Zamieszczone przez dariuspolo
wybor pomiedzy TDI a LPG
Zwiń
X
-
Troche przesadziłeś... ale pewnie myślałeś o 1.6. 1.8T jest wystarczająco elastyczny i bez dłubania i na gazie. Jeśli ktoś chce to można i 'podłubać' ale w PL mało kto to robi. Wogóle w skodzie to Biały Kruk i nawet w serwisach krzywią się jak go widzą. Co innego w Passatach tam jest ich sporo i nawet kręconych. Jak mówią to ulubiony silnik 'dłubaczy' ( nie w naszym kraju oczywiście z wiadomych względów ).Powered by VSI PRINS
-
-
Sądzę, ze nie bardzo wiesz o czym piszesz.Zamieszczone przez borutJak mówią to ulubiony silnik 'dłubaczy' ( nie w naszym kraju oczywiście z wiadomych względów ).
Jest to bardzo popularna i często spotykana jednostka również w PL.
Może rzeczywiście w Octavii nie jest to często występujący silnik, ale są jeszcze Leony, Ibizy, Passaty, Golfy, A4, A3, TT, A6 i ło Jezu, ło Jezu jeszcze od pyty…
I również w PL jest to bardzo popularna jednostka jeśli chodzi o modyfikacje.
Osobiście znam >WIELOKROTNIE< wiecej właścicieli samochodow z silnikiem 1.8T po tuningu niż po zagazowaniu.
W tym takich, którzy maja w nich moce po 300, a nawet 400 PS.
Prawde mówiąc, to dla mnie egzotyką są osoby, ktore gazują ten moto, natomiast jest zupelnie czyms normalnym, ze jest on chociaz po chiptuningu.TDI 205PS
Komentarz
-
-
zacznij wprowadzać kwoty to może podyskutujemy o faktach np. po 23kkm jak u mnie, a nie o twoich wrażeniachZamieszczone przez dariuspoloOdnosnie kosztow to przy kursie 3,6pln/euro(24pln/100km) to zeczywiscie wychodzisz na to samo co przecietny tdireklamowałem w dwóch różnych serwisach (RZ i RK) parę spraw i nie było z tym problemówZamieszczone przez dariuspolotracic gwarancje producenta( nie mylic z gwarancja salonu),
jeżeli dla ciebie 4300 to to samo co 10000 to więcej nie dyskutujęZamieszczone przez dariuspolopo zakupie cena calkowita auta dorownuje do ceny tdi
jeżdżę drugą O z LPG i dzięki Bogu nie wiem o czym piszeszZamieszczone przez dariuspologlupoty komputer pokladowy lub druciarsko zamontowana instalacja
Koledzy jeżeli chodzi o wszystkie pozostałe elementy poza ekonomią, to niech każdy sądzi jak chce, ale w ekonomii liczą się fakty a nie wrażenia. A fakty to 24zł/100km z uwzględnieniem dodatkowych przeglądów, filtrów, benzyny na rozruch i przy mało oszczędnej jeździe. Jak zobaczę na spiritmotor poniżej swoich notowań kosztowych cały tabun TDI z czystym sumieniem napiszę że TDI jest oszczędniejsze. Na razie w 2,37l/100km ON nie uwierzę, a pomimo zużycia powyżej średniej w kosztach jestem dużo poniżej średniej
Komentarz
-
-
rezon, prosze fakty:
...spogladajac tylko na ludzi (83 auta) przejechane w sumie 3miliony kilometrow
i srednie zuzycie 5,72l/100km w O1 tdi 100-110ps.
Moja ze wzgledu na moc (160ps)nie pasuje do schematu ale pomimo to zuzycie 6,1l/100km (w sumie moge udokumentowac w Octavi kolo 100kkm, caly przebieg auta z 3 osobami i bagarzem na 1-2 tygodni, wiec auto obciazone):
w twoim przypadku podawane przez ciebie koszty w spritmonitorze to:
5,56euro(gaz)+0,96euro(benzyna) czyli kolo 6,5euro/100km pomnozymy przez 3,6pln daje 23,4pln/100km wiec nie mow ze dodatkowy przeglad + filtr gaz kosztuje cie 60gr/100km.
w dieslu 5,72l/100km razy 4,10pln za litr ropy daje 23,45pln/100km
Komentarz
-
-
...o przepraszam w porownaniu tdi w spritmonitorze wsliznelo sie kilka Octavek 4x4 co zwieksza zuzycie paliwa (czyli zeczywiste zuzycie oski bylo by jeszcze mniejsze).
