TEMPOMAT SKODA OCTAVIA II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dawcio
    odpowiedział(a)
    a to czapki z głów dla koleś

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    biegan84, po o chesz zakładć poduszkę z Fabii? :shock:

    dawcio, eaglemirek, nawet zespoloną manetkę da się rozebrać i wymienić tylko jedną stronę. Właśnie Piotrek (koleś) tak zrobił w mojej (z 2012).

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    biegan84, Kiedy miałeś produkowaną swoją czeszkę :?: . Ja mam z kwietnia 2010 i u mnie była podmiana tylko lewej, kolega ma z jesieni tego samego roku i już ma zespoloną.
    Tak jak ci piszą skontaktuj się z koleś w tej kwestii

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    biegan84,
    raczej taka manetka Ci nie podejdzie do FL musi być chyba cała-taka:

    tylko jeśli chcesz tempomat to po lewej stronie musi być ze sterowaniem.
    Pisz do kolegi koleś on montuje i czasem ma takie i wszystko Ci wytłumaczy dokładnie

    Zostaw komentarz:


  • biegan84
    odpowiedział(a)
    Zdjęcie kierownicy:


    Czy ta manetka z tempo mi przypasi?

    Link - manetka allegro

    Rozumiem że poduszki do kierownicy od Fabii raczej nie przełoże?

    Zostaw komentarz:


  • koleś
    odpowiedział(a)
    Elmo_88, wg. mnie jest jak najbardziej możliwe, że moduł AK obsługuje multi ale tempomatu już nie.
    Zobacz na przykładzie 5K0-953-569-A. Jest to Highline, obsługuje komputer, multi ale tempo już nie.

    Zostaw komentarz:


  • Elmo_88
    odpowiedział(a)
    Udało mi się samemu wszystko parawanie zakodować silnik i kolumnę kierowcy z funkcji prowadzonych odisa, Bajt 2 z palca.
    16: Elektronika kolumny kierownicy
    Bajt 2 00010100
    Lecz nadal nie działają mi przyciski od tempomatu.
    Co najśmieszniejsze przy moim starym module kolumny kierowniczej 5K0 953 569 C przy identycznym kodowaniu wszystko działa...
    Aktualnie posiadam moduł 5K0 953 569 AK (gdyż dołożyłem multifinkcję) na tym nowym module nie działają mi przyciski od tempomatu. Teraz moje pytanie: Oktavka z roku 2012 moduł 5K0 953 569 AK z 2014 pochodzi z Tiguana, czyżby moja OII nie potrafiła obsłużyć modułu z 2014 roku??

    Zostaw komentarz:


  • koleś
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez biegan84
    Super.
    Komputerem nie muszę sterować z kierownicy. Wystarczy mi sterowanie w manetce wycieraczek. Chciałbym móc sterować radiem (aktualnie swing), odbierać telefon.

    Czy do tempo będę potrzebował przełączniki zespolone, czy wystarczy wywalić lewą manetkę?
    Może ktoś posiada na zbyciu, lub ewentualnie jaki numer części szukać w sieci?

    No i kierownica. Czy poduszka podejdzie pod multi? Jaką kierownicę szukać?
    Przełączniki potrzebujesz zespolone.
    Mam ale bez tylnej wycieraczki.

    Szukaj kierownicy od Fabii II. Ma sterowanie tylko z jednej strony.

    Pokaż zdjęcie obecnej kierownicy.

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    spacewalker, coś Cię fantazja poniosła... W Skodziance nie trzeba maxi, żeby przerzucać stacje i zmieniać głośność. Bez maxi nie działa za to prawa strona kierownicy (poza wciśnięciem rolki i kółkiem od zmiany pasma / źródła).
    Całkowita racja. Przetestowane na własnej skórze.

    Zostaw komentarz:


  • Elmo_88
    odpowiedział(a)
    Więc udało mi się ogarnąć temat 0 błędów. Silnik i sterownik zakodowany pod tempomat. Sterownik 5K0 953 569 AK nie wywala już żadnych błędów. Mam jedynie problem z manetką. Teoretycznie wszytko powinno działać, lecz nie bardzo... nie działają mi przyciski tempomatu w kierunkowskazie.

    Bardzo był bym wdzięczny za rzucenie okiem na moje kodowanie i pomoc w zakodowaniu.
    16: Steering wheel
    Bajt 2
    Bajt 0




    Z góry dziękuje za pomoc.

