krzywe tarcze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hsurim
    Elegance
    • 2006
    • 788
    • Kia
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Zamieszczone przez msk85
    (...)
    Zastanawiam się też nad tarczami Bosch.
    (...)
    Miałem i już NIE chcę mieć.
    Dobrze hamowały do (szacunkowo) trzeciego hamowania.
    Potem, wyrywało kierownicę z ręki.
    Robert ( robekcool) oddał je w ramach reklamacji i ... odrzucili.
    Stwierdzili, że wszystko jest w normie - ciekawie jakiej (??)
    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

    Komentarz

    • BASTIAN001
      L&K
      • 2013
      • 1177
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      msk85, Sporo osób borykało się z podobnym problemem który ma miejsce w przypadku tarcz o średnicy 280mm... to co można tobie polecić to swap na 288. Znajdziesz na forum sporo informacji na ten temat...nawet w tym temacie w którym teraz piszemy.

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Witam!
        Temat ciekawy, więc i ja postanowiłem podzielić się z wami swoimi spostrzeżeniami.

        W swojej ASV już drugi raz wymieniałem tarcze hamulcowe 280. Za każdym razem wkładałem firmy ATE PD, i za każdym razem wszystko jest ok. Obecnie na tych tarczach mam jakieś 5tys i sprawują się świetnie- zero problemów.

        To że występują problemy może być wypadkową wielu rzeczy:

        1. Tarcze 280mm jak na tak duży samochód to rzeczywiście mało, więc dla układu hamulcowego jest to nie lada wyzwanie. Aby zmniejszyć ryzyko bicia należy kupować porządny zestaw tarcze i klocki. Ja kupuję półkę wyżej niż pierwszy montaż ATE PD + klocki ATE i zawsze jest ok. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że i tarcza i klocek zużywają się jednocześnie więc jak układ wymaga wymiany to robimy to kompletnie (i klocek i tarcza) i nie bawimy się w jakieś toczenia, bądź wymianę samych klocków...

        2. Przed założeniem całego zestawu starannie wszystko czyszczę, miejsce osadzenia tarczy oraz jarzma po których poruszają się klocki hamulcowe. Wszystko musi być idealnie czyste, równe i gładkie. Przed położeniem tarczy na piastę nakładam śladową ilość smaru miedziowego, na jarzma klocków również. Jest to taka ilość, która nie jest w stanie przy wyższych temperaturach rozpłynąć się do takiego stopnia by spowodować poślizg klocków na tarczy. Wiem, że szkoły są różne w tej materii, ale ja zawsze tak robiłem wszystko było ok. Oczywiście prowadnice jarzma też rozbieramy, czyścimy (pod osłonami gumowymi smarujemy i składamy z powrotem). Ma być czystko i chodzić lekko bez zacięć...

        3. Nikt tu nie pisze o wymianie płynu hamulcowego. Ja zawsze to robię gdy wymieniam tarcze i klocki hamulcowe! Dlaczego? Bo jak klocki są już objechane a tarcza cienka to tłoczek w zacisku jest mocno wysunięty. W cylinderku zbiera się "duża" ilość płynu, która się nie cofa i zalega, a tam płyn zużywa się najbardziej. Wciskając tłoczki przy wymianie klocków i tarcz wciskamy również najbardziej wyeksploatowany płyn z powrotem do układu. Dlatego ja wymieniam go zawsze na nowy.
        Wyeksploatowany płyn hamulcowy i tym samym jego podatność na rozszerzalność temperaturową może mieć wpływ na pracę układu hamulcowego (po rozgrzaniu opornie cofa się tłok w cylinderku a klocek dociśnięty jest do tarczy).


        4. Oczywiście pozostałe elementy układu zawieszenia i kierowniczego muszą być ok. W tym punkcie nie będę się rozpisywał...


        Po tak wykonanych czynnościach, na komplecie nowych tarcz, kloców, i płynie (cztery koła) potrafię bez awaryjnie dojechać do następnej zmiany około 100kkm.