[ Dodano: Pią 01 Lut, 08 16:22 ]
...ja liczylem wg. aktualnego ok.3,6.Zamieszczone przez Maicroftrezon, Ile wychodzi Ci w zł koszt 1km?? Bo nie wiem wg jakiego kursu on to wylicza. Tam pokazuje koszt z uwzglednieniem kosztow obslugi czy bez?? Bo to sie chyba wlacza osobno.
Spritmonitor nie przelicza tylko podaje w euro.
[ Dodano: Pią 01 Lut, 08 16:23 ]
...jezeli koszty przegladow juz sa wliczone to sorki, ale wtedy mamy 23,4(benzyna) do 23,45(tdi)
Komentarz
-
-
Jeszcze jedno u mnie na okraglo wychodzi 6l po 4zl, czyli 24zl/100km
U Ciebie jest 9,9 LPG po 2,2 - 21,8 + 0,83l Pb - 4zl benzyna.
[ Dodano: Pią 01 Lut, 08 16:26 ]
dariuspolo, Nie wiem wlasnie jak jest z tymi kosztami dodatkowymi, czy liczy czy tez nie.
[ Dodano: Pią 01 Lut, 08 16:28 ]
Juz wiem, nie liczy, to jest osobna zakladka, bo dopisalem do moich danych spora kwote i koszt 1km u mnie nie podskoczyl.
Komentarz
-
-
Skoro to napisałeś to sądzę, że nie zrozumiałeś co napisałem... ale OK kto by sie przeciwstawiał adminowi,Zamieszczone przez MiKruSSądzę, ze nie bardzo wiesz o czym piszesz.
a mówiącpomyśl o pewnych kwestiach, które o tym decydują i nie mierz proszę wszystkich swoją miarą. Każdy wolałby być piękny, młody, zdrowy i jezdzić szybką furą. Parafrazując Twoją wypowiedź jestem przekonany, iż dla wielu posiadaczy Passatów, my, właściciele Skód jesteśmy egzotyką - i tak można bez końca.Zamieszczone przez MiKruSPrawde mówiąc, to dla mnie egzotyką są osoby, ktore gazują ten motoPowered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
Sądze, ze niezupelnie mnie zrozumiales.Zamieszczone przez borutpomyśl o pewnych kwestiach, które o tym decydują i nie mierz proszę wszystkich swoją miarą. Każdy wolałby być piękny, młody, zdrowy i jezdzić szybką furą. Parafrazując Twoją wypowiedź jestem przekonany, iż dla wielu posiadaczy Passatów, my, właściciele Skód jesteśmy egzotyką - i tak można bez końca.
Mialem na mysli to, ze 1.8T 20V jesy silnikiem bardzo rzadko gazowanym. Stąd nazwalem to egzotyką.
PeaceTDI 205PS
Komentarz
-
-
co 300km to zgoda, ale skąd te dwa razy w miesiącu?[/quote]Zamieszczone przez vivvaldiprzede wszystkim brak tego tankowania co 300 km i dolewania 2 razy w miesiącu benzyny za 30-50 zeta na rozruch
Jak to skąd, jak dużo jeździsz i często zapalasz samochód to uwierzysz że benzyna szybko znika z baku na rozruchu.
Zgadzam się, LPG jest oszczędnością i to wielką. W przeciągu 4 lat /a zaznaczam że sobie to skrupulatnie liczyłem - ot takie sprawdzenie/ zaoszczędziłem na różnicy pomiędzy benzyną a gazem po odliczeniu wszystkich kosztów napraw gazu, przeglądów i instalacji gazowej 13 600 złotych. To samo mówi za siebie.
Do tej pory pozostał mi golf II z gazem który tak jest skręcony, że spala 8 l gazu na 100 km przy pojemności silnika 1,6. Ale mocy z niego nie ma żadnej i jak mam nim cokolwiek wyprzedzać to długo sie zastanawiam i rozglądam czy cosik z naprzeciwka nie jedzie. Ale to autko tylko do miasta jest.
Komentarz
-
-
fun w benzynowym 1.6 o mocy 100KM i wadze 1300kg :?: :shock: litosci :lol: :lol: :lol:Zamieszczone przez rezonA o innych wartościach - fun, hałas, ekologia i inne wianki to niech każdy sądzi samTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Filtry tak czy inaczej trzeba wymieniać bo na tym oszczędzać nie można i nie warto. Przy okazji przegląd się przydaje przynajmniej wiem czym jeżdżęZamieszczone przez borutNaprawde przesadzacie z tymi przeglądami. A czy jezdzisz samochodem do serwisu, po upływie gwarancji, jak pisze książka i sprawdzasz wszystko co tam wypisane ? Wątpie. Tak samo jest z instalacją.
