[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Leniwiec
    Rider
    • 2009
    • 624
    • Octavia IV (NX3)
    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

    Widzę że w końcu powoli opada mit małego spalania 1.4 TSI, bo już myślałem że to ze mną, tudzież z moim autem, coś jest nie tak :lol:
    Ja chyba ani razu nie miałem z baku spalania mniej niż 7 litrów, a natłukłem prawie 30 kkm. Zresztą widać w podpisie moje średnie spalanie, nijak się to ma to do katalogu. Poza tym DSG spalaniu wybitnie nie pomaga. Ale to tylko moje zdanie :diabelski_usmiech
    Pozdro

    Komentarz

    • idas
      Elegance
      • 2006
      • 828

      Ej ja chce tylko wyliczone dane ktore podaje komputer (nic recznie liczone).
      Obojetnie czy ktos jedzie trase 20km, 50km, 100km, 1000km...
      Ludzie podaja rozne spalanie na roznych trasach. Sam wynik spalania jest dla mnie smieszny bez podania predkosci sredniej.
      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

      Komentarz

      • Tichy
        Rider
        • 2010
        • 544

        Mogę Ci podać mój rekord na dotarciu.

        Odcinek 100km, średnia prędkość ok. 64km/h, średnie spalanie 5.4l/100km (wszystko według komputera). Na pokładzie 2 osoby + bagaż. Opony letnie 16 cali.

        Komentarz

        • pascal
          Rider
          • 2009
          • 510
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
          mi się nie chce liczyć ani jednego ani drugiego co ja się będę stresować ? :diabelski_usmiech
          dokładnie

          Komentarz

          • słoń
            Elegance
            • 2010
            • 777

            Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
            mi się nie chce liczyć ani jednego ani drugiego co ja się będę stresować ?
            dla niektórych to relax

            [ Dodano: Wto 26 Kwi, 11 17:03 ]
            Zamieszczone przez Leniwiec
            Zresztą widać w podpisie moje średnie spalanie, nijak się to ma to do katalogu.
            głownie jazda w ter.zabudowanym to i spalanie wyższe

            Komentarz

            • LUKI
              RS
              • 2005
              • 5776

              Te 215km/h to miałeś z prędkościomierza czy z GPS-u?
              maxidot, licznik
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                Zamieszczone przez LUKI
                Te 215km/h to miałeś z prędkościomierza czy z GPS-u?
                maxidot, licznik
                dzieks

                Komentarz

                • bmasojc
                  Classic
                  • 2011
                  • 13

                  Witam Serdecznie,
                  Mam przejechane ok 1200 km Octavią 1.4 TSI Combi. Wsłuchuje się dość dużo w samą pracę silnika i zauważyłem, że szczególnie przy hamowaniu silnikiem słychać taki nierównomierny/ falujący mruk, którego amplituda maleje wraz zezwalnianiem. Lokalizuję go gdzieś w okolicy maski silnika od strony pasażera. Obroty silnika w tym czasie są stabilne, praca silnika bez zastrzeżeń. Zastanwaiam się czy może to oznaczać jakąś patologię? zwalniająca turbina? Czy również coś takiego słyszycie?
                  Drugi dzwięk, który słyszałem kilka razy w samochodzie na postoju po przejechaniu określonej ilości kilometrów i rozgrzaniu samochodu jest cichy, wysoki i nierównomiernie przerywany słyszany lepiej po odwróceniu głowy w kierunku bagażnika. Pompa paliwa?

                  Dzwięki te są słyszalne po wsłuchaniu się w pracę silnika wyłączeniu radia itd. Ponadto zdaję sobie sprawę z tego, że opis tych dźwięków może jest niedoskonały, ale może ktoś z Was się z tym spotkał?

                  pozdrawiam
                  Bartek

                  Komentarz

                  • misiul
                    Rider
                    • 2011
                    • 521

                    Czytam sobie od dłuższego czasu dywagacje na temat spalania i postanowiłem się wypowiedzieć, jak zobaczyłem info, że mit małego spalania upada. Koledzy nic nie upada. Nie od dziś wiadomo, że benzyna jest bardziej czuła na wzrost obciążenia od disla, który nie ma nawet użytecznego zakresu obrotów jakie ma benzyna . A czym wyższe obroty tym wyższe spalanie. Właśnie z racji dostępnego momentu od samego dołu można slinikiem TSI wykorzystywać wszystkie zalety ecodrivingu http://www.autocentrum.pl/wydarzenia...-znaczy-wolno/
                    Nie mogę się zgodzić z teoriami osób, które lubią cisnąć do odcięcia i piszą, że to takie zdrowe dla silnika. Zadne eksterama nie są zdrowe. Można zmieniać biegi przy 2,5 tys obrotów jeśli samochód nie ma ciężko. To przecież słychać na ucho, kiedy ma ciężko. I nic się silnikowi nie dzieje, a odwdzięcza się niskim spalaniem. Jak jest ciężko - góry załadunek, przeczepa, to wtedy jeździmy wyższymi obrotami. Kombinacja tych stylów, dobieranie techniki jazdy do w-ków daje nam niskie spalanie i zdrowie silnika