        Pozdrawiam i życzę szerokości
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • Pixon
          Rider
          • 2013
          • 541
          • Fabia (NJ3)

          haragon, Niemalże mógłbym się zgodzić ze wszystkim, prócz tego, że na takim samym zestawie jak ty masz z przodu i przejechaniu około 5 000 km tarcze się skrzywiły...
          Szlak mnie trafia, bo wydałem sporo pieniędzy na zakup możliwie najlepszych tarcz i klocków, a efekt jest taki jakbym kupił coś połowę tańszego. :twisted:

          Oddam je teraz do przetoczenia. Szukam jeszcze tylko w Łodzi kogoś kto się tym zajmuje :twisted:
          Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Ja pogialem ATE PD 312mm i ATE PD 288. W przypadku pierwszych wystarczylo przegrzac je kilkunastoma mocnymi hamowaniami i im przeszlo :lol: Tym drugim tez z czasem przeszlo, ale tez przyczynilo sie do tego zagotowanie hamulcow.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Czarna_LK
              RS
              • 2014
              • 2255
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              Zamieszczone przez haragon
              potrafię bez awaryjnie dojechać do następnej zmiany około 10kkm.
              10kkm na tarcze to chyba trochę mało :shock:
              Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

              _______
              Piotr

              Komentarz

              • haragon
                Rider
                • 2008
                • 310

                Zamieszczone przez Czarna_LK
                Zamieszczone przez haragon
                potrafię bez awaryjnie dojechać do następnej zmiany około 10kkm.
                10kkm na tarcze to chyba trochę mało :shock:
                Przepraszam, wkradł się błąd- już poprawiłem. Dzięki za czujność ;-)
                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                >>Software - rogalotti<<

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2497
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  Wtrącę swoje parę groszy. Niestety, OI jest dość ciężkim autem do tarcz 280mm, a jeszcze jak są z tyłu bębny to porażka gwarantowana. Można wybrnąć na 2 sposoby: 1 zrobić sterylną robotę jak kolega haragon, ale to trzeba mieć naprawdę zaufanego mechanika lub samemu umieć to zrobić. 2 metoda to zmiana zwrotnic, zacisków i tarcz na 288mm. Jest tego dość dużo na rynku. Niby to tylko 8mm więcej na średnicy, ale i grubość jest większa o 3mm, a to już daje sporo więcej jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła.
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • Gnusma
                    Drive
                    • 2012
                    • 90
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    Przerabiałem już tarcze TRW ... Ferrodo ...zawsze biły po około 5000 tys kilometrów , teraz mam BOSCH i przejechałem już z 10.000.
                    Nie wiem czy to ma znaczenie ale poprzednie tarcze wymieniałem w lecie i wystarczyła kałuża i zaczynały bić , te które mam teraz wymieniałem w zimie ...może zdążyły się zahartować przy niższej temperaturze ....
                    Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

                    Komentarz

                    • utek
                      Elegance
                      • 2007
                      • 867
                      • Superb II combi (3T5)
                      • APK 2.0 MPI 115 KM

                      Zamieszczone przez Tony065
                      Wtrącę swoje parę groszy. Niestety, OI jest dość ciężkim autem do tarcz 280mm, a jeszcze jak są z tyłu bębny to porażka gwarantowana. Można wybrnąć na 2 sposoby: 1 zrobić sterylną robotę jak kolega haragon, ale to trzeba mieć naprawdę zaufanego mechanika lub samemu umieć to zrobić. 2 metoda to zmiana zwrotnic, zacisków i tarcz na 288mm. Jest tego dość dużo na rynku. Niby to tylko 8mm więcej na średnicy, ale i grubość jest większa o 3mm, a to już daje sporo więcej jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła.
                      Teoria ze zbyt ciężkim autem jest dobra, do momentu gdy nie weźmiemy pod uwagę tego, że fabrycznie zamontowane tarcze się nie krzywiły. Ja przerabiałem krzywe tarcze na zestawie 280mm i również po zmianie na 288mm. Najlepsze jest to, że oryginalne tarcze pomimo znacznego zużycia, jazdy po kałużach itd, nadal są proste. Podsumowując, na rynku jest badziew i szczęście decyduje o tym, czy tarcze się pokrzywią. Za chwilę będę musiał wymienić tarcze. Tylko co wybrać? Może skończy się ostatecznie na używkach ze sporą ilością "mięsa".