Komentarz
-
-
Wspolczuje czlowiekowi, co kupi po Tobie samochod :roll: A przy odsprzedazy napewno bedzie pitolenie, ze wszystko bylo na czas wymieniane i jaki to zadbany egzemplarz i och i ach... :?Zamieszczone przez borutNaprawde przesadzacie z tymi przeglądami. A czy jezdzisz samochodem do serwisu, po upływie gwarancji, jak pisze książka i sprawdzasz wszystko co tam wypisane ? Wątpie. Tak samo jest z instalacją.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSPeace
Poczytał poczytał i przeczytał to co chciał. Na szczeście dla następnego właściciela mam teczkę z rachunkami i datami oraz przebiegiem a nie książkę serwisową z all... za 50 PLN z kompletem wpisów. Więc będzie mógł spać spokojnie. Na marginesie moi znajomi tylko czekają na tą decyzję lecz oni znają mnie troszkę lepiej niż Ty. Niemniej jednak dziękuję za troskę z Twojej strony w imieniu przyszłych nabywców.Zamieszczone przez QBAWspolczuje czlowiekowi, co kupi po Tobie samochod A przy odsprzedazy napewno bedzie pitolenie, ze wszystko bylo na czas wymieniane i jaki to zadbany egzemplarz i och i ach...Powered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
W odpowiedzi na mój wpis niektórzy pominęli dośc istotny fakt, iż moje zużycie LPG jest powyżej średniej dla LPG o czym piszę. Więc jeśli porównujecie moje zużycie do średniej ON to jest to nierzetelne. Jeżdżę różnie zapakowaną O2, jak sam to szybciej, ostatnio często 5 osób z bagażnikiem na dachu i nieco wolniej co od razu widać bo zużycie spadło. Więc zamiast ze mną dyskutować o faktach, to zwolennicy mitu o najbardziej oszczędnym TDi niech wprowadzą swoje na spiritmotor.de i chętnie powrócę do tematu po pół roku rzetelnego wprowadzania.
Dodatkowo jakoś czepiając się kosztów filtrów i przeglądów LPG za 61zł miłośnicy TDI a nie zauważają faktu, że kupując w salonie TDI trzeba za niego dać ok. 6kzł więcj niż za 1,6 z LPG. Więc koledzy nieco więcej obiektywizmu, a nie fanatyzmu i będzie OK.dlatego też pisałem, niech każdy sądzi sam. Dla mnie O2 to po prostu środek transportu a nie obiekt kultu czy źródło przyjemności, a po trasach którymi jeżdżę ostatnio to i z 250PS nie za wiele by zdziałał :x.Zamieszczone przez MisiekWAWfun w benzynowym 1.6 o mocy 100KM i wadze 1300kg litosci
popieram. borut wyobraź sobie, że są tacy ludzie, którzy trzymają się książki serwisowej - a właściwie dwóch (+LPG) i robią przeglądy wg książki albo wskazań komputera, a później sprzedają samochód w ciągu godziny w dobrej cenie, bo na wszystko trzymam nie tylko książkę z wpisami, ale również fakturyZamieszczone przez QBAWspolczuje czlowiekowi, co kupi po Tobie samochod
Komentarz
-
-
Rozumie ze temat sie wyczerpuje bo kolega Rezon stwierdza, ze np moje zuzycie z 55kkm jest malo rzetelne. No i dobrze, podniose poprzeczke ustawie srednie moje spalanie na poziomie 7l. Trzeba naprawde sie starac zeby tyle miec, a wiec 7x4=28zl vs 26zl Pb+LPG - niech bedzie 1.6FSI jest oszczedny szczegolnie jezdza na LPG :diabelski_usmiech
LPG rzadzi :twisted:
W poniedzialek ide kupic bilet miesieczny na autobus, bedzie jeszcze taniej :twisted:
Komentarz
-
-
Jest tylko jeden problem kolega X A N szuka używanego auta, a diesel napewno mniej stracił na wartości od momentu zakupu niż LPG!!!! No i nie zapominaj jeszcze o jednym, bo kolega o tym akurat nie wspomniał, bo może dla niego nie ma to znaczenia, ale ja z autopsji wiem, że cena dobrze wyposażonej benzyny juz niewiele różni się od diesla!!!! Ja może niewiele jak narazie przejechałem moją Czeszka, bo jakieś 25kkm i spalanie wyniosło około 5,5 l/km, więc koszty ropy i LPG są bardzo zbliżone!!! Sądze, że o wyborze powinny zdecydować inne czynniki niż tylko sam koszt paliwa...Zamieszczone przez rezonDodatkowo jakoś czepiając się kosztów filtrów i przeglądów LPG za 61zł miłośnicy TDI a nie zauważają faktu, że kupując w salonie TDI trzeba za niego dać ok. 6kzł więcj niż za 1,6 z LPG. Więc koledzy nieco więcej obiektywizmu, a nie fanatyzmu i będzie OK
pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz