Czyscic czy nie czyscic dolot - ja wyczyscilem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DGW
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 2330

    #26
    Zamieszczone przez Samiec
    Czy sruby od kolektora ciezko sie odkreca? i ponawiam pytanie czy trzeba okreslona sila sruby od niego dokrecac ? :roll:
    Od kolektora u Arka jeszcze nie odkręcaliśmy ale ogólnie śruby się odkręcają b.dobrze. Poluzujesz kluczem i dalej palcami lekko idzie. Przykręcaj siłą umiarkowaną, nie trzeba aż tak na maxa dociągać to tylko 8mm śrubki. Przy demontarzu zwróć uwagę jak mocno są przykręcone
    NFPNorth-West
    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
    WARSZTAT www.dsize.pl
    ->
    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #27
      dobrygrzeswawa, chyba bedziemy musieli u mnie wyjac tą blaszke to znowu zwariował i wyskoczyło ,pewnie to co wczesniej czyli19586,jutro podjade do znajomego mechanika o ktorym ci mowiłem i wykasuje go

      co robimy??
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Z tego co wiem, ASV czasem wlasnie reaguja bledami na zaslepiony EGR. Nie wiem czy cos da zaslepienie w innym miejscu.


        Kolektore odkreca sie bez problemow, imbus 7-ka i po sprawie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Arek
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 3143

          #29
          No wiec byłem dzis u Marka MT i niestety nieda sie nic wykombinowac poprostu ASV sra błedami po red bul-u
          -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez Maicroft
            Kolektore odkreca sie bez problemow, imbus 7-ka i po sprawie.
            Jeszcze jedno lamerskie pytanie ,czy przed ponownym wkreceniem srub smarowac je czyms? :roll: Czy po prostu na sucho
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #31
              Zamieszczone przez Samiec
              Jeszcze jedno lamerskie pytanie ,czy przed ponownym wkreceniem srub smarowac je czyms? :roll: Czy po prostu na sucho
              Nie wiem jak inne "szkoły" ale ja dawałem 1/4 KROPLI oleju tylko i wyłącznie na gwint. Tak wogóle to w aluminium powinno się śruby wkręcać bodajże na denaturat lub jakiś alkochol (stara szczoła dziadka) :szeroki_usmiech
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #32
                Ja dzisiaj zakasalem rekawy i wyczyscilem EGR . Wplanach mial byc takze i kolektor ,ale jakies kiepskie dojscie do srub bylo(lub za grube lapy ,moze klucze nie takie) i mi sie odechcialo ops: Wyczyscilem tylko kawalek kolektora ,co przylega do EGR-a. Wrazenie ,bardziej slyszalne zamkniecie(czy odbicie) klapki przy gaszeniu.
                W tej chwili zastanawiam sie czym doprowadzic dlonie do kultury ,bo palce i paznokcie mam czarne :roll:
                Jak znajde wolna chwile to wzuce fotkie jak u mnie to wygladalo po 127kkm ,bedzie porownanie
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #33
                  Zamieszczone przez mariobros
                  Ech, to turbo. Daje frajdę, ale co wyrabia z dolotem, to głowa boli. Przejechałeś 90kkm, a wyglądało to wszystko gorzej, niż w moim były escorcie 1.8 TD po przejechaniu 180kkm...
                  To nie turbo tylko EGR!!! Ekologia w mordę kop....ana

                  [ Dodano: Pon 31 Lip, 06 14:49 ]
                  Zamieszczone przez Bond
                  ...... i wywaliłem odmę........
                  A gdzie ją podłączyłeś??? Chyba nie zaślepiłeś? Czy woziś puszkę po oleju z włożoną do niej odmą? Kolega w maluch tak jeździł....
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • czyzyk64
                    Elegance
                    • 2008
                    • 866

                    #34
                    czy czyszczenie egr-a w OII silnik BJB jest podobne jak w O I ?.
                    Z tego co czytałem , nie jest to może niezbedne, ale warto usunąć tam zgromadzony syf. Mam pytanko czy ktoś może czyścił EGR w Octavi II?
                    Czy są jakieś specjalne trudności i na co trzeba szczególnie uważać?
                    Czy po czyszczeniu komp bedzie pokazywał jakieś błędy??
                    I jeszcze jedno , od czego robi sie tam taki syF?
                    czy od dupowatej jazdy typu miasto , korki , czy po prostu ten typ tak ma?
                    Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.

                    Komentarz

                    • SMUTNYINDYK
                      Classic
                      • 2008
                      • 30

                      #35
                      W/g. mojej wiedzy odpowiedzialną za syf w dolocie w samochodzie ze sprawna[szczelną] turbiną jest odma. To ona wtłacza opary olejowe w dolot i przez to cały dolot przed EGR jest tłusty[nieraz aż są wycieki], a od EGR mgła z odmy miesza się ze spalinami i powstaje ten twardy, zwęglony osad. Ja we wszystkich turbo dieslach jakie miałem wypuszczałem odmę za pomocą rurki[ najlepsza jest rura spustowa od pralki automatycznej bo jest chemo i termo odporna i nie załamuje się] pod samochód, pod silnik-jak najniżej aby nie było czuć zapachu w kabinie. Bez żadnych buteleczek bo tak naprawdę to nic nie kapie, tylko czasem trochę poddymia. Może nie ekologicznie, ale jesteśmy za biedni na ekologię w takim wydaniu.
                      TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                      Komentarz

                      • xckrzysin
                        Drive
                        • 2010
                        • 41

                        #37
                        Blokada egr

                        Witam,

                        Dlaczego większość pisze o blokowaniu dopływu spalin przez zaślepienie kawałkiem blaszki kanału dolotowego.