    Zostaw komentarz:


  • janusz101
    odpowiedział(a)
    biegan84, ale bądź świadom ,że jeśli kupisz chińczyka to prawdopodobnie nie będzie Ci pokazywał komunikatów navi na maxidocie (który masz zamiar dolożyć).
    Pozostaje tylko oryginał amundsen albo columbus, ale tu znowu musisz zapomnieć o androidzie i wygodzie uzytkowania z nim związaną.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    spacewalker, coś Cię fantazja poniosła... W Skodziance nie trzeba maxi, żeby przerzucać stacje i zmieniać głośność. Bez maxi nie działa za to prawa strona kierownicy (poza wciśnięciem rolki i kółkiem od zmiany pasma / źródła).

    Zostaw komentarz:


  • biegan84
    odpowiedział(a)
    Czyli kolejne 400zł. Rozumiem że Maxi-Dot to ten sam co proponują na alle jako pełny FIS.

    Aktualnie posiadam taki licznik (oczywiście z obrotami do 60) - a tak w ogóle to jak się nazywa fachowo taki licznik?




    i zamienić muszę na coś takiego (oczywiście w wersji PL



    Czyli pojawi się bajka z kodowaniem kluczyków itd.

    Na chwilę obecną ze względu na budżet zajmę się tempo i radiem (kusi mnie chińczyk z andkiem na pokładzie z CanBus - ze względu na dokładniejsze mapy i częstotliwość ich aktualizacji).

    Ewentualnie możecie podrzucić jakie numer części (licznik i kierownica) szukać aby przypasowały - będę polował na aukcjach.

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez biegan84
    Super.
    ,,,,,

    Licznika zmieniać nie będę.
    Raczej zainwestuję w radio.
    ...
    jak nie zmienisz licznika to o sterowaniu radia z multifunkcji możesz zapomniec, bo radio steruje się dzięki licznikowi z MAXidotem

    Zostaw komentarz:


  • janusz101
    odpowiedział(a)
    biegan84, Niestety nie kolorowe tylko czarno-białe jak reszta komunikatów w maxidot.

    Zostaw komentarz:


  • biegan84
    odpowiedział(a)
    Super.
    Komputerem nie muszę sterować z kierownicy. Wystarczy mi sterowanie w manetce wycieraczek. Chciałbym móc sterować radiem (aktualnie swing), odbierać telefon.

    Czy do tempo będę potrzebował przełączniki zespolone, czy wystarczy wywalić lewą manetkę?
    Może ktoś posiada na zbyciu, lub ewentualnie jaki numer części szukać w sieci?

    No i kierownica. Czy poduszka podejdzie pod multi? Jaką kierownicę szukać?

    Licznika zmieniać nie będę.
    Raczej zainwestuję w radio.

    A tak z innej beczki.
    Czy w OCT 2 występowały liczniki kolor (wyświetlające nawigację jak np. w Passatach). Pytam z czystej ciekawości.

    Zostaw komentarz:


  • koleś
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez biegan84
    dam radę dołożyć tempo i kierownicę multi bez zmiany modułów oraz licznika?
    Tempomat możesz założyć w każdej chwili. Poza manetkami nic więcej nie jest potrzebne.

    Żeby mieć multi musisz zmienić sterownik kierownicy (adres 16), kabelek w kierownicy (możesz dołożyć wtyczkę do tego co masz) i żeby komputerem pokładowym sterować z kierownicy to jeszcze licznik do wymiany na maxi-dot.

    Zostaw komentarz:


  • biegan84
    odpowiedział(a)
    Diagnostyka z VCDS wystarczy?
    • [hide:c71225df99]Sobota,30,Styczeń,2016,15:18:30:09694
      Wersja VCDS: AKP 10.6.5
      Wersja danych: 20110914
      --------------------------------------------------------------------------------
      --------------------------------------------------------------------------------
      Typ podwozia: 7N0
      Skanowanie: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72

      VIN: TMBHS61ZXB2009616

      01-Silnik -- Stan: OK 0000
      03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
      04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
      08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
      09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010
      10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
      15-Airbag -- Stan: OK 0000
      16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
      17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
      19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
      25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
      42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
      44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
      46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
      52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
      56-Radio -- Stan: OK 0000
      62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
      72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TB HW: 03G 906 021 AN
      Komponent: R4 1,9l EDC 000SG 2047
      Weryfikacja: --H11--- Numer seryjny:
      Kodowanie: 0000071
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 72E04958143E

      Nie znaleziono błędów.
      Kody gotowości: 0 0 0 0 0

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: Brak
      Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 AS HW: 1K0 907 379 AS
      Komponent: ESP MK60EC1 H30 0105
      Weryfikacja: 00H30001
      Kodowanie: 113B201C09220003881104E5901F0041300000
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 830E9C9CBB84

