MOBIL vs MOTUL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcin panda
    Drive
    • 2007
    • 79

    #51
    JA WLEWAM WE WTOREK DO MOJEGO RSa MOTULA O SPECYFIKACI 504 00,507 00, PRZY PRZEBIEGU 3000KM.OLEJ ZOSTAL MI POLECONY OD PEWNEGO ZAPRZYJAZNIONEGO MI MECHANIKA.POSIADAM SILNIK 2.0 TDI 170 KM.BMN WIEC OLEJ BEDZIE SAE 5W30.POZDRAWIAM MARCIN.
    marcin panda

    Komentarz

    • jaro4444
      Rider
      • 2006
      • 508

      #52
      Jak da Ci ten to OK :lol: :
      MOTUL SPECIFIC VW 504.00/507.00 SAE 5W-30
      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

      Komentarz

      • marcin panda
        Drive
        • 2007
        • 79

        #53
        JUZ GO MAM ODEBALEM GO PARE DNI TEMU OD CHLOPAKOW Z KRAKOWA

        [ Dodano: Czw 28 Cze, 07 16:39 ]
        ZMIENIAM OLEJ I BEDE SIE PRZYMIEZAL DO HAMOWANIA TYLKO GDZIE NA SLASKU.MOZE KTOS PODPOWIE Z GORY DZIEKUJE.
        marcin panda

        Komentarz

        • paf
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3140

          #54
          marcin panda,

          hamownie MAHA w Polsce znajdziesz tutaj


          a 7 lipca jest hamowanko w dobrej cenie 75 zł w Łodzi

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #55
            Zamieszczone przez Piotr_T
            Co od norm na 1.8T to powinien byc olej 503 00 lub 504 00
            To mnie zastanawia - przeglądam własnie instrukcję Leona i do motoru 1,8 20VT 180 KM zalecają olej klasy 502.00 lepkość 5W40, 5W50, 5W30 - przy czym ostatni z uwagą, że nie można w pełni wykorzystywać możliwości silnika chyba, że masz "wysokogatunkowy olej wielozezonowy (syntetyk)" Nigdzie nie dopuszczają klasy lepkości 0W... ani do Diesla ani benzyny.

            Czyli dla standardowych przeglądów zalecją taki olej. Skoda albo wygłupia się w przeglądy zmiennokresowe (wydłużone do 30kkm i więcej) albo coś nie tego doczytałeś
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • rkoleda
              Classic
              • 2007
              • 20

              #56
              To na koniec tej pogawętki czy w Trójmieście ze Strefy Tuningu to pewne źródlo i można tam uzyskać może jakąś zniżkę?
              robert

              Komentarz

              • Marcinisko
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2006
                • 149

                #57
                Zamieszczone przez rkoleda
                ...czy w Trójmieście ze Strefy Tuningu to pewne źródlo i można tam uzyskać może jakąś zniżkę?
                No analizy laboratoryjnej nigdy nie robiłem, ale jeżeli chłopaki przy swojej renomie mają stanowisko Motula, to nie wydaje mi sie żeby robili jakieś psikusy. W sprawie zniżek to są trochę konserwatywni i bronią niby zaleceń dystrybytora

                Komentarz

                • b-bar01
                  Elegance
                  • 2007
                  • 985
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #58
                  w mojej O 1 mam zalany Mobil 1 rally formula 5w50.
                  pzdr 4 all
                  poniżej specyfikacja:

                  Mobil 1 5W-50 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:

                  ACEA A3,B3,B4
                  API SM,SL,SJ,CF


                  Mobil 1 5W-50 posiada następujące dopuszczenia producentów:

                  Daimler Chrysler 229.3 / 229.1
                  Porsche Zaaprobowany
                  Volkswagen 505.00


                  Typowa charakterystyka fizykochemiczna

                  Mobil 1 5W-50

                  Klasa lepkości SAE 5W-50
                  Lepkość kin., ASTM D 445
                  [cSt] w 40ºC 104.9
                  [cSt] w 100ºC 17.5
                  Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 184
                  Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.2
                  Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC, ASTM D 4683 4.21
                  Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 -54
                  Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 236
                  Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 0.859
                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                  Komentarz