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3778
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez utek
                        Teoria ze zbyt ciężkim autem jest dobra, do momentu gdy nie weźmiemy pod uwagę tego, że fabrycznie zamontowane tarcze się nie krzywiły.
                        W byłej O1 280mm (1,9 AHF) na org. przednich przejeździłem ok.110 kkm, były "proste".
                        Zamieszczone przez utek
                        Tylko co wybrać?
                        Ostatnio chwalone są zestawy Zimmermann-a (tarcze i klocki lub z klockami Ferodo Premier).
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • Tony065
                          RS
                          • 2009
                          • 2497
                          • Octavia I (1U2)
                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                          Mówimy tu o OI, a więc często auta mające 6 - 16 lat i więcej. Ori z 1 montażu latały sporo, ale to już zamierzchła przeszłość i musimy szukać zamienników. Ja po swapie na hample z RS mam tarcze Mikoda GT, nacinane i nawiercane. Przejechane ~20-25kkm i jeszcze sporo przed nimi, bo auto nie jest tyrane codziennie.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz

                          • haragon
                            Rider
                            • 2008
                            • 310

                            Zamieszczone przez utek
                            "Teoria ze zbyt ciężkim autem jest dobra, do momentu gdy nie weźmiemy pod uwagę tego, że fabrycznie zamontowane tarcze się nie krzywiły"...
                            To, że octavia do 280mm jest za ciężka w moim przekonaniu nie jest tylko teorią ale faktem.
                            Wystarczy wsiąść w inny samochód, aby się o tym przekonać. Ja ostatnio przesiadłem się do Hondy civic 2004 90PS gdzie tarcze z przodu to 262mm. Jak położyłem nogę na hamulec to myślałem, że wylecę przez przednią szybę.
                            W Octavii 280mm też zatrzymają budę. Ba nawet przy hamowaniu zablokujesz całkowicie koła. Jedyna różnica to taka, że musisz deptać mocniej po pedale hamulca, a na połączeniu tarcza klocek występują większe siły docisku. To zaś powoduje rozgrzewanie się układu hamulcowego do wyższych temp...
                            Cała ta wyżej opisana sytuacja ma ogromny wpływ na poddawanie się tarcz na wyginanie.
                            I być może dlatego nie każdy komplet jest w stanie takim warunkom podołać.


                            W swojej wyżej wypowiedzi zapomniałem opisać jeszcze coś takiego jak procedura docierania klocków hamulcowych (aby się właściwie ułożyły).
                            Po zmianie zestawu klocki-tarcza. Przez kilkadziesiąt kilometrów jeżdżę na lekko wciśniętym hamulcu (jednocześnie gaz i hamulec). Co jakiś czas ściągając nogę, aby zestaw zdążył się właściwie schłodzić. I tak w kółko, aż przejadę te dobre 50km. Do tego czasu staram się przy zwykłym hamowaniu nie wciskać mocno pedału hamulca- to ważne.
                            Jak już się klocki "ułożą na tarczach" wtedy dopiero eksploatuję zestaw w sposób normalny.

                            Być może to jest właściwa recepta ;-)

                            Pozdrawiam
                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                            >>Software - rogalotti<<

                            Komentarz

                            • kurna
                              Classic
                              • 2015
                              • 34
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              Jestem świeżo po wymianie tarcz i klocków z tyłu (Zimmermann 232mm w O1 combi) mimo, że poprzednie miały max 50% zużycia i jak ktoś się zdecyduje wymienić przednie polecam również zajrzeć do tylnych. Przód 280mm miałem zrobiony w maju i wystarczył miesiąc na ich skrzywienie od przegrzania. Porównując hamowanie przedtem, a teraz po wymianie tylnych tarcz, wcale się nie dziwię porażce przednich. Siła hamowania lepsza, jej rozkład na osie bardziej wyrównany i nawet zniwelowało delikatnie bicie na przednich tarczach. Po samej budzie czuć, że tył też łapie. Wcześniej to przód dostawał głównie po klockach i nic dziwnego, że się zagotowały.

                              Komentarz

                              • Klima
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 239
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                Zamieszczone przez Gnusma
                                Przerabiałem już tarcze TRW ... Ferrodo ...zawsze biły po około 5000 tys kilometrów , teraz mam BOSCH i przejechałem już z 10.000.
                                Nie wiem czy to ma znaczenie ale poprzednie tarcze wymieniałem w lecie i wystarczyła kałuża i zaczynały bić , te które mam teraz wymieniałem w zimie ...może zdążyły się zahartować przy niższej temperaturze ....
                                14 000km na komplecie Bosch (tarcza 280mm) i też mam kilka spostrzeżeń. Sporo trzeba było przejechać (3000-4000km) żeby uzyskały pełną sprawność. Kolejna sprawa, to piszczenie- zaczęły piszczeć po ok 1000km i tak im zostało- porządne rozgrzanie pomaga na chwilę i znów piszczą. Trzecia obserwacja, to strasznie pylą. Mam 15" z fabrycznymi kołpakami i przód potrafi być czarny.