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 08: Klimatyzacja (J301) Plik etykiet: 3C8-907-336.clb
      Oznaczenie elementu SW: 3T0 820 047 M HW: 3T0 820 047 M
      Komponent: Climatic 150 0303
      Weryfikacja: 00006001
      Kodowanie: 0000000002
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      Zbiór danych ASAM: EV_Climatic A01005
      ROD: EV_Climatic_SK35.rod
      VCID: 3972BE7409C8

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: 1K0-937-08x-09.clb
      Oznaczenie elementu SW: 1K0 937 087 J HW: 1K0 937 087 J
      Komponent: BCM PQ35 H 103 0615
      Weryfikacja: 00103 AD
      Kodowanie: 40180AB8A05BB1C040100080110001E4420000AE524D81605C 0440000040
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 3874BB7032C2

      Oznaczenie elementu: 1Z1 955 119 C
      Komponent: Wischer 29051 22 0601
      Kodowanie: 00D7B7

      Oznaczenie elementu: 1Z0 951 171
      Komponent: Innenraumuebe 008 5101

      Oznaczenie elementu: 1K8 951 605 A
      Komponent: LIN BACKUP HO H11 9004

      Znaleziono 1 błąd:
      01134 - Syrena alarmu (H12)
      000 - - - Sporadyczny
      Ramka zamrożona:
      Stan błędu: 00100000
      Priorytet błędu: 4
      Częstość błędu: 12
      Wew.licznik błędów: 174
      Przebieg: 179988 km
      Wskaźnik czasu: 0
      Data: 2127.14.18
      Czas: 17:11:46

      Ramka zamrożona:
      zacisk 15 WYŁ
      Napięcie: 12.55 V
      OFF
      OFF
      zacisk 50 WYŁ
      OFF
      OFF


      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet: 3C8-919-475.clb
      Oznaczenie elementu SW: 1Z0 919 475 B HW: 1Z0 919 475
      Komponent: PARKHILFE 4K H06 0006
      Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 66641015109269
      Kodowanie: 100001
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 4084D3906A12

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 15: Airbag Plik etykiet: 1K0-909-605.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
      Komponent: Q6 AIRBAG VW8 020 2300
      Weryfikacja: 05020000 Numer seryjny: 0038PD2MDG1H
      Kodowanie: 0020790
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 3D7AAA641DE0

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet: 5K0-953-569.clb
      Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 521 BJ HW: 5K0 953 569 C
      Komponent: LENKS.MODUL 009 0135
      Weryfikacja: FF010036 Numer seryjny: 20100529101102
      Kodowanie: 5080040000
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      Zbiór danych ASAM: EV_SMLSNGVOLWS A01004
      VCID: 75EA72446550

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet: 5K0-920-xxx-17.clb
      Oznaczenie elementu SW: 1Z0 920 803 M HW: 1Z0 920 803 M
      Komponent: KOMBI H04 0405
      Numer seryjny: 00000000000000
      Kodowanie: 110B00
      Kod serwisu: WSC 73430 031 00999
      Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04089
      ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
      VCID: 3E78AD6810E6

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: 7N0-907-530.clb
      Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 HW: 1K0 907 951
      Komponent: J533 Gateway H27 0602
      Weryfikacja: H27 Numer seryjny: 110510F2002075
      Kodowanie: E9A07F0600020200002302
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: EDDADA248D00

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 25: Immobiliser (J334) Plik etykiet: 5K0-920-xxx-25.clb
      Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
      Komponent: IMMO H04 0405
      Numer seryjny: 00000000000000
      Kodowanie: 000000
      Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
      Zbiór danych ASAM: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03008
      ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
      VCID: EAD0D138BCEE

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet: 1K0-959-701-MIN3.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 701 T HW: 1T0 959 701 T
      Komponent: Tuer-SG 009 2119
      Kodowanie: 0000244
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 4894CBB04222

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-14x.lbl
      Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 J
      Komponent: EPS_ZFLS Kl. 68 3001
      Weryfikacja: 00H17000
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 31628654D1B8

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet: 1K0-959-702-MIN3.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 702 R HW: 1T0 959 702 R
      Komponent: Tuer-SG 009 2119
      Kodowanie: 0000244
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 4796C88C4F3C

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 56: Radio (J503) Plik etykiet: 5M0-035-1xx-56.clb
      Oznaczenie elementu SW: 1Z0 035 161 G HW: 1Z0 035 161 G
      Komponent: Radio-SWING 009 0030
      Weryfikacja: -----12S Numer seryjny: SKZ4Z2K1227553
      Kodowanie: 0D0002000001
      Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
      VCID: 32608958D4BE

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 62: Drzwi tylne lewe Plik etykiet: 1K0-959-703-GEN3.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 703 A HW: 5K0 959 703 A
      Komponent: Tuer-SG 007 2101
      Kodowanie: 0000144
      Kod serwisu: WSC 73430 790 1012551
      VCID: 32608958D4BE

      Nie znaleziono błędów.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Adres 72: Drzwi tylne prawe Plik etykiet: 1K0-959-704-GEN3.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 704 A HW: 5K0 959 704 A
      Komponent: Tuer-SG 007 2101
      Kodowanie: 0000144
      Kod serwisu: WSC 73430 790 1012551
      VCID: 336E8C5C2BA4

      Nie znaleziono błędów.

