Chyba siedziała tam Varta, ale z nerwów nie zapamiętałem!
Przed zimą dwojka moich znajomych zakupiła nowe aku Varta i po pierwszych mrozach, jak jeszcze były po -7, oddali je do sklepu i wzięli Centre Future....
Dodam, że są oni z dwoch różnych stron Polski :idea: Przypadek z tymi Vartami.....??? :?
Chyba w 2005 wymieniałem aku w renówce i kupiłem Centre Future Plus. Autkiem teraz jeździ szwagierka i nawet nie wie co to akumulator! Wsiada, kręci i śmiga!
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Samochód drugą dobę w serwisie. Podobno został zrobiony test akumulatora i wszystko jest cacy. A to, że aku w skodizie octavii się szybko rozładowywuje ... to taka jego przypadłość. Czyli kolejny raz spotykam się z betonem czyli TTTM. W związku z kilkoma innymi usterkami jak m.in. wymiana nastawnika rorządu, autko zostaje w ASO. W między czasie będę się jednak domagał wymiany aku. Jak odbiorę szkodnika, to opiszę całą akcję, bo mam ciekawe spostrzeżenia dot. ASO InterAuto!
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Niestety, dzisiejsze akumulatory to lekko mówiąc padaczka. U mnie po teście aku wyszła - zalecana wymiana akumulatora (mam go 2 lata), a w mojej starej poczciwej ibizie aku mam od nowości auta czyli od 1999 roku :shock: tak, tak, od 99 roku, autko jeżdżone na krótkich odcinkach po mieście, do obecnej zimy nigdy nie był ładowany prostownikiem i zero najmniejszych problemów, nawet zeszłej zimy, która lekka też nie była. Tej zimy został co prawda pokonany, ale tylko na chwilę podładowałem go i śmiga jak nowy, a nawet lepiej :szeroki_usmiech
Mój przebieg to 16kkm. Do tej pory spotkało mnie:
1. Terkotanie przewodów paliwowych z prawej strony gdzieś za schowkiem pasażera - ASO zrobiło.
2. Jak wciskałem sprzęgło na 1 przy zmianie biegu z 1 na 2 słyszałem takie skrzypnięcie, uderzenie z lewej strony z przodu ( pisałem już o tym w innym poście ). Okazało się, że to jakieś plastiki na mrozie gdzieś pod maską wpadają w wibracje i ocierają się o siebie - ASO zrobiło.
obie usterki pojawiły się około 2 tygodnie temu jak zaczęły się mrozy.
3. Kolejna usterka od początku. Biegi mi cały czas haczyły. Jedynka wchodziła na dwa razy. ASO ściągnęło wodziki i za pomocą jakiegoś specjalnego urządzenia ustawili od nowa. Podobno faktycznie było coś przestawione. Biegi chodzą dużo lepiej, rzadko haczą ale nie jest idealnie. Albo nie postarali się do końca albo TTTM. Tutaj uważam, że zrobili w połowie.
4. Ostatnia największa usterka - skrzypienie przedniego zawieszenia na "policjantach" Skrzypiało jak Żuk mojego ojca 25 lat temu. Masakra. ASO orzekło, że skrzypią gumy na drążku stabilizatora. Ponieważ są to rzeczy nierozbieralne zostawiłem samochód na cały dzień bo taka wymiana trwa kilka godzin. Należy opuścić całe zawieszenie i wymienić cały drążek stabilizatora. Odebrałem samochód, patrzę przejechane na jeździe próbnej 10 km. Mówią, że już wszystko w porządku. A ta franca skrzypi jeszcze gorzej niż przed naprawą ( pisałem o tym w innym wątku ). Wracam a w ASO głupa palą. Biorą na szybko samochód i rozkręcają tylne tuleje od wahaczy, smarują gumy i sprawdzamy. Nadal skrzypi. W końcu po tygodniu jadę jeszcze raz tak z "partyzanta". Biorą mnie i mówią, że chcą wypróbować jeszcze coś innego. Po 40 min jedziemy na jazdę próbną. CISZA . Okazało się, że tym razem nasmarowali jakieś przednie tuleje od wahaczy. Usterka usunięta. Pytanie jak długo.
5. Jak wracałem z ASO zauważyłem, że opierając prawą nogę o deskę ( naturalna pozycja jak wciskasz gaz ) deska ta mocno skrzypi gdzieś w okolicach górnego schowka u góry. Jak ruszam nogą zmieniając biegi to deska cały czas robi skrzyp, skrzyp ... :szeroki_usmiech
Okazało się, że tym razem nasmarowali jakieś przednie tuleje od wahaczy. Usterka usunięta. Pytanie jak długo.
Miałem podobnie. Przednie zawieszenie wydawało odgłosy jak stary tapczan. ASO smaruje jakimś specjalnym smarem czy silikonem, który dostali z centrali. Po mojej wizycie przez jakiś czas zawieszenie skrzypiało, ale po paru dniach zupełna cisza.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Okazało się, że tym razem nasmarowali jakieś przednie tuleje od wahaczy. Usterka usunięta. Pytanie jak długo.