                  • jaro4444
                    Rider
                    • 2006
                    • 508

                    #59
                    Zamieszczone przez b-bar01
                    Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC, ASTM D 4683 4.21
                    Radzę zwrócić uwagę na ten parametr - silniki VW wymagają wysokiego HSHT, znaczy powyżej 3,5 w przeciwieństwie np do silników PSA, Forda, Jaguara i Volvo (w sumie to te same silniki). Dlatego Mobil 1 5W50 nie wszędzie można zalewać...
                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                    Komentarz

                    • HEX
                      Drive
                      • 2007
                      • 59

                      #60
                      mobil1 0w-40 jest pełnym syntetykiem a ten 5w-40 też jest pełny syntetyk ?

                      [ Dodano: Czw 28 Cze, 07 23:27 ]
                      bo jakoś nie znalazłem tego 5w-40 w syntetykach mobil1

                      RS6

                      Komentarz

                      • jaro4444
                        Rider
                        • 2006
                        • 508

                        #61
                        Do benzyn:

                        Do diesli:


                        Radzę porównać dwa opisy:
                        "Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil."
                        "Najwyższej jakości, syntetyczny olej silnikowy spełniający najsurowsze wymagania stawiane przez nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne."

                        Praktycznie wszystkie oleje klasy 505.01 to półsyntetyki (wyjątek stanowi Texaco, Valvoline i coś jeszcze, chyba Fuchs). Wszystkie Mobile, Castrole, Shelle, ... o tej normie to półsyntetyki.
                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                        Komentarz

                        • Piotr_T
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 479

                          #62
                          Zamieszczone przez jaro4444
                          To mnie zastanawia - przeglądam własnie instrukcję Leona i do motoru 1,8 20VT 180 KM zalecają olej klasy 502.00 lepkość 5W40, 5W50, 5W30 - przy czym ostatni z uwagą, że nie można w pełni wykorzystywać możliwości silnika chyba, że masz "wysokogatunkowy olej wielozezonowy (syntetyk)" Nigdzie nie dopuszczają klasy lepkości 0W... ani do Diesla ani benzyny.

                          Czyli dla standardowych przeglądów zalecją taki olej. Skoda albo wygłupia się w przeglądy zmiennokresowe (wydłużone do 30kkm i więcej) albo coś nie tego doczytałeś
                          W instrukcji obslugi mam napisane: dla QG1 (a tak mam ustawione): 503.00, a w ksiazce serwisowej 504.00 - wszystko w temacie. 503.01 o ile wiem, jest norma, ktora Audi zaleca do swoich 1.8T z QG1 (oni to zdaje sie nazwaja WIV), wiekszy niz w przypadku 503.00 HTHS. Norme 503.01 spelnia m.in. M1 0W-40 i Motul Ester E-tech 0W-40.
                          Napisze jeszcze raz, nie ma zasadniczych roznic pomiedzy 0W-40 i 5W-40 (np. Motula) w wysokiej temperaturze, za to jest w niskiej i to na + dla 0W (co jest oczywiste), dlatego nie widze problemu w laniu 0W-40 zamiast 5W-40. Natomiast 5W-30 (dla norm 504) maja spory rozrzut parametrow, np. temp. zaplonu w przypadku Shella VX to ok. 200C, a w przypadku M1 ESP, az 254C. Lepkosc tez maja rozna, M1 ESP jest blizszy olejom klasy "40" niz "30". Mobil1 5W50 jest IMO za gesty, nie mam dlubanego silnika, a nawet jakbym go zczipowal na 200KM to sadze, ze spokojnie 0W-40 da rade. Na jakims foum Audi znalazlem info, ze do TT 225KM ludzie leja 0W-30 i nikomu jakos nic nie brzdeklo.