                        Czy nie można tego zrobić przez zablokowanie gumowego wężyka sterującego siłownikiem zaworu EGR ?

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • TomRS
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 151

                          #38
                          Zamieszczone przez SMUTNYINDYK
                          Bez żadnych buteleczek bo tak naprawdę to nic nie kapie, tylko czasem trochę poddymia. Może nie ekologicznie, ale jesteśmy za biedni na ekologię w takim wydaniu.
                          Jasne, nic tamtędy nie leci - ciekawe tylko skąd ten tłusty syf w dolocie, no i po co w takim razie ściągać ten wężyk ? Ale nieważne, niech leci pod auto, co mnie obchodzi że asfalt zasyfiony i np jakiś motocyklista się przez to wypieprzy. Przecież mój dolot musi być czysty .... łapy opadają jak się takie coś czyta
                          Golf VI TSI TwinCharged
                          powered by fabryka

                          Komentarz

                          • koleś
                            RS
                            • 2009
                            • 2842
                            • Fabia combi (6Y5)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #39
                            Dziś wymieniałem olej i czekając aż sobie wycieknie zajżałem do EGR. Nie wyglądał tak jak na fotkach wyżej ale i tak syfu jest w nim sporo. Zamierzam to jutro zdemontować i wyczyścić.
                            Mam jednak pytanie czy po odkręceniu EGR od kolektora, montując go z powrotem muszę dać nową uszczelkę?
                            Przeczytałem w tym temacie tylko o uszczelce pod klektorem, że jest metalowa i nie trzeba jej wymieniać. A co z uszczelką pod EGR?
                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                            Komentarz

                            • niedziela67
                              Elegance
                              • 2007
                              • 767
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #40
                              za 1 razem nie zmieniałem uszczelek ale po jakimś czasie zaczał sie pocić,teraz pomiędzy stare nałożyłem silikon wysokotemperaturowy i wszystko gra
                              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                              Komentarz

                              • koleś
                                RS
                                • 2009
                                • 2842
                                • Fabia combi (6Y5)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #41
                                Dziś odkręciłem tę pierwszą część (z klapką). Umyłem w benzynie ekstrakcyjnej. Dalej z braku czasu nie rozbierałem. Jednak mam to w planie jako pierwsze do zrobienia.
                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                Komentarz

                                • ulysse
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 496

                                  #42
                                  Naczytałem się trochę o EGR i jutro mam zamiar się za niego zabrać ponieważ u mnie wygląda następująco.... :






                                  A przy dolocie do IC zbiera się olej :




                                  Z tego co wyczytałem w mojej skodzie nie będzie problemu z zaślepieniem EGR'a i nie trzeba VAG'iem nic konfigurować ??

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #43
                                    Zamieszczone przez ulysse
                                    A przy dolocie do IC zbiera się olej :
                                    Icek pewnie jest do wymiany. Kierownica powietrza go uszkodziła.
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • dr4Q
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 44

                                      #44
                                      u mnie dolocik też bedzie wyczyszczony bo skodzinka stoi właśnie u mechanika bo turbinka padła wiec odrazu i wyczyszcza dolocik ;p

                                      Komentarz

                                      • adamusek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 331

                                        #45
                                        ja radze dawac grubsza blaszke - kumpel kiedys zalozyl blaszke z żywca i przeżarło ją dosyć szybko...
                                        Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                        Ostrzega Yanosik
                                        Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #46
                                          Zamieszczone przez adamusek
                                          ja radze dawac grubsza blaszke - kumpel kiedys zalozyl blaszke z żywca i przeżarło ją dosyć szybko...
                                          nawet podwójna z redbulla nie wystarczy :wink:
                                          łatwiej jest po prostu zdjąć przewód z EGR-a i go zaślepić
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • Lashlo
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1455

                                            #47
                                            Panowie. Czy duzo sie rozni demontaz i montaz EGR w silniku AXR? Ostatnio zauwazylem (z gory przepraszam za opis-nie jestem fachowcem),ze ta duza gumowa rura od EGR idaca po stronie pasazera jest cala w syfie i luzna 2 mm (mocowana jest taka zapinka metalowa). Niedawno robiono mi rozrzad i pamietam,ze ta rura byla odczepiana.Moze jest zle zamocowana?Czy tam jest jakas uszczelka,ktora mozna wymienic?
                                            Wydaje mi sie,ze moc jakby sie z lekka zmniejszyla,a spalanie wzroslo.Nie wiem,czy to zbieg okolicznosci,moze sugestia...
                                            Prosze o Wasza porade.
                                            Przebieg ok 130 tys. km
                                            Z gory dziekuje i przeprzaszam za lekki OT
                                            Lashlo

                                            Komentarz

                                            • zgoda150
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 67

                                              #48
                                              mam zamiar wyczyścić egr i kolektor. Jakie uszczelki muszę wymienić? koszt ich duży nie będzie więc wole je powymieniać, bo przebieg niemały.

                                              Komentarz

                                              • igotohell
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 6
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                #49
                                                5 dni temu wyszyściłem kolektor ssący z EGR-em - syfu od groma, kolektor moczył się całą noc w nafcie (przebieg 245tys). Uszczelkę tylko jedna trzeba zmienić - pod kolektorem, metalowa, ok 10zł.



                                                Komentarz

                                                • pankrzys
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 114

                                                  #50
                                                  Panowie, w temacie ktoś pytał, dlaczego zaślepiacie przelot do egr, zamiast zaślepić po prostu przewód podciśnieniowy, który go po prostu otwiera. Domyślnie jest zamknięty i otwierany podciśnieniem, więc mało inwazyjnie zaślepiamy po prostu czarny gumowy przewód i po kłopocie
                                                  Sprzedam zawieszenie z pakietu na bezdroża click ---> LINK

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...