No wiadomo ze przy 2tys nie jeżdżę sportowo a silnik spoko daje radę, kilka razy pozwoliłem sobie na szaleństwo 3tys wtedy biegi można szybciej na wyższe zmieniać.
[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
To dlaczego przy średnio dynamicznej "żwawej" jeździe 1.4TSI DSG zmienia biegi przy 2,5 tys?Zamieszczone przez MaicroftAle taka jazda, a dokladnie takie pierdzenie silnikiem wcale nie nalezy do zasad ECO-drivingu :lol: Tam nalezy sie jak najszybciej rozpedzic do zadanej predkosci. A krecenie silnika do 2000, szalenczo do 3tys temu nie sluzy :roll:
W poprzednim aucie (fabia 1.4 75km) rzeczywiście auto lubiło zmianę biegów przy 3,5-4 tys, w 1.4TSI kręcenie powyżej 3 tys oznacza lekko wariacką jazdę. Szkoda opon, nie warto robić z siebie głupka :-)
Wesołych Świąt :-)
Komentarz
-
-
Muszę się z tą tezą nie zgodzić. Specjalnie zadałem sobie "trud" jej przetestowania. Na dokładniej takiej samej trasie próbowałem się rozpędzać powolutku i spalanie w najgorszym przypadku rosło o 0,1 l/100, jednak wystarczy rozpędzić się ciągnąc do 5-5,5k obr i spalanie rosło o co najmniej 0,2 l/100. Wyniki powtarza(l)ne wielokrotnie. Więc nie wiem skąd to "jak najszybciej", albo "co autor miał na myśli".Zamieszczone przez Maicroftzasad ECO-drivingu :lol: Tam nalezy sie jak najszybciej rozpedzic do zadanej predkosci.
Komentarz
-
-
Ja wiele razy slyszalem ze nalezy jezdzic "w obrotach", w ktorych mamy najwiekszy moment obrotowy, wtedy mozemy najefektywniej wykorzystac zasoby silnika. Oczywiscie nie nalezy deptac do podlogi od 1500 obr/min.Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Ja nie potrafię zejść poniżej 9-8 L /100km
Najczęściej mam średnie spalania na poziomie 12-10L/100km
Na baku trzaskam około 400-450km
Kiedyś kolega LUKI napisał, że 1.4TSI potrafi śmigać dynamicznie i ja się z tym w 100% zgadzam
Autko mam troszkę ponad miesiąc, nalatane już niespełna 12tyś i chodzi jak ta lala
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Na dokładniej takiej samej trasie próbowałem się rozpędzać powolutku i spalanie w najgorszym przypadku rosło o 0,1 l/100, jednak wystarczy rozpędzić się ciągnąc do 5-5,5k obr i spalanie rosło o co najmniej 0,2 l/100.winni77, wykonaj sobie jeszcze raz ten test z szybkim rozpędzaniem, lecz tym razem nie przeciągaj silnika do 5,5tys lecz do max. 4tys. Później moc ma płaski wykres a moment już tylko maleje.Zamieszczone przez micho_mJa wiele razy slyszalem ze nalezy jezdzic "w obrotach", w ktorych mamy najwiekszy moment obrotowy, wtedy mozemy najefektywniej wykorzystac zasoby silnika.
------- KM
------- NmZałączone pliki
Komentarz
-
-
Oj, to ostro deptasz....Jeżeli to nie jest jazda wyłącznie w mieście to ja tak nie umiem :P.Zamieszczone przez TymonJa nie potrafię zejść poniżej 9-8 L /100km
Najczęściej mam średnie spalania na poziomie 12-10L/100km
Na baku trzaskam około 400-450km
Spalanie 12 l to kojarzy mi się wyłącznie z jazdą w godzinach szczytu we Wrocławiu, w piątek, na zasadzie zielone but w podłogę, a za 300m hamowanie.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Nonsens.Zamieszczone przez loydbardziej wysilone są 1.8 tsi
1.8 TSI: 89KM z litra
1.4 TSI: 87KM z litra
W praktyce, oba silniki z podobną intensywnością produkuja moc.
Otóż to. Tutaj na forum roi się od specjalistów, którzy jazdą na 1500 obrotów kwitują "zabójstwem dla dwumasy", etc. Ci sami nie zostawiają suchej nitki na "podpowiadaczu biegu" w maxi-dot. Niedobre jest ciśnięcie od tak niskich obrotów, ale utrzymywanie prędkości jest już jak najbardziej OK i śmiało można taką technikę polecić.Zamieszczone przez TichyDla silnika zabójcze jest zbytnie obciążanie przy niskich obrotach, nie sama jazda z takimi
Co do oszczędnej jazdy, to dobrze niektórzy tu piszą. Mocno przyspieszać do docelowej prędkości i utrzymywać prędkość na wysokich biegach, hamować silnikiem. Ja we Wrocławiu mam regularne spalanie 9l/100km, gdzie najczęściej zjadam wszystkich po drodze, jeżdżę dynamicznie i szybko. Oczywiście można ostro butować, wtedy można wejść w okolice 12 litrów.
Komentarz
-
-
Dziwne jak dla mnie - może nie jeżdzę aż tyle ale przez 3 miesiące zrobiłem 7 tys km.Zamieszczone przez TymonJa nie potrafię zejść poniżej 9-8 L /100km
Najczęściej mam średnie spalania na poziomie 12-10L/100km
Na baku trzaskam około 400-450km
u mnie spalanie jest na poziomie 6 litrów i poniżej - na baku robię 800-900 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TymonKiedyś kolega LUKI napisał, że 1.4TSI potrafi śmigać dynamicznie i ja się z tym w 100% zgadzam
Autko mam troszkę ponad miesiąc, nalatane już niespełna 12tyś i chodzi jak ta lala
dokładnie TAK!kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
No.. po lesie to dopiero byłoby spalanie...Zamieszczone przez tomba717% miasto a reszta "po lesie" i dlatego takie spalanie
Generalnie większość poza miastem, w trasie, ale i do warszawki często jeżdzę wiec zaliczam tamtejsze korki.
W piątek np zaliczyłem trasę Siedlce-Kraków - spalenie wg komputera było 5.4. A jechałem normalnie "siódemką" 4.5 godz.
Komentarz
-



Komentarz