Diesel <kontra> benzyna + gaz.....wasze opinie

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    gruto, na każdym miejscu człowieka wyjebią i to w kazdej dziedzinie, żygać się chce :twisted:

    szkoda że nie mam karnistra ba zaraz bym popędził na stacje w celu zweryfiowania objętości oleju...
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez piramida
      gruto, na każdym miejscu człowieka wyjebią i to w kazdej dziedzinie, żygać się chce :twisted:

      szkoda że nie mam karnistra ba zaraz bym popędził na stacje w celu zweryfiowania objętości oleju...
      A myślisz, że dlaczego na niektórych stacjach (już się z tym parokrotnie spotkałem) wiszą tabliczki informujące o zakazie tankowania paliwa do kanistra...?
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        Unosić się Panowie nie macie co. Ponieważ samo państwo na to daję przykaz. Nie tak dawno było o tym w TV. Otóż urząd miar i wag (czy jak on tam się nazywa), dopuszcza minimalny błąd wskazań dystrybutora.
        Kiedyś się nawet spotkałem z info na dystrybutorze, że może on przekłamywać o ileś tam...
        Znalazłem takie info:
        Otóż dopuszczalny przez prawo błąd wskaźników dystrybutora wynosi0,5%, czyli przy 20 l jest to maksimum 100 ml.
        A wiadomo, że u nas się nagina prawo jak można.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          LPG ktore SAP oferuje, raz jest w ofercie a zaraz go nie ma (samo dilerzy nie wiedza o co chodzi i nie doradzaja tego zestawu - pytalem kilku). Przy zamawianiu auta bralem pod uwage 1.4TSI z LPG, ale to juz nie jest to samo. Nikt nie chcial powiedziec jak bedzie z gwarancja na auto/instalacje czy beda to dwa lata na terenie calej europy, czy tylko u nas, moze na dodatek w jednym serwisie - istna loteria. Do tego ich instalacja spala dodatkowo benzyne, pozbawilbym sie bagaznika, bo jednak wozilbym kolo zapasowe Roznica w zakupie malala do 3tys na korzysc tego zestawu 1.4TSI+LPG, ale patrzac na spalanie normalnych 1.4TSI moglem zalozyc, ze tyle bedzie palic gazu+2l benzyny, ja duzo jezdze krotkich odcinkow i wiem jak zachowywala mi sie sekwencja w Pandzie w kwestii przelaczania na LPG.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • nobody
            Ambiente
            • 2011
            • 119

            Zamieszczone przez Eidos71
            LPG Landirenzo dla silnika 1.4 TSI/90 kW - 6 350 zł. A jak ten silnik znosi tą instalację...? Nie wiem, ale chyba nie najgorzej, jeżeli jest to oferta SAP.
            Może ma to sens, jeśli instalacja jest zakładana fabrycznie. Instalacja zakładana w ASO, to duże ryzyko - nie mówię, że wszyscy robią to źle, ale założenie, że ASO nawet z dobrą opinią zrobi to rzeczywiście dobrze, wymaga naprawdę dużo optymizmu. Bo co to znaczy, że ASO zakłada instalację gazową? To znaczy, że jest 1-2 mechaników, którzy zostali przeszkoleni w Landi-Renzo i wykonują montaż. Ale które ASO ma hamownię i jest w stanie przeprowadzić kompleksowe strojenie instalacji?

            Zdecydowałem się na ,,darmowe'' LPG oferowane przez SAP, obwarowane gwarancją itd, a teraz tego mocno żałuję. Jeśli miałbym zakładać w nowym aucie, to tylko fabrycznie na linii, a jak nie, to tylko w naprawdę dobrym zakładzie specjalizującym się w instalacjach LPG. W moim przypadku, przy przebiegu 10-15kkm dedykowana instalacja skodowska LPG z problemami ,,by ASO gratis'' okazuje się zwyczajnie absurdalny pomysłem.

