W temacie samego IC , to nie korcilo CIe zeby dac wiekszy? masz w koncu miejsca jeszcze troche.... pod jaka moc tego wyszykowales?
Na razie mam 140 KM i nie planuje raczej robić więcej chyba, że mi seryjne turbulum zdechnie to dam od AWX albo ASZ :szeroki_usmiech
Zrobiłem o takich wymiarach z dwóch względów - nie chciałem za dużej objętości by turbo lag był jak najmniejszy i myślałem, że uda się bez cięcia belki wyjść z problemu. Teraz bym zrobił o 10 cm dłuższy dla mocniejszych silników a dla takich do ok 150-160 KM myślę, że ten wymiar wystarczy.
mysle ze takie na 160-170km spokojnie styknie
ja caly czas na moim od sprintera jeszcze bez korekty i laga mam sporego, choc sie juz do niego przyzwyczailem
Krzychu po zdemontowaniu CSMIC'a Aliego stwierdzil ze to sa po prostu dwa rdzenie od serii zespanawane razem :P
No to się pomylił :P Są to zupełnie inne rdzenie, większe i o innej konstrukcji. Widać to na pierwszy rzut oka.
Pewnie że nie ma to nic wspólnego z seryjnym SMIC-em jest sporo wiekszy w przekroju. Wypełnia całe wolne miejsce.
Ja tam jestem bardzo zadowolony z CSMIC. Nie czuje się puchnęcia nawet przy upałach majowych. Muszę porobić pomiary temperaturki z ciekawości.
[ Dodano: Sro 23 Maj, 07 10:58 ]
Zamieszczone przez lec
no i u mie bedzie juz chlodniej, IC od jakiegos mocnego sprintera ...
Nieźle :shock: . Ostro grasz. Kiedy pompę kupujesz?
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Dziś na małym spocie LCT zrobiliśmy porównanie skuteczności działania mojego FMIC i seryjnego IC z ASV (oba silniki moc ok 140 KM i moment ok. 315-320 Nm). Dość mocne przyśpieszenia na poszczegolnych biegach, obciążenie u mnie 3 pasażerów, w ASV dwóch. Temperatura otoczenia ok 24.5C. Oto wyniki:
Pierwsza jazda i rozgrzanie układów dolotowych (silniki nagrzane przy starcie były do 90C):
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Jak widać mój FMIC daje rożnicę temperatury ok 30C względem seryjnego w tych warunkach. Wiem z autopsji, że przy 32C na zewnątrz mój FMIC miał podobne pemperatury na wylocie, z pomiarów kolegi w takich warunkach wychodzi, że na seryjnym IC na wylocie było blisko 90C. Róznice więc pogłębiają się ze wzrostem temperatury otoczenia.
Podsumowując jestem w 100% zadwolony z uzyskanego rezultatu.
także najlepszym wyjściem jest tak jak radzi k085 kupno np takiego coolera (mam taki u siebie pasuje jak dedykowany) i zrobienie customowego orurowania, ew. można kombinować z tańszymi coolerami np od Iveco Dialy. Cobyś nie wymyślił na FMIC nie ma co oszczędzać i min 800-1000 zł trzeba wydać. :P
Wszystko kwestia dobrego wystrojenia i turbiny, ja nie zauważyłem jakiejś drastycznej różnicy. Jeśli obawiasz się laga można jeszcze zastosować kolektor dolotowy od AWXa wtedy masz wlot w drugą stronę i można trochę dolot skrócić, ale tak jak mówię u mnie z lagiem nie było problemu. W ogóle co planujesz tam wstawić za turbo bo rozumiem że org. idzie out.
Jeśli nie planujesz zmiany turbo to moim zdaniem bez sensu zakładać FMIC już lepiej tą kasę właśnie w turbo zainwestować bo do 140-150km to Ci spokojnie starczy to co masz, a tyle osiągniesz po turbinie np od ARLa i programie.
Ja się głównie wzorowałem na zdjęciach z profilu dobrygrzeswawa, a u mnie to tak wygląda :
Średnica rur bodajże fi55, radze też na gumowych złączkach nie oszczędzać, u mnie jedna poszła i zderzak trzeba było ściągać, ale teraz siedzą takie do 8 barów i jest ok.
Komentarz