Zamieszczone przez idas
[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez eaglemirekPotwierdzam to co mówi Tichy, Jak temperatura oleju ma więcej niż 110 st to zchładzam a jeżdżąc po mieście najczęściej po zaparkowaniu nie mam więcej niż 95 wiec wtedy nie :!: Ale miasto nie równe miastu więc i jazda różna.
Pozostaje natomiast problem smarowania. Po wyłączeniu silnika przestaje działać pompa oleju i spada jego ciśnienie. Jeżeli turbina wiruje kilkadziesiąt tysięcy obrotów na minutę, a my odetniemy jej smarowanie to układ łożyskowania dostaje bardzo mocno po plecach. Temu właśnie, w głównej mierze ma zapobiegać odczekanie chwilkę przed wyłączeniem. Warto dodać, że mała bezwładność turbosprężarki (której m.in. zawdzięczamy te 200Nm od 1500rpm) działa tutaj na naszą niekorzyść...
Tak naprawdę, to przydałby się jakiś pomiar prędkości obrotowej turbiny i kontrolka świecąca się dopóki jej prędkość nie spadnie poniżej jakieś wartości (albo raczej jak spadnie, żeby nie irytować kierowcy)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyZamieszczone przez idasW sumie to mam pytanie o dbanie o turbo, bo tyle sie mowi, zeby np. nie gasic silnika po jezdzie (a juz w szczegolnosci po ostrym butowaniu). Czy jak np. jezdzicie po miescie i musicie co kilka km sie zatrzymac, wyskoczyc z auta i cos zalatwic, to tez zawsze czekacie 1-2 minut przed zgaszeniem, jesli np. nie przekraczacie 3 tys. obr.?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyZamieszczone przez eaglemirekPotwierdzam to co mówi Tichy, Jak temperatura oleju ma więcej niż 110 st to zchładzam a jeżdżąc po mieście najczęściej po zaparkowaniu nie mam więcej niż 95 wiec wtedy nie :!: Ale miasto nie równe miastu więc i jazda różna.
Zatem wszystko na totalne wyczucie i kto to wie, czy to w ogole cos daje :PVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekPotwierdzam to co mówi Tichy, Jak temperatura oleju ma więcej niż 110 st to zchładzam a jeżdżąc po mieście najczęściej po zaparkowaniu nie mam więcej niż 95 wiec wtedy nie :!: Ale miasto nie równe miastu więc i jazda różna.
U mnie temp oleju na autostradzie oscyluje około 90-95 stopni gddzie temp zew to około 22-25 stopni a prędkości rzędu około 200km/h i nie wyobrażam sobie nie schłodzić turbo po takiej jezdzie mimo ze temp oleju nawet nie doszła do 100 stopni.
Bardziej chodzi o wysokie obroty silnika i czas przez jaki jest obciążony silnik niż sama wysokość temp oleju
Chyba że miałeś na myśli samą jazdę po mieście to tak aczkolwiek często czekam chociaż kilkanaście sek. zanim zaszę silniksuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida jakiego oleju uzywasz? Ja mam u siebie Fuchsa 5W-30 i przy predkosciach 150-160 moge juz miec ok. 100 st.C przy tem. ok. 22 st. C.
Moze diesel = TTTM
Kolejne pytanie: wiadomo, ze czasami po odpaleniu motoru obroty ida nam do gory, bo gdzies tam ma sie wyrownac cisnienie. Po krotszej/dluzszej chwili obroty spadaja do normalnego poziomu (ok. 800). Czekacie az zawsze spadna, czy ruszacie i macie to gleboko? Instrukcja chyba nic na ten temat nie wspomina.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Juz tyle razi widzialem tematy o turbo. Tak jak napisal kolega Tichy, chodzi o to zeby wyhamowac turbine i zeby nie chodzila "na sucho". Temperatura oleju to jest sprawa drugorzedna. Oczywiscie czas oczekiwania na zgaszenie silnika jest uzalezniony od stylu jazdy. Turbina zalacza sie juz od niskich obrotow, takze praktycznie zawsze trzeba poczekac. Kwestia tego jak dlugo. Turbo timery tez ustawia sie samemu i jest to ok 2 min, czasem dluzej. Jak jedziesz normalnie to ok 30 - 40 sek wystarczy (wliczajac czas na parkowanie). Jak cisniesz do konca to trzeba ok 1,5 min poczekac. Wiadomo ze jak sie spieszysz i wylaczysz od razu kilka razy to turbo sie nie posypie od razu. Jak bedziesz tak robil non-stop to mysle ze po 2-3 latach turbo powie papa.Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasPo krotszej/dluzszej chwili obroty spadaja do normalnego poziomu (ok. 800). Czekacie az zawsze spadna, czy ruszacie i macie to gleboko? Instrukcja chyba nic na ten temat nie wspomina.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Zamieszczone przez idasPo krotszej/dluzszej chwili obroty spadaja do normalnego poziomu (ok. 800). Czekacie az zawsze spadna, czy ruszacie i macie to gleboko? Instrukcja chyba nic na ten temat nie wspomina.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idaspiramida jakiego oleju uzywasz? Ja mam u siebie Fuchsa 5W-30 i przy predkosciach 150-160 moge juz miec ok. 100 st.C przy tem. ok. 22 st. C.
Moze diesel = TTTM
Kolejne pytanie: wiadomo, ze czasami po odpaleniu motoru obroty ida nam do gory, bo gdzies tam ma sie wyrownac cisnienie. Po krotszej/dluzszej chwili obroty spadaja do normalnego poziomu (ok. 800). Czekacie az zawsze spadna, czy ruszacie i macie to gleboko? Instrukcja chyba nic na ten temat nie wspomina.
Więc albo czujnik temp oleju jest do dupy (zamontowany w misce olejowej stri slm II) albo ten olej jest taki zajebistysuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pascalprzebieg 32 tys. w sumie wszystko ok. gdybym miał kupować jeszcze raz, wziąłbym 1,8 TSI.
Komentarz
-
-
piramida, temp oliwy zczytujesz z maxi dot-a :?:
Przy CAXA (moim) nie ma wielkiego problemu oscylować z temp oliwy w granicach 100 st C. Normalnie jednak jak bujam się z obrotami 1800-2500 to mam około 90.
Po autostradzie i tempomat na 190km na 5 to temp była powyżej 115 (nie wiem czy jeszcze rosła bo mnie to wtedy nie interesowało, ale chyba przetestuję przy okazji :szeroki_usmiech ) W ubiegłym roku wjeżdżając na Sv. Jure (30 km bieg 1 i 2 na zmiane) na wysokości 1762m temp prawie 110 więc pytanie czy to w Twoim wypadku oliwa, czujnik czy może jednak Pb są cieplejsze :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hajdipascal napisał/a:
przebieg 32 tys. w sumie wszystko ok. gdybym miał kupować jeszcze raz, wziąłbym 1,8 TSI.
ja po roku i 2 miesiacach 29tysi i chyba tez bym sie bardziej zastanowil nad 1,8... robiles juz pierwszy przegląd? jaki to koszt co mozna miec swojego i gdzie w trojmiescie najlepiej zrobic?OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekpiramida, temp oliwy zczytujesz z maxi dot-a :?:
Przy CAXA (moim) nie ma wielkiego problemu oscylować z temp oliwy w granicach 100 st C. Normalnie jednak jak bujam się z obrotami 1800-2500 to mam około 90.
Po autostradzie i tempomat na 190km na 5 to temp była powyżej 115 (nie wiem czy jeszcze rosła bo mnie to wtedy nie interesowało, ale chyba przetestuję przy okazji :szeroki_usmiech ) W ubiegłym roku wjeżdżając na Sv. Jure (30 km bieg 1 i 2 na zmiane) na wysokości 1762m temp prawie 110 więc pytanie czy to w Twoim wypadku oliwa, czujnik czy może jednak Pb są cieplejsze :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
zbigniew147 Do specjalistów się nie zaliczam ale wydaje mi się że dla oleju nie, ale dla suszaki już chyba tak :!:
Wydaje mi się to logiczne.
"Schłodzenie za to wirnika turbiny oraz oleju po szybkiej jeździe ma sens bo rozgrzany do wysokiej temperatury wirnik turbiny po szybkim zatrzymaniu jest nadal gorący i łożyskowanie turbiny rozgrzewa się od zatrzymanego, gorącego wirnika co powoduje rozkład oleju i powstawanie nagaru w łożyskach i kanałach smarujących, a z czasem pogorszenie smarowania i uszkodzenie łożysk."
piramida, "temp spalin w benzynowym silniku dochodzi do 950 stopni, w dieslu myślę że około 600-650 stopni" więc może to ma wpływ na temp oleju w Pb i D o ile to oczywiście prawda.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekzbigniew147 Do specjalistów się nie zaliczam ale wydaje mi się że dla oleju nie, ale dla suszaki już chyba tak :!:
Wydaje mi się to logiczne.
"Schłodzenie za to wirnika turbiny oraz oleju po szybkiej jeździe ma sens bo rozgrzany do wysokiej temperatury wirnik turbiny po szybkim zatrzymaniu jest nadal gorący i łożyskowanie turbiny rozgrzewa się od zatrzymanego, gorącego wirnika co powoduje rozkład oleju i powstawanie nagaru w łożyskach i kanałach smarujących, a z czasem pogorszenie smarowania i uszkodzenie łożysk."
Komentarz
-
-
eaglemirek, tak w dieslu jest mniejsza temp spalin być może dla tego temp oleju jest nizsza aczkolwiek diesel ma większą sprawność więc sam juz nie wiem, najlepiej jak by się jakiś fachowiec w tej dziedzinie odezwał.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyNie wiem, czy to ma znaczenie, ale blok silnika 1.4TSI jest żeliwny, 2.0TDI chyba ma z aluminium, które gorzej przewodzi ciepło...
Komentarz
-
-
Kolejna sprawa do poruszenia to jazda, a raczej toczenie sie w korkach. Do swobodnego toczenia (bez uzywania pedalu gazu) uzywacie biegu 1. czy 2.?
Wydaje mi sie ze na 2. silnik sie strasznie meczy, wiec zazwyczaj korzystam z 1. , ale tutaj pojawia sie dylemat jak silnik znosi jazde na 1. biegu?VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasKolejna sprawa do poruszenia to jazda, a raczej toczenie sie w korkach. Do swobodnego toczenia (bez uzywania pedalu gazu) uzywacie biegu 1. czy 2.?
Wydaje mi sie ze na 2. silnik sie strasznie meczy, wiec zazwyczaj korzystam z 1. , ale tutaj pojawia sie dylemat jak silnik znosi jazde na 1. biegu?
Komentarz
-
Komentarz