Zamieszczone przez avocado
Pan KIEROWCA mnie dzisiaj osłabił
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez dominik9420Zamieszczone przez arturas03dominik9420 napisał/a:
Jeszcze 1,5 roku i kierowca zawodowy ze mnie będzie
A ja myślę, że właśnie tacy są najgorsi bo myślą, że już wszystko umieją i opanowali kierownicę do perfekcji. Też tak myślałem, ale dopiero dachowanie nauczyło mnie pokory i szacunku do kierownicy.
Chodziło mi o zrobienie kategorii E do C.
Jazda samochodem (szczególnie w nocy), to coś co mnie odpręża i wiem, że to chcę robić zaraz po zawodzie strażaka i policjanta :diabelski_usmiech
Wszyscy jesteśmy ludźmi i każdemu zdarza się popełnić błąd
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez westwi78[ Dodano: Wto 18 Cze, 13 19:38 ]
Zamieszczone przez Tobi77Kierowca, który zawraca, ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa również pojazdom wyjeżdżającym z drogi podporządkowanej, więc tak czy siak niczym nie zawiniłeś. A pinda niech się przepisów nauczy.
Art. 22.
1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arturas03No i uważasz, że wtedy już będziesz wszystko wiedział
Każdy z przejechanym kilometrem zbiera bagaż doświadczeń, cały czas się człowiek uczy, a i tak głupi umiera :wink:Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez westwi78jak ktoś z tego potrafi wyinterpretować że przy zawracaniu należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi wyjeżdżającemu z drogi podporządkowanej, to gratuluje
a tak na serio - może już z racji wieku, może z racji doświadczenia kierowcy, bardzo często odpuszczam na drodze tym wszystkim pośpieszalskim, młodym nerwowym, blondynkom oraz nadinterpretatorom, który myślą, że mają rację (i pierwszeństwo).
Wolę być cały i zdrowy i mieć niepoharatane auto
(co wcale nie znaczy że stosuję PSJ :szeroki_usmiech )
Komentarz
-
-
westwi78, kiedys był taki przepis ale chyba się on zmienił, jak robiłem prawko 19lat temu to tak właśnie było przy zawracaniu że trzeba było ustąpić pierwszeństwa wyjeżdżającemu z podporządkowanej, teraz to z podporządkowanej musi ustąpić wszystkim pojazdom na drodze głównej.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Burza się zrobiła. Wrzucam obrazek poglądowy:
Ciągła przed przejściem, powinna zawracając zrobić to, co jest zaznaczone przerywaną linią. Zrobiła to, co jest ciągłą. :diabelski_usmiechIm bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
AKa, zawracając chyba można wylądować na dowolnym pasie? Generalnie nie ma chyba przepisu który reguluje na którym pasie mamy wyladowac przy zawracaniu?
Jeżeli nie ma takiego przepisu to manewr został poprawnie wykonany bo samochód wylądował na skrajnym prawym pasie czyli tak jak powinno sie jeździć trzymając się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dominik9420Zamieszczone przez arturas03No i uważasz, że wtedy już będziesz wszystko wiedział
Każdy z przejechanym kilometrem zbiera bagaż doświadczeń, cały czas się człowiek uczy, a i tak głupi umiera :wink:
Komentarz
-
-
piramida, i ciągła od skrzyżowania do pasów nic nie znaczy? :roll:
Kij tam- kolizji nie było, sprawa niebyła.Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidazawracając chyba można wylądować na dowolnym pasie? Generalnie nie ma chyba przepisu który reguluje na którym pasie mamy wyladowac przy zawracaniu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AKa, i ciągła od skrzyżowania do pasów nic nie znaczy?
Ale w razie kolizji wg KRD i tak będzie osobą włączająca się do ruchu.
Tutaj można polemizować i to bardzo, bo zależy od policjanta.
Jeden może uznać winę włączającego się do ruchu, kolejny uznać współwinę, jeszcze inny, że kolizja była z powodu pojazdu zawracającego, bo w tym miejscu nie mógł zmienić pasa ruchu.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Wjeżdżanie z drogi podporządkowanej to nie jest włączanie się do ruchu. To tak na marginesie.
[ Dodano: Sro 19 Cze, 13 19:25 ]
Zamieszczone przez eaglemirekMa zająć obowiązkowo skrajny lewy pas (chyba że zestaw nie zezwala na wykonanie takiego manewru) kolejny manewr dopiero po upewnieniu się że prawy wolny i zasygnalizowania go kierunkowskazem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez westwi78Wjeżdżanie z drogi podporządkowanej to nie jest włączanie się do ruchu. To tak na marginesie.
Zamieszczone przez westwi78a nie na którym skończyć.
Odnosząc się do obrazka poglądowego, kierujący nie miał podstaw żeby przejechać przez linię ciągłą, no chyba, że był to zespół pojazdów uniemożliwiający nie przekroczenie tej liniiKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Ale jest kwestia linii namalowanej na drodze, bo one maja pierwszenstwo przed reszta. Wiec obstawiam, ze zawracajac trzeba zajac lewy pas, a za przejsciem dla pieszych dopiero mozna zjechac na prawy.
Przeciez tak samo ten wyjezdzajacy nie moze wjechac na lewy od razu, tylko ma skrecic najpierw na prawy, a potem moze zjechac na lewy.
Komentarz
-
-
Maicroft, chyba że manewr nawracania został wykonany z rozmachem to wtedy jest szansa że samochód nie zahaczy o linię ciągłąsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, właśnie miałem o tym pisaćNie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...
mój szkodnik
Komentarz
-
Komentarz