                                Komentarz

                                • utek
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 867
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                                  Zamieszczone przez haragon
                                  Zamieszczone przez utek
                                  "Teoria ze zbyt ciężkim autem jest dobra, do momentu gdy nie weźmiemy pod uwagę tego, że fabrycznie zamontowane tarcze się nie krzywiły"...
                                  To, że octavia do 280mm jest za ciężka w moim przekonaniu nie jest tylko teorią ale faktem.
                                  Wystarczy wsiąść w inny samochód, aby się o tym przekonać. Ja ostatnio przesiadłem się do Hondy civic 2004 90PS gdzie tarcze z przodu to 262mm. Jak położyłem nogę na hamulec to myślałem, że wylecę przez przednią szybę.
                                  To jaki jest wg ciebie właściwy rozmiar hamulców do O1, żeby nowe tarcze się nie krzywiły? (przypominam że oryginały jednak wytrzymywały tą zbyt ciężką budę, mało tego 280mm to jeszcze nie jest najmniejszy wymiar w O1)

                                  Komentarz

                                  • Czarna_LK
                                    RS
                                    • 2014
                                    • 2255
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    Zamieszczone przez endryu
                                    Ostatnio chwalone są zestawy Zimmermann-a
                                    Fakt wytrzymały u mnie najdłużej, około 7kkm. Już mi się odechciewa tego tematu, bo przy wymianie oleju musiałbym wymieniać tarcze. A nic tak nie wkurza jak drgania na kierze przy hamowaniu.

                                    Zamieszczone przez utek
                                    przypominam że oryginały jednak wytrzymywały tą zbyt ciężką budę
                                    Fakt, ori wytrzymały prawie 100k km. Przerobiłem już TRW, BOSCH, Zimmermann, Mikoda, ATE i wszystko szlag.
                                    Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                                    _______
                                    Piotr

                                    Komentarz

                                    • BASTIAN001
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1177
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      Zamieszczone przez haragon
                                      Zamieszczone przez utek
                                      "Teoria ze zbyt ciężkim autem jest dobra, do momentu gdy nie weźmiemy pod uwagę tego, że fabrycznie zamontowane tarcze się nie krzywiły"...
                                      To, że octavia do 280mm jest za ciężka w moim przekonaniu nie jest tylko teorią ale faktem.
                                      Wystarczy wsiąść w inny samochód, aby się o tym przekonać. Ja ostatnio przesiadłem się do Hondy civic 2004 90PS gdzie tarcze z przodu to 262mm. Jak położyłem nogę na hamulec to myślałem, że wylecę przez przednią szybę.
                                      W Octavii 280mm też zatrzymają budę. Ba nawet przy hamowaniu zablokujesz całkowicie koła. Jedyna różnica to taka, że musisz deptać mocniej po pedale hamulca, a na połączeniu tarcza klocek występują większe siły docisku.
                                      Zgodzę się z kolegą utek w kwestii zbyt ciężkiego auta...
                                      Trzeba pamiętać o tym że przecież ktoś te auta projektował (hamulce również) później je testował. Również spotkałem się z opinią że w przypadku oryginalnych tarcz ten problem nie występuje. Sądzę że problem bardziej tkwi w jakości części jakie mamy na rynku... Niestety producenci tną koszta gdzie i jak tylko mogą co niestety w końcowym rezultacie nie jest bez wpływu na ich jakość. Zakup tarcz z najwyższej półki nie gwarantuje nam ich bezawaryjnej eksploatacji.
                                      haragon podobnie jak ty miałem okazję przejechać się autem w którym hamulce działały o niebo lepiej niż w mojej Octavii. Był to Seat Ibiza z 2004 roku ( już nie pamiętam czy 1.4 czy 1.9 tdi). Przy lekkim naciśnięciu samochód zatrzymywał się prawie w miejscu. Później dowiedziałem się że w aucie całkiem niedawno były wymienione przewody hamulcowe. W brew pozorom ich stan ma również wpływ na skuteczność hamulców. Nie będę się spierał...czy w Civicu czy w Octavii hamulce są lepsze, bo takie porównanie jest najbardziej miarodajne przy porównywaniu (testach) nowych aut.