Miałem podobnie. Przednie zawieszenie wydawało odgłosy jak stary tapczan. ASO smaruje jakimś specjalnym smarem czy silikonem, który dostali z centrali. Po mojej wizycie przez jakiś czas zawieszenie skrzypiało, ale po paru dniach zupełna cisza.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Okazało się, że tym razem nasmarowali jakieś przednie tuleje od wahaczy
Bo to są elementy które odpowiadaja w Octavii za skrzypienie np. na progach zwalniających.... Takie info dostałem jak wymieniali je u mnie na gwarancji.
A gumy na drążkach, które sa z nim "zespolone" mogą skrzypieć ale przy konkretnym przebiegu a nie przy kilku czy kilkudziesieciu tysiacach kilometrów...
Tichy , gwaracji nie ma. Też sie zastanawiam na ile pomogła wymiana gum a na ile smar którego użyli do ich montażu. A to , że niektórym wymieniaja cały stabilizator, no cóż, jak widać mechanicy w ASO są jeszcze myślami przy Fabi I i Octavii I.... gdzie tam akurat m.in. chodziło o gumy na stabilizatorze które były wymienne...
Niestety, dzisiejsze akumulatory to lekko mówiąc padaczka. U mnie po teście aku wyszła - zalecana wymiana akumulatora (mam go 2 lata), a w mojej starej poczciwej ibizie aku mam od nowości auta czyli od 1999 roku :shock: tak, tak, od 99 roku, autko jeżdżone na krótkich odcinkach po mieście, do obecnej zimy nigdy nie był ładowany prostownikiem i zero najmniejszych problemów, nawet zeszłej zimy, która lekka też nie była. Tej zimy został co prawda pokonany, ale tylko na chwilę podładowałem go i śmiga jak nowy, a nawet lepiej :szeroki_usmiech
Centra w Punto mojej siostry wytrzymała 13,5 roku.
Fabryczny akumulator Magnetti Marelli w tym aucie wytrzymał 0,5 roku Padł jesienią - żeby to była chociaż zima. Teraz jest Varta Blue - rozsądna jakość, rozsądna cena - do benzyniaka w sam raz.
teraz to nawet hoppecke'r to loteria :twisted:
nic nie jest takie jak dawniej - CCC, a raczej koszty produkcji bo zysk musi być...
To się chyba dzisiaj nazywa PSP - Planowane Starzenie Produktu! Czyli jak w białych rękawiczkach jest dymany klient!
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Witam, odnośnie szybkiego rozładowywania się akumulatora, lub jak kto woli że niby na krótkich trasach się jeździ i aku. nie zdąży się naładować....dokładnie tak miałem przy przebiegu 15 tys.... i co się okazało przewód masowy wymienili i do dzisiaj zero problemu a mam ten sam aku. i 110 tys przebiegu, więc znalazła się przyczyna dlatego radzę to sprawdzić...ps dokładnie taką samą usterkę miałem w Facie że latem mi zdech przez noc aku do zera. pozdrawiam
. skrzypiące zawieszenie na progach zwalniających ( poniżej 5 stopni C ), smarowanie w ASO, nawrót objawów po miesiącu, podobno zawieszenie mechanicznie O.K.,
mi skrzypialo przy - 15 na progu albo wchodzac w ostry zakret.. jazda do ASO-diagnoza minimalnie pekla guma w konsoli, usterka do wymiany na wiosne narazie mam spokojnie jezdzic... zrobilo sie -5 i wyżej i znow jest cicho, ale ja mam 91kkm. :wink:
Czy tylko mi wypada halogen przy mocniejszym hamowaniu czy to norma? :jump:
Zamieszczone przez bob the builder
1. skrzypiące zawieszenie na progach zwalniających ( poniżej 5 stopni C ), smarowanie w ASO, nawrót objawów po miesiącu, podobno zawieszenie mechanicznie O.K.,
Zamieszczone przez bob the builder
ps. pkt 1-3 wg ASO TTTM
Dziwne. U mnie pomimo TTTM wymienili stabilizator z gumami z przodu i gumy stabilizatora na tyle
ja nie wiem ja mam 2 fl i jakos nie widze problemow z tym autem a jezeli cos komus puka czy plastik slychac czy schowek trzeba z hukiem zamknac to mam dla was auto Audi A8 tam nic nie stuka nie puka nie slychac
jaka cena takie auto
skoda do pracy dla rodziny dla przedstawiciela itd...taka prawda to nie auto za 400 tys zl
Skoda Forever jednak
Vw Golf I II III
Opel Omega C
Peugeot 206 HDi
Vw Golf V 1,9 tdi 90 koni
Citroen C5 2.0 Hdi Audi A8 2001 D2 3.3 TDi
Skoda Octavia II 2005 elegance kombi
Skoda Octavia II 2009 FL 1.9 TDi
VW Golf VI 2011 1.6 Tdi
Skoda Octavia II FL RS kombi
Komentarz