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      misiul, Dobrze ze dales ten link :twisted:


                      3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.


                      I co, a nie mowilem, wcisnac, a nie muskac :diabelski_usmiech


                      12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.

                      No to ja nigdy nie bede eco, bo ja robie kilka nascie razy dziennie takie trasy.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • słoń
                        Elegance
                        • 2010
                        • 777

                        WCISKA się przy przyspieszaniu, a MUSKA przy jezdzie ze stałą prędkością

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.


                          I co, a nie mowilem, wcisnac, a nie muskac :diabelski_usmiech
                          Maicroft, nie wiem co mówiłeś, ale na pewno pisałeś:

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Tam nalezy sie jak najszybciej rozpedzic do zadanej predkosci.
                          A ¾ a jak najszybciej to nie to samo :diabelski_usmiech
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Zamieszczone przez winni77
                            A ¾ a jak najszybciej to nie to samo
                            Przy ok. 3/4 wciśniętego pedału mamy największą efektywność spalanego paliwa. Czyli stosunek uzyskiwanego przyśpieszenia do spalanego paliwa jest najlepszy.
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • idas
                              Elegance
                              • 2006
                              • 828

                              Zamieszczone przez konkon
                              Zamieszczone przez winni77
                              A ¾ a jak najszybciej to nie to samo
                              Przy ok. 3/4 wciśniętego pedału mamy największą efektywność spalanego paliwa. Czyli stosunek uzyskiwanego przyśpieszenia do spalanego paliwa jest najlepszy.
                              Eee...a kto to policzyl? Gdzie jakis artykul, podpis autora?
                              Czy to z pudelka? :twisted:
                              :szeroki_usmiech
                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                              Komentarz

                              • mariuszby
                                Classic
                                • 2011
                                • 10

                                Zamieszczone przez misiul
                                Czytam sobie od dłuższego czasu dywagacje na temat spalania i postanowiłem się wypowiedzieć, jak zobaczyłem info, że mit małego spalania upada. Koledzy nic nie upada. Nie od dziś wiadomo, że benzyna jest bardziej czuła na wzrost obciążenia od disla, który nie ma nawet użytecznego zakresu obrotów jakie ma benzyna . A czym wyższe obroty tym wyższe spalanie. Właśnie z racji dostępnego momentu od samego dołu można slinikiem TSI wykorzystywać wszystkie zalety ecodrivingu http://www.autocentrum.pl/wydarzenia...-znaczy-wolno/
                                Nie mogę się zgodzić z teoriami osób, które lubią cisnąć do odcięcia i piszą, że to takie zdrowe dla silnika. Zadne eksterama nie są zdrowe. Można zmieniać biegi przy 2,5 tys obrotów jeśli samochód nie ma ciężko. To przecież słychać na ucho, kiedy ma ciężko. I nic się silnikowi nie dzieje, a odwdzięcza się niskim spalaniem. Jak jest ciężko - góry załadunek, przeczepa, to wtedy jeździmy wyższymi obrotami. Kombinacja tych stylów, dobieranie techniki jazdy do w-ków daje nam niskie spalanie i zdrowie silnika
                                Mądrego to i przyjemnie posłuchać.

                                Komentarz

                                • krzysn
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 515

                                  Zamieszczone przez bmasojc
                                  Witam Serdecznie,
                                  Mam przejechane ok 1200 km Octavią 1.4 TSI Combi. Wsłuchuje się dość dużo w samą pracę silnika i zauważyłem, że szczególnie przy hamowaniu silnikiem słychać taki nierównomierny/ falujący mruk, którego amplituda maleje wraz zezwalnianiem.
                                  Bartek
                                  Daj sobie spokój z nasłuchiwaniem :-)

                                  Pewnie mnie też za jakiś czas dopadną te głupoty (przejechałem 600 km) ale uwierz, szkoda psuć sobie przyjemność z posiadania nowego samochodu. Miałem już ich parę i za każdym razem dostawałem pierdolca od słuchania pisków, stuków itp. Np. w fabii wymieniałem na gwarancji dwa razy poduszkę silnika, raz skrzyni biegów. Pomagało na miesiąc i znowu coś tam było słychać. Gwarancja się skończyła i autem jeździłem jeszcze ponad cztery lata, do dźwięków poduszki się przyzwyczaiłem.

