Filtr czastek stalych DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rob555
    Rider
    • 2006
    • 748

    #51
    Rekin nie porownuj malucha czy innego wolno ssacego benzyniaka do najnowszego TDI z hiper duper ekologia....
    Oleje do TDI to jedna z najwazniejszych skladowych bezawaryjnej eksploatacji.
    Castrol (polski) jest rozlewany na najstarszej technologicznie rozlewni (dane od klienta - pracownika rafinerii) wiec jakosc oleju jest kiepska.
    Dosc jak powiem ze na Castrolu w mojej dawnej cordobie uwalilem w jeden miesiac 4 sprezarki AWX jak je trenowalem na 1.6bara...po zalaniu motulem sypaly sie znacznie rzadziej :twisted:

    Mowisz ze 10 tys km to zboczenie tak? A zgadnij czemu w silnikach z DPF oleju przybywa zamiast ubywac (nie tylko koncern VAG ma ten problem) ??
    Ropa dostaje sie do oleju! Praktycznie nie mozna nic z tym zrobic....
    Dodaj do tego long life co 30tys km....i wychodzi ze po 10tys olej w kilkunastu % to ropa ktora ma jeszcze dlugo smarowac motor :lol:
    W autach z DPF osobiscie bym co 10tys zmienial olej...marka nie wazna. I tak kazdy sie rozrzedzi...jeden po prostu bardziej inny mniej
    pozdrawiam

    Diagnostyka i tuning
    hybrydowe wtryski i turbiny
    programy na ulice jak i do sportu

    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
    www.tune-up.pl

    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

    Komentarz

    • Rekin Chlebojad
      Rider
      • 2010
      • 474

      #52
      Zamieszczone przez rob555
      A zgadnij czemu w silnikach z DPF oleju przybywa zamiast ubywac (nie tylko koncern VAG ma ten problem) ??
      Ropa dostaje sie do oleju! Praktycznie nie mozna nic z tym zrobic....
      rob555, juz napewno madrzejsi ludzie od nas buduja te silniki i DPF-y, i jak to mówia "płotu nie przeskoczysz bo jestes za niski" nikt nie budował by tak silnika aby sie zaraz rozleciał (zaraz czyt: 30 tyś) , a mowisz ze nie da sie nic z tym zrobic?? da sie zrobic, ropa dostaje sie do oleju poprzez bogata mieszanke w czasie wypalania filtra, jesli ten proces nie zachodzi prawidłowo (co jest tylko zalezne od własciciela pojazdu, przyjmujac ze pojazd jest w 100% sprawny) potm jesli nie bedziesz zagrzzewał na tyle silnika i robił na tyle długich odcinkow drogi ON nie bedzie wstanie wyparowac z oleju, a jesli juz to sie stanie moze sie okazac że, oleju masz "grubo" ponizej minimum, a co do Castrola , dla mnie niewazne gdzie jest rozlewany, wazne że musi spełniac normy producenta, i jak by nie było bardzo wiele aut jezdzi na tym oleju i procz Magnatec nikt nie nażeka.

      A od oczerniania DPF jest Auto Świat i WP.PL tak jak pisałem znam 2 osoby osobiscie z DPF w VW nalatane powyzej 100kkm i nikt słowa nie powiedział. I mam bynajmniej taka nadzieje że i mnie to nie dotknie.
      Pozdrawiam
      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8033
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #53
        Zamieszczone przez rob555
        Dosc jak powiem ze na Castrolu w mojej dawnej cordobie uwalilem w jeden miesiac 4 sprezarki AWX jak je trenowalem na 1.6bara...po zalaniu motulem sypaly sie znacznie rzadziej :twisted:
        Dzięki Motulowi 507.00 hałasuje mi turbina (coś jakby karetka, pojawił się zimą na oleju Motul, wcześniej na zwykłym oleju hałasu nie było) na zimnym silniku w przedziale obrotów od 1500-1800obr/min w temp. poniżej powiedzmy 10°C przez pierwsze kilkaset metrów, potem już turbiny nie słychać. Od czasu przejścia na Castrol Edge dźwięk ten jest nie jest tak silny/wyraźny jak na Motulu.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #54
          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
          ASO nie moze nic zrobic?? jasne nic nie powiedza jak przyjdziesz ze swoja banka oleju, tylko odznacza u siebie na fakturze (albo w kompie) albo w ksiazce serwisu "olej klijenta" potem taki jegomośc przychodzi z zatartym silnikiem do ASO , a oni na to "pana olej, pana problem, prosze sprawe kierowac do tego czlowieka od ktorego został kupiony" wiec olej chetniej naleja "nie swoj" bo beda mieli wiekszy wachlaż mozliwosci aby sie wykrecic z niektorych usterek, pomysl logicznie, ja wiem ze Motul fajny olej bo ktos z waszych znajomych handluje nim na forum , ale sa tez inne oleje rownie dobre, tak jak juz kiedys pisałem firma Motul kojazy sie (ten co wie o co chodzi) z wyscigami GP motocyklowymi, czy sportem samochodowym żadziej, i kazdy chce byc fajny i widzi magiczne własciwosci w jego działaniu. Jasne sa olejue na rynku co potrafia zrobic "misz-masz" z silnika tak jak Ojciec sie dał kiedys namowic do Mercedesa wlac lotosa to potem jego portwel bardzo tego załował.


