JA WLEWAM WE WTOREK DO MOJEGO RSa MOTULA O SPECYFIKACI 504 00,507 00, PRZY PRZEBIEGU 3000KM.OLEJ ZOSTAL MI POLECONY OD PEWNEGO ZAPRZYJAZNIONEGO MI MECHANIKA.POSIADAM SILNIK 2.0 TDI 170 KM.BMN WIEC OLEJ BEDZIE SAE 5W30.POZDRAWIAM MARCIN.
MOBIL vs MOTUL
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Piotr_TCo od norm na 1.8T to powinien byc olej 503 00 lub 504 00
Czyli dla standardowych przeglądów zalecją taki olej. Skoda albo wygłupia się w przeglądy zmiennokresowe (wydłużone do 30kkm i więcej) albo coś nie tego doczytałeśBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkoleda...czy w Trójmieście ze Strefy Tuningu to pewne źródlo i można tam uzyskać może jakąś zniżkę?
Komentarz
-
-
w mojej O 1 mam zalany Mobil 1 rally formula 5w50.
pzdr 4 all
poniżej specyfikacja:
Mobil 1 5W-50 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
ACEA A3,B3,B4
API SM,SL,SJ,CF
Mobil 1 5W-50 posiada następujące dopuszczenia producentów:
Daimler Chrysler 229.3 / 229.1
Porsche Zaaprobowany
Volkswagen 505.00
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobil 1 5W-50
Klasa lepkości SAE 5W-50
Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40ºC 104.9
[cSt] w 100ºC 17.5
Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 184
Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.2
Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC, ASTM D 4683 4.21
Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 -54
Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 236
Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 0.859
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC, ASTM D 4683 4.21Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Do benzyn:
Do diesli:
Radzę porównać dwa opisy:
"Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil."
"Najwyższej jakości, syntetyczny olej silnikowy spełniający najsurowsze wymagania stawiane przez nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne."
Praktycznie wszystkie oleje klasy 505.01 to półsyntetyki (wyjątek stanowi Texaco, Valvoline i coś jeszcze, chyba Fuchs). Wszystkie Mobile, Castrole, Shelle, ... o tej normie to półsyntetyki.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444To mnie zastanawia - przeglądam własnie instrukcję Leona i do motoru 1,8 20VT 180 KM zalecają olej klasy 502.00 lepkość 5W40, 5W50, 5W30 - przy czym ostatni z uwagą, że nie można w pełni wykorzystywać możliwości silnika chyba, że masz "wysokogatunkowy olej wielozezonowy (syntetyk)" Nigdzie nie dopuszczają klasy lepkości 0W... ani do Diesla ani benzyny.
Czyli dla standardowych przeglądów zalecją taki olej. Skoda albo wygłupia się w przeglądy zmiennokresowe (wydłużone do 30kkm i więcej) albo coś nie tego doczytałeś
Napisze jeszcze raz, nie ma zasadniczych roznic pomiedzy 0W-40 i 5W-40 (np. Motula) w wysokiej temperaturze, za to jest w niskiej i to na + dla 0W (co jest oczywiste), dlatego nie widze problemu w laniu 0W-40 zamiast 5W-40. Natomiast 5W-30 (dla norm 504) maja spory rozrzut parametrow, np. temp. zaplonu w przypadku Shella VX to ok. 200C, a w przypadku M1 ESP, az 254C. Lepkosc tez maja rozna, M1 ESP jest blizszy olejom klasy "40" niz "30". Mobil1 5W50 jest IMO za gesty, nie mam dlubanego silnika, a nawet jakbym go zczipowal na 200KM to sadze, ze spokojnie 0W-40 da rade. Na jakims foum Audi znalazlem info, ze do TT 225KM ludzie leja 0W-30 i nikomu jakos nic nie brzdeklo.
