Porównania jak znalazł do dyskusji:
Diesel <kontra> benzyna + gaz.....wasze opinie
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Doprawdy nie wiem, ile musiałby kosztować ON, abym zrezygnował z diesla (??)
Wyliczenia z powyższej tabelki uwzględniają spalanie ON na poziomie 6,5 l/100 km
Jeśli aż tyle miałby spalać mój automobil, to faktycznie ...
Ale póki co nadal pali latem w trasie 3,8 l/100, 'doliczając' do tego komfort użytkowania, to ... benzynowy wydaje się być (przepraszam, bez urazy) prymitywny.Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
Ja jadąc sam, uzyskałem minimalnie 3,4 l/100km według kompa, średnia V 55 km/h. Zrobiłem nawet foto by pokazać niedowiarkom. Tylko, że tak nie wolno jeździć bo kierownice się zapiekają i notlaufa łapie.... Koszty czyszczenia turbo pożerają kilkakrotnie oszczędności w porównaniu z normalną jazdą TDI (trzeba czasem pobutować :twisted: ). Nie zamienił bym swojej Octavia na Octavię zasilaną gazem. Ciągłe regulacje, przeglądy co rok nawet w nowych samochodach, wymiany filtrów, użeranie się z niefachowymi monterami, legalizacje itd itp. Ja leję paliwo, wymieniam olej i śmigam i nic się z furą nie dzieje. Gazownicy może trochę mniej wydadzą na paliwo ale niedługo zwiększona akcyza im też się dobierze do kieszeni.
Jak się uzyskuje takie wyniki? Trzeba ustawić komp by pokazywał spalanie chwilowe, pedał gazu muskać bardzo delikatnie tak by to chwilowe było jak najmniejsze... np kiedy osiągniemy prędkość podróżną bardzo ekonomiczną np 60km/h odpuszczamy pedał gazu o parę mm ale tak by auto nie zwalniało. Może niektórzy nie zdają sobie sprawy ile daje odjęcie gazu o 5mm - cm. Koordynujemy wskazania prędkościomierza i chwilowego spalania. Przewidujemy sytuacje na drodze, hamujemy w ogromnej większości tylko silnikiem, kiedy odejmujemy gaz całkowicie podczas hamowania silnikiem, silnik nie spala paliwa w ogóle a auto ileś tam jeszcze jedzie. W terenie pagórkowatym jeździć tak samo jak pisze extremesystems. Jeździmy też o ile to możliwe na oponach 195/65 R15
Tylko kilka razy tak jeździłem bo miałem rezerwę zapaloną a stacji paliw brakło albo pozamykane.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Trasa ok. 50 km, po 10 km, musialem sie zatrzymac na 15 min. Predkosci:
2 max 40km/h
3 max 60km/h
4 max 90km/h
5 wrzucilem raz
Trasa przez male miesciny i wsie, raz czy dwa dociagnalem obrotomierz do 4000-4500obr. Hamowanie silnikiem tj. Odpuszczenie gazu do 1500obr i redukcja, jak skrzyzowanie i przeszkoda zbyt blisko to hamowanie. Trasa mi znana dlatego wiedzialem co gdzie mnie czeka... Jechalem bez wlaczonego ogrzewania bo ni chcialem sie przyzwyczic do ciepelka, bo czekaly mnie 2-3h w chlodnym.
Spalanie z komputera 6,1... komp raczej wskazuje juz ok. bo go przestawilem w adaptacjach wczesniej wskazywal o ok. 0,6-0,8l za malo. Jakie wy trasy robicie, ze te BXE lykaja wam ok. 5,5l, mi w miescie bierze ok. 7 na dystansie 15km w miare bez korkow, 5-6 postojow naa swiatlach i go nie paluje tylko poki zimny to max 2500obr, potem 3500, starm sie trzymac ok. 2000, zreszta tak samo bylo dzis na trasie, staralem sie trzymac obroty w granicach 2000-2500.
Teraz wybralbym raczej LPG, ale jak to sie "wszedzie dobrze gdzie nas niema". Kolega.troche przedemna kupil O1, wsadzil LPG, zrobil 30 000, wydal 300 na alternator, w trasie nna baku robi ok. 600km, spalanie ok. 8-9l. Fakt auto 3lata starsze, ale z LPG kosztowalo 50% tego co moja O2.
