fuchsa
Czyli najrozsądniejszy w chwili obecnej olej (może 0W30?) dla 4 letniej Octavii TDI o mocy 180KM to...?
Rafał
Komentarz
-
-
Zalałeś ten olej?Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisJa w sumie do końca aż tak się nie znam... Ale ja bym stawiał na Eurol Syntence FS 0W30
Komentarz
-
-
cytrynowiec Si
Z moich opinii o nim - mam wrażenie że samochód przy odpalaniu jest taki spokojniejszy, a i wytracanie ciepła jest bardzo dobre (znacznie lepsze niż na Castrolu który był poprzednio).
Oczywiście dawka AR9100 zaaplikowana
Komentarz
-
-
Takie spostrzeżenie po aplikacji
AR6900DMax do paliwa, AR9100 do oleju silnikowego (ww holenderski FS 0W30) oraz AR9100/9200 do skrzyni manualnej
ze bardzo mocno spada spalanie przy prędkościach mocno autostradowych a sam moment obrotowy dostępny jest znacznie niżej - może w końcu doczyscilem „dziada”
Komentarz
-
-
No ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
Komentarz
-
-
pedros no własnie, wiele osób zapomina, że o wtryski w tdi / tsi trzeba dbać, a potem biadolenie, że trzęsie, twardo pracuje itd...niestety nowoczesna technika wymgaga aby o nią dbać. U mnie kontrolnie STP x2 na bak co 7-10 kkm.
marwoo pierwsze koty za płoty
Teraz chwilowo auto stoi pod chmurką, i temp. na razie bez minusów ale 3C już pojawiło a skrzynia pracuje dużo lepiej....no i wsteczny wiadomo 
Zastosowanie 9200v2 w silniku ma sens ale w trasach, albo przy dynamicznej lub mocno dynamicznej jeździe, natomiast jeżeli jazda w krótkich dystansach, miasto, korki, czy jazda w "sznurku", spokojnie itd. imho nie ma sensu, ponieważ olej nie osiągnie temp. uważanej za optymalną czyli od 90-95C. Redukcja tarcia jest dużo lepsza niż przy mixie - u mnie w tsi na maxidocie, przy obecnej aurze i temp powietrza, jazda do 100km/h w sznurku, 50-55C oleju pojawia się po ok. 5-6 km dopiero, a do 95C jadąc tak dalej ciężko dobić. Natomiast tam gdzie trasa, mocne obciążenie silnika itd. rewelacja, 2-3C mniej niż na mixie.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
cytrynowiec No właśnie po twoich wrażeniach aż mnie nosi żeby wymienić ten olej w skrzyni i dolać mix AR9100/AR9200, bo już nawet żona mi zaczęła marudzić że jedynkę ciężko wyrzucić zanim skrzynia się rozchodzi...
A wiadomo coś od kiedy można w kolejkę się ustawiać po AR9200v2 ?
Komentarz
-
-
a ja mam takie refleksje : taki Eurol 75W (lepkość w 100 st. - 6,7 cSt) czy też "serwisówki" np. G 060 726 (taki jest dedykowany do mojej skrzyni) to ogólnie cienkie oleje, szczególnie "na gorąco". Z moich (i nie tylko) doświadczeń wynika, że o ile "na zimno" są idealne i lekko "kręcą", to już np. latem pod obciążeniem niekoniecznie ... kultura pracy skrzyni w upalny dzień na autostradzie pozostawia wiele do życzenia. Oleje "gęste" typu 75W80 / 90 natomiast lepiej dają sobie radę ... tylko, że "na zimno" kręcą z pewnym oporemZamieszczone przez marwoo Zobacz wpisNo ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
Tak sobie myślę, że 75W90 z dobrym dodatkiem to byłby taki "złoty środek"
macie jakieś złe doświadczenia z pracy 'eko-cienkich" latem ? teraz mam w skrzyni 75W90 GL-4 Neste (płynie w - 60) + LM Gear Protect. Korzyści z posiadania LM GP nie widzę / nie słyszę, sam olej jest ok (choć bez norm VW). Dodatków AR do skrzyni nigdy jeszcze nie stosowałem, ale do "cienkich" 75W już nie wrócę - w moim przypadku bilans zysków i strat przemawia na ich niekorzyść.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
cytrynowiec zdaje się być zadowolony ze zwykłego "cienkiego 75W ?
koka no i jakie masz wrażenia z parkowania pod chmurką i jeździe o poranku przy niskiej temp.? oraz czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tego bilansu?
Komentarz
-
-
krótko - pod chmurką i o poranku na moim 75W90 jest więcej niż dobrzeZamieszczone przez marwoo Zobacz wpiskoka no i jakie masz wrażenia z parkowania pod chmurką i jeździe o poranku przy niskiej temp.? oraz czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tego bilansu?
pewnie, że na cienkim z rana lepiej się miesza, ale bez przesady ...
bilans ? moja skrzynia ma tendencje do "łapania" temperatury (mieści 1,6 l oleju - chociaż ja zawsze daję tak ze 2 setki więcej) no i mam raczej trasy niż miasto. Latem "na gorąco" biegi zaczynają "haczyć" i robi się trochę głośniej, co mnie denerwuje - dopiero jak trochę ostygnie, to wszystko wraca do normy. Na 75W90 (80 też) jest znacznie lepiej, dlatego tak sobie myślę, że 80 / 90 poprawia pracę latem, niewiele szkodzi zimą (pod warunkiem odpowiedniej temp. płynięcia) a odpowiedni dodatek poprawiłby "lekkość" biegu
i tyle ...
czy ja gdzieś napisałem, że "huczy" ? nic takiego nie ma i nie miało miejsca ... pogarsza się kultura pracy, skrzynia traci swoją "miękkość" i robi się bardziej "chropowata" - dokładnie takiego zwrotu używają też na niemieckich i amerykańskich forach VW w odniesieniu do pracy skrzyni na "cienkim" oleju latem ...Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisHmm.... ciekawe spostrzeżenia, aczkolwiek mnie jakoś to nie przekonuje... zwłaszcza że mówisz że coś "huczy", zainteresowałbym się bardziej tematem dlaczego huczy.... - ale ja się nie znamOstatnio edytowany przez koka; 38304.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ze względu na rodzaj i budowę skrzyni ten złoty środek moze być dla każdego inny...bo np. 6 biegówki mają zastosowanie przeważnie tam gdzie są większe moce i momenty ale..dostępne z dołu..i przeważnie większość ludzi tak jeździ bo "fajnie ciągnie z dołu" więc stosowanie "grubszego oleju" nie wiem czy jest dobrym pomysłem
Z pespektywy czasu żałuję że zmiany oleju w skrzyni nie zrobiłem wcześniej...różnica jest nie do przecenienia. Wiem że robotę oprócz oleju robi mix AR - ale było to celowe i każda obecna jazda autem tylko utwierdza mnie w przekonaniu że było to słuszne, a nawet wskazane.
Komentarz
-
-
Przy jakim przebiegu robiłeś? Masz manuala?Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisZ pespektywy czasu żałuję że zmiany oleju w skrzyni nie zrobiłem wcześniejRafał
Komentarz
-
-
A nie wymieniałeś płynu hamulcowego niedawno? Bo czasami jak wysprzeglika nie odpowietrza to tez nie wklikasz bieguZamieszczone przez marwoo Zobacz wpisNo ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick

Ale fakt po zmianie oleju w skrzyni - bajka
Komentarz
-
-
Czyżby mój klekot szybciej nagrzewał się — ale fakt wszystko pracuje zdecydowanie lepiej >95stopniZamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
....
Redukcja tarcia jest dużo lepsza niż przy mixie - u mnie w tsi na maxidocie, przy obecnej aurze i temp powietrza, jazda do 100km/h w sznurku, 50-55C oleju pojawia się po ok. 5-6 km dopiero, a do 95C jadąc tak dalej ciężko dobić. Natomiast tam gdzie trasa, mocne obciążenie silnika itd. rewelacja, 2-3C mniej niż na mixie.
jestem ciekaw tego WSa zwłaszcza nowego i na autostradzie.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
pedros miałem, ale jak zauważyłem że mam tarcze z przodu już "wyrzeźbione" stwierdziłem że daruję sobie samą wymianę płynu i poczekam do wiosny aż klocki się skończą i wtedy.
Generalnie to takie uczucie między 1-2 biegiem jakby coś trzymało i trzeba tak powoli przesunąć, raczej kwestia skrzyni (w sumie 200k km nalatane i nikt tam nie zaglądał....) a jak się rozchodzi chwile to już znika.
Komentarz
-
-
Ok kończąc już Offtop to jeszcze poduchy do sprawdzenia i te zmyślne wodziki przy dzwigni ale najpierw OLEJ w skrzyniZamieszczone przez marwoo Zobacz wpispedros miałem, ale jak zauważyłem że mam tarcze z przodu już "wyrzeźbione" stwierdziłem że daruję sobie samą wymianę płynu i poczekam do wiosny aż klocki się skończą i wtedy.
Generalnie to takie uczucie między 1-2 biegiem jakby coś trzymało i trzeba tak powoli przesunąć, raczej kwestia skrzyni (w sumie 200k km nalatane i nikt tam nie zaglądał....) a jak się rozchodzi chwile to już znika.
być może to pomoże i już po 1000 km rozjeździ się
Komentarz
-
-
Witam,jako że czekam na nową RS TDI to chciałem się zapytać jak to jest w nowym autku z olejem.
Co leją w fabryce i czy można na tym jeździć.
Jak podejść do sprawy czyli np.pojeździć te 10-12kkm i później nalać coś dobrego, dodam,że chciałbym żeby autko dobrze się ułożyło i silniczek był w dobrej kondycji.
Obecnie śmigam Audi A4B6 1.9 AVF i kiedyś zalałem castrola którego po 300km wylałem bo autko tarabaniło następnie przyszedł Motul X-Clean no i na razie mi to wystarcza.
Ale nowe autko wymaga czegoś lepszego
Komentarz
-
-
W fabryce leja bardzo dobry olej przeważnie P obniżonej lepkosci by spełniał normy emisji ditlenku węgla //spalania.
Ktos sprzedał cynka ze może to być 0W30 504 507. Całkiem możliwe ze za chwile będziesz miał w serwisie zalewany 508 509 czyli (usiądź ) 0W20. Myśle ze można inżynierom zaufać (ja np zaufałem ze mam niska emisje NOx Buahaha )
Wracajac do nurtującego Ciebie problemu ja zmieniłbym po 5kkm koniecznie z oryginalnym filtrem (można sobie odessać żeby śladów nie zostawiać na dole)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
Komentarz