przy jakim mrozie jestescie w stanie zapalic?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pablo_doctor
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2007
    • 791

    cycek coool
    pablo_doctor

    Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

    CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

    http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

    Komentarz

    • wuszy
      Drive
      • 2008
      • 85

      No i przyszła fala upałów, a co za tym idzie koniec zabawy w odpalanie...

      Taka jak pisze Szkoda - okazuje się ze sprawne auta dają rade bez probllemu.

      a ja was poprosze teraz o porade, mam nowy akumulator (daje 684A pradu rozruchowego), sprawdzone świece, a jak auto postoji przy mrozie koko -20 to wogole nie daje rady krecic. slychac tylko łuuuuu łuuuuuu łuuuuuu ,a napiecie spada tak, ze wlacza sie syrena od alarmu w czasie krecenia. nawet jak ogrzny i doladowany w domu akumulator podlaczylem, jest bardzo podobnie. przy podlaczeniu z mocnym autem na kablach, efekt na poczatku jest taki sam. dopiero po okolo 15 minutach i ok. 7 probach odpalenia, zaczyna krecic na tyle zwawo, ze jest w stanie zaplaic (ostsatnio przy -25).

      paliwo mam zalane dobre, jak odpali to pracuje po chwili dobrze, olej 10W40.
      filtr paliwa zmienialem w zeszlym roku, ale widze wyraznie, ze problemem jest to, iż rozrusznik nie krecie silnikiem.

      Podejrzewam wiec, ze rozrusznik w jakis sposób niedomaga, czy spotkaliscie sie z tym, ze na skutek dlugiego zywota (napewno jest 245 tyś na liczniku) nie jest juz w stanie rozruszac silnika?

      a moze sa inne opcje, jakies przewody zkorodowane? co o tym sadzicie, co sie zdarza najczesciej?

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        Zamieszczone przez wuszy
        No i przyszła fala upałów, a co za tym idzie koniec zabawy w odpalanie...

        Taka jak pisze Szkoda - okazuje się ze sprawne auta dają rade bez probllemu.

        a ja was poprosze teraz o porade, mam nowy akumulator (daje 684A pradu rozruchowego), sprawdzone świece, a jak auto postoji przy mrozie koko -20 to wogole nie daje rady krecic. slychac tylko łuuuuu łuuuuuu łuuuuuu ,a napiecie spada tak, ze wlacza sie syrena od alarmu w czasie krecenia. nawet jak ogrzny i doladowany w domu akumulator podlaczylem, jest bardzo podobnie. przy podlaczeniu z mocnym autem na kablach, efekt na poczatku jest taki sam. dopiero po okolo 15 minutach i ok. 7 probach odpalenia, zaczyna krecic na tyle zwawo, ze jest w stanie zaplaic (ostsatnio przy -25).

        paliwo mam zalane dobre, jak odpali to pracuje po chwili dobrze, olej 10W40.
        filtr paliwa zmienialem w zeszlym roku, ale widze wyraznie, ze problemem jest to, iż rozrusznik nie krecie silnikiem.

        Podejrzewam wiec, ze rozrusznik w jakis sposób niedomaga, czy spotkaliscie sie z tym, ze na skutek dlugiego zywota (napewno jest 245 tyś na liczniku) nie jest juz w stanie rozruszac silnika?

        a moze sa inne opcje, jakies przewody zkorodowane? co o tym sadzicie, co sie zdarza najczesciej?
        Z tego co opisujesz to na 99% jest rozrusznik do wymiany. Po prostu może mieć jedno z uzwojen przepalone, przebicie między wirnikiem lub stojanem na skutek wytarcia tulejek, szczotki mogą się już kończyć itp... Najlepiej wymienić cały a nie bawić się w naprawy na warsztacie. No chyba że to będzie warsztat, który specjalizuje się w naprawach rozruszników i alterantorów i zrobi to na prawdę dobrze.
        Wymień i zapomnij

        Komentarz

        • pstryczek
          RS
          • 2009
          • 10778
          • Superb III (3V3)

          Wczoraj o 23-ciej po pracy przy -21 odpaliłem bez problemu, jeszcze pomogłem swoim prądem odpalić dwa inne autka, dzisiaj rano - 19 i odpalił za drugim razem
          Teraz zapowiadają śnieżyce, trzeba będzie dyskusje zawiesić :P
          Do następnych mrozów
          Marek

          Komentarz

          • redhead
            Ambiente
            • 2008
            • 161
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            mój szkodnik wczoraj rano -29 ok. 6 rano odpalił od pierwszego - cudne autko

            dzisiaj to żadne mrozy więc też bez problemu

            Komentarz

            • ozzi
              Drive
              • 2009
              • 87

              witam u mnie dzisiaj nad ranem było -22 i szkodnik nie odpalił 4 próby za każdym razem 2x podgrzane świece - efekt jest taki, że robił łaaaał łaaaał tak jak by obróci ale nie odpali --- nie katowałem go już dłużej szkoda rozrusznika -- jak wróciłem z pracy po godzinie 16 (-7stopni) spróbowałem odpalić i zaskoczył za pierwszym razem tam chwilkę pojęczał a po kilkunastu sekundach równo pracował --- teraz mam pytanie co to może być świece? akumulator?