Komentarz
-
-
natash, mi na dystansie 15 km gdzie pierwsze 3-4 km jadę wioską (brak ruchu), wjazd na krajową 9 i budowa autostrady stoję w korku jakieś ok 8-10 minut, później płynna jazda i w mieście przejazd światła rondo 2x światła i korek na wiadukcie, później jeszcze jedne światła. spalanie mam z ostatnich 1200 km 5.3 wg kompa - raz tylko sprawdzałem ile przekłamuje i było to na trasie 0.5l. Myślę, że pesymistycznie można przyjąć w mieście +0,9l to i tak wyjdzie realnie ok 6.2l/100km. Jazda raczej spokojna, do zagrzania silnika jazda do 2000obr później do 2500-3000obr, przy stałej prędkości obr ok 1900-2000. Oczywiście hamowanie silnikiem gdzie się da i maksymalne przewidywanie sytuacji na drodze.
Aha, robię trasę rzeszów-lublin i spalanie mam od 3.7 do 4 wg kompa.
Komentarz
-
-
A tak na marginesie wiecie dlaczego kupiłem diesla, a nie benzynę.
Aby w końcu poczuć przyjemność z jazdy. Teraz szaleje czy nie, to spalanie ma minimalne odchylenia od siebie. A w benzynie, przy każdym nadepnięciu na gaz zastanawiałem się czy warto, bo może za dużo spali.
Teraz się nie zastanawiam. :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez zepter00Przewidujemy sytuacje na drodze, hamujemy w ogromnej większości tylko silnikiem, kiedy odejmujemy gaz całkowicie podczas hamowania silnikiem, silnik nie spala paliwa w ogóle a auto ileś tam jeszcze jedzie.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Udeskyminimalne odchylenia
diesel 2.0 MultiJet z nowego Bravo.
Minimalne spalanie średnie na autostradzie 5.7 (z dystansu 300km).Prędkości w okolicach 90-100. Pewnie można mniej, ale nie mam cierpliwości. Dodatkowo DPF też robi krecią robotę.
Najwyższe zaobserwowane średnie spalanie z tego samego dystansu- 7.5 - prędkości pomiędzy 160-190.
(Ciekawostka- chwilowe z przyczepa campingową przy 130 było w okolicach 13).
Dane z komputera, ale sprawdziłem wcześniej na dystansie 4k km że komputer w samochodzie zawyża o 0.1-0.2 więc można mu wierzyć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez natashJakie wy trasy robicie, ze te BXE lykaja wam ok. 5,5l, mi w miescie bierze ok. 7 na dystansie 15km w miare bez korkow
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyZamieszczone przez zepter00Przewidujemy sytuacje na drodze, hamujemy w ogromnej większości tylko silnikiem, kiedy odejmujemy gaz całkowicie podczas hamowania silnikiem, silnik nie spala paliwa w ogóle a auto ileś tam jeszcze jedzie.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyA tak na marginesie wiecie dlaczego kupiłem diesla, a nie benzynę.
Aby w końcu poczuć przyjemność z jazdy. Teraz szaleje czy nie, to spalanie ma minimalne odchylenia od siebie. A w benzynie, przy każdym nadepnięciu na gaz zastanawiałem się czy warto, bo może za dużo spali.
Teraz się nie zastanawiam. :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez zepter00Przewidujemy sytuacje na drodze, hamujemy w ogromnej większości tylko silnikiem, kiedy odejmujemy gaz całkowicie podczas hamowania silnikiem, silnik nie spala paliwa w ogóle a auto ileś tam jeszcze jedzie.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashMyslalem, ze moj styl jazdy to juz PSJ, przy takiej jzdzie to turbo i dwumas nie pozyje za dlugo...O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Kolego gruto.
Można tak bez końca. Każdy ma swoje racje i...ma rację
miałem sporo aut z gazem i była gitara
teraz mam pierwszego tdi i też jest gitara
jednak nie wiem co by było gdybym miał tdci lub inny wynalazek, mogła by już nie być taka gitara.