Komentarz
-
-
HEX, z tym syntetykiem w nazwie to w Europie jest nieciekawie. Na forum dyskusyjnym BITOG (Bob Is The Oil Guy) napisali, ze w EU mozna od jakiegos czasu nazywac syntetykiem to co do niedawna bylo polsyntetykiem. Ponoc 99% olejow w klasie lepkosci 5W-40 to w zasadzie polsyntetyki tzw. grupy III. Pelne syntetyki Motula bazowane na estrach ponoc maja zawsze w nazwie Ester - Etech (nie wiem jak z X-cessem i 300V), a np. Mobil robi oleje PAO (polyalphaolein czy jakos tak) i jedynym potwierdzonym full syntetykiem M1 jest 0W-40. Goscie pokusili sie o sprawdzenie co te oleje zawieraja na chromatografie i stad takie wnioski napisali. Swoja droga bardzo ciekawe forum.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444Radzę zwrócić uwagę na ten parametr - silniki VW wymagają wysokiego HSHT, znaczy powyżej 3,5 w przeciwieństwie np do silników PSA, Forda, Jaguara i Volvo (w sumie to te same silniki). Dlatego Mobil 1 5W50 nie wszędzie można zalewać...
ten Mobil ma 4,21 więc chyba jest więcej.
poza tym producent pisze na swojej str. :
Mobil 1 5W-50 Rally Formula
W pełni syntetyczny olej silnikowy, zapewniający doskonałą ochronę przeciwzużyciową współpracujących elementów silnika. Jest zalecany szczególnie do wysokoobciążeniowych turbodoładowanych silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych, stosowanych we wszystkich modelach pojazdów, takich jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
• Dzięki dodatkom " SuperSyn" zapewnia idealną równowagę pracy w każdych warunkach eksploatacyjnych i doskonałe smarowanie nawet w warunkach ekstremalnych
• Podwyższa sprawność silnika i gwarantuje najwyższe osiągi
• Sprawdzony w sportach motorowych na całym świecie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01ro4444 sam napisałeś że HSHT ma być powyżej 3,5
ten Mobil ma 4,21 więc chyba jest więcej.
Piotr_T teoria jest oczywista - 0W40 lepsze parametry przy rozruchu jak 5W40 a w wysokich temperaturach powinny się identycznie zachowywać. To dało się wyraźnie wyczuć jak przeszedłem z M1 0W40 na Motula X-Cess 5W40 - czas dotarcia oleju do popychaczy hydraulicznych zimą był wyraźnie dłuższy na Motulu.
Tylko praktyka pokazuje, że jednak oleje 0W mogą powodować zapiekanie się kierownic turbin VTG - dość głośno było na tym w forach internetowych polskich i niemieckich. Poza tym od wymiany do wymiany na Mobilu 1 0W40 Diesel musiałem dolewać ok 0,6 po 7-8 kkm bo stan schodził do minimum i po 15 kkm było znów blisko min. Więc motor brał ponad 1,2-1,3l oleju na 15 kkm. Teraz jeżdzony na Motulu od wymiany do wymiany (co 11-12 kkm) bierze niecałe pół stanu czyli poniżej 0,5l. Potwierdzają to też inni koledzy jeżdzący na M1 0W40 - silniki go dość chętnie biorą, nawet całkiem nowe.
Myślę, że czas skończyć te dewagacje bo nikt z nas nie przekona drugiego. Tak naprawdę to przeciętnego TDI VP czy 1,8 20VT styknie i Mobil i Motul, oby oryginalny, często wymieniany i zachowywać kulturę eksploatacji silnika (powolne rozgrzewanie, chłodzenie turbo, ...) Ja jednak do VP pozostanę przy Motulu. :szeroki_usmiech
Mobil to naprawdę dobry olej pod warunkiem doboru odpowiedniego produktu do silnika, np. w serwisach Skody lali 0W40 do silników PD mimo, że nie spełniał on normy 505.01, a Seacie przez ponad 2 lata lali Shell Helix Diesel Ultra 5W40 mimo, że nie nadaje się do PD :shock:.
