Mudulinek
Komp podaje średnie z tankowania 4,5.
Ja wiem że on mnie kłamie o ~0,5l, więc zakładam 5l/100.
Tankowanie z zalewaniem odpowietrzenia aż paliwo już nie spływa do zbiornika.
Zbiornik ma 55l + odpowietrzenie = ~63-64litry.
Przejechałem 1140km, zakładając te 5l/100 = 57l
Komp pokazywał jeszcze 30km, zawsze da się przejechać jeszcze sporo od 0 (sam przejechałem raz 35km), wskazówka jeszcze nie leżała na 0.
Więc te 5-7l mogło być jeszcze w baku.
Zobaczymy przy tankowaniu do pełna za jakieś 500km.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Mudulinek
Odkręć sobie korek do paliwa i zajrzyj do wlewu, najlepiej za dnia.
Po lewej stronie we wnętrzu wlewu - znajdziesz bez problemu.
Przyciska się toto końcówką pistoletu i wlewa powoli dalej (musisz cały czas trzymać wciśnięte).
Jak to masz zbiornik 50l? 4x4?
Jeśli masz ośkę to zbiornik 55l...
Mój rekord to pod 60l z odpowietrzeniem nalane.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Ja miałem tak że jak pokazało 0 Km przejechałem jeszcze 40 i wlałem na maxa i wybiło pierwszy raz przy 48l więc myślałem że mam zbiornik 50. Ok dziś lookne.
Dzisiaj ta sama trasa 170 km co wczoraj. Tam 5,2l, przy średniej prędkości 78 km/h. Z powrotem 4,1l, przy średniej 66 km/h. Rezerwa zapaliła się przy przejechanych 890 km. Nadmienię, że leję do zbiornika po odbiciu pistoletu około 5 razy z odpowietrzeniem.
W mojej octavce 2006 przebieg 200 tyś km średnie spalanie na 5 tyś km. wynosi 5.1l/100km trasy takie ok 20 km. oczywiście nie po mieście , więc wynik raczej dobry
Przejechane 1935km.
Zalane łącznie 98litrów.
Daje to średnią 5,064599483204134 l/100km
Spokojnie można by mniej
PS - nie jeżdżę w kapeluszu tylko w meloniku :diabelski_usmiech
PS2 - jakbym nie jeździł to komp robi mnie na minus o 0,5l/100km.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Cholera ja teraz przez ostatni bak starałem się kropelkować jak najbardziej, żeby sprawdzić ile minimalnie spali, i wyszło mi 5,3 :? z czego jakieś 30 % to miasto, reszta trasa. Liczyłem że będzie coś mniej, jak nie kropelkuje, to bierze 5,7. Spodziewałem się większej różnicy
Ostatnie tankowanie: dystrybutor 5,51, komp 5,1, tylko że po odbiciu dotankowałem około 9 l, a zazwyczaj dobijałem 6l.
Dzisiaj trasa 170 km tam: 5,1 średnia 74 km/h, z powrotem 4,3 średnia 60 km/h.
Będę jeździł tym autem dopóki się nie rozpadnie :szeroki_usmiech
1.9 AGR , na pełnym baku (pod korek) po mieście 900-950 km , lato średnio 5-5,5 , zima mrozy 6-6,5 - jazda dynamiczna.
Trasa dynamicznie do 140 góra 5-5,5 l /100.
Niestety po awarii i remoncie głowicy pali więcej 1-2 l i tutaj szukam przyczyny.
1.9 AGR , na pełnym baku (pod korek) po mieście 900-950 km , lato średnio 5-5,5 , zima mrozy 6-6,5 - jazda dynamiczna.
Trasa dynamicznie do 140 góra 5-5,5 l /100.
Niestety po awarii i remoncie głowicy pali więcej 1-2 l i tutaj szukam przyczyny.
Albo ta jazda po mieście nie była zbytnio dynamiczna, albo coś z dawkowaniem paliwa może, bo mi przy takim samym silniku po mieście przy dynamicznej jeździe i ponad 15 l może spalić, a w trasie na pewno też więcej niż 5, czy 5,5 l.
Teścio w Borze ma taki sam silnik jak ja, miał dawkę paliwa ustawioną na max w dół, jeździło to ale do Szkodnika było mu daleko, zamulony strasznie, po ustawieniu dawki na odpowiednią ma większego kopa i więcej pali, ale na traskę było super, bo paliła Borka poniżej 4 l/100
Komentarz