                                  Octavia to fajne auto :-)

                                  Komentarz

                                  • misiul
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 521

                                    mariuszby, he,he, bez przesady... Wszystko jest w Internecie napisane. Ja tylko wdrożyłem w życie ze 2 lata temu i działa.

                                    Dodam jeszcze Koledzy, żebyście hamowali silnikiem. Wtedy do około 1300 obrotów macie zerowe spalanie, ponieważ energia dla napędu silnika pochodzi tylko z toczących się kół napędzanych energią kinetyczną (pędem) wytracającego prędkość samochodu.

                                    Przykład: 70 km/h, 6ka i widzimy czerwone światło. Noga z gazu i się toczymy. Z racji tego, że bieg jest wysoki samochód prawie nie hamuje silnikiem, zachowuje się jakby był na luzie, co daje nam dystans np. 300m przejechany z zerowym spalaniem przy niewielkiej utracie prędkości.

                                    Wrzucenie luzu w takim wypadku, pomijąc już utratę sterowności, powoduje że komputer musi zapewnić silnikowi energię dla utrzymania obrotów biegu jałowego ze spalania benzyny.

                                    Komentarz

                                    • paweł2
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1405

                                      Zamieszczone przez misiul
                                      mariuszby, he,he, bez przesady... Wszystko jest w Internecie napisane. Ja tylko wdrożyłem w życie ze 2 lata temu i działa.

                                      Dodam jeszcze Koledzy, żebyście hamowali silnikiem. Wtedy do około 1300 obrotów macie zerowe spalanie, ponieważ energia dla napędu silnika pochodzi tylko z toczących się kół napędzanych energią kinetyczną (pędem) wytracającego prędkość samochodu.

                                      Przykład: 70 km/h, 6ka i widzimy czerwone światło. Noga z gazu i się toczymy. Z racji tego, że bieg jest wysoki samochód prawie nie hamuje silnikiem, zachowuje się jakby był na luzie, co daje nam dystans np. 300m przejechany z zerowym spalaniem przy niewielkiej utracie prędkości.

                                      Wrzucenie luzu w takim wypadku, pomijąc już utratę sterowności, powoduje że komputer musi zapewnić silnikowi energię dla utrzymania obrotów biegu jałowego ze spalania benzyny.
                                      Wlasnie trzeba hamowac silnikiem jazda na luzie moze byc wrecz niebezpieczna :!:
                                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez misiul
                                        mariuszby, he,he, bez przesady... Wszystko jest w Internecie napisane. Ja tylko wdrożyłem w życie ze 2 lata temu i działa.

                                        Dodam jeszcze Koledzy, żebyście hamowali silnikiem. Wtedy do około 1300 obrotów macie zerowe spalanie, ponieważ energia dla napędu silnika pochodzi tylko z toczących się kół napędzanych energią kinetyczną (pędem) wytracającego prędkość samochodu.

                                        Przykład: 70 km/h, 6ka i widzimy czerwone światło. Noga z gazu i się toczymy. Z racji tego, że bieg jest wysoki samochód prawie nie hamuje silnikiem, zachowuje się jakby był na luzie, co daje nam dystans np. 300m przejechany z zerowym spalaniem przy niewielkiej utracie prędkości.

                                        Wrzucenie luzu w takim wypadku, pomijąc już utratę sterowności, powoduje że komputer musi zapewnić silnikowi energię dla utrzymania obrotów biegu jałowego ze spalania benzyny.
                                        ja podobnie hamuje silnikiem tylko że redukuje biegi po koleji i nawet przy 1000 obrotów jadę za darmo :wink: tylko nie na 6 a powiedzmy na 2 :szeroki_usmiech
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • idas
                                          Elegance
                                          • 2006
                                          • 828

                                          Zamieszczone przez paweł2
                                          Zamieszczone przez misiul
                                          mariuszby, he,he, bez przesady... Wszystko jest w Internecie napisane. Ja tylko wdrożyłem w życie ze 2 lata temu i działa.