W pracy mam pełno silników zalewanych Mobilem 1 5W50 (parę lat temu to był jedyny dobry syntetyk ogólnie dostępny - jeszcze ten bez Mo2S) i niejeden z nich ma przebiegi powyżej 250 kkm i chodzą przeważnie bez problemów (przeciętnie są to mocno katowane, służbowe benzyny ok 1,6 dm3 i mocach 100-115 KM choć są i większe, mocne silniki). O czymś to też świadczy... Choć ostatnio mieliśmy rozrząd zjedzony w chwilę po wymianie oleju w samochodzie i momentalnie czerniejące oleje w silnikach benzynowych po zakupie Mobila w jednym z hipermarketów. Daliśmy olej do badania i okazało się, że z Mobila to ma on tylko nazwę :evil: Nie wiem jak się zakończyła sprawa odszkodowania bo tym zajmują się prawnicy ale krzywki w rozrządzie miały wyraźne rysy na powierzchni w 4-5 kkm od wymiany.
Oprócz tych dwóch marek na "M" godne uwagi są jeszcze Valvoline i Texaco - tanie i dobre oleje, rozlewane poza Polską i mało u nas znany niemiecki Fuchs (ma ciekawą gamę olejów i leją go podobno na pierwszy motaż do silników VW)
W jedno tylko nie uwierzę na razie - olej klasy 5W30 w mocnym silniku, obciążonym termicznie i mechanicznie. Jak dla mnie osobiście (podkreślam osobiście) to nieporozumienie - udowadniają to masowo rozwalające się turbiny w silnikach Renault 1,9 DCI (Renault, Volvo, Mitsubishi, Nissan) zalanych ELF-em 5W30 (nawet po 30 kkm potrafią odlecieć w niebyt). Jak lany jest dobry olej klasy 5W40 lub 5W50 i podobnie eksploatowny jest silnik problemy giną. :roll:
Powodzenia więc w wyborze smarowidła, ja na razie zostaję przy 100% syntetycznym i estrowym (oby :diabelski_usmiech ) Motulu.
PozdrawiamBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Mam przejechane u siebie 154kkm na mobilu 1 0w-40 i jak narazie zadnych problemow(zaliczony jeden notlauf, ale po przepalowaniu znikl). Od wymiany(co 15kkm) dolewam srednio okolo 0,5l oleju, pilnuje aby zawsze bylo full :wink:
Od drugiej banki olej kupuje w jednym miejscu, w markiecie :P
Od 4kkm jezdze na virusie i sie zastanawiam czy jest sens przechodzic na motula :roll:
Zbytnio styl jazdy po virusie sie nie zmienil, czyli duze predkosci, jedyna roznica jest w tym ze szybciej je osiagam :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444W jedno tylko nie uwierzę na razie - olej klasy 5W30 w mocnym silniku, obciążonym termicznie i mechanicznie. Jak dla mnie osobiście (podkreślam osobiście) to nieporozumienie - udowadniają to masowo rozwalające się turbiny w silnikach Renault 1,9 DCI (Renault, Volvo, Mitsubishi, Nissan) zalanych ELF-em 5W30 (nawet po 30 kkm potrafią odlecieć w niebyt). Jak lany jest dobry olej klasy 5W40 lub 5W50 i podobnie eksploatowny jest silnik problemy giną.
Planowalem zmieniac olej w systemie QG1 a tu jak na razie dostepny jest tylko MOTUL SPECIFIC VW 506.01/503.00/506.00
0W-30
:|
Komentarz
-
-
0W-30 to przeważnie o klasę lepsze oleje jak 5W30. Te pierwsze to najczęściej pełne syntetyki a te drugie półsyntetyki.
Generalnie nie jestem jakimś guru ale lepiej bym się czuł mając w silniku 0W40 jak 0w30, tylko jak wchodzą przedłużone przebiegi a nie daj Boże jeszcze FAP to się wszystko pier....
Do silnika bez FAP olałbym przedłużone przebiegi, lał olej 0w40 lub 5w40 i wymieniał co 15 kkm. Ale to tylko moje skromne zdanie... :roll:
Do AXR konkretnie lałbym Motula Specyfika 505.01 lub Mobila Specjal V 5W40 i wymieniał co 15 kkm. Przecież to nic innego jak celowo zubożony i osłabiony konstrukcyjnie i programowo ASZ - a te znów i jeszcze mocniejsze ARL super latają na olejach, które wymieniłem.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dariuspolo..i bardzo dobrze, ale czy mogl by ktos wytlumaczyc dlaczego :?:
Komentarz
-
Komentarz