          Kilka dobrych lat temu Audi mialo problemy wlasnie z 2.0TDI bo padala pompa oleju. Silniki wymieniali bez pierdniecia i nie bylo stekow co do oleju jaki byl tam lany, mialy byc tylko przeglady robione.


          Olej ma spelniac dana norme i nie moga nic zrobic w tej kwestii. Nigdzie nie jest napisane ze olej silnikowy ma pochodzic od producenta X, ma jedynie spelniac okreslona norme VW i na to producent silnika wyrazil zgode.

          [ Dodano: Pią 01 Paź, 10 11:03 ]
          AdamB, U mnie karetka byla na Mobilu i tak samo jest na Motulu, bez znaczenia czy olej jest po wymianie czy ma 13kkm. Nie ubywalo jednego i drugiego do okolo 10kkm, a potem przez nastepne 5kkm trzeba dolac 0,3
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #55
            Zamieszczone przez Maicroft
            Nie ubywalo jednego i drugiego do okolo 10kkm, a potem przez nastepne 5kkm trzeba dolac 0,3
            No dokładnie

            [ Dodano: Pią 01 Paź, 10 11:11 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            U mnie karetka byla na Mobilu i tak samo jest na Motulu
            U mnie pewnie jest to zbieg okoliczności.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • genesis
              Ambiente
              • 2010
              • 232

              #56
              Zaczyna się bezsensowna dyskusja, który olej lepszy. Castrol, Motul, Mobil- wszystko jedno, ma spełniać normy. Chyba, że ktoś ma subarkę i naprawdę ostro nią zapieprza to warto pomyśleć o oleju sportowym jak motul, ale jak słyszę, że ktoś go leje do octavii, bo podobno coś tam słyszał, a później twierdzi, że wszystkie inne marki to zło to mnie uśmiech ogarnia. Panowie połowa informacji w internecie jest rozdmuchana do nieprawdopodobnych rozmiarów.
              W normalnej eksploatacji nie potrzeba nic ponad dobre markowe produkty.
              DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

              Komentarz

              • Rekin Chlebojad
                Rider
                • 2010
                • 474

                #57
                Zamieszczone przez genesis
                Chyba, że ktoś ma subarkę i naprawdę ostro nią zapieprza to warto pomyśleć o oleju sportowym jak motul, ale jak słyszę, że ktoś go leje do octavii, bo podobno coś tam słyszał, a później twierdzi, że wszystkie inne marki to zło to mnie uśmiech ogarnia.
                i o to własnie chiodzi pieknie ujete
                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  Dla mnie jednym z argumentow za Motulowi jest to ze banka ma 5l i cena tych 5l jest na tyle dobra, ze warto kupic. Nie ma problemow jak z Mobilem, czy ten lub tamten jest rozlewany w Chinach czy na Ukrainie.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • rob555
                    Rider
                    • 2006
                    • 748

                    #59
                    Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                    napewno madrzejsi ludzie od nas buduja te silniki i DPF-y, i jak to mówia "płotu nie przeskoczysz bo jestes za niski" nikt nie budował by tak silnika aby sie zaraz rozleciał (zaraz czyt: 30 tyś) , a mowisz ze nie da sie nic z tym zrobic?? da sie zrobic, ropa dostaje sie do oleju poprzez bogata mieszanke w czasie wypalania filtra, jesli ten proces nie zachodzi prawidłowo (co jest tylko zalezne od własciciela pojazdu, przyjmujac ze pojazd jest w 100% sprawny)
                    Heh...widzisz ludzie lubia sobie problemy robic. Ja nie uwazam ze kierowca jest winny. Przeciez te auta kosztuja kupe kasy wiec rozwiazania powinny byc takie by kierowca nie musial jak idiota dymac 15km wypalajac filtr przed zjazdem do garazu!!!

                    Stajesz sie niewolnikiem seryjnego auta! I co wiecej...uwazaz ze tak ma byc!

                    Mokre FAPy sa mniej upierdliwe. Jak masz plyn to raczej nie bedziesz miec problemow.
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #60
                      pytanie:

                      czy jak auto ma seryjnie wmontowany dpf , i uzytkownik go wymontuje to czy podczas corocznej kontroli technicznej nie bada sie przypieprzac ze nie ma filtra?

                      Komentarz

                      • sesik
                        RS
                        • 2006
                        • 2165

                        #61
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        pytanie:

                        czy jak auto ma seryjnie wmontowany dpf , i uzytkownik go wymontuje to czy podczas corocznej kontroli technicznej nie bada sie przypieprzac ze nie ma filtra?
                        Będą się czepiać, gdyż w świetle przepisów auto jest nie sprawne technicznie jak wyrzucisz filtr i diagnosta nie może przystemplować dowodu rejestracyjnego.
                        Best ET = 13.666
                        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                        PerfectService by DGW

                        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          #62
                          a skad oni beda wiedziec ze nie ma filtra jak soft bedzie zmieniony, czyli tak jakby filtra nie bylo wcale (btw stacje raczej az tak skrupulatne chyba nie sa jesli chodzi nowe samochody)

                          [ Dodano: Sob 02 Paź, 10 10:22 ]
                          gdzies doczytalem ze w polsce nie ma obowiazku posiadac dpf. prawda to?