            Komentarz

            • gruto
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1263
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Któregoś dnia Poproszę brata aby trzymał kamerę, .....wezmę bańkę 5 litrową zatankuje 4 litrami ,następnie pojadę do żony która jest farmaceutą , u której masa zlewek z dokładnymi podziałkami , i sprawdzimy . Jeśli będzie problem z objętością całość udokumentowaną przekażę koledze który pracuje w TVN - jestem z nim po rozmowie i jest jak najbardziej jego pozwolenie , do tego stopnia że pożyczy mini kamerę :wink:

              [ Dodano: Sob 19 Lis, 11 18:55 ]
              Zamieszczone przez Udesky
              czyli przy 20 l jest to maksimum 100 ml.
              Sprawdzimy ich :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                Zrobiłem trasę ok. 50 km. Wrzucałem biegi po osiągnięciu 2000 obr, muskałem gaz, spalanie na kompie 4,8... Ale miałem wrażenie, że to auto się męczy taką jazdą...

                Jakie obroty są optymalne, dla spania i dwumasy?

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez natash
                  Zrobiłem trasę ok. 50 km. Wrzucałem biegi po osiągnięciu 2000 obr, muskałem gaz, spalanie na kompie 4,8... Ale miałem wrażenie, że to auto się męczy taką jazdą...

                  Jakie obroty są optymalne, dla spania i dwumasy?
                  Wtedy gdy:

                  - jezeli na IV nie będziesz schodził poniżej 55km/h
                  - na V poniżej 75km/h
                  - na VI poniżej 90km/h

                  Generalnie czym mniej wciskasz gaz tym obroty mogą byc mniejsze natomiast gdy chcesz ostro przyśpieszać to musisz mieć obroty powyżej 2000
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8162
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    I jeszcze jeden aspekt tdi do LPG - lpg moze zrobic bummmmm, jak dzis gdzies w radiu mówili
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      I jeszcze jeden aspekt tdi do LPG - lpg moze zrobic bummmmm, jak dzis gdzies w radiu mówili
                      gaz jest ok jeżeli kierowca liczy sie z każda złotówką, poprzednie moje auta wszystkie były z lpg ale po ostatnim samochodzie powiedziałem sobie że nigdy więcej lpg, chyba że lpg do diesla
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2009
                        • 10918
                        • Fiat

                        piramida, bxe nie ma 6 biegów tylko five :wink:

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Zamieszczone przez sew1981
                          piramida, bxe nie ma 6 biegów tylko five :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • barteq
                            Rider
                            • 2011
                            • 309
                            • Opel

                            Zamieszczone przez natash
                            Jakie obroty są optymalne, dla spania i dwumasy?
                            Patrząc na spalanie chwilowe to na 4 przy 2100obr i na 5 przy 2000 obr, ok 3.5l


                            OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zamieszczone przez sew1981
                              piramida, bxe nie ma 6 biegów tylko five :wink:
                              były 6-cio biegowe skrzynie ale z tego co dojrzę to w tych co miały "4x4"
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                Na chwilę obecną:
                                1.9 TDI miasto 6,5l = ok. 36zł
                                1,6 MPI miasto 8,5l LPG + 1,5l PB = ok. 32 zł

                                4-5 złotych na 100 km, przy przebiegach 20k rocznie ok 1000 złotych oszczędności.

                                Komentarz

                                • KilaN
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 55

                                  zgadzam się z przedmówcą. Obecnie, gdy akcyza na ON pójdzie w górę, ta różnica jeszcze wzrośnie
                                  to samo od nowa

                                  Komentarz

                                  • parasite
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1368

                                    Zamieszczone przez natash
                                    Na chwilę obecną:
                                    1.9 TDI miasto 6,5l = ok. 36zł
                                    1,6 MPI miasto 8,5l LPG + 1,5l PB = ok. 32 zł

                                    4-5 złotych na 100 km, przy przebiegach 20k rocznie ok 1000 złotych oszczędności.
                                    W mieście z 8.5l LPG może być ciężko dla tego silnika. Ja bym tu liczył z 10l.
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      Czyli:
                                      1.9 TDI miasto 7l (emerycka jazda i stoję tylko 4-5 razy na światłach na 15 km drogi) = ok. 39zł
                                      1,6 MPI miasto 10l LPG + 1,5l PB = ok. 36 zł

                                      Czyli 3-4 złote oszczędności. Ale myślę, że jakby PB jeździć tak jak Dieslem oszczędzając go na zimnym to te 8,5-9l LPG by wyszło.