                          Komentarz

                          • HEX
                            Drive
                            • 2007
                            • 59

                            #63
                            Czyli jak rozumiem Tymon porównał pełnego bez mała topowego syntetyka 5w-40 motula i "prawie" syntetyka z drugiej ligi mobila ?
                            RS6

                            Komentarz

                            • Piotr_T
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 479

                              #64
                              HEX, z tym syntetykiem w nazwie to w Europie jest nieciekawie. Na forum dyskusyjnym BITOG (Bob Is The Oil Guy) napisali, ze w EU mozna od jakiegos czasu nazywac syntetykiem to co do niedawna bylo polsyntetykiem. Ponoc 99% olejow w klasie lepkosci 5W-40 to w zasadzie polsyntetyki tzw. grupy III. Pelne syntetyki Motula bazowane na estrach ponoc maja zawsze w nazwie Ester - Etech (nie wiem jak z X-cessem i 300V), a np. Mobil robi oleje PAO (polyalphaolein czy jakos tak) i jedynym potwierdzonym full syntetykiem M1 jest 0W-40. Goscie pokusili sie o sprawdzenie co te oleje zawieraja na chromatografie i stad takie wnioski napisali. Swoja droga bardzo ciekawe forum.

                              Komentarz

                              • b-bar01
                                Elegance
                                • 2007
                                • 985
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez jaro4444
                                Radzę zwrócić uwagę na ten parametr - silniki VW wymagają wysokiego HSHT, znaczy powyżej 3,5 w przeciwieństwie np do silników PSA, Forda, Jaguara i Volvo (w sumie to te same silniki). Dlatego Mobil 1 5W50 nie wszędzie można zalewać...
                                jaro4444 sam napisałeś że HSHT ma być powyżej 3,5
                                ten Mobil ma 4,21 więc chyba jest więcej.
                                poza tym producent pisze na swojej str. :

                                Mobil 1 5W-50 Rally Formula

                                W pełni syntetyczny olej silnikowy, zapewniający doskonałą ochronę przeciwzużyciową współpracujących elementów silnika. Jest zalecany szczególnie do wysokoobciążeniowych turbodoładowanych silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych, stosowanych we wszystkich modelach pojazdów, takich jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
                                • Dzięki dodatkom " SuperSyn" zapewnia idealną równowagę pracy w każdych warunkach eksploatacyjnych i doskonałe smarowanie nawet w warunkach ekstremalnych
                                • Podwyższa sprawność silnika i gwarantuje najwyższe osiągi
                                Sprawdzony w sportach motorowych na całym świecie
                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                Komentarz

                                • jaro4444
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 508

                                  #66
                                  Zamieszczone przez b-bar01
                                  ro4444 sam napisałeś że HSHT ma być powyżej 3,5
                                  ten Mobil ma 4,21 więc chyba jest więcej.
                                  B-bar01 propuję przeczytać ze zrozumieniem co napisałem - prościej - 5W50 nie można lać do silników PSA do VW jak najbardziej

                                  Piotr_T teoria jest oczywista - 0W40 lepsze parametry przy rozruchu jak 5W40 a w wysokich temperaturach powinny się identycznie zachowywać. To dało się wyraźnie wyczuć jak przeszedłem z M1 0W40 na Motula X-Cess 5W40 - czas dotarcia oleju do popychaczy hydraulicznych zimą był wyraźnie dłuższy na Motulu.
                                  Tylko praktyka pokazuje, że jednak oleje 0W mogą powodować zapiekanie się kierownic turbin VTG - dość głośno było na tym w forach internetowych polskich i niemieckich. Poza tym od wymiany do wymiany na Mobilu 1 0W40 Diesel musiałem dolewać ok 0,6 po 7-8 kkm bo stan schodził do minimum i po 15 kkm było znów blisko min. Więc motor brał ponad 1,2-1,3l oleju na 15 kkm. Teraz jeżdzony na Motulu od wymiany do wymiany (co 11-12 kkm) bierze niecałe pół stanu czyli poniżej 0,5l. Potwierdzają to też inni koledzy jeżdzący na M1 0W40 - silniki go dość chętnie biorą, nawet całkiem nowe.