                                      Komentarz

                                      • utek
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 867
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • APK 2.0 MPI 115 KM

                                        Co do czułości i siły hamulców, to regenerowałem przednie zaciski w A4 B5. Tam jest 288mm. Przed regeneracją trzeba było dość mocno wciskać pedał. Po regeneracji po "muśnięciu" pedału jest zbiórka na przedniej szybie.

                                        Komentarz

                                        • haragon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310

                                          Zamieszczone przez utek
                                          To jaki jest wg ciebie właściwy rozmiar hamulców do O1, żeby nowe tarcze się nie krzywiły? (przypominam że oryginały jednak wytrzymywały tą zbyt ciężką budę, mało tego 280mm to jeszcze nie jest najmniejszy wymiar w O1)
                                          utek…
                                          Przy moim samochodzie (Octavia Combi) z ciężkim silnikiem diesla prawidłowy wymiar to wymiar większy niż 280mm.
                                          Weź pod uwagę kilka istotnych faktów:
                                          1. Problem z tarczami 280mm- występują tendencje do gięcia.
                                          2. Co nie kupisz i czego nie włożysz to potrafią się krzywić.
                                          3. Pomimo włożonych tarcz nawet klasy wyższej problem nie ustępuje- też się krzywią.
                                          4. Po zmianie elementów eksploatacyjnych na nowe (u mnie ATE PD), komplet cały na przód i tył + wymiana płynów, hamulce mają i tak w porównaniu do innych pojazdów kiepską skuteczność. I tu nie trzeba przeprowadzać Bóg wie jakich testów sprawnościowych, aby wyciągnąć takie wnioski. Nie chcę się rozpisywać, ale jak Cię to interesuje to oczywiście na faktach się rozpiszę.
                                          5. Po wykonaniu przeszczepu tarcz na większe problem znika.
                                          6. Ciężki hamulec nawet po zmianie tarcz i klocków na nowe- musisz deptać mocno na pedał, aby zatrzymać budę.
                                          7. Odwołując się do w/w Hondy Civic. Tam zestawy cierne były wymieniane już 5 razy. Elementy eksploatacyjne montowane były różne. Od tych najtańszych do tych z poziomu pierwszego montażu. I co? I nigdy nie było problemów z wyginaniem się tarcz. Jak włożyłeś lepsze to polatałeś dłużej, jak zamontowałeś byle co to musiałeś po 45kkm rozglądać się za nowymi.
                                          8. To nie jest tak, że każdy z producentów Brembo, ATE, TRW, Bosch, Zimmermann itp., produkują tylko gówniane tarcze do Octavii 280mm, a do innych samochodów wychodzą im dobre. To nie jest kwestia uda się, albo nie. Powtarzalność jakości przy obecnej technologii jest naprawdę bardzo wysoka, a ewentualne różnice (bo zapewne występują) mieszczą się w zakładanych normach produkcyjnych.


                                          Więc dlaczego się gną?
                                          W moim przekonaniu tarcze 280mm (w octavii combi tdi) zbliżyły się do granicy swoich możliwości, a na przekroczenie tej granicy mają wpływ złożone czynniki takie jak jakość i dokładność wykonania usługi wymiany elementów eksploatacyjnych (wiedza i umiejętność), sprawność układu kierowniczego i elementów zawieszenia, sposób eksploatacji itp. Wystąpienie jednego z nich, lub w mniejszym stopniu kilku na raz może spowodować przekroczenie cienkiej granicy wytrzymałości.
                                          Przy większych średnicach granica ta odsunięta jest na tyle daleko, że występowanie problemów jest mało prawdopodobne (choć zawsze możliwe).

                                          Dodam również, że wymiana w ASO tarcz na nowe też nie gwarantuje spokoju ducha. W mojej służbowej octavii tdi 1, którą miałem sposobność użytkować przeszło dziesięć lat temu problem ten też występował.

                                          Pozdrawiam

                                          [ Dodano: Sob 22 Paź, 16 09:30 ]
                                          Zamieszczone przez utek
                                          Co do czułości i siły hamulców, to regenerowałem przednie zaciski w A4 B5. Tam jest 288mm. Przed regeneracją trzeba było dość mocno wciskać pedał. Po regeneracji po "muśnięciu" pedału jest zbiórka na przedniej szybie.
                                          utek.