      Koniec -----------------------------------------------------------------
      [/hide:c71225df99]

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez biegan84
    Witam.
    Czy możecie mi podpowiedzieć czy do OCT 2 FL 1.9 Tdi Ambiente BXE dam radę dołożyć tempo i kierownicę multi bez zmiany modułów oraz licznika?
    Ewentualnie jakie dane muszę jeszcze znać aby widzieć jaką muszę zrobić listę zakupów?

    Pozdrawiam.
    zacznijmy od danych jakie masz - czyli autoscan

    Zostaw komentarz:


  • biegan84
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Czy możecie mi podpowiedzieć czy do OCT 2 FL 1.9 Tdi Ambiente BXE dam radę dołożyć tempo i kierownicę multi bez zmiany modułów oraz licznika?
    Ewentualnie jakie dane muszę jeszcze znać aby widzieć jaką muszę zrobić listę zakupów?

    Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • Elmo_88
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    Musisz wejść w funkcje prowadzone silnika i wybrać kodowanie tempomatu.
    Po drugie musisz się upewnić, czy jest fizycznie połączenie kabelkiem między sterownikiem silnika a sterownikiem pod kierownicą, bo sa takie przypadki, że po prostu nie było jednego kabelka.,
    Ten problem z brakującym kablem był chyba w starszych rocznikach z manetką 1K0 953 513 G??
    Co prawda jest to tour ale 2012 (końcówka produkcji O2) i u mnie są już manetki zespolone 5K0 953 513 S.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Musisz wejść w funkcje prowadzone silnika i wybrać kodowanie tempomatu.
    Po drugie musisz się upewnić, czy jest fizycznie połączenie kabelkiem między sterownikiem silnika a sterownikiem pod kierownicą, bo sa takie przypadki, że po prostu nie było jednego kabelka.,

    Zostaw komentarz:


  • Elmo_88
    odpowiedział(a)
    jak na razie nici z kodowania po załażeniu modułu 5k0 953 569AK założeniu manetek i multifincji zakupionych od superbmana. Wywala mi 2 błędy w elektronice kolumny kierowniczej - poniżej screen.
    Ktoś miał podobny problem? multifinkcja normalnie działa, wszystkie przełącznik oprócz przycisków od tempomatu nawet w trybie pomiarowym. Co najlepsze moduł 5k0 953 569 AK można normalnie kodować nie ma z tym problemu.

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Re: Programowanie Tempomatu

    Zamieszczone przez Elmo_88

    Post wyżej masz moje screeny z ODISA z akutalnym programowaniem bez tempo.
    Koło kodujesz tak :
    Byte 2 00010100, czyli bedzie 14 zamiast 04

    i tylko tyle z kodowań , reszta loginem, ale VAS ma chyba funkcje prowadzone do aktywacji tempomatu więc nie musisz nic znac

    Zostaw komentarz:


  • Elmo_88
    odpowiedział(a)
    Re: Programowanie Tempomatu

    Zamieszczone przez spacewalker
    Zamieszczone przez Elmo_88
    Dołączyłem sobie tempomat do mojej O II i chciał bym go zaprogramować. Niestety nie posiadam VCDS tylko głowice VAS i ODISa, czy mógł mi by ktoś podać dokładne kody binarne do zaprogramowania tempomatu z
    01: Engine
    Bajt 5 (kod binary z aktywowanym tempomatem)
    16: Steering wheel
    Bajt 2 (kod binary z aktywowanym tempomatem)
    Bajt 0 (kod binary z aktywowanym tempomatem)
    17: Instruments
    Bajt 1 (kod binary z aktywowanym tempomatem)

    Octavia z 2012 roku.

    z góry dziękuje za pomoc.
    tylko ze w BSE to nie koduje się tempomatu a aktywuje loginem
    czyli w 01 kodowaniem nic nie zrobisz
    w 16 - owszem , ale nie znając modułu / kodowania cięzko powiedziec co masz zakodowac
    w 17 nic się nie koduje do tempomatu
    Post wyżej masz moje screeny z ODISA z akutalnym programowaniem bez tempo.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...