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            stacje raczej az tak skrupulatne chyba nie sa jesli chodzi nowe samochody
                            xtremesystems, byłem ostatnio moim poprzednim autem na przeglądzie po 3 latach- badanie trwało 1,5h łącznie z pomiarem spalin, sprawnościa całego zawieszenia i kontrolą czy auto ma ori układ wydechowy
                            mało tego, diagnosta robił fotki, a cały przebieg badania jest nagrywany bo pomieszczenie jest monitorowane
                            juz kilka stacji w 3city robi takie rzeczy

                            pewnie, że znajdziesz kogoś kto ci klepnie dowód ale myslę, że powoli to się kończy
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              #64
                              no to chyba zostaje mi 1.2 tsi. bo wiecej z tym 1.6tdi problemow bedemial przy jezdzie po miescie niz zysku

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #65
                                xtremesystems, ja w poprzedniej DPFa nie miałem z czego byłem zadowolony, w obecnym juz mam- po prostu takie życie
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • paweł2
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1405

                                  #66
                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  no to chyba zostaje mi 1.2 tsi. bo wiecej z tym 1.6tdi problemow bedemial przy jezdzie po miescie niz zysku
                                  Z tego co pisales,jak bedziesz uzytkowal auto to 1.2tsi jest najlepszym wyborem.105KM,a mozliwe ze ze 120 bedziesz w nim mial,to czego Ci wiecej potrzeba do miasta?I to w Fabi,to juz jezdzi.
                                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                  Komentarz

                                  • genesis
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 232

                                    #67
                                    1,5 h badanie. Popieprzyło ich, bo tyle lat ile jeździłem z różnymi autami nigdy nie trwa to więcej niż 10 minut, bo inaczej by ich ludzie czekający w kolejce na taczkach wywieźli...
                                    DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez genesis
                                      Popieprzyło ich,
                                      zależy od stacji
                                      ale coraz więcej diagnostów chce mieć dupochron
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        #69
                                        Zamieszczone przez paweł2
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        no to chyba zostaje mi 1.2 tsi. bo wiecej z tym 1.6tdi problemow bedemial przy jezdzie po miescie niz zysku
                                        Z tego co pisales,jak bedziesz uzytkowal auto to 1.2tsi jest najlepszym wyborem.105KM,a mozliwe ze ze 120 bedziesz w nim mial,to czego Ci wiecej potrzeba do miasta?I to w Fabi,to juz jezdzi.
                                        tylko caly czas jest sprawa spalania tego tsi..
                                        ludzie podaja od 7-9
                                        wiec spory rozstrzał

                                        Komentarz

                                        • soszek81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1245

                                          #70
                                          Zamieszczone przez xtremesystems

                                          tylko caly czas jest sprawa spalania tego tsi..
                                          ludzie podaja od 7-9
                                          wiec spory rozstrzał

                                          zależy jak masz ciężką nogę.
                                          Mi w trasie 1.9TDI pali mniej jak 5,5. W mieście ok 6,5.
                                          Szkodzie w trasie ponad 7 a w mieście ponad 8 :diabelski_usmiech
                                          A to też 1,9 TDI 8)
                                          Przykładów jest więcej.
                                          Jak jeździsz tak będzie palić i już.
                                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            #71
                                            ja jezdze bardzo delikatnie tylko zasadniczo czy jezdzac delikatnie da sie w miescie zesjc tych 7 i ok 5 na trasie
                                            bo na niektorych silnikach po prostu nie zejdziesz

                                            Komentarz

                                            • abstinent
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4842
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #72
                                              soszek81, nie dość że dwa różne silniki, to i miasta inne
                                              jakoś nie wierze żeby te tsi paliło w mieście 7 przy normalnej jeździe :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                #73
                                                abstinent, w sumie tez racja . bo przeciez wg producenta jest 6.8 a oni zawsze cuda pisza

                                                [ Dodano: Sob 02 Paź, 10 14:36 ]
                                                Wazne pytanie

                                                czy skoda fabia z silnikiem 1.9 TDi 105 km na filtr dpf??( nowa z salonu rok modelowy 2010)

                                                Komentarz

                                                • abstinent
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4842
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #74
                                                  xtremesystems, z 1.9 BLS ma DPF, BJB, BKC BXE nie mają, ostatni jest od 2007 roku więc myślę że raczej będzie ten. Zadzwoń i zapytaj się o kod silnika

                                                  Komentarz

                                                  • xtremesystems
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2254
                                                    • Hyundai

                                                    #75
                                                    ok dzieki za pomoc


                                                    chyba to bedzie lepsze rozwiazanie niz 1.6 z dpf
                                                    1.9 to legenda, nie do ubicia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...