                                          Zrozum to, że w octavii, regeneracja nic nie pomoże.
                                          Dlaczego? A no dla tego, że hamulce tak hamują od nowości i regeneracja tego nie zmieni.
                                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                          >>Software - rogalotti<<

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Czarna_LK, Jak zawieszenie nie ma luzow (glownie tuleje i sworznie wahacza). Piasty po rozgrzaniu nie maja bicia, a zacisk pracuje plynnie w jedna i druga strone to nie ma opcji, zeby przy normalnej jezdzie te tarcze sie pogiely.

                                            Zakladalem do O1 wlasnie Zimmermany, gdzie byly zrobione wahacze, nic nie bylo. Minelo 20kkm i dalej jest wszystko ok.

                                            Na trzepanie calym autem przy lekkim wcisnieciu hamulca to ma wplyw jeszcze tyl, ale wtedy kierownica nie powinno trzepac.
                                            Zamieszczone przez haragon
                                            utek.

                                            Zrozum to, że w octavii, regeneracja nic nie pomoże.
                                            Dlaczego? A no dla tego, że hamulce tak hamują od nowości i regeneracja tego nie zmieni.
                                            Duzo jednak ma do tego sama tarcza i klocki. Subiektywnie duzo lepsza reakcje mial wg. mnie zimmerman tarcza +klocek niz ATE PD + ATE. Na cieplo bylo odwrotnie, ale ATE PD byly 312mm, a nie 280mm.

                                            Do tego istnieje opcja na przekodowanie pompy ABS pod wieksze hamulce, co w teorii tez jakis tam wplyw powinno miec
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              Zamieszczone przez Maicroft


                                              Do tego istnieje opcja na przekodowanie pompy ABS pod wieksze hamulce, co w teorii tez jakis tam wplyw powinno miec

                                              Przekodowanie pompy na większe hamulce to nic innego jak korekta ciśnienia na klocek. Większe tarcze wymagają mniejszego nacisku, aby nastąpiła właściwa skuteczność. Nie wiem czy da się to zrobić na odwrót, ale raczej nie...

                                              Moim zdaniem 280mm to mała tarcza do dużej budy octavii. I jak nie będziemy ćwiczyć tego zmienić się nie da (oprócz przeszczepu). Wszelkie zmiany tarcz z bardzo dobrej, na bardzo dobrą to kwestia tylko subiektywnych odczuć i nie są to różnice znaczące.
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • msk85
                                                Classic
                                                • 2016
                                                • 11

                                                Skoro tarcze 288mm są grubsze, a co za tym idzie mocniejsze to co myślicie o takim pomyśle:

                                                Standardowa tarcza: 280mm, grubość 22mm

                                                Kupić nowe tarcze 288mm, grubość tej tarczy to 25mm. Kupić też nowe klocki. Przetoczyć zewnętrzną część tarczy z 288mm na 280mm, to przecież tylko 8mm. Klocek zeszlifować o 3mm (bo taka jest różnica pomiędzy oryginalną tarczą a 288mm). Wówczas tarcza będzie miała o wiele większą grubość a co za tym idzie będzie znacznie wytrzymalsza. Minus tego rozwiązania jest taki, że będzie trzeba zmieniać częściej klocki, ale to chyba najmniejszy problem. Z tego co pamiętam każdy 1mm klocka hamulcowego to około 1000km, wiec stracimy zaledwie 3tys km.

                                                To tylko idea. Czy ktoś kiedykolwiek próbował takiego rozwiązania? Nie mam pojęcia czy wysokość tarcz 280mm i 288mm jest identyczna oraz czy rozstaw otworów jest identyczny. Jest wiele wymiarów, które mogę się nie zgrać (jarzmo & etc). Nie sprawdzałem tego, ale może ktoś kiedyś próbował tego manewru?

                                                W piątek jestem umówiony w warsztacie na wymianę przednich tarcz wraz z klockami na ATE. Płacę za całość i biorę od nich rachunek. Chcę mieć gwarancje na wykonaną pracę. Tylne hamulce wymienię sam. Na tył założę nowe klocki oraz nowe tarcze pomimo tego, że są jeszcze dobre.

                                                Komentarz

                                                • haragon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 310

                                                  Tarcza 288 o ile mnie pamięć nie myli jest na 5x100, a 280 na 4x100.
                                                  W związku z powyższym rozstaw śrub mocujących koło nie będzie pasować.
                                                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                  >>Software - rogalotti<<

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Nie ma tarcz w O1 z rozstaw 4x100. Od zawsze bylo tylko i wylacznie 5x100.

                                                    To nie Golf3 gdzie byly takie i takie.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...