Tak naprawdę święty spokój(awaryjność) jest bardzo ważny, bo koszta napraw aut są wysokie. Temat zszedł na inne tory, a prawda jest taka, że jazda tdi wychodzi trochę drożej, ale auto się o wiele lepiej zbiera nawet moje 90km od nubiry2.0 135km, bo nm tak naprawdę "ciągną" auto,natomiast "opieka" nad lpg różnicę w cenie przejechania 1kilometra trochę niweluje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyTak tutaj gdybamy na temat kosztów TDI itd, a ja jestem ciekaw jak te nowe silniki TSI zniosą LPG. Ile będzie kosztowała do nich taka instalacja.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyTak tutaj gdybamy na temat kosztów TDI itd, a ja jestem ciekaw jak te nowe silniki TSI zniosą LPG. Ile będzie kosztowała do nich taka instalacja.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
mój kolega przed podróżą do brata do Anglii po motory tankuje dwa kanistry 25 litrowe , no wiecie oszczędności , facet dorabia - w jego przypadku 3 dzieci i on tylko pracuje ,wcale sie nie dziwię , jego brat tam pracuje na jakiś przeogromnych wywrotkach......nieważne - ma nieograniczony dostęp do ON , więc z powrotem paliwo dostaje od niego za friko - kanistry fajne mówię wam ,wyskalowane ,przeźroczyste, z kranikiem na dole , wężyk również z kranikiem na końcu , odpowietrzacz , itp. ...........super fajny patent-zero smrodu ....nieważne ..........tankuje 50 litrów przed podróżą a tu zdziwko - do zapłaty za 55 litrów :lol: . Do czego zmierzam ...litrażowanie poprzez tankowanie też może być zakłamane w summie nie ma się na czym oprzeć . Ja w tym kraju już w nic nie wierzę :roll:
P.s
Nic nie zrobił , powiedziano mu ze dystrybutor sprawny, zaplombowany , i wszystko ok jest , ale nie dało mu to spokoju , gdzieś ten incydent opisał i zgłosił , wiecej się dowiem jak wróci do kraju :shock:
Komentarz
-
-
natash, dokładnie mi też wychodzi mniej więcej tyle, przed tym egrem zepsutym pokazywał ciut mniej.
piramida, tu się zgodzę, żeby płynnie jechać z ruchem i nie być zawalidrogą, to minimum te 7 w mieście pociągnie, przez same korki itp. nie ma innej opcji, dlatego nie wierze w spalanie realne w przy normalnej miejskiej eksploatacji na poziomie 5,0 (tylko przy ecodrivingu maksymalnym).Asz jak miałem to też ponad 6 pod 7 w mieście wąchał. Na trasie był nieco ekonomiczniejszy niż SI, przez 6 bieg na pokładzie, ale różnice były nieznaczne. Tam udawało się zejść poniżej 5.0 tak jak piszecie, w moim SI też raz się mi udało, ale najekonomiczniej jak jadę to mam tak 5,3 teraz w trasie, niżej już bardzo ciężko.
p.s. i jeszcze jedno moje duże zdziwienie, nie widzę zauważalnej różnicy ostatnio po zmianie opon na zimowe (lato mam 225 na 17 calach , zima 195 na 15 calach......) w spalaniu na kompie....
chyba mojemu "warchlakowi" kółka aż tak nie ciążą :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Nie wiem, ale chyba nie najgorzej, jeżeli jest to oferta SAP.
Zamieszczone przez Eidos71LPG Landirenzo dla silnika 1.4 TSI/90 kW - 6 350 zł.Zamieszczone przez NortheuszInstalacja Vialle LPDi kosztuje na chwilę obecną ok 8 tys zł i w 1.8TSI po przejechaniu ponad 20 tys km sprawuje się bez zarzutu
20tysi, czy 120 tysi, to powinno być ok. Zastanawiam się jak te silniki wytrzymają przebiegi rzędu 200 z LPG i po założeniu LPG np. przy 150 tysiącach.
Mam nadzieje, że dobrze.
[ Dodano: Sob 19 Lis, 11 09:20 ]
sew1981, u mnie spalanie w mieście to coś w okolicy 7-8l gdzie średnia prędkość wg kompa to 24km/h, a między korkami raczej lubię sobie przycisnąć.
Trasa to niezmiennie 5,3 - 5,7l, przy mojej normalnej jeździe, czyli 100 - 130 i wyprzedzanie z pełnym ogniem.
Gdy jadę na prawdę spokojnie (noc) i nie przekracza tych 100km/h to jest szansa na 4.7l
Tak więc twoje spalanie nie jest złe.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
Komentarz