              akumulator raczej wykluczam po porannym katowaniu odpalił bez problemu

              pozdrawiam i czekam na wskazówki
              Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

              Komentarz

              • Damianjg
                Rider
                • 2008
                • 621

                Zamieszczone przez ozzi
                witam u mnie dzisiaj nad ranem było -22 i szkodnik nie odpalił 4 próby za każdym razem 2x podgrzane świece - efekt jest taki, że robił łaaaał łaaaał tak jak by obróci ale nie odpali --- nie katowałem go już dłużej szkoda rozrusznika -- jak wróciłem z pracy po godzinie 16 (-7stopni) spróbowałem odpalić i zaskoczył za pierwszym razem tam chwilkę pojęczał a po kilkunastu sekundach równo pracował --- teraz mam pytanie co to może być świece? akumulator?

                akumulator raczej wykluczam po porannym katowaniu odpalił bez problemu

                pozdrawiam i czekam na wskazówki
                Jak sam swiec nie sprawdzisz to na odleglosc nikt Ci tego nie zrobi

                Komentarz

                • ozzi
                  Drive
                  • 2009
                  • 87

                  No to sprawdzę świece -- ale czy coś jeszcze może mieć wpływ gdzie jeszcze szukać -- jeszcze jedno moj kolega w audi a4 stosuje taki z marketu starter to jest w sprayu i psika się 2 sekundy za filtrem powietrza odpala mu jak rakieta
                  Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                  Komentarz

                  • _I_C_E_
                    Classic
                    • 2008
                    • 28

                    Zapalanie feli


                    1. temperatura: przy -18 rano
                    2. 45ah jakiejś firmy BAT czy jakoś tak
                    3. V-power 95
                    4. maxlife 10w40
                    5. przez 2 sekundy jęczenie po przekręceniu kluczyka, zapalił za 1 razem, telepało autem przez nast 3 sekundy, radio się zresetowało :P, ale jestem pełny podziwu, miesiąc temu wymieniane świece
                    Filtry, oleje, aku, żarówki, FB http://www.facebook.com/pages/Filtry...23022111087185 lub http://www.filters.com.pl

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      Zamieszczone przez _I_C_E_
                      Zapalanie feli
                      znam taką felę 1,3 96r, która w ostatnie mrozy odpaliła 2 octy i yarisa i wcale nie jest garażowana

                      [ Dodano: Sro 27 Sty, 10 22:06 ]
                      a właściciel tylko sie nabija z tych "lepszych" furek i jeździ z kabelkami :lol:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • SP9XWW
                        Rider
                        • 2009
                        • 579

                        Zamieszczone przez SP9XWW
                        W nocy -24C, rano -18C - moja Fabka powiedziała że ma mnie w nosie (...) Co ciekawe większość moich znajomych w pracy miała dzisiaj "przeboje" (silniki benzynowe na 95-tce), ci na 98-ce ruszyli bez problemów. Zbieg okoliczności czy paliwo o wyższej liczbie oktanowej trudniej zamarza?
                        We wtorek też miałem "jazdę" z uruchomieniem z rana, ale się uparłem a akumulator wytrzymał. :lol: Wieczorem uzupełniłem połowę baku 98-ką Ultimate i ...dzisiaj rano silnik uruchomił się od kopa. Wygląda na to, że teoria większej liczby oktanowej się potwierdza.

                        ...Albo miałem psiejsko-czarodziejskie paliwo (95) poprzednio i domieszka 98-ki załatwiła sprawę...
                        Vy 73! de S!@w

                        Komentarz

                        • PiterNZ
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 389

                          - 20,5 C odpalona za pierwszym razem choć po chwili wahania.
                          Paliwo Shell VP a teraz na Statoil Gold.
                          Samochód stoi w nocy pod chmurką, jeżdżę po mieście 17 - 22 km.

                          Wieczorem wybieram dłuższą trasę i bez skrzyżowań, żeby się trochę zagrzała. W pracy garaż z dachem ale bez ścian (nie ogrzewany).

                          Na spalanie nie patrzę tylko temperaturę.

                          Komentarz

                          • yosssarian
                            Drive
                            • 2008
                            • 79

                            To ja opiszę swój przypadek: Max odpalał mi przy -14, przy -20 nie odpalił - choć delikatnie jakby próbował kręcić ale za chwilę pojawiała się choinka z kontrolek rytmicznie migających. Odczekałem 2 dni i dziś przy -5 zapalił na dotyk, nawet równo pracował od początku. Zauważyłem też że skasował mi się licznik dzienny kilometrów i zegarek - czyli aku po prostu nie dał rady przy -22? Swiece nówki założyłem 18 mies temu...
                            ___________
                            Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

                            Komentarz

                            • mariush19
                              Rider
                              • 2009
                              • 634
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Fela 97rok

                              -24stC , cala noc pod chmurka ta najzimniejsza z niedzieli na poniedzialek
                              - aku nowy centra futura 47ah
                              - w baku max 4 litry benzyny z orlenu
                              - olej mobil 15W40
                              - rozrusznik kreci wolniej niz zwykle, kilka obrotow walem i pali, silnik pracuje stabilnie.