                                      Komentarz

                                      • Northeusz
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1677
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Zamieszczone przez natash
                                        Na chwilę obecną:
                                        1.9 TDI miasto 6,5l = ok. 36zł
                                        1,6 MPI miasto 8,5l LPG + 1,5l PB = ok. 32 zł

                                        4-5 złotych na 100 km, przy przebiegach 20k rocznie ok 1000 złotych oszczędności.
                                        W mieście z 8.5l LPG może być ciężko dla tego silnika. Ja bym tu liczył z 10l.
                                        Ale wy się koledzy miziacie z tym cyferkami, pól litra w jedną, w drugą . Opłacalność to nie tylko paliwo. Powiedzmy sobie szczerze, diesel trafia do serwisu i wszystkie oszczędności lecą na pysk. Koszty serwisowania przytoczocengo wcześniej 1.6 MPI ciężko przebić jakimkolwiek innym silnikiem, w sensie jeszcze niższych.
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz

                                        • natash
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2599

                                          No dlatego oprócz paru złotych na 100 km jest jeszcze oszczędność np Turbo vide 3000 w przebiegu ok 100 000 km wychodzi to ok 10 000 złotych oszczędności na korzyść LPG.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Oszczednosc to jest, a jest jeszcze przyjemnosc z jazdy. Tego z 1.6 nie otrzymamy. Juz jakas wieksza bedzie w 1.4TSI, ktore tez mozna zagazowac
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              Zamieszczone przez natash
                                              No dlatego oprócz paru złotych na 100 km jest jeszcze oszczędność np Turbo vide 3000 w przebiegu ok 100 000 km wychodzi to ok 10 000 złotych oszczędności na korzyść LPG.
                                              Dobry olej, odpowiednia jazda i turbo oraz dwumas pożyje. Ale ja widzę wszystko przez pryzmat AGRa czyli jednego z tańszych diesli w utrzymaniu. :szeroki_usmiech
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Oszczednosc to jest, a jest jeszcze przyjemnosc z jazdy. Tego z 1.6 nie otrzymamy. Juz jakas wieksza bedzie w 1.4TSI, ktore tez mozna zagazowac
                                                Zagazować można również 2.0TFSI RS :diabelski_usmiech. Mamy oszczędność i przede wszystkim przyjemność, do której żaden TDI w Skodzie nawet się nie zbliży . Wszystko zależy kto czego oczekuje i w jakich warunkach używa samochodu najczęściej. Jak ktoś chce spokojnie jeżdzić przez wiele km i oszczędnie, to może wybrać 1.6 MPI + LPG nie chuchając na 2-masy, wtryski, turba i inne DPF-y - niezależnie czy to miasto, czy trasy. Ktoś, kto jeździł dieslem i jest do niego święcie przekonany to nawet 10 zł za litr ON nie odwiedzie od tego silnika, bo tam jest zawsze dużo niutków, elastycznośc i ten "cug" od samego dołu itd, itd. Myślę, że są użytkownicy 1.6 MPI, którym przyjemnie się jeździ tym silnikiem, gdy tymczasem u innych silnik ten wywołuje zgrzytanie zębów na samą myśl . To jest jedna z oznak demokracji .
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  dżizasssss, chwilę mnie nie było, ale widzę, że NIC nie straciłem :lol:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • Northeusz
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1677
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                    Zamieszczone przez szkoda
                                                    dżizasssss, chwilę mnie nie było, ale widzę, że NIC nie straciłem :lol:
                                                    Dylematy te same, tylko silniki doszły nowsze
                                                    Pozdrawiam
                                                    Northeusz

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...