                                  Myślę, że czas skończyć te dewagacje bo nikt z nas nie przekona drugiego. Tak naprawdę to przeciętnego TDI VP czy 1,8 20VT styknie i Mobil i Motul, oby oryginalny, często wymieniany i zachowywać kulturę eksploatacji silnika (powolne rozgrzewanie, chłodzenie turbo, ...) Ja jednak do VP pozostanę przy Motulu. :szeroki_usmiech

                                  Mobil to naprawdę dobry olej pod warunkiem doboru odpowiedniego produktu do silnika, np. w serwisach Skody lali 0W40 do silników PD mimo, że nie spełniał on normy 505.01, a Seacie przez ponad 2 lata lali Shell Helix Diesel Ultra 5W40 mimo, że nie nadaje się do PD :shock:.
                                  W pracy mam pełno silników zalewanych Mobilem 1 5W50 (parę lat temu to był jedyny dobry syntetyk ogólnie dostępny - jeszcze ten bez Mo2S) i niejeden z nich ma przebiegi powyżej 250 kkm i chodzą przeważnie bez problemów (przeciętnie są to mocno katowane, służbowe benzyny ok 1,6 dm3 i mocach 100-115 KM choć są i większe, mocne silniki). O czymś to też świadczy... Choć ostatnio mieliśmy rozrząd zjedzony w chwilę po wymianie oleju w samochodzie i momentalnie czerniejące oleje w silnikach benzynowych po zakupie Mobila w jednym z hipermarketów. Daliśmy olej do badania i okazało się, że z Mobila to ma on tylko nazwę :evil: Nie wiem jak się zakończyła sprawa odszkodowania bo tym zajmują się prawnicy ale krzywki w rozrządzie miały wyraźne rysy na powierzchni w 4-5 kkm od wymiany.

                                  Oprócz tych dwóch marek na "M" godne uwagi są jeszcze Valvoline i Texaco - tanie i dobre oleje, rozlewane poza Polską i mało u nas znany niemiecki Fuchs (ma ciekawą gamę olejów i leją go podobno na pierwszy motaż do silników VW)

                                  W jedno tylko nie uwierzę na razie - olej klasy 5W30 w mocnym silniku, obciążonym termicznie i mechanicznie. Jak dla mnie osobiście (podkreślam osobiście) to nieporozumienie - udowadniają to masowo rozwalające się turbiny w silnikach Renault 1,9 DCI (Renault, Volvo, Mitsubishi, Nissan) zalanych ELF-em 5W30 (nawet po 30 kkm potrafią odlecieć w niebyt). Jak lany jest dobry olej klasy 5W40 lub 5W50 i podobnie eksploatowny jest silnik problemy giną. :roll:

                                  Powodzenia więc w wyborze smarowidła, ja na razie zostaję przy 100% syntetycznym i estrowym (oby :diabelski_usmiech ) Motulu.

                                  Pozdrawiam
                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #67
                                    Mam przejechane u siebie 154kkm na mobilu 1 0w-40 i jak narazie zadnych problemow(zaliczony jeden notlauf, ale po przepalowaniu znikl). Od wymiany(co 15kkm) dolewam srednio okolo 0,5l oleju, pilnuje aby zawsze bylo full :wink:
                                    Od drugiej banki olej kupuje w jednym miejscu, w markiecie :P
                                    Od 4kkm jezdze na virusie i sie zastanawiam czy jest sens przechodzic na motula :roll:
                                    Zbytnio styl jazdy po virusie sie nie zmienil, czyli duze predkosci, jedyna roznica jest w tym ze szybciej je osiagam :wink:
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • mdo1
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 441