                              Komentarz

                              • szczepcio
                                Rider
                                • 2009
                                • 318

                                to ja opiszę swój przypadek:

                                Octa odpalona pod 3 dniach postoju (ten weekend co były mrozy po -20 - -30 stopni), odpalona w poniedziałek rano przy około -20 stopniach. Podgrzewanie trwało troszkę dłużej, ani nie musiał za długo kręcić tylko palił. Więc jestem bardzo zadowolony przebieg - 13 tyś, paliwo normalne ON z Bliskiej.
                                restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
                                wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....

                                Komentarz

                                • rkb
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2152
                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                  Przypadek - ford escort, -22 odpalam, rozrusznik zakrecil pare razy i zaczelo cykac, nastepnego dnia -16, nawet nie zakrecil odrazu cykalo.... 3 dni stal bez ruszania dzis juz mialem zamiar reanimacje kablami robic a zlosnik odpalil na dotyk
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz

                                  • Jac_ek
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1733

                                    Ostatnio gdzieś słyszałem, że nieodpalenia samochodu rano jest bardziej stresujące niż stłuczka

                                    Więc warto mieć dobry akumulator ;-), no chyba że u kogoś nieodpalanie to norma
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      Ostatnio gdzieś słyszałem, że nieodpalenia samochodu rano jest bardziej stresujące niż stłuczka

                                      Więc warto mieć dobry akumulator ;-), no chyba że u kogoś nieodpalanie to norma
                                      mozliwe, ale bardziej stresujace jest jak odpalasz bez problemu i zakopujesz sie w sniegu wyjezdzajac z parkingu
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • wojtek23
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 20

                                        TDI 1998 1,9
                                        -28 stopni
                                        Verva + skyd
                                        olej Castrol pólsyntetyk
                                        Ciężko za trzecim razem (później okazało się że grzeje tylko jedna świeca)
                                        Przed kążdą następną zimą sprawdzę świece przewodem na iskrzenie, innym to też polecam.

                                        Komentarz

                                        • gumisiek7
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 6

                                          36 godzin postoju w temp. -20 - -25.
                                          paliwo zwykłe + dodatek skyd. aku 82ah 5 letni.
                                          odpalił bez problemu po kilkusekundowym kręceniu.

                                          Komentarz

                                          • Erni85
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 13

                                            - 17 stopni po niespełna 3 dniach stania pod chmurką.
                                            -aku kilku miesięczny
                                            -6 litrów w baku
                                            - skoda z 98 roku 1.9 TDI, AGR
                                            - jedno podgrzanie świec i silnik zapala od strzała jakby palił w ciepłe dni pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • tdi122
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 127

                                              Pali na dotyk wystarczy tylko zagrzać świece :wink:
                                              - 26 5-6 godz. stania pod chmurką
                                              -aku od nowości czyli jakieś 6 lat
                                              -paliwo Shell V-Power Diesel,
                                              -świece itp. nieruszane od nowości,
                                              -przebieg 106 tys.
                                              - silnik ASV

                                              Komentarz

                                              • soszek81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1245

                                                O1 po kupnie - czekała w blaszaku dwa tygodnie przy - 15 - 20 (formalności, import Belgia)
                                                Paliwo - nieznane, ilość w zbiorniku - paliwomierz był na 0
                                                Aku - kto to wie, najmocniejszy nie jest.
                                                Świece - chyba działają wszystkie, czy wymieniana - nie wiadomo.
                                                2x podgrzanie świec i nie kazała się prosić w drugiej sekundzie kręcenia.
                                                Silnik ALH

                                                PS. Peugeot 206 1,4 HDi - (wtedy 3 latek)
                                                Oryginal części bez wymiany.
                                                Dwa dni pod chmurką przy - 30 w nocy i - 23 w dzień. Paliwo z BP zwykłe.
                                                Odpalił przy czwartym podejściu i sześciu grzaniach świec 8)
                                                U mechanika okazało się że paliwo zaczęło przymarzać i dlatego te trudności :diabelski_usmiech
                                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                Komentarz

                                                • tatakuby
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 137

                                                  muszę przyznać, że przez całą zimę odpalał za pierwszym razem na dotyk. jak było - 25 do - 27 z rana to odpalał po 1-2 s; słychać tylko było, że ciężko te zmarznięte tłoki ruszyć ale mimo wszystko bez problemów; w baku zawsze staram się mieć co najmniej połowę....

                                                  Komentarz

                                                  • tomus7
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1896
                                                    • Peugeot

                                                    za pierwszym razem na dotyk godz 4 rano nawet jak było - 25 do - 27
                                                    AKU 3 lata
                                                    od rezerwy do full 95 Orlen
                                                    przebieg 185000
                                                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...