                                          Dodam jeszcze Koledzy, żebyście hamowali silnikiem. Wtedy do około 1300 obrotów macie zerowe spalanie, ponieważ energia dla napędu silnika pochodzi tylko z toczących się kół napędzanych energią kinetyczną (pędem) wytracającego prędkość samochodu.

                                          Przykład: 70 km/h, 6ka i widzimy czerwone światło. Noga z gazu i się toczymy. Z racji tego, że bieg jest wysoki samochód prawie nie hamuje silnikiem, zachowuje się jakby był na luzie, co daje nam dystans np. 300m przejechany z zerowym spalaniem przy niewielkiej utracie prędkości.

                                          Wrzucenie luzu w takim wypadku, pomijąc już utratę sterowności, powoduje że komputer musi zapewnić silnikowi energię dla utrzymania obrotów biegu jałowego ze spalania benzyny.
                                          Wlasnie trzeba hamowac silnikiem jazda na luzie moze byc wrecz niebezpieczna :!:
                                          Tylko ze wedlug mnie ten silnik akurat strasznie slabo hamuje :roll:
                                          Przynajmniej w porownaniu do 1.9SDi, gdzie praktycznie nie uzywalem hamulca.
                                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                          Komentarz

                                          • paweł2
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1405

                                            Zamieszczone przez idas
                                            Zamieszczone przez paweł2
                                            Zamieszczone przez misiul
                                            mariuszby, he,he, bez przesady... Wszystko jest w Internecie napisane. Ja tylko wdrożyłem w życie ze 2 lata temu i działa.

                                            Dodam jeszcze Koledzy, żebyście hamowali silnikiem. Wtedy do około 1300 obrotów macie zerowe spalanie, ponieważ energia dla napędu silnika pochodzi tylko z toczących się kół napędzanych energią kinetyczną (pędem) wytracającego prędkość samochodu.

                                            Przykład: 70 km/h, 6ka i widzimy czerwone światło. Noga z gazu i się toczymy. Z racji tego, że bieg jest wysoki samochód prawie nie hamuje silnikiem, zachowuje się jakby był na luzie, co daje nam dystans np. 300m przejechany z zerowym spalaniem przy niewielkiej utracie prędkości.

                                            Wrzucenie luzu w takim wypadku, pomijąc już utratę sterowności, powoduje że komputer musi zapewnić silnikowi energię dla utrzymania obrotów biegu jałowego ze spalania benzyny.
                                            Wlasnie trzeba hamowac silnikiem jazda na luzie moze byc wrecz niebezpieczna :!:
                                            Tylko ze wedlug mnie ten silnik akurat strasznie slabo hamuje :roll:
                                            Przynajmniej w porownaniu do 1.9SDi, gdzie praktycznie nie uzywalem hamulca.
                                            To prawda,ale jednak hamuje :wink: ,jezdzilem kiedys V8 po odjeciu gazu hamowal jak moja dawna Corsa przy pelnym hamowaniu :shock:
                                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                            Komentarz

                                            • misiul
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 521

                                              idas, to właśnie dobrze że slabo hamuje dla ecodrivingu. Dłużej jedziesz z nogą zdjętą z gazu, czyli zupełnie za darmo.

                                              W ecodriving najważniejsze to oszczędzanie paliwa

                                              Komentarz

                                              • idas
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 828

                                                W sumie to mam pytanie o dbanie o turbo, bo tyle sie mowi, zeby np. nie gasic silnika po jezdzie (a juz w szczegolnosci po ostrym butowaniu). Czy jak np. jezdzicie po miescie i musicie co kilka km sie zatrzymac, wyskoczyc z auta i cos zalatwic, to tez zawsze czekacie 1-2 minut przed zgaszeniem, jesli np. nie przekraczacie 3 tys. obr.?
                                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                Komentarz

                                                • Maciek Zadębie
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 65

                                                  Zamieszczone przez idas
                                                  W sumie to mam pytanie o dbanie o turbo, bo tyle sie mowi, zeby np. nie gasic silnika po jezdzie (a juz w szczegolnosci po ostrym butowaniu). Czy jak np. jezdzicie po miescie i musicie co kilka km sie zatrzymac, wyskoczyc z auta i cos zalatwic, to tez zawsze czekacie 1-2 minut przed zgaszeniem, jesli np. nie przekraczacie 3 tys. obr.?
                                                  Jak jeździsz w korkach,stoisz na światłach i co chwila OSTRO nie ruszasz z pod świateł to nie musisz czekać na zgaszenie silnika.....
                                                  Pozdrawiam
                                                  Maciek
                                                  Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
                                                  www.anatoliandog.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...