                                      #68
                                      Zamieszczone przez jaro4444
                                      W jedno tylko nie uwierzę na razie - olej klasy 5W30 w mocnym silniku, obciążonym termicznie i mechanicznie. Jak dla mnie osobiście (podkreślam osobiście) to nieporozumienie - udowadniają to masowo rozwalające się turbiny w silnikach Renault 1,9 DCI (Renault, Volvo, Mitsubishi, Nissan) zalanych ELF-em 5W30 (nawet po 30 kkm potrafią odlecieć w niebyt). Jak lany jest dobry olej klasy 5W40 lub 5W50 i podobnie eksploatowny jest silnik problemy giną.
                                      To mnie zmartwiles

                                      Planowalem zmieniac olej w systemie QG1 a tu jak na razie dostepny jest tylko MOTUL SPECIFIC VW 506.01/503.00/506.00
                                      0W-30
                                      :|

                                      Komentarz

                                      • jaro4444
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 508

                                        #69
                                        0W-30 to przeważnie o klasę lepsze oleje jak 5W30. Te pierwsze to najczęściej pełne syntetyki a te drugie półsyntetyki.

                                        Generalnie nie jestem jakimś guru ale lepiej bym się czuł mając w silniku 0W40 jak 0w30, tylko jak wchodzą przedłużone przebiegi a nie daj Boże jeszcze FAP to się wszystko pier....
                                        Do silnika bez FAP olałbym przedłużone przebiegi, lał olej 0w40 lub 5w40 i wymieniał co 15 kkm. Ale to tylko moje skromne zdanie... :roll:

                                        Do AXR konkretnie lałbym Motula Specyfika 505.01 lub Mobila Specjal V 5W40 i wymieniał co 15 kkm. Przecież to nic innego jak celowo zubożony i osłabiony konstrukcyjnie i programowo ASZ - a te znów i jeszcze mocniejsze ARL super latają na olejach, które wymieniłem.
                                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                        Komentarz

                                        • Zibi
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 491

                                          #70
                                          Smieszna ciekawostka
                                          Dodge Caliber 2.0 TDI (innymi slowy BKD z VW, O2) - wg instrukcji zalecany olej to 5W30 i ani slowa o czyms takim jak norma VW 505.01

                                          Pozdrawiam
                                          Zibi

                                          Komentarz

                                          • dariuspolo
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1168

                                            #71
                                            Zamieszczone przez jaro4444
                                            Do silnika bez FAP olałbym przedłużone przebiegi, lał olej 0w40 lub 5w40 i wymieniał co 15 kkm.
                                            ...tak jak bys moje mysli czytal 8)
                                            Na wielu zagranicznych renomowanych forach panuje podobne nastawienie.

                                            Darek
                                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                            Zuzycie paliwa

                                            Komentarz

                                            • paf
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 3140

                                              #72
                                              ...tak jak bys moje mysli czytal 8)
                                              Na wielu zagranicznych renomowanych forach panuje podobne nastawienie.
                                              i moje myśli też

                                              a takie nastawienie panuje też na jednym renomowanym forum polskim - tym forum :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • dariuspolo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1168

                                                #73
                                                Zamieszczone przez paf
                                                a takie nastawienie panuje też na jednym renomowanym forum polskim - tym forum
                                                ...i bardzo dobrze, ale czy mogl by ktos wytlumaczyc dlaczego :?:
                                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                Zuzycie paliwa

                                                Komentarz

                                                • paf
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 3140

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez dariuspolo
                                                  ..i bardzo dobrze, ale czy mogl by ktos wytlumaczyc dlaczego :?:
                                                  było o tym pisane już wiele, w skrócie: olej long life jest droższy - w QG1 nie wychodzi to czysto co 30 kkm tylko trochę wcześniej zatem dla portfela nie ma wielkiego zysku a częstsza wymiana oliwy po prostu jest lepsza - co nie?

                                                  Komentarz

                                                  • jaro4444
                                                    Rider
                                                    • 2006
                                                    • 508

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez paf
                                                    na jednym renomowanym forum polskim - tym forum
                                                    Paf popraw się - "na jednym z dwóch polskich, renomowanych forów - drugie to oczywiście LCT :diabelski_usmiech "
                                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...