A może jednak sprawdzisz ile masz na V na żarówkach?
na postoju 12V, przy uruchomionym silniku 13,8V - niestety na postojówkach, bo na biksenonach raczej nie odważę się mierzyć.
Zamieszczone przez knrdlvn
Te inżynier elektryk może weź się ogarnij i naucz czytać ze zrozumieniem, nie musisz mnie pouczać jak się podłącza przekaźnik.
właśnie czytam i widzę, że sterujesz przekaźnikiem bezpośrednio z akumulatora - sam tak napisałeś. 1. Tak jak pisałem co najwyżej jest to zasilanie przekaźnika czyli styki sterowane a nie sterujące, 2. Jak już ma być porządnie to powinno być przez bezpiecznik do styków sterowanych.
Zamieszczone przez knrdlvn
Zobaczcie inżynierze, nawet ktoś poradnik popełnił, ciekawe po co??
nie wiem po co. Może zamiast zadbać o stan styków to wolał rzeźbiarstwo. Po za tym już w pierwszym zdaniu poradnika jest fałsz
Zamieszczone przez Marian 2
W wielu samochodach w ramach oszczędności światła mijania i drogowe są zasilane bez przekażników pośredniczących
- nawet podałem numer z ETKI przekaźnika w O1. Nie znam samochodu produkowanego obecnie, który NIE MA przekaźników. Jedyny mi znany z przeszłości to F126p. Podaj mi inny, to chętnie sprawdzę.
W wielu samochodach w ramach oszczędności światła mijania i drogowe są zasilane bez przekażników pośredniczących
- nawet podałem numer z ETKI przekaźnika w O1. Nie znam samochodu produkowanego obecnie, który NIE MA przekaźników. Jedyny mi znany z przeszłości to F126p. Podaj mi inny, to chętnie sprawdzę.
Jeszcze Golf mk2 nie miał przekaźników - swego czasu był to jeden z popularniejszych (i nawet sensownych) modów tego auta...
to aż dziwne, bo produkowany w tych samych latach Polonez jednak miał Tak czy inaczej przekaźniki są montowane, co więcej - właśnie z oszczędności. Taniej jest zrobić niskoprądowy włącznik i przekaźnik niż wysokoprądowy włącznik. Sprawdziłem Golf2 nie ma przekaźników świateł mijania/drogowych, ma za to przekaźnik świateł przeciwmgielnych
Ja ma O1 przed liftem i mam na bank przekaźniki, co do świateł bardzo dobre, oczywiście klosze muszą być w odpowiednim stanie i dobre żarówki obecnie Osram chyba Silver ale nie jestem już pewien bo to był jakiś starszy model z wyprzedaży w markecie jako ostatnie sztuki po 5zł :P A z tymi przekaźnikami to gdzieś kiedyś czytałem że pierwsze wersje bez wyposażenia elektrycznego nie miały więc wszystko możliwe. Ale mając wcześniej DU Nexie (która była w rodzinie ponad 10 lat) nie było żadnego problemu ze światłami a tam też rzekomo nie ma przekaźników (wersja bez elektryki) ale światła z O1 dużo lepsze bo sprawdzałem na tych samych żarówkach wtedy jeszcze Osram NB i była spora różnica ale może to wina samych kloszy.
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Ja u siebie dziś zamontowałem żarówki Tungsram Megalight +120%
Na pierwszy rzut oka jest różnica. Zobaczymy jak będzie podczas jazdy po ciemku.
Na zdjęciach lampy przed regulacją.
Z lewej strony (strona kierowcy) wspomniane Tungsramy, z prawej Biedronkowe żarówki mające około 2 miesięcy.
matek1992, mialem te Tungsramy +120% w O2 FL. W garazu faktycznie bylo widac roznice, ze lepiej swieca. Jednak po wyjechaniu na droge wg moich odczuc swiecily gorzej od standardowych Philipsow ktore byly poprzednio zalozone. Spalily sie po 6miesiacach i wrocilem do Philipsow.
bl, powiem, że narazie jestem pozytywnie zaskoczony. Widoczność lepsza jak na żarówkach biedronkowych. Swoje trz grosze ma również odpowiednie ustawienie.
matek1992,
Wczesniej uzywalem ich w Focusie i tez wlasnie bylem zadowolony. Mam dziwne wrazenie ze te zarowki super sie sprawdzaja, ale w reflektorach ktore nie maja soczewek
Zmieniłem Tungsram +90% po 50tyś, miałem wrażenie że zaczynają gorzej świecić . Teraz założyłem Philips +130% jak narazie jestem zadowolony więcej światła i jest bielsze. Zobaczymy jak z trwałością ale mam światła do jazdy dziennej to trochę powinny wytrzymać.
ja zamontowałem Tungsramy 120% i napewno jest róznica miedzy zwykłą zarówką. co do porównania z zarówkami, które miałem poprzednio to cięzko mi porównać bo juz nie pamietam jak swieciły ale również mi odpowiadały. zobaczymy jak bedzie z tunsgramami i z ich żywotnością. jesli wytrzymają 1.5 roku to bedzie ok swiatło bielsze i lepiej rozłozone na drodze niz w zwykłej żarówce.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
ja zamontowałem Tungsramy 120% i napewno jest róznica miedzy zwykłą zarówką. co do porównania z zarówkami, które miałem poprzednio to cięzko mi porównać bo juz nie pamietam jak swieciły ale również mi odpowiadały. zobaczymy jak bedzie z tunsgramami i z ich żywotnością. jesli wytrzymają 1.5 roku to bedzie ok swiatło bielsze i lepiej rozłozone na drodze niz w zwykłej żarówce.
takie 1200% i jeszcze ++ to na bank nie będą miały porównywalnej żywotności. Kiedyś był fajny artykuł bodaj w auto świat.
Skoro napięcie zasilania i moc są takie same to dlaczego jest więcej światła ??
Bardzo fajny artykuł polecam.
pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
ale ja nie oczekuje ze beda tak wytrzymałe jak zwykle zarówki czy jakies long life ale jeśli wytrzymają 1,5 roku to dla mnie jak najbardziej akceptowalne i przy tym lepsze swiatło niz zwykłej zarówki
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Ja mam wrażenie, że tylko początkowo jest zachwyt nad jasnością i długością światła przy takich żarówkach 150%.
Sam kiedyś założyłem takie żarówki, po roku mi się przepaliły. Założyłem znów zwykłe za kilka zł i nie widziałem żadnej różnicy...
Dałem Tatkowi swoje niedoszłe H4 Tungsram Megalight +120%. Po ich założeniu w Octavii Tatko jest zachwycony: stwierdził, że teraz ma przed autem zdecydowanie jaśniej
Ja po wymianie H7 Megalight +90% aż takiej poprawy nie zaobserwowałem - powiedziałbym wręcz, że różnica w AVE jest niezauważalna...
Wiadomo że w miarę świecenia żarówka będzie słabiej świeciła.
Jak żarówa świeci, to żarnik wolframowy się "utlenia" i osadza na wewnętrznej stronie bańki przez co zmniejsza się strumień świetlny. A i sam żarnik dostaje po dupie :P
Po 5 miesiącach? Weź nie strasz. Mam je u siebie od miesiąca. Świecą naprawdę bardzo fajnie, pobocze jest szeroko oświetlone, na długich mam super zasięg, bielsze światło i jazda nawet we mgle stała się łatwiejsza.
A co do philipsa vision plus 60% ktoś też miał styczność? własnie mam dylemat ktore wybrac ,bo obydwie swieca ponoc porownywalnie pomiedzy onbu a tymi philipsami ,ale cena philipsa jest nizsza o jakies 25zł